De Sterrenhemel
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10803
Vr Nov 22, 2013 12:29 pm Reageer met quote

De komeet ISON blijft de wereld verbazen. Zo zagen we eerder dat zich meerdere staarten vormden en nu is er weer een nieuwe eigenschap te melden.
Niet alleen dat, maar dat dit zou gebeuren is ook al jarenlang voorspeld in talloze graancirkels.
Het lijkt alsof de komeet ISON letterlijk vleugels krijgt.
Dan nu weer een vreemd toeval, wat misschien geen toeval is. Op 18 oktober 2013, ver voordat er bij de komeet ISON sprake was van vleugels, verscheen er een uitgebreid artikel op de website CropCircleConnector waarbij werd aangetoond dat deze komeet al vanaf 1996 is voorspeld in talloze graancirkels.
Er worden in het artikel diverse voorbeelden gegeven van graancirkels en uitgelegd hoe bepaalde exemplaren daarvan gerelateerd zijn aan ISON.
Het toch wel bizarre is, dat er een aantal zijn die volgens het artikel duiden op de komeet ISON en die vleugels laten zien.
Eigenlijk is daarmee het argument dat deze graancirkels gemaakt zouden zijn door mensen ook al van tafel geveegd. Als je in het artikel leest hoe ingenieus de boodschappen van sommige van deze graancirkels zijn en hoe exact ze overeengekomen met bijvoorbeeld de Maya kalender en de positie van ISON in de hemel op een bepaalde datum, dan is het onmogelijk voor mensen om dit te bedenken op een tijdstip dat deze komeet nog niet is ontdekt.
Daaruit volgt dan weer, gezien het grote aantal graancirkels dat refereert aan deze komeet, dat het wel een heel bijzondere moet zijn.
Dan komt daar nu bij dat ISON inderdaad de vorm van een soort zwaluw begint te krijgen.
Hier volgt een voorbeeld uit het artikel:

Bronnen:
Niburu.co
CropCircleConnector
Universe Today
Godlike Productions

Laatst aangepast door humor op Za Jan 25, 2014 8:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

humor

Superlid
Superlid
Vr Nov 22, 2013 8:40 pm Reageer met quote

Marguerite1 ja op google vind je alles, dus maar ff graancirkels voor je opgezocht Very Happy

"Van veel graancirkels is vastgesteld dat ze door mensen zijn gemaakt. De redenen voor het maken zijn divers. Sommigen willen aantonen dat graancirkels door mensenhanden kunnen worden gemaakt. Zij behoren tot groepen die het maken van figuren in graan als hobby hebben, en zijn verantwoordelijk voor graancirkels met soms zeer ingewikkelde geometrische patronen. De meeste van deze groepen maken de cirkels met toestemming van de eigenaar van het land en laten achteraf ook weten dat zij het zijn geweest die de cirkel hebben gemaakt, vaak nadat de pers en 'deskundigen' de cirkel als 'niet-door-mensenhanden-gemaakt' hebben aangemerkt. Beroemde graancirkelmakers zijn Doug Bower en Dave Chorley die hebben aangetoond dat het mogelijk is met slechts eenvoudige hulpmiddelen ingewikkelde patronen in het graan te maken. "
bron Wikipedia

Het maken van graancirkels is van alle tijden, van een aantal daarvan is na onderzoek wel degelijk gebleken, dat het niet door mensenhanden gemaakt zou kunnen zijn. Of je moet er van uitgaan, dat iemand, jaren voordat Ison ontdekt werd (2009), reeds wist dat deze komeet met z'n vleugels ( wat nog nooit eerder bij een komeet is waargenomen notabene !!) in okt 2013 aan de hemel zou verschijnen.....
Een helderziende graancirkelmaker ? Dat is al net zo zot, als buitenaardse wezens voor veel mensen. Maar misschien bestaan ze allebei wel....Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Vr Nov 22, 2013 9:44 pm Reageer met quote

Voor de echte liefhebbers.....:
Comet Watch - A Free App For Finding Comet ISON at Night.
Comet Watch, the free app is available for the iPhone or iPad.
You can download Comet Watch at the iTunes store.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29879
Za Nov 23, 2013 12:01 pm Reageer met quote

Natuurlijk niet..

Enkel door grappenmakers die simpele zielen willen doen geloven dat het door aliens gedaan is....

Smile

Faber quisque fortunae suae

YvanH.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Za Nov 23, 2013 6:36 pm Reageer met quote

Nou Tympaan volgens mij heb je gezien je opmerking hier alleen maar een oordeel over zonder je ergens in verdiept te hebben!
Dat kan natuurlijk en hoeft van mij ook niet maar nu ga je voor mij te kort door de bocht! Moest het even kwijt!

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Nov 23, 2013 7:05 pm Reageer met quote

Probeer je het eens voor te stellen..

Aardbewoners zijn eindelijk zo ver dat ze verre ruimtereizen kunnen maken. Ze gaan op weg en komen een planeet tegen waar bewoners zijn..

Geloof je nu echt dat die aardbewoners dan stiekem in de nacht graancirkels (of wat voor een gewas die aliens ook zouden verbouwen) gaan maken en dan snel als een paar kwajongens weer zouden verdwijnen...

Omgekeerd zou dat dus ook niet gebeuren..

humor

Superlid
Superlid
Za Nov 23, 2013 7:57 pm Reageer met quote

Ach weet je, om Zecharia Sitchin's theorie uit 1976 van de planeet X (Nibiru) is ook hard gelachen.Maar sinds Nasa de WISE telescoop op 17 febr 2011, drie dagen na de ontdekking van deze planeet X heeft gesloten, is zelfs NASA het lachen vergaan.Intussen is deze planeet met het blote oog te zien en de media zwijgt erover. Maar dit topic gaat over Ison en die is bijna net zo interessant als Planeet X. Natuurlijk zal er veel onzin over geschreven worden, maar dat maakt het wel boeiend om fictie van de werkelijkheid te onderscheiden.
De Chinese Space Rader zag bv op 3 sept 2013 twee vreemde objecten rond Ison cirkelen.
https://tinyurl.com/nqx6fxu
Vond dit wel een leuke link voor Tympaan, fotoshop (kan dat met bewegende beelden ?)van een paar kwajongens, of misschien toch Ufo's ??? lolll

Laatst aangepast door humor op Zo Nov 24, 2013 5:54 pm, in totaal 2 keer bewerkt

humor

Superlid
Superlid
Za Nov 23, 2013 8:05 pm Reageer met quote

Dju, ik heb dat ook libelle49 !!!
Moeten wel aliens zijn, kan niet anders ...... Laughing Laughing Laughing

YvanH.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Za Nov 23, 2013 8:10 pm Reageer met quote

Very Happy Very Happy Laughing Laughing Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Nov 23, 2013 8:18 pm Reageer met quote

Die aliens toch....

Ze krijgen overal maar de schuld van...

Smile

humor

Superlid
Superlid
Za Nov 23, 2013 10:02 pm Reageer met quote

Alle gekheid op een stokkie....Ik hou ook wel van een grap, ik heet niet voor niets humor he...
Maarrrrrr.....als ik mij aan feiten hou, kan ik er niet om heen, dat er de laatste maanden meerdere meteorieten op aarde neervielen, terwijl ze ons voorgehouden hadden , dat diegene van Rusland op 15 febr dit jaar , maar eens in de 100 jaar voorkomt ! Alleen al in de laatste 10 DAGEN driemaal zo een reuze knaller ( twee in amerika , een in bangladesh)
Vast staat ook, dat er zich op dit moment 4 kometen in ons zonnestelsel bevinden

Los van de feiten is de vraag....:Zijn deze meteorieten meegekomen in het kielzog van de kometen?? Misschien een feit, misschien slechts een theorie.....
Mocht dit toch een feit zijn , dan voorspel ik meerdere vallende meteorieten de komende maanden, want dat zal dan nog ff doorgaan. Niet panikeren , want 3/4 van de aarde is zee, dus het meest valt in zee...en voor de rest zal het best een schitterend schouwspel zijn.

p.s. de aliens komen later aan bod, die hebben niets met Ison te maken (.....hoewel......lolll )

Laatst aangepast door humor op Zo Nov 24, 2013 5:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 128041
Zo Nov 24, 2013 12:05 am Reageer met quote

Tja, wie weet wat ons nog te wachten staat, als we in de toekomst naar boven turen.De mensen ontdekken steeds meer, men heeft ook betere apparatuur dan vroeger om de koekeloeren.

humor

Superlid
Superlid
Zo Nov 24, 2013 4:51 pm Reageer met quote

Weliswaar een andere komeet dan Ison, maar ik vond het een mooie foto van een van de andere kometen in ons zonnestelsel op dit moment, Lovejoy.
Niet alle kometen zullen met het blote oog te zien zijn, dus genieten we maar van de foto's, die her en der op internet staan

24-11-13 bron: the Skylive

humor

Superlid
Superlid
Zo Nov 24, 2013 5:33 pm Reageer met quote

Oww sorry, lag het aan mij?
Ik zat me al af te vragen, hoe dit kon gebeuren.
Thnx voor de info, ik ga aan de slag Smile
p.s. Gaaf zeg dat je die leonides zag !!!!

humor

Superlid
Superlid
Zo Nov 24, 2013 5:58 pm Reageer met quote

libelle49 schreef:
de regels lopen te ver door, nou kan ik niks goed lezen en straks heb ik een alien in mijn huis en een komeet in mijn kamer zonder dat ik het weet

hahaha ik weet nu hoe dit kwam, helaas geen aliens Rolling Eyes
Laughing Laughing
Thnx Marguerite1, ik heb de link kunnen verkorten na wat oefenen Very Happy
alles is weer duidelijk te lezen.... Rolling Eyes

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Nov 25, 2013 1:18 pm Reageer met quote

Kometen en meteoren moeten natuurlijk los gezien worden van eventuele aliens.
Kometen zijn een natuurverschijnsel, een gegeven, die je op een gegeven moment kan waarnemen en waarvan je de koers en snelheid kan berekenen. Meteoren zijn kleinere brokken die zo af en toe door de dampkring heen dringen en op aarde neerstorten. En blijkbaar gebeurt dat nog (relatief) veel. Als je naar de maan kijkt, wat nog een veel kleiner hemellichaam is, kun je zien dat die vol met inslagkraters zit. Maar die heeft geen dampkring waarin de meeste brokken kunnen verbranden. Bovendien zullen veel kraters op aarde door de weersinvloeden ook weer vrij snel vervagen.

humor

Superlid
Superlid
Ma Nov 25, 2013 2:37 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Kometen en meteoren moeten natuurlijk los gezien worden van eventuele aliens.
Kometen zijn een natuurverschijnsel.

Daar heb je een punt Tympaan zo denk ik er precies zo over.
Tympaan schreef:
Als je naar de maan kijkt, wat nog een veel kleiner hemellichaam is, kun je zien dat die vol met inslagkraters zit. Maar die heeft geen dampkring waarin de meeste brokken kunnen verbranden. Bovendien zullen veel kraters op aarde door de weersinvloeden ook weer vrij snel vervagen.

Nou is onlangs ontdekt, dat deze inslagkraters niet eens allemaal van meteorieten zijn, maar n.l. best ook weleens veroorzaakt zouden kunnen zijn, door het elektrisch veld van de zon. Waar het op neerkomt is dat het zonnestelsel een ingewikkeld web van elektrische velden genereert waarvan de zon de belangrijkste dynamo is in het systeem.Elektrische stromingen in plasma hebben de neiging om filamenten te vormen. Deze hebben de neiging zich te verdikken tot kabels of buizen en kunnen elektriciteit over grote afstanden “versturen"
De ontdekking dat kometen geen vuile sneeuwbal zijn en dat de staart gevormd wordt door deze elektrische stromingen, werpt een totaal nieuw licht op onze kometen. Of al deze nieuwe theorieën houdbaar zijn, zal de toekomst leren. Kometen zijn geen vieze sneeuwballen, bevatten zelfs meestal geen water, maar zijn elektrisch zeer actief!Ook de kometen Linear en Hale Bob bevatten geen water van betekenis, oftewel het lijkt er meer op dat de kometen onze zon elektrisch opladen. Dit is mainstream kennis, maar dat horen we niet!

humor

Superlid
Superlid
Ma Nov 25, 2013 7:49 pm Reageer met quote

Ison blijft verbazen, het is nu wel duidelijk, dat Ison afwijkt van alle andere kometen. In sept kwam ruimtetelescoop HUBBLE met de foto, dat Ison uit 3 delen bestond.

