Baggeren, flamen en meningen als feit brengen
Over 50plusser.nl / Forumregels / Moderators
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 458
Zo Sep 29, 2019 11:29 pm Reageer met quote

ik leef met je mee the Don.

We weten dat de lontjes kort zijn bij de lange tenentypes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 278
Ma Sep 30, 2019 10:32 am Reageer met quote

annette49 schreef:
Willemijn schreef:En meer zeg ik er niet over.
Beloofd?????
Zit toch niet zo in die slachtofferrol, Het is erg als je kinderen wat mankeren, maar
denken jullie nu echt dat je de enige bent die kinderen hebben die iets mankeren? Wat
weet je nu helemaal van anderen hier, waarvan ik het toevallig wél weet. Maar die
vallen niet over woorden.

Een schandalige reactie!

Plan(t) the future

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 690
Ma Sep 30, 2019 11:19 am Reageer met quote

En daar hebben we onze Pluk weer. Meis, wat ben je toch veranderd.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3772
Ma Sep 30, 2019 11:23 am Reageer met quote

annette49 schreef:

Zelfreflectie zit er niet meer in hè, Annette. En niet alleen op dit topic.
Kun je nu weer gaan jij-bakken, de enige vorm van reageren die je tot je beschikking hebt. Ingesleten patroon.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pluk

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 30, 2019 11:38 am Reageer met quote

annette49 schreef:

Ik ben 'jouw' Pluk niet; ik kots (excusez le mot) op het woord 'meis' en je kent me
helemaal niet.
Wat vaker in de spiegel kijken zal je goed doen.

Plan(t) the future

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 30, 2019 12:13 pm Reageer met quote

Voor mijn geestesoog zie ik opeens twee kippen Laughing

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8057
Ma Sep 30, 2019 12:19 pm Reageer met quote

Don schreef eerder dat het vroeger veel "Gezelliger" was op het forum,. Ik denk dat zijn geheugen hem wat in de steek heeft gelaten.
In 2009, dus 10 jaar geleden plaatste ik dit gedichtje. De reden van plaatsing was niet bepaald de gezellige sfeer die er toen was:

´t Is heel vaak lachen op het forum hier

Aan de discussies beleef ik veel plezier

Dat kleine mensenwereldje lijkt net echt

Discussies eindigen in een straatgevecht

===

In de geruite kiel hoor ik Jan Boezeroen

Trappend op lange tenen, zijn zegje doen

Anderen gebruiken weer moeilijke woorden

Om hun opponent figuurlijk te vermoorden

Niet gehinderd door beschaving of fatsoen

===

Stilletjes geniet ik en wacht geduldig af

Hoe koren gescheiden wordt van het kaf

Het wordt een afvalrace voor de sterken

Dat zult u in de volgende regels merken

===

Daar gaat iemand voor tien tellen neer

Die dreun komt aan doet echt wel zeer

Geen referee, ieder zijn eigen regels

Oeiii, daar krijgt iemand weer pegels

Die had natuurlijk een slecht verweer

===

Daar zijn 'n paar met bebloede koppen

Die schreeuwen dat zij er mee stoppen

Voor eigen gelijk raast men maar door

Voor argumenten blijkt er geen gehoor

===

Belangrijke woorden zijn vaak: mij en ik

Voor het eigen gelijk maakt men zich dik

Het eind van de discussie komt nu in zicht

De "Overwinnaar" voelt zich zwaargewicht

Vraagt daarna onschuldig en verwonderd:

Boos, wie? Zijn ze nu helemaal bedonderd

===

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Sep 30, 2019 12:43 pm Reageer met quote

Ah, ik wilde al om Dons geheugen wat op te frissen wat discussiedossiers naar boven halen (echt verbijsterend om te lezen hier en daar en wellicht een tip voor wiens goede geweten te danken is aan het slechte geheugen) maar dit, Benneke, is zoveel mooier.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2167
Ma Sep 30, 2019 12:47 pm Reageer met quote

Toen ik een aantal jaren geleden actief werd op dit forum, was het net één groot oorlogsgebied en werd ik gelijk afgeserveerd met de opmerking dat ik iemand anders was die met een andere naam terugkwam. Dus zo ontzettend gezellig was het hier toen ook al niet.

Mijn deelname hier is door enkele personen niet gewenst. Mijn onderbouwingen met links werden keer op keer belachelijk gemaakt. Op google zoeken naar informatie lijkt wel haast een doodzonde.
Er worden aan mij emoties toebedeeld waar ik me niet in herken. Zo zou ik blauw van woede worden, vanwege mijn gekleurde avatar. Echt zo kinderachtig. Boos of verontwaardigd ben ik zelden en al helemaal niet om wat hier geschreven wordt.

De heilige Don beschimpt een ander door haar het IQ van een visstick toe te bedelen, maar dan wel zeuren dat het hier vroeger zo gezellig was en nu niet meer. Nou, lees maar eens terug in het moderatortopic. Dat frist het geheugen een beetje op.

En Annette, hoe jij hier mensen aanspreekt, is echt onder de gordel. Nu weer bij Pluk, Lucia, Nicolaas en Willemijn. Dit is echt een schoolvoorbeeld van baggeren en flamen. Voel je je beter nadat je weer wat beledigingen hebt rondgestrooid? Smaakt je koffie ineens een stuk lekkerder?

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27018
Ma Sep 30, 2019 1:01 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Ah, ik wilde al om Dons geheugen wat op te frissen wat discussiedossiers naar boven halen (echt verbijsterend om te lezen hier en daar en wellicht een tip voor wiens goede geweten te danken is aan het slechte geheugen) maar dit, Benneke, is zoveel mooier.

Daar wordt ik nu zo misselijk van: dat gelik naar de één en getrap naar de ander...

Dit komt nooit meer goed....

Faber quisque fortunae suae

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 30, 2019 1:07 pm Reageer met quote

Ja, life, veeeeel beter.

En hoe is het met jou zelf? Last van Gordelroos?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Sep 30, 2019 1:23 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Daar wordt ik nu zo misselijk van: dat gelik naar de één en getrap naar de ander...

Dit komt nooit meer goed....

Ik trap niet naar Don, ik, zeg slechts dat een blik in de dossiers laat zien dat het forum van vroeger helemaal niet zo vredig en gezellig was. Over wie daaraan schuldig waren laat ik me niet uit, want ik maakte er geen deel van uit. Alleen de verwijzingen naar vroeger maakte me nieuwsgierig. De meesten die daar toen schreven ken ik niet eens. Ik had daar dan over kunnen schrijven maar Benneke verwoordt het mooier. Dat is geen gelik, in mijn ogen en ik zie niet in waarom ik dat niet zou mogen zeggen.Probeer nu eens objectief te kijken hoe een opmerking over iets dat Annette schreef door haar wordt gepareerd met persoonlijke en laag bij de gronde aanvallen. Waarom zeg jr daar niets over als je je zo stoort aan getrap? Dat is echt van een geheel andere orde hoor.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Sep 30, 2019 1:28 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Ja, life, veeeeel beter.

En hoe is het met jou zelf? Last van Gordelroos?

Altijd nog beter dan jouw onder-de-gordelroos.

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 313
Ma Sep 30, 2019 1:28 pm Reageer met quote

Tjonge jonge wat gaat men tekeer en allemaal zo objectief. Nee dus.
De agressie die hier ten toon wordt gespreid is tekenend voor "een aantal" hier.
Zelfreflectie ontbreekt volkomen inderdaad.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 30, 2019 1:45 pm Reageer met quote

Willemijn, ik pareer inderdaad op oa JOUW laag bij de grondse aanvallen. En weet je wat? Ik kan er nog om lachen ook. Make my day meis.

Ik laat me door jou en je linkse vriendinnen echt niet vertellen wat ik wel of niet mag schrijven, of hoe ik het mag schrijven. En met zielag doen kom je er bij mij niet.

Jullie zijn niet de enigen die met dingen te maken hebben, het is onderhand een heel pakket geworden met wat je wel of niet mag zeggen om niet te kwetsen. Althans wat in JULLIE ogen overkomt als kwetsen.

Wat vroeger kon is nu een zonde. Ik denk aan Halsema, las vanmorgen dat ze vroeger nog om een grap lachte, ze zelf na deed, hoewel grap.... dat zou IK nou weer niet gedaan hebben.
En jullie zijn in mijn ogen precies zo, Verzuurd en zonder humor, zelfrefelxie of spiegels. Hooguit een lekke nachtspiegel.

O ja Bron: Pffff

Brandweercommandant: Halsema noemde negergrap binnen het korps ‘hilarisch’

De bewuste grap werd gemaakt tegen Amsterdamse brandweerlieden met een kleurtje. Ze werden door hun blanke collega’s steevast Ger genoemd. Niet omdat ze zo heetten, maar omdat dan de woordgrap kon worden gemaakt: ‘Nee, Ger.’ Volgens Schaap herhaalde Halsema de negergrap schaterlachend in een gesprek met de brandweercommandant.

Maar... uiteraard ontkent ze nu.

Brandweercommandant: Halsema noemde negergrap binnen het korps ‘hilarisch’ https://www.ad.nl/binnenland/brandweercommandant-halsema-noemde-negergrap-binnen-het-korps-hilarisch~ae30fc03/?

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2167
Ma Sep 30, 2019 1:53 pm Reageer met quote

Geen idee waarom je in dit topic een artikel aanhaalt over een gefrustreerde brandweercommandant, die even zijn gal loost omdat Halsema hem heeft weggestuurd. Maar ja, Halsema hè. Is tegenwoordig ook aangeschoten wild.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 30, 2019 1:56 pm Reageer met quote

Life, ik begrijp dat je het niet begrijpt, lees het nog eens drie maal over, ook mijn woorden hé, schrijf het op een briefje en plak het in je pet, dan komt het vanzelf wel.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 30, 2019 2:11 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
ik begrijp dat je het niet begrijpt, lees het nog eens drie maal over, ook mijn woorden hé,
schrijf het op een briefje en plak het in je pet, dan komt het vanzelf wel.

Ik denk dat je altijd eerst bij jezelf moet beginnen en ondanks de hint die meerdere
malen werd gegeven is er bijvoorbeeld nog steeds niets aangepast in je topictitel!

Citaat:
Zijn partime vrouwen verwende prinsesjes?

Plan(t) the future

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27018
Ma Sep 30, 2019 2:27 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik trap niet naar Don, ik, zeg slechts dat een blik in de dossiers laat zien dat het forum van vroeger helemaal niet zo vredig en gezellig was. Over wie daaraan schuldig waren laat ik me niet uit, want ik maakte er geen deel van uit. Alleen de verwijzingen naar vroeger maakte me nieuwsgierig. De meesten die daar toen schreven ken ik niet eens. Ik had daar dan over kunnen schrijven maar Benneke verwoordt het mooier. Dat is geen gelik, in mijn ogen en ik zie niet in waarom ik dat niet zou mogen zeggen.Probeer nu eens objectief te kijken hoe een opmerking over iets dat Annette schreef door haar wordt gepareerd met persoonlijke en laag bij de gronde aanvallen. Waarom zeg jr daar niets over als je je zo stoort aan getrap? Dat is echt van een geheel andere orde hoor.

Dan zullen we er maar vanuit gaan dat we er verschillend tegenaan kijken. Iedereen trapt op dit moment naar iedereen, dus ik zou niet weten waarom annette49 niet zou mogen terugtrappen. je bent zelf ook niet voor geen kleintje vervaard in dat opzicht. En dat naar Benneke toe zie ik ook als gelik, gezien de huidige gespannen verhoudingen tussen de forumleden.
Van mij mag je alles zeggen. Maar dat geldt dan wel voor iedereen. En het is sowieso niet aan mij, maar ook niet aan wie dan ook, om te bepalen wie wat zegt en waarom die dat zegt...
Dan moet je een eigen site beginnen. Dan kun je toelaten wie je zelf wil...

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Sep 30, 2019 2:33 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Dan zullen we er maar vanuit gaan dat we er verschillend tegenaan kijken. Iedereen trapt op dit moment naar iedereen, dus ik zou niet weten waarom annette49 niet zou mogen terugtrappen. je bent zelf ook niet voor geen kleintje vervaard in dat opzicht. En dat naar Benneke toe zie ik ook als gelik, gezien de huidige gespannen verhoudingen tussen de forumleden.
Van mij mag je alles zeggen. Maar dat geldt dan wel voor iedereen. En het is sowieso niet aan mij, maar ook niet aan wie dan ook, om te bepalen wie wat zegt en waarom die dat zegt...
Dan moet je een eigen site beginnen. Dan kun je toelaten wie je zelf wil...

Benneke beschuldigt toch niemand in zijn gedichtje? Het is een observatie, zoals ik het zie. Maar wellicht voel je je erdoor aangesproken, dan snap ik je reactie wel.
Als je eerlijk zou willen zijn en je leest dit topic nog even na, dan zie je precies waar het getreiter en gezuig begint en door wie... Dat erkennen zou je sieren. Maar ik verwacht niet dat het erin zit, dus doe ook verder geen moeite meer.

Laatst aangepast door WillemijnF op Ma Sep 30, 2019 2:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk