De Sterrenhemel
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10804
Zo Dec 29, 2013 2:07 pm Reageer met quote

Met de feestdagen zijn er nog enkele leuke berichten blijven liggen over ISON, die ik U niet wilde onthouden....
Is er een cover up door de NASA van komeet ISON? Niet dus!
In de zomer kwam veel ophef over een video op YouTube over komeet ISON, waarin de op 30 april 2013 door de Hubble ruimtetelescoop gemaakte foto van komeet ISON donkerder wordt gemaakt en er in de kern van de komeet drie vreemde oplichtende strepen tevoorschijn komen.

Belangrijk voor het verhaal is dat we met twee bewegende objecten te maken hebben: komeet ISON, die met een snelheid van 77.250 km/u door het zonnestelsel jakkert en de Hubble ruimtetelescoop, die met zo’n 8 km per seconde om de aarde draait. Je snapt dat als Hubble met twee filters een serie foto’s van de komeet maakt de komeet ten opzichte van de achtergrondsterren zal bewegen. De maker van de video heeft drie afzonderlijke foto’s genomen die Hubble met zijn F606-filter heeft gemaakt en hij heeft net als BPEarthWatch de foto’s donkerder gemaakt, zodat alleen het lichtste deel van de kern over blijft. Het centrum van de foto – een rood kruis – heeft hij telkens vastgezet op een achtergrondster, die niet bewoog. Wat hij kreeg waren drie foto’s.
De vleugels van ISON verklaard , ontkend ????
De verklaring is simpel: door de beweging van zowel de komeet aan de hemel als de Hubble ruimtetelescoop om de aarde gedurende de tijd dat de opnames zijn gemaakt staat de komeet op verschillende foto’s op verschillende plaatsen en is zijn kern iets uitgerekt. De drie foto’s met het F606 filter zijn ieder met een belichtingstijd van 440 seconden gemaakt. Op de gecombineerde foto levert dat drie langgerekte streepjes in de kern van de komeet op. Wellicht dat je je afvraagt: waarom maken de drie streepjes bij elkaar een soort van een bocht? Dat zou kunnen door de bewegingen van Hubble en ISON in de ruimte, maar het zou ook kunnen doordat Hubble tijdens de opnames iets gezwenkt is.
Waarom dit ingewikkelde verhaal bedenken, terwijl we nu weten dat het een broodje aap verhaal was ????
Was er een cover up door de NASA van komeet ISON? ....Ja dus.....want nu weten we inmiddels uit latere beelden door diverse satellieten gemaakt, dat Ison wél 2 vleugels had. Zelfs nog NA de passage van de zon.....
Bestaat/bestond Ison uit 3 delen ? of is er een andere verklaring voor die "vleugels" , die we met dit broodje aap verhaal niet mochten weten............. wordt vervolgd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

humor

Superlid
Superlid
Ma Dec 30, 2013 1:40 pm Reageer met quote

In een eerder bericht schreef ik al dat er 2 objecten rond ISON cirkelden, niet alleen op de foto's van Dr. Bruce Gary ( zie mijn bericht hier op pag 2 van 25 nov. ), maar nu waren er ook nog beelden gemaakt door het Chinese ruimterader, die deze twee voorwerpen lieten zien.

ISON was 200 km in doorsnee, dus de 2 liggende pilaren (zo zal ik ze maar even noemen) die eromheen cirkelden, waren 20 km in lengte
Het waren geen rotsblokken zoals Ison, maar 2 langerekte, smalle, bijna kunstmatige voorwerpen.
https://tinyurl.com/nqx6fxu

Frappant is ook dat deze 2 voorwerpen niet in formatie "meevlogen", wat normaal was geweest als het zomaar twee andere brokstukken waren, maar dat ze eromheen cirkelden en dát is hoogst merkwaardig. Tot zover de feiten....
En nu gaan we speculeren , want de waarheid vertellen ze ons toch niet....
Het lijkt wel alsof deze 2 voorwerpen.....bestuurd werden............
Gezien de cover up in mn vorige bericht zou je bijna zeggen dat het 2 ruimteschepen waren, in vorm en grootte gelijkend op het voorwerp dat men rond de maan PHOBOS ontdekte en fotografeerde in 1989. Toeval ?
Als het ruimteschepen waren.....van wie waren die afkomstig dan? Amerika, Rusland, China,of toch buitenaards?
Maar het wordt nog veel gekker , wordt vervolgd.....

Sneeuwwitje52

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 44
Ma Dec 30, 2013 8:54 pm Reageer met quote

Hier is nog een verdwaalde kommeet. Ik zwierf rond in het duister. Heb nu mijn thuishonk weer gevonden.

gr

Sneeuwwitteke

humor

Superlid
Superlid
Di Dec 31, 2013 4:30 am Reageer met quote

sneeuwwitje51 schreef:
Hier is nog een verdwaalde komeet. Ik zwierf rond in het duister. Heb nu mijn thuishonk weer gevonden.
gr
Sneeuwwitteke
Gelukkig maar witteke Very Happy

De twee vleugels van ISON zijn dus verklaard, twee niet geďdentificeerde objecten die om ISON cirkelden waren verantwoordelijk voor deze vleugels.
Waren, want ISON is niet meer , althans niet meer in z'n oorspronkelijke vorm.
Rest de vraag: wat waren die twee objecten, die toch echt niet de vorm hadden van ruimtepuin, maar eerder deden denken aan kunstmatig gevormde satellieten, welliswaar gigantisch in omvang (20km lang) en eerder gesignaleerd in dezelfde grootte rond de maan PHOBOS en .......wie schetst onze verbazing, jawel, ook nog zo een ontdekt op onze maan door Apollo15 in 1971.(foto)

Dit laatste is nogal verbazingwekkend en ik ben met anderen enigszins verbaasd dat het niet meer aandacht in de pers heeft gekregen. Ik denk dat veel redacteuren dachten dat het te ver gezocht was om waar te kunnen zijn.
Nu kunnen we gaan speculeren wat dit zou kunnen zijn....
1e. Een onderzeeër gedumpt op de maan ?
2e. Fotoshop uit de periode, dat er nog geen fotoshop was?
3e. Een geheim project van NASA?
4e. Een zeer groot buitenaards ruimteschip, dat was neergestort of op een andere manier verlaten op de Maan in lang vervlogen tijden ?
Als ik de laatste 2 zou aannemen, verklaard dat wel het PHOBOS-incident en de twee satellieten rond ISON. Dat waren toevallig allemaal voorwerpen van exact dezelfde vorm en hetzelfde formaat.
Terug naar ISON.....terug naar de feiten......
Tijdens de passage van komeet ISON langs de zon waren er een uur lang geen beelden beschikbaar, schreef ik eerder.Wat mochten we niet zien ??
wordt vervolgd.....

humor

Superlid
Superlid
Di Dec 31, 2013 5:05 pm Reageer met quote

Wat mochten we niet zien ??

De ware reden dat men de passage van ISON wilde verbergen is, omdat het erop lijkt dat hij met opzet kapot werd geschoten, want direct na de passage zijn er weer beelden van ISON mét z'n vleugels, hij had het dus overleefd !! Vanaf dat moment zie je heel duidelijk op deze beelden ,dat ISON meerdere malen "beschoten" wordt.
Tot het moment waarop “iets” ISON lijkt te raken, zoals op onderstaande foto is te zien.

Beelden laten zien dat er een straal op ISON afgevuurd wordt, waarna ISON in snel tempo desintregeert ( uit elkaar valt).

De kans dat die "straal" een meteoriet was, die toevalig op ISON botste, waardoor ISON uiteenviel, is net zo zot voor woorden als dat een van die twee "ruimteschepen" een straal afvuurde. Hoewel dat laatste misschien nog eerder aan te nemen valt.
In ieder geval heeft het er dus alle schijn van dat men bij NASA niet wilde dat het publiek zag wat er in dat cruciale uur werkelijk is gebeurd. Als dat zo is dan zijn er plots een scala aan mogelijke scenario’s. Die berusten uiteraard in hoge mate op speculatie omdat op een enkeling na niemand de werkelijke reden kent waarom dit verborgen is gehouden.
Dat die reden belangrijk is, is overduidelijk.
Want is het misschien toch mogelijk dat ISON door een geheim ruimtewapen uit de lucht is geschoten?
Dat een eerste poging werd ondernomen, toen de komeet uit beeld was achter de zon en is dat wat je op de foto ziet de tweede en succesvolle poging om het werk af te maken?
Als dat zo is, wat is dan de reden? ISON vormde op zich geen bedreiging voor de aarde, dus in dat kader zou het zinloos zijn om deze komeet te vernietigen.
Of vormde ISON wél een bedreiging?? ....wordt vervolgd.....

humor

Superlid
Superlid
Do Jan 02, 2014 2:14 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Ik geloof niets van alle speculaties. Als iets zo klein als een ruimteschip op zo'n enorme afstand zou rondreizen, dan zouden we dat hier op aarde toch helemaal niet kunnen zien? Bovendien, zou zo'n schip bestand zijn tegen de zonnehitte? Ik denk van niet. En we konden niet eens achter de maan kijken, dan wel achter de zon? Nee hoor, en wat voor baat zou NASA er bij hebben om daar zelf rond te spoken? En afgezien daarvan, het duurt een mensenleven voor je bij de zon bent, als je het dan nog zou overleven, mensen of machines.

Daar zijn het ook speculaties voor , die moeten we ook niet geloven, maar van de andere kant kunnen we ook niets uitsluiten, zolang het tegendeel niet bewezen is.
Dat ruimteschepen zulke afstanden kunnen reizen is niks bijzonders, in 1977 werd de Voyager 2 gelanceerd.
Achtereenvolgens passeerde Voyager 2 Jupiter (9 juli 1979), Saturnus (25 augustus 1981), Uranus (24 januari 1986) en Neptunus (25 augustus 1989). Inmiddels heeft Voyager 2 ook de baan van de dwergplaneet Pluto ver achter zich gelaten en is op weg naar de uiterste rand van ons zonnestelsel, de heliopauze.
Dat we ze kunnen zien is niet vanaf de aarde , maar er zijn satellieten in de ruimte, die dichterbij staan om dit te observeren en die deze informatie naar de aarde sturen.
Bestand tegen zonnehitte op 1,2 miljoen km van de zon zou mogelijk zijn, eerder schreef ik al dat komeet Lovejoy de zon zonder schade passeerde op slechts 100.000 km afstand.
Het was speculatie wie er rond ISON cirkelde......het was een feit DAT er iets rond ISON cirkelde...... het belang van NASA kan groot zijn, als ISON inderdaad levensbedreigend was voor de aarde. Dat zal ik in volgend bericht nader toelichten.
En tot slot duurt een reis naar de zon geen mensenleven.
Thanks voor je reactie.

humor

Superlid
Superlid
Do Jan 02, 2014 5:34 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Hoe bedoel je dat er satellieten die dichterbij staan, die dus info naar aarde zouden sturen? Dichter bij de zon? Dat lijkt mij wel onwaarschijnlijk. Ze kunnen je wel zoveel wijsmaken. Wie zijn wij om dat na te kijken? De gewone mens heeft zoiets niet tot zijn beschikking.
Moeten we alles maar klakkeloos geloven?

Er zijn in verleden echt wel satellieten de ruimte in gestuurd ook richting zon die info naar de aarde sturen. (zie link)
https://tinyurl.com/k7379t9
Om nou alles te schuiven op funding gaat me ook tever en valt ook niet te bewijzen.
Dat er veel verzwegen wordt weet ook iedereen.
Alleen het feit dat er zeer veel meteorieten waargenomen worden ( bijna dagelijks wereldwijd) en tegenwoordig direct door een ieder met z.n mobieltje gefilmd kan worden, geeft al aan dat er daadwerkelijk een groot object (planeet X ?) in onze buurt moet zijn, die in z'n kielzog deze meteorieten meeneemt en die dan in botsing met de aarde komen en verbranden in de dampkring. Dit zou slechts één keer in de 100 jaar voorkomen, dat is al bijgesteld naar 10 jaar en nu neemt het hand over hand toe tot bijna dagelijks.
De media zwijgt hierover om geen paniek te zaaien, maar in de plaatselijke media's staat dit wel.
Wist jij dat er een zelfde meteoriet in australie is geweest als in rusland (febr 2013) vorig jaar ? Waarschijnlijk niet, het wordt verzwegen.
Breaking News- QLD NSW, Australia Meteor 27 NOV 2013 (niet vermeld)
Daar zijn beelden van en je gaat mij niet vertellen dat iemand dit verzint. Was nochtans zichtbaar langs een groot deel van de oostkant van Australië. Eén langgerekt spoor....Door duizenden mensen gezien.
Er is duidelijk een toename en dit alles hangt samen met de nadering van planeet X die al helemaal verzwegen wordt in mainstream, maar waarvan al vele opnames zijn.

Laatst aangepast door humor op Do Jan 09, 2014 12:35 am, in totaal 1 keer bewerkt

humor

Superlid
Superlid
Do Jan 09, 2014 12:29 am Reageer met quote

Vervolg van .....
humor schreef:
Wat mochten we niet zien ??
Of vormde ISON wél een bedreiging?? .........

Na de passage van ISON rond de zon was hij dus nog tijdelijk zichtbaar, dus hij was niet door de zon vernietigd. Pas dagen later zagen we op beelden dat ISON werd beschoten en toen WEL snel uiteenviel. Tot zover de feiten, over het hoe en waarom zal het gissen blijven..... leek het......totdat er een bericht verscheen die de vernietiging van ISON in een totaal ander daglicht stelde.

In 1347 passeerden Komeet NEGRA de aarde, na de passage toen de aarde door de staart van Negra ging, bleken er fragmenten uit die wolk van gas en puin op aarde neer te vallen. Volgens dat bericht vergiftigde de stoffen uit de staart van NEGRA het water en de lucht op aarde, waardoor er in diezelfde periode de pest uitbrak.
Bewijs is er niet voor deze theorie, maar ISON had wel dezelfde gassen in z'n staart en stel dat deze theorie wél waar zou zijn geweest, dan verklaard het zeker wel de vernietiging van ISON, alleen zullen we waarschijnlijk nooit weten wie daar verantwoordelijk voor was.....
Maar gelukkig tilt de HUBBLE telescoop alsnog een tipje van de sluier op.
Direct na het uiteenvallen van ISON vond HUBBLE slechts zeer kleine fragmenten niet groter dan 160 meter, plus diffuus gas en stof en dat van een object dat eerst 200 km in doorsnee was, nu verspreidt over een extreem groot gebied en dat behoedt de aarde misschien daardoor wel voor een herhaling van 1347.

Maar er spelen zich meer geheimzinnige dingen achter de zon af.
Ik weet nog niet of ik daar bij voldoende belangstelling een nieuw topic voor open of in dit topic ermee verder ga.
Uiteindelijk was ISON de aankondiger en voorloper van een veel grotere gebeurtenis, het indringen van een mini zonnestelsel in ons zonnestelsel........
een dwergster met 4 planeten , door sommigen al de 4 ruiters genoemd.
Één planeet is al regelmatig duidelijk zichtbaar een mooie blauwe planeet zo groot als pluto.

beelden van de Secchi telescoop. Blauwe planeet bij pijltje, linksonder.

humor

Superlid
Superlid
Do Jan 09, 2014 7:34 pm Reageer met quote

Bedankt voor je reactie RheaB.

Afb. van Hopi-indianen de "blue Kachina".

De Hopi indianen voorspellen al eeuwenlang, dat kort voor de komst van de Rode Kachina, de Blauwe Kachina aan de hemel zal verschijnen.
In de Hopi-mythology betekent Kachina spirit en is deze blauwe planeet, de aankondiger van een nieuw tijdperk op aarde, zoals ISON de aankondiger was van de komst van een mini-zonnestelsel in de onze .
Vanaf een de top van een hoge vulkaan in Costa Rica wordt vanaf eind december 2012 ( Heel toevallig samenvallend met het einde van de MAYA-kalender ! ) een blauwachtige planeet waargenomen.
Studies wijzen uit dat het om een blauwe planeet gaat met een maan, net als onze aarde, alleen vele malen kleiner.
Het heeft een voorspelbare orbit (Een baan rond een hemellichaam)
En het komt steeds dichter bij.
Opnames van de webcam op de Turrialba vulkaan, laten heel duidelijk deze planeet zien.

Er zijn mensen die zeggen dat deze beelden van de planeet gemaakt vanaf de aarde, veroorzaakt zijn door lens flares (Lensflare zorgt er voor dat er lichtvlekjes in het beeld komen) Reflecties dus.
Maar gedurende langere opnames van deze planeet, bleek dat dit object niet bewoog (los van z'n baan die hij aflegt) terwijl de reflecties dat wel deden.
En terwijl deze planeet langzaam onder ging , bleef hij zichtbaar, terwijl de reflecties verdwenen.
Voldoende bewijs dat het daadwerkelijk om een planeet gaat.

humor

Superlid
Superlid
Za Jan 11, 2014 9:59 pm Reageer met quote

Hey Marguerite1, thnx voor je reactie. Ik zal proberen je vragen toe te lichten.

Omdat ik toevallig een topic over ISON opende, kan je niet zeggen dat het je leven beheerst, dan zou je volgens mij nergens anders meer interesse in hebben en ik ben in veel andere dingen óók geinteresseerd.
Wetenschap, natuur, alles wat groeit en bloeit, sport .....enzovoort....
Om daar maar eens iets uit te pakken....tennis vind ik ook er leuk om te volgen, Federer,Nadal enz.,had ik ook een topic over kunnen openen, maar het werd ISON, omdat die net "langs kwam" en toch heel wat vragen opwierp.
Ik geloof ook niet dat dit onderwerp een geloof is, ik probeer in dit topic de feiten en suggesties gescheiden te houden. Om de feiten kunnen we niet heen.
Soms kunnen we erover speculeren, dat geef ik dan wel aan....
En neem dát dan maar met een korreltje zout........
Stipje kijken en een naam geven deed men al eeuwen lang anders hadden al onze planeten naamloos geweest, erg handig om te weten trouwens over welke planeet het gaat.
Boeiend vind ik wel, dat de Hopi indianen het al heel lang geleden hadden over deze blauwe planeet, er zelfs in het verleden al een naam aan hadden gegeven (hij was blauw dus werd het blauwe Kachina), en dat hij nu wéér opduikt.
ZIJ hadden er al kennis van en wisten dat hij regelmatig terug zou keren.
En we weten allemaal, dat alles een cyclus is, kometen keren soms ook weer met een bepaalde regelmaat terug.
De komeet van Halley is zonder enige twijfel de meest bekende. Het is een periodieke komeet die gemiddel om de ongeveer 75 jaar hier weer langskomt.
Zo ook de blauwe Kachina. ( niet alle planeten zijn bovendien blauw!)
Wat voor invloed dit alles heeft is nog niet te overzien, vandaar dat NASA, die al in de jaren 80 op zoek was naar dit zonnestelsel waar Kachina deel van uit maakt, waarschijnlijk nu zwijgt na de ontdekking ervan op 14 febr 2011. Sterker nog....de satelliet die hem ontdekte direct op slot deed........En dat alles roept bij een aantal mensen wel vragen op....
En tot slot je vraag, of ik zo een reis zou willen maken......het lijkt me erg boeiend maar waarschijnlijk niet.....ik lees het wel .......op inet. Very Happy

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2601
Zo Jan 12, 2014 12:06 am Reageer met quote

Hč een interessant topic, Humor.
Ik mag graag zulke verhalen lezen, al zijn het geen verhalen voor jou, maar feiten.
Maar dat de NASA een raket achter een komeet aan stuurt om die komeet te vernietigen omdat anders misschien de pest weer uitbreekt in de wereld.....dat lijkt me toch echt te ver gezocht. Ten eerste geloof ik nooit dat ze zo'n grote raket kunnen maken en door de dampkring kunnen krijgen, en ten tweede: als na het vernietigen van de komeet juist allerlei fijn klein gruis op de aarde neerkomt, is het daarmee juist veel aannemelijker dat de kans procentueel groter is, dat er een enge dodelijke ziekte uitbreekt op aarde. Die enge dodelijke ziektes zijn er al lang en we laten daar rustig een heleboel mensen aan overlijden.
Voor zo'n dreiging wordt geen komeet verpulverd, onzin.

Wat er dan wel gebeurd is met ISON en dat wij dat niet mogen weten, dat is mij een raadsel. Waarom zou de Nasa zoiets geheim moeten houden? Dan zou er een heel ander soort dreiging moeten zijn waarbij men bang is voor wereldwijde paniek.
Dat zie je wel in de vele Amerikaanse films over dit onderwerp.

Dat piloten van vliegtuigen ufo's zien, die verhalen heb ik jaren geleden al gehoord. Dat er ufo's zijn, daar twijfel ik niet aan.
Maar ik ga me er verder niet in verdiepen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Zo Jan 12, 2014 3:03 am Reageer met quote

Thanks Aquarel voor je reactie.
Ik geloof ook niet dat NASA een raket afvuurde, ik vroeg het me af wie dat wel deed ...dus speculatie.... en ik liet in het midden wie of wat dat zou kunnen zijn.....

Nog even de feiten op een rij :
1e ...ISON kreeg die "vleugels" pas bij de passage van MARS en niet eerder.
2e....In diezelfde periode was er een shutdown....oktober 2013....Amerikaanse overheid ligt inmiddels twee werkweken op zijn gat. Meer dan 800.000 ambtenaren zitten thuis, de Curiosity staat stil op Mars.....
3e....De "vleugels" van ISON hadden een onnatuurlijke vorm, bovendien cirkelden zij rond ISON.
4e....De voorwerpen die rond ISON cirkelden, zagen we al tweemaal eerder met exact dezelfde vorm en formaat. Zie eerder bericht in dit topic : Phobos-incident en de vondst op de maan
4e....ISON had passage rond de Zon eerst overleefd, pas later viel hij uit elkaar direct nadat er iets op hem afkwam.
5e.... NASA liet een uur lang een stilstaand beeld zien tijdens de passage van ISON rond de Zon.
6e.... ISON liet een groene gloed zien bij de kern, waarom is de komeet eigenlijk groen? De groene kleur is afkomstig van gassen rondom de ijzige kern. Met een spectrometer kunnen we vanaf de aarde aflezen welke stoffen dat zijn.

De SPECULATIE : Waren de twee "vleugels" ruimteschepen, toegevoegd bij Mars tijdens de shutdown? Was het toeval dat er net een shutdown was, waardoor geen info meer vanaf mars en van de andere satellieten kwam? Mochten we iets niet zien? Dus die twee ruimteschepen hoefden niet door onze dampkring heen , die waren misschien gestationeerd op Phobos.
Vormden de gassen van ISON toch een gevaar voor ons?
Dat die gassen groen van kleur waren geeft dat aan dat er kwalijke stoffen in zaten?
En was door het vernietigen van ISON het gevaar geweken ?
Door de vernietiging worden de gassen over een veel groter gebied verspreid hetgeen een extreme verdunning betekent, wat de kans dat het op aarde neerkomt enorm verkleind.
De speculaties die ik hier neerpen zijn dus zeker niet op waarheid gebaseerd....en mogen wel met een korreltje zout genomen worden, ieder mag z'n eigen conclusie trekken, naar aanleiding van de feiten.
En misschien is het verhaal wel heel anders, dat maakt niet uit, complottheorien zijn altijd leuk leesvoer zoals je al zei.....boeiend blijft dit alles wel voor hen, die in deze materie geďnteresseerd zijn...en vandaar dit topic. Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Zo Jan 12, 2014 11:18 am Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Humor, alle speculaties ten spijt, hoe kan iemand iets aan de andere kant van de zon zien als men al moeite had om de dark side of the moon te zien?
Maar de achterkant van de zon geeft meer licht dan de achterkant van de maan.

Marguerite1 schreef:
Iets dat "rond de zon" gaat...of bedoelen ze net als aarde, dus ver van de zon en dan rond de zon?

Juist..........
Op 26 oktober 2006 werden twee vrijwel identieke sondes gelanceerd vanaf Cape Canaveral in de Verenigde Staten.
Deze sondes zullen in een baan om de zon worden gebracht, vanwaar ze op ruime afstand van elkaar dezelfde plekken op de zon zullen fotograferen.
Dit moet dan een driedimensionaal beeld van de zon opleveren. Via de onderzoeksgegevens hoopt men meer inzicht te krijgen in de werking van magnetische stormen.

Elke sonde heeft haar eigen baan om de zon (heliocentrische baan)
Onmiddellijk na de lancering werden zij in een hoge elliptische baan gebracht die reikte van enkele honderden kilometers boven de aarde tot even buiten de baan van de maan.
Op 6 februari 2011 bereikten beide satellieten tegenovergestelde posities ten opzichte van de zon.
Voor het eerst kunnen wetenschappers zowel de voor- als de achterkant van de zon zien en dit in drie dimensies!

humor

Superlid
Superlid
Zo Jan 12, 2014 11:43 am Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
OK, dan vraag ik me wel af hoe dicht ze bij de zon komen, ik zie daar o.a. plastic staan. Dat smelt hier al in de tuin met 40 graden.
Helemaal geloven doe ik niet. Nasa kan wel zoveel vertellen om ons "wijs" te maken Wink

Ik wist dat die opmerking zou komen.... Laughing
Maar heel goed , ik had dezelfde vraag, dus maar ff opgezocht....

PLASTIC Data Plots. Plots. Proton Parameