Iedereen moet belasting betalen, ook de koning en prinses
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende Plaats reactie

Iedereen moet belasting betalen, ook de koning en prinses
Mee eens
84%
 84%  [ 62 ]
Mee oneens
15%
 15%  [ 11 ]
Geen mening
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 73

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1084
Za Dec 02, 2017 2:17 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:

Persoonlijk gaat het mij goed en naast de verbindende factor van het koningshuis vind ik ook dat zij een voorbeeld functie hebben en naar mijn bescheiden mening vind ik ze die niet altijd naar behoren vervullen.

Ik wil jou geen woorden in de mond gaan leggen of een conclusie aan je woorden hangen zolang ik die niet helemaal begrijp wat je er precies mee bedoeld te zeggen. Vindt jij dat ze hun functie niet op de juiste vervullen en zo ja, kun je aangeven op welke wijze niet?

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 2:19 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Prlwytzkofsky schreef:
Kennelijk wens je in dit topic twee discussies door elkaar te laten lopen.
Wie begon er ook alweer te stellen dat de koning een erfelijk gepriviligeerd persoon is en daardoor ontheven van belastingbetaling?

Ik niet.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Za Dec 02, 2017 2:24 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
Hizhi.o schreef:

Persoonlijk gaat het mij goed en naast de verbindende factor van het koningshuis vind ik ook dat zij een voorbeeld functie hebben en naar mijn bescheiden mening vind ik ze die niet altijd naar behoren vervullen.

Ik wil jou geen woorden in de mond gaan leggen of een conclusie aan je woorden hangen zolang ik die niet helemaal begrijp wat je er precies mee bedoeld te zeggen. Vindt jij dat ze hun functie niet op de juiste vervullen en zo ja, kun je aangeven op welke wijze niet?

Je hebt gelijk. Ik heb intussen even zijn functieomschrijving opgezocht en hij is taakgericht nergens op aanspreekbaar en in wezen nationaal naar zijn onderdanen nergens eindverantwoordelijk voor, dus kan weinig tot niets fout doen.

Ik ben verder stil.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 2:34 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
[
Je hebt gelijk. Ik heb intussen even zijn functieomschrijving opgezocht en hij is taakgericht nergens op aanspreekbaar en in wezen nationaal naar zijn onderdanen nergens eindverantwoordelijk voor, dus kan weinig tot niets fout doen.

Staatsrechtelijk is Rutte verantwoordelijk voor al het doen en nalaten van de koning. Hij is dus heel terughoudend in zijn uitspraken wetende dat de situatie zo is. Maar ik vind dat zowel Willem als Maxi het uitstekend doen en denk dat een koningshuis een betere verbinding is bij een volk dan een president. Een koningshuis (als de onze) is a-politiek en een president kan dat nooit zijn. Vergelijk Willem maar eens met een president als T (sorry zijn naam krijg ik echt niet uit me toetsenbord of mond). Ik geloof in de bindende factor van een a-politiek 'hoofd' van een land, maar ik weet dat anderen daar anders over denken (ten onrechte naar mijn mening Smile )

Lyle Rossiter

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 2:48 am Reageer met quote

Om het heel simpel te stellen: We geven Willem 2 euro en die mag hij houden of we geven Willem 5 euro en hij moet er drie terug geven:

2 = 5 - 3

Dit kan iedereen snappen. (mag ik hopen.... )

Very Happy

Lyle Rossiter

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 2:49 am Reageer met quote

Ik vind het prima al graag zelfs als jij mij uit kunt leggen wat op dit moment verbonden wordt door het koningshuis.
Ik zie namelijk steeds meer uiteen vallen, naarmate de verschillen onderling steeds groter worden.

Dus naast mijn verder stil zijn sta ik volledig open voor deze les.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 3:01 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Ik vind het prima al graag zelfs als jij mij uit kunt leggen wat op dit moment verbonden wordt door het koningshuis.
Ik zie namelijk steeds meer uiteen vallen, naarmate de verschillen onderling steeds groter worden.

Hiermee lijk je te impliceren dat het koningshuis de oorzaak is van het uiteenvallen maar naar mijn mening is dat niet juist. Er spelen andere factoren.

Lyle Rossiter

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Za Dec 02, 2017 3:01 am Reageer met quote

Het koningshuis werkt hoe we het ook wenden of keren en een iedere werkenden in onze maatschappij betaald zijn of haar belastingen of wij dat nu willen of niet...............een ieder moet een steentje bijdragen aan onze welvaart.....................wel of niet van adel! Zo ook ons koningshuis..............wat is daar onlogisch aan?!? Is dat simpel of is dat simpel...................................?!?

Groet Tiny

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 3:05 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:

Hiermee lijk je te impliceren [...]

Nee, onjuist gedacht van je.

Ik zeg wat ik maatschappelijk zie zonder daar een oorzaak aan te verbinden en ik vraag me te vertellen wat het Koningshuis nationaal op dit moment verbindt.

De vraag blijft wat mij betreft staan en vergeet wat ik heb benoemd te zien.
Oké?

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 3:06 am Reageer met quote

cc schreef:
Het koningshuis werkt hoe we het ook wenden of keren en een iedere werkenden in onze maatschappij betaald zijn of haar belastingen of wij dat nu willen of niet...............een ieder moet een steentje bijdragen aan onze welvaart.....................wel of niet van adel! Zo ook ons koningshuis..............wat is daar onlogisch aan?!? Is dat simpel of is dat simpel...................................?!?

Groet Tiny

Okee, 2 = 5 - 3 blijkt nog te ingewikkeld (met alle respect) maar simpeler gaat me niet lukken, sorry.

Lyle Rossiter

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 3:12 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:

De vraag blijft wat mij betreft staan en vergeet wat ik heb benoemd te zien.
Oké?

Oké, kom ik morgen op terug. Ga nu aan me boek schrijven (schrijf meestal in de vroege uren omdat ik rust om me heen nodig heb en die vind ik niet hier.) Ik ga schrijven en jij vermoedelijk slapen. Sweet dreams en spreek je morgen wellicht (tot mijn genoegen)......

Lyle Rossiter

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 3:17 am Reageer met quote

In de nachtelijke uren zaken doen die je graag in rust doet is een goede keuze als je dit kunt inpassen.
Succes toe gewenst en graag tot morgen.

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Za Dec 02, 2017 3:37 am Reageer met quote

Okee, 2 = 5 - 3 blijkt nog te ingewikkeld (met alle respect) maar simpeler gaat me niet lukken, sorry.[/quote]

Ga hier niet op reageren alleen wens ik een ieder een goede nachtrust.

Groet Tiny

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 3:41 am Reageer met quote

Dank je en insgelijks Tiny.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13344
Za Dec 02, 2017 3:48 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
Keesvi schreef:
Prlwytzkofsky schreef:
Kennelijk wens je in dit topic twee discussies door elkaar te laten lopen.
Wie begon er ook alweer te stellen dat de koning een erfelijk gepriviligeerd persoon is en daardoor ontheven van belastingbetaling?

Ik niet.
Mee eens. Waarom dan mij daarop aangesproken?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4052
Za Dec 02, 2017 1:36 pm Reageer met quote

Ik zal ook even een zijsprong maken. Dat het koningshuis geld kost en of je hen dat geld dan mét of zonder belastingtruc doet toekomen, daar kan ik nog wel mee leven. Hoewel ik wel van mening ben dat er belasting geheven mag worden op vermogen en dat cadeautjes zoals het onderhoud van het plezierjacht van de prinses voor 2 ton per jaar volkomen idioot zijn.

Maar ik vind het vooral lastig dat voor dit inkomen geen enkele verantwoording behoeft te worden afgelegd. Of de koning zijn taak nu wel of niet naar behoren vervult, ontslagen wordt hij niet. Ook ik moet er niet aan denken een president als Trump te hebben, maar één ding is zeker: aan zijn bewind komt een einde. Zouden wij echter een figuur als Trump als koning hebben dan kwamen we er nooit meer vanaf.
Dat is dan meteen het bezwaar dat ik heb tegen de erfopvolging. Een idioot kan slechts op grond van zijn geboorterecht dit hoogste ambt bekleden. Naar capaciteiten wordt niet gevraagd.
En waarom? Wat voegt het koningshuis toe? Functioneert een land met een koning beter dan een land met een democratisch gekozen president en is dat dan het gevolg van de monarchie? Daar zou ik dan wel eens bewijzen van willen zien.
Het vaak gehoorde argument dat de koning goed is voor onze handel met het buitenland, dus dat zijn aanwezigheid tijdens handelsmissies zo helpt..ik geloof er niks van. Handel is handel en een deal is een deal als beide partijen er voordeel inzien. Het gaat om geld en niet om de charmante verschijning van Màxima. Als een partij er niets in ziet wordt er geen deal gesloten, al draagt ze drie hoedjes.

En de verbondenheid van het volk met het koningshuis? Hun aanwezigheid wordt vast op prijs gesteld na een ramp, maar dat zal net zo zijn als een president slachtoffers of een rampgebied bezoekt.
Ongetwijfeld zijn er mensen die het leuk vinden om naar de prinsesjes te kijken en naar onze mooie koningin. Ik ook. Maar dat feit op zich rechtvaardigt voor mij niet de kosten die eraan hangen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2616
Za Dec 02, 2017 3:02 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:

Of denk je dat die zich niets van wie dan ook hoeven aan te trekken en gewoon hun goddelijke leven verder leven.

Goddelijk leven?
Daar kijk ik toch heel anders tegenaan, je hebt er zelf niet voor gekozen, je bent er door je geboorte toe verplicht en verder lijkt het me een vreselijk bestaan, ondanks de rijkelijke financiële beloning.

Wat betreft de belasting, een grondwet verander je niet zomaar.
Mocht dit wel veranderd worden, dat is het ook best wat mij betreft.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 3:15 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Goddelijk leven?

Je hebt mijn uitleg over het gebruik van die term kunnen lezen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13344
Za Dec 02, 2017 9:36 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Goddelijk leven?
Daar kijk ik toch heel anders tegenaan, je hebt er zelf niet voor gekozen, je bent er door je geboorte toe verplicht
Ik zie niet in waarom iemand van 'koninklijken bloede' er niet voor zou kunnen kiezen om iets anders te gaan doen dan op een troon te zitten. Dat hebben we in de dertiger jaren bijvoorbeeld aan de overkant van de Noordzee gezien, hoewel het instituut daarmee niet van de baan was. De flauwekul van een zogenaamde goddelijke opdracht hoeven we hopelijk niet te bediscussiëren. En anders levert de apotheek uitstekende psychofarmaca tegen dat soort waandenkbeelden. Een beroep op de 'eeuwenoude traditie' is al even belachelijk omdat het koningschap met de hakken over de sloot nog maar net tweehonderd jaar bestaat. Voor mij is het net zoiets als de sinterklaasfolklore, een archaïsch sprookje voor het deel van het volk dat er in gelooft. Laat het dan ook niet meer dan dat waard zijn. Spaart ik weet niet hoeveel miljoen per jaar aan belastinggeld uit.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2616
Za Dec 02, 2017 10:20 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
dagmar57 schreef:
Goddelijk leven?
Daar kijk ik toch heel anders tegenaan, je hebt er zelf niet voor gekozen, je bent er door je geboorte toe verplicht
Ik zie niet in waarom iemand van 'koninklijken bloede' er niet voor zou kunnen kiezen om iets anders te gaan doen dan op een troon te zitten. Dat hebben we in de dertiger jaren bijvoorbeeld aan de overkant van de Noordzee gezien, hoewel het instituut daarmee niet van de baan was. De flauwekul van een zogenaamde goddelijke opdracht hoeven we hopelijk niet te bediscussiëren. En anders levert de apotheek uitstekende psychofarmaca tegen dat soort waandenkbeelden. Een beroep op de 'eeuwenoude traditie' is al even belachelijk omdat het koningschap met de hakken over de sloot nog maar net tweehonderd jaar bestaat. Voor mij is het net zoiets als de sinterklaasfolklore, een archaïsch sprookje voor het deel van het volk dat er in gelooft. Laat het dan ook niet meer dan dat waard zijn. Spaart ik weet niet hoeveel miljoen per jaar aan belastinggeld uit.

Ik kwam al surfend deze partij tegen op het internet (kende het nog niet en weet ook niet of ik er iets van geloof gezien onderstaande Wink ) en die hadden een berekening gemaakt van het verschil in kosten tussen monarchie en republiek, dacht zal het je niet onthouden.
hier de link: www.republikeinen.org/kosten.php

Of je die man en zijn partij en zijn kosten/baten analyse serieus moet nemen is zeer de vraag, tenminste als ik dit lees in zijn curriculum vitae Laughing
Zoek een charmante vriendin:
Mijn streven naar de Republiek en een President betekent tot dusver wel, dat ik moeilijk een vriendin kan vinden. Zelfs in dit 'oranje-land' zal er toch ten minste éen vrouw rondlopen die wel houdt van de republiek en een President. Ben jij dat, bel me dan meteen op voor een gezellige date 0618878673!

Pagina 6 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats reactie