Al vrij snel kwamen een aantal “experts” met een verklaring dat dit volkomen normaal was, omdat dit door het zogenaamde parallax effect wordt veroorzaakt. Doch dit effect is nooit eerder bij andere kometen gezien, bovendien zijn die opnames van de andere kometen "spontaan verdwenen" uit het archief.....
Dat Ison uit 3 delen bestaat wordt ondersteund door een recente opname van Dr. Bruce Gary. Bij de opname van Dr. Gary kan geen sprake zijn van parallax omdat deze opname gemaakt is met een telescoop op aarde.
En dan zijn er nog diverse opnames van 2 objecten die rond Ison cirkelen.

Ufo's (gewoon in de betekenis dat het niet geïdentificeerd is)??
Of toch alleen maar een komeet die uit 3 delen bestaat ........

humor

Superlid
Superlid
Di Nov 26, 2013 2:22 pm Reageer met quote

Thnx TheDon voor het artikel. Of Ison daadwerkelijk Ster van Bethlehem was, geloof ik niet direct, dat stellen ze hier ook niet trouwens. Wat werkelijk de Ster van Bethlehem was, is ook interessant, daar zijn vele theorieën over.
Maar jouw verhaal deed me denken of Ison misschien een oude bekende zou kunnen zijn.

Vandaag gaan wij er even vanuit dat de komeet ISON geen verzameling ruimteschepen is, maar een “gewone” komeet. Dan is de vraag of het inderdaad een “gewone” komeet is of misschien toch wel een heel speciale, interessant.
Een komeet die met de regelmaat van de klok terugkeert. Een komeet die iedere 333 jaar terugkeert.

Als we, gerekend vanaf dit jaar 2013, 333 jaar terug gaan in de tijd, dan komen we uit in het jaar 1680, ook wel het jaar van de Grote Komeet genoemd.
Het frappante is dat de omloopbaan van ISON bijna identiek is aan die van de grote komeet uit 1680.
Gaan we nog eens 333 jaar terug in de tijd dan komen we uit in het jaar 1347.
Dat was inderdaad ook een heel bijzonder jaar met eveneens een komeet, Negra.
Wederom 333 jaar terug en we komen terecht in het jaar 1014. Ook toen was er een grote komeet en brokstukken ervan raakten de aarde. Men heeft bewijs gevonden dat toen een zwerm meteoren of brokstukken van een komeet Noord Amerika hebben geraakt.
Nogmaals 333 jaar terug brengt ons naar het jaar 681 waarover weinig bekend is.
Weer 333 jaar terug en we komen aan in 348 waarover wederom zo goed als niets bekend is. Wat we wel hebben gevonden is een houtsnede uit de vierde eeuw waar de vernietigende werking van een komeet wordt voorgesteld. We weten niet met zekerheid of dit ook het jaar 348 betrof.
Echter, nogmaals 333 jaar terug en we komen bij het jaar 15, ongeveer de periode waarin De Ster van Bethlehem werd waargenomen. Was dit een ster of was het misschien een komeet die er zo uitzag. Veel oude teksten spreken hierover namelijk.
Kortom, is deze komeet ISON dezelfde die iedere 333 jaar verschijnt?

Bron Niburu

humor

Superlid
Superlid
Di Nov 26, 2013 7:46 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
dank voor de aanpassing humor van de vorige pagina.
Overigens vind ik die naam loveljoy wel heel apart voor een hemellichaam. Hoe verzinnen ze het?

Kometen krijgen altijd de naam van hun ontdekker.
Komeet Lovejoy C/2013 R1 is een lange periode komeet ontdekt op 7 september 2013 door Terry Lovejoy.
En ja, het is inderdaad een fraaie naam voor deze komeet.
Hierbij een foto genomen op 10 nov. 2013 door Michael Jäger
in Jauerling Oostenrijk.

Prachtige dubbele staart heeft deze komeet !

Pagina 1 van 18 Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende

Plaats reactie