Iedereen moet belasting betalen, ook de koning en prinses
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende Plaats reactie

Iedereen moet belasting betalen, ook de koning en prinses
Mee eens
84%
 84%  [ 62 ]
Mee oneens
15%
 15%  [ 11 ]
Geen mening
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 73

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Di Dec 05, 2017 1:01 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Die tegenstellingen, zeker tussen arm en rijk, zijn er altijd geweest.[....]

Dat ben ik met je eens, en tegelijkertijd denk ik dat het nu toch anders is vanwege de grotere diversiteit van en in bevolking.
De onderlinge herkenning wordt denk ik steeds minder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Di Dec 05, 2017 1:02 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
[...] De afgelopen halve eeuw hebben drie PvdA premiers zich de nodige moeite getroost om de constitutionele monarchie te redden door het ophalen van die steken. Dat mag ook weleens gezegd worden.[...]

Dat vind ik zeker iets wat benoemd mag worden.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Di Dec 05, 2017 1:06 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
[...] maak het wel een flink beetje minder protserig.[....]

Hier vind ik dat je benoemd waar het aan schort in mijn optiek.
De protserigheid van de presentatie. Het staat zo in schril contrast met de werkelijke basis waarop "hun" onderdanen veelal moeten zien te (over) leven.
Ik ben het eens met de stemmen die zeggen dat wij het enorm goed hebben in dit land.
Dat is gewoon waar, kijkend naar hoe slecht het elders is of kan zijn.

Maar dat staat in mijn optiek los van het binnenlandse contrast.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Di Dec 05, 2017 1:22 am Reageer met quote

Het is een kruideniersmentaliteit ten top, veel willen hebben voor weinig geld.......

De boot zou 8 ton kosten, 8 ton ..........

in een boot van 8 ton laat de koninklijke famillie zich vol trots zien, het schip van ene Abramovich de ( luna) koste 245.000 000

De groene draeck, kado gegeven door de Ned bevolking aan Beatrix ter ere van haar 18 e verjaardag, ze zou het eens niet onderhouden......
dan was het hok te klein

Jullie moeten de dingen eens in het juiste perspectief zien, een koninkshuis waar we met zijn allen veel profijt van hebben en de baten ver boven de kosten uitstijgen.
een koninkshuis waar je best trots op mag wezen, trots dat je in een koninkrijk mag wonen.
is er dan iemand die rdelijk controleerbare berekeningen maakt wordt het afgedaan as niet wetenschappelijk, zonder daar zelf ook maar iets van zinnig weerwoord tegenin te hebben.

staat het je allemaal niet aan .........leave........

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Di Dec 05, 2017 1:25 am Reageer met quote

Waarom mag een mens niet kritisch zijn zonder de boodschap te krijgen dan maar te vertrekken?

nandes

Superlid
Superlid
Di Dec 05, 2017 1:27 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Waarom mag een mens niet kritisch zijn zonder de boodschap te krijgen dan maar te vertrekken?

je mag gerust kritisch zijn graag zelfs

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Di Dec 05, 2017 2:54 am Reageer met quote

Oké, dan kan ik dus gewoon over dat 'leave' heen lezen.
Fijn te weten.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1084
Di Dec 05, 2017 3:47 am Reageer met quote

Mensen zijn nu eenmaal sociale wezens die het beste functioneren binnen sociale structuren. De structuren zijn (niet limitatief) van klein naar groot in te delen in:
- Gezin
- Familie
- Vrienden
- Collega’s
- Straatbewoners
- Verenigingen
- Buurtbewoners
- Stadsbewoners
- Provinciebewoners
- Partijgenoten
- Landgenoten
- Europeanen
- Wereldburgers
Je binding aan een sociale structuur is sterk afhankelijk van het onderwerp. Inzake het klimaat zullen velen zich een wereldburger voelen omdat de toch echt met alle mensen dat probleem moeten aanpakken. Als het nederlands elftal in de finale staat dan zullen ongetwijfeld de meeste mensen zich nederlander voelen.
Een negatieve ervaring binnen je kleine sociale structuur zal een grotere emotionele impact op je hebben dan binnen je grotere structuur. Om een voorbeeld te geven hoe ik het bedoel: Stel er stort een vliegtuig neer waarbij alle inzittende om het leven zijn gekomen. Is het een russisch toestel met russische inzittenden dan zul je dat erg vinden maar er niet echt van wakker liggen. Als het een KLM toestel is met vele nederlanders aan boord (of MH17) dan valt dat binnen een kleinere sociale structuur van je en zal het je meer beroeren. Ik hoef vast niet uit te leggen hoe je er bij betrokken bent als onder de doden zich je straatbewoners, collega’s, vrienden, familie of gezin bevinden.
De sociale structuur van nederlander zijn staat altijd, per definitie, tegenover ‘de rest van de wereld’. Als het nederlands elftal wereldkampioen zou worden (ik heb nog wat hoop) dan hebben “we” gewonnen. Dat is een emotionele binding maar feitelijk natuurlijk onjuist. Een bondscoach heeft 25 zeer goede voetballers geselecteerd en die hebben de finale gewonnen. Niets “we” maar emotioneel voelt het wel zo. De meeste mensen zijn vrij rationele mensen maar dat betekent niet dat we geen (wellicht niet reële) emoties hebben. Zo is het ook met ons koningshuis. Persoonlijk ben ik van mening dat ons koningshuis wel degelijk de laatste 200 jaar heeft bijgedragen aan de stabiliteit van ons land en eigenlijk zie je dat wel in alle landen dat een monarchie heeft. Okee, ik ben geen fan van Saoedi-Arabië maar het is wel een van de meest stabiele landen in die regio.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Di Dec 05, 2017 4:51 am Reageer met quote

Mocht ik al iets ervaren van bovenstaande opsomming dan heb ik niet het idee dat ik dat ervaar vanwege het feit dat we een koningshuis hebben.
Mijn persoonlijke mening uiteraard.

We hebben het en dus doen we het ermee. Zo zit het wat mij betreft nu.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27531
Di Dec 05, 2017 12:29 pm Reageer met quote

Ik zie dat verband met dat koningshuis ook niet. Het is hooguit een stukje decoratie dat je kan gebruiken om de minder fraaie kanten van de politiek te verbergen. Je houdt ervan of je houdt er niet van..

En als ik zie dat er vele gezinnen op de armoedegrens balanceren dan vind ik een bootje van 800.000 nog steeds overdreven. Ook al heeft een ander een bootje van -tig miljoen. Dat is enkel maar misdadig want niemand kan op een eerlijke manier aan zoveel geld komen...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13344
Di Dec 05, 2017 9:34 pm Reageer met quote

nandes schreef:
De groene draeck, kado gegeven door de Ned bevolking aan Beatrix ter ere van haar 18 e verjaardag, ze zou het eens niet onderhouden......
dan was het hok te klein
Ik weet niet beter dan dat het onderhoud van dit privébezit op de defensiebegroting drukt, dus met gemeenschapsgeld betaald wordt.

Quote:
Jullie moeten de dingen eens in het juiste perspectief zien, een koninkshuis waar we met zijn allen veel profijt van hebben en de baten ver boven de kosten uitstijgen.
Je kunt wel volhouden dat dit een vaststaand gegeven is maar ik had al eerder aangegeven dat dit een aanname is op grond van een aantal veronderstellingen en een theoretisch rekenmodel. Heb je de pdf van het rapport van die professor waar je zelf naar verwijst gelezen?

Quote:
Ik ben absoluut niet van plan om uit een discussie te stappen omdat wie dan ook het niet met me eens is. Jij heeft voor mijn mening ook niet op te zouten. Juist niet! Zullen we het daar maar op houden, dat we het deze keer oneens zijn?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Di Dec 05, 2017 11:00 pm Reageer met quote

Het zou niet dan normaal zijn als er belasting betaald wordt over hun inkomen. Iedere Nederlander betaalt belasting, dus ook de koning en koningin.
In principe heb ik niets tegen het koningshuis maar financieel zou het toch wel wat met minder kunnen.
Belastingontduiking via brievenbus firma's zou zwaar gestraft moeten worden.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Di Dec 05, 2017 11:29 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
[....]er belasting betaald wordt over hun inkomen. [....]

Vind ik ook, en dan komen we dus op het probleem zoals dat eerder geschetst werd.
Wie zorgt dan dat belasting betaald kan gaan worden en zoals het er nu uitziet zijn wij dat dus.
Dat is dat sommetje van eerder, dan moeten wij dus een hoger inkomen opbrengen om de belasting er af te kunnen halen zodat netto hetzelfde over blijft.

En dat vind ik dus echt slecht.
Vandaar het gezegde -kan het wat minder-, dan kan het opgebracht worden van wat nu aangeleverd wordt aan inkomen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13344
Di Dec 05, 2017 11:37 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Dat is dat sommetje van eerder, dan moeten wij dus een hoger inkomen opbrengen om de belasting er af te kunnen halen zodat netto hetzelfde over blijft.
'Bruteren' heet dat met een mooi woord. Als er voor mij iets gebruteerd wordt betekent het niet dat ik hetzelfde krijg maar minder of hetzelfde voor meer geld. Precies het omgekeerde dus. Laten we dat vooral niet meten met twee maten noemen...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Di Dec 05, 2017 11:40 pm Reageer met quote

stel nou dat we het inkomen met 100% verhogen en hen dan een aanslag opleggen van 50% zodat zij dan ook belasting betalen,
is het dan goed?

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Di Dec 05, 2017 11:43 pm Reageer met quote

Ik snap niet dat het zo moeilijk is, mij weten ze toch ook te vinden bij de belasting.
Maar misschien is dat sommetje 2=5-3 te hoog gegrepen voor deze simpele ziel Wink

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4385
Wo Dec 06, 2017 12:09 am Reageer met quote

vandaag:
Quote:
Ondanks alle beloften behoort Nederland nog tot de zogeheten coalition of the unwilling, de groep die bewust vertraagd -sic-
met de aanpak van belastingconstructies, zo meldden dinsdag diplomatieke bronnen in Brussel tegen de NOS.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1396497/nederland-blokkeert-belastingontwijking

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Dec 06, 2017 12:59 am Reageer met quote

Quote:
Ondanks alle beloften

Ja, zijn beroerde toestanden zo.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Dec 06, 2017 1:00 am Reageer met quote

luciaT. schreef:
Ik snap niet dat het zo moeilijk is, mij weten ze toch ook te vinden bij de belasting.
Maar misschien is dat sommetje 2=5-3 te hoog gegrepen voor deze simpele ziel Wink

Zoals je hebt gelezen, net als ik, bestaat er die wet die hen vrij stelt.
Dát maakt het moeilijk.

nandes

Superlid
Superlid
Wo Dec 06, 2017 1:29 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes schreef:
dan was het hok te klein
Ik weet niet beter dan dat het onderhoud van dit privébezit op de defensiebegroting drukt, dus met gemeenschapsgeld betaald wordt.

Quote:
Je kunt wel volhouden dat dit een vaststaand gegeven is maar ik had al eerder aangegeven dat dit een aanname is op grond van een aantal veronderstellingen en een theoretisch rekenmodel. Heb je de pdf van het rapport van die professor waar je zelf naar verwijst gelezen?

Quote:
Ik ben absoluut niet van plan om uit een discussie te stappen omdat wie dan ook het niet met me eens is. Jij heeft voor mijn mening ook niet op te zouten. Juist niet! Zullen we het daar maar op houden, dat we het deze keer oneens zijn?

Oke we zullen het wel oneens blijven, blijft overreind dat iemand die er toch voor geleerd heeft middels een aantal geaccepteerde methode's een berkening maakt, een degelijk stuk onderbouwing van mijn kant..................

jij komt werkelijk niet verder dan de bron aanvallen ( het deugt niet) maar verder zelf geen enkele onderbouwing..............

Pagina 9 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats reactie