Roken op een (horeca) terras moet verboden worden
De stelling van de dag
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Roken op een (horeca) terras moet verboden worden
Mee eens
31%
 31%  [ 14 ]
Mee oneens
64%
 64%  [ 29 ]
Geen mening
4%
 4%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 45

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Ma Jun 15, 2015 4:59 pm Reageer met quote

Sigaretje op het terras onder vuur
In New York mag je al niet meer roken op terrassen in de horeca… 'Verbod in Nederland is kwestie van tijd'
Lees het volledige verhaal op Joop.nl

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 108169
Ma Jun 15, 2015 5:17 pm Reageer met quote

Ja, want ik kan niet tegen rook vanwege astma. Meeroken is echt niet gezond, als de windrichting de rook jou kant opwaait.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Jun 15, 2015 5:33 pm Reageer met quote

dat schandalige verhaal staat ook in de telegraaf.
weer een verliespost voor de horeca.
zelf rook ik niet,maar ik gun het een ander wel.
gewoon in de open lucht een sigaret of sigaar moet kunnen.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 35168
Ma Jun 15, 2015 5:39 pm Reageer met quote

Gaan ze auto,s en brommers ook weren?

Wat een betutteling.

Achter de wolken schijnt de zon

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 12089
Ma Jun 15, 2015 5:40 pm Reageer met quote

Ze moeten wel ergens terecht kunnen, vind ik. Ik ben 40 jaar een straffe roker geweest en weet ondertussen wel dat de geur van rook niet prettig is. Maar om meteen een heksenjacht te ontketenen… Een rookvrije hoek vind ik wel een goede service van de zaak zelf . Pal voor ingangen roken mag zeker meer op gelet worden. Dat is écht niet prettig en het hoeft ook niet.
Er is aan roken kapitalen verdiend en nu weggezet worden als de paria’s, zonder fatsoen in hun lijf vind ik te ver gaan. Samen moeten ze er toch uit kunnen komen.

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Ma Jun 15, 2015 5:40 pm Reageer met quote

Ik ben benieuwd of je het 'de ander' dan ook gunt om in de frisse buitenlucht van het terrasleven te genieten. Zonder in rookwalmen te zitten. Een roker heeft de keuze, iemand die lekker op het terras gaat zitten kiest er niet voor om in de rook te gaan zitten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 108169
Ma Jun 15, 2015 5:55 pm Reageer met quote

Vaak heb je winkelcentra waar pleinen en straten waar geen verkeer mag komen en waar horecagelegenheden zijn. Dus je kan alleen naar mensen kijken die winkelen. Bij mooi weer wordt er veel van gebruik gemaakt. ikzelf vind het daar ook prettig zitten.

debelg

Superlid
Superlid
Ma Jun 15, 2015 5:55 pm Reageer met quote

als ik niet in de rook zou willen zitten ,ga ik naar binnen.
ik heb er echt geen bezwaar tegen als ik op een terras zit ,met een biertje dat er naast mij gerookt wordt.
ik vind het weer naapen van Amerika..
wat roken betreft,heb ik ook mijn regels .
in mijn huis mag niet gerookt worden,dat kan in de tuin.
ook in mijn auto mag niet gerookt worden.
maar op een open terras?wat een flauwe kul.

japans gezegde

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27512
Ma Jun 15, 2015 6:13 pm Reageer met quote

Thijs schreef:
Ik ben benieuwd of je het 'de ander' dan ook gunt om in de frisse buitenlucht van het terrasleven te genieten. Zonder in rookwalmen te zitten. Een roker heeft de keuze, iemand die lekker op het terras gaat zitten kiest er niet voor om in de rook te gaan zitten.

Een alternatief zou kunnen zijn om het terras in een rokers en een niet-rokers kant te verdelen. Maar dat hangt weer van de grootte en indeling van het terras af of dat mogelijk is.

Zelf heb ik de neiging om er buiten wat minder zwaar aan te tillen. maar ik heb dan ook geen last van astma of iets dergelijks.

Faber quisque fortunae suae

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Ma Jun 15, 2015 6:52 pm Reageer met quote

Walmen tabaksrook op een terras in de open lucht lijkt mij een tikkeltje overdreven voorstelling van zaken en geeft meer het benauwde Hollandse denken aan, dan dat er iemand echt last van zal hebben.

Vanaf mijn zestiende ben ik een tevreden roker. Enkele jaren terug heb ik een tijdje niet of nauwelijks gerookt. Ik kan niet zeggen dat ik mij toen beter of fitter voelde. Nu rook ik weer mijn zelf gedraaide sigaretten en dat bevalt mij goed.

Als er bij mij thuis bezoek is, vragen mijn vrouw en ik altijd aan de gasten of ze last of bezwaar hebben als wij roken. Als dat zo is wordt er ook niet gerookt.

Een verbod om op terrassen of in de open lucht te roken, zal alleen maar weerstand en onbegrip opleveren.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

debelg

Superlid
Superlid
Ma Jun 15, 2015 8:21 pm Reageer met quote

Ja, maar binnen mogen ze niet roken, ook niet waar ze tussen de middag eten.

japans gezegde

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Ma Jun 15, 2015 9:56 pm Reageer met quote

In zulke gevallen Jan, zal ik, als dat aan mij wordt gevraagd, dan niet roken of een plaats aan het terras uitzoeken, waar er geen last is van de rook die ik produceer. Dat lijkt mij een kwestie van fatsoen.

Het is ook wel eerns gebeurd dat terwijl ik op een terras een sigaret op stak, dat ik aan een ander tafeltje wat gekonkel en gemopper hoorde. Mijn reactie is dan: Je kan het ook gewoon aan mij vragen en anders bekijk je het maar.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

WandelCo

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 9
Ma Jun 15, 2015 10:34 pm Reageer met quote

Van mij mag je roken op een terras, ik vind het natuurlijk ook smerig ruiken, maar ja...je zit in de buitenlucht toch ?
Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die niet roken, dus zo erg zal het toch niet zijn op een terras.
Natuurlijk vind ik het vies, als die rooklucht mijn kant opkomt, ik probeer dan zelf er iets aan te doen, wegwapperen of ergens anders gaan zitten...of je drankje opdrinken en verder gaan.

In China, willen ze je bekeuren, als je szelfs thuis nog rookt en worden er mensen ingezet, die je verklikken, als je een peuk op hebt gestoken ! Gekker moet het toch niet worden wel ?

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13336
Ma Jun 15, 2015 10:47 pm Reageer met quote

Als ik aan het eten ben dan vind ik het inademen van rook smerig, niet alleen binnen maar ook op een terras. De rook verpest de smaak van mijn eten, niet in de laatste plaats omdat smaak vooral reuk is. Ik denk dat rokers zich dat onvoldoende realiseren. Vervolgens vind ik het idioot dat rokers uitgerekend voor een geheel of deels openstaande deur roken, weliswaar buiten maar al die rook trekt daardoor in negen van de tien gevallen naar binnen. Steek dan gewoon binnen lekker op, denk ik dan, zeg ik dan.

Als ik niet in de volle walm zit dan geloof ik het langzamerhand overigens wel, zelfs aan de maaltijd. Ik erger er me niet meer aan. Ik ben gelukkig geen long- of astmapatiënt, hoewel ik zware shag gerookt heb. Maar ik hoef gelukkig al vele jaren niet meer.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11403
Ma Jun 15, 2015 11:14 pm Reageer met quote

de meeste terrassen zijn zo gelegen dat je zou kunnen spreken van een linker en een rechterkant. Maak dan de ene helft rookvrij. Zelf was ik een ook straffe roker, maar gun de roker ook wel zijn sigaretje. En als het bij één blijft mag ie zelfs bij ons thuis die opsteken. Gun een ander ook wat.

Het is juni. Maar dit blijft even tussen mei en juli.

debelg

Superlid
Superlid
Ma Jun 15, 2015 11:56 pm Reageer met quote

Ik vind het heel normaal als er in een restaurant niet gerookt mag worden.
dat zelfde vind ik ook voor een hotelkamer en ziekenhuis.
als fanatieke sporter heb ik echt geen probleem als ik in een café kom waar gerookt
word. Die zijn er nog steeds.
ook het roken op een open terras moet kunnen.
anders moet men het terras dichtmaken , dat zie je al in België.

japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Di Jun 16, 2015 3:46 pm Reageer met quote

japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Di Jun 16, 2015 4:49 pm Reageer met quote

libelle4921 schreef:
Ik ben een niet roker, ook nooit gedaan. Maar ik gun ieder zijn/haar paffie.

Prima dat het niet mag in gebouwen,
maar verder moeten ze eens op houwen.
Maak je liever druk om de wereldvrede, het jagen, en onze dijken
en hou verder op met zeiken.

geweldig geschreven libelle

japans gezegde

degraaf50

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Wo Jun 17, 2015 12:18 pm Reageer met quote

Dit lijkt een onderwerp te zijn waar men nooit over uit gesproken raakt het houd maar niet op maar het valt mij op dat de meeste fanatieke anti rokers in de meeste gevallen ex roker zijn.
De trammelant begon al met de vraag in de horeca het roken wel of niet te verbieden en wat was het toch simpel geweest om hier voor een oplossing tot ieders tevredenheid te vinden
n.l een bordje bij de deur met het opschrift hier word gerookt of hier word niet gerookt[u].
Het personeel dat hier wil of gaan werken maakt dan zelf uit of hij of zij dat wil of niet een dat zelfde geld voor de klant, die bepaald of hij in een restaurant naast zijn bestek ook een asbak tegen wil komen of niet en het probleem is opgelost, maar nee het moet op zijn Nederlands, ofwel zeuren en zeiken tot we een ons wegen en het leukste is dat het per saldo ook nog wat geld op levert zijn we weer helemaal gelukkig.
Ik vraag me af of die mensen die nu zo hard roepen dat er op de terrasjes niet meer gerookt zou moeten worden ook een kurk in de uitlaat van hun auto hebben wanneer ze deze terrasjes passeren.
Waar zijn we mee bezig vraag ik me wel eens af, hebben we niets beters te doen?[/u]

Laatst aangepast door degraaf50 op Wo Jun 17, 2015 10:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Wo Jun 17, 2015 12:59 pm Reageer met quote

Als we dan toch bezig zijn moeten ze de dames die sterk geparfumeerd zijn ook gaan weren op de terrasjes etc., die kunnen nl. ook je eetlust behoorlijk verzieken met hun zweem van parfum.

Zoals menigeen hier weet ben ik een verwoede sigarenrookster en als iemand mij kenbaar maakt dat hij/zij er last van heeft dan maak ik hem subiet uit.
Helaas kom ik ook niet-rokers tegen die rokers blikken toewerpen en behandelen als een crimineel.

Groet Tiny

Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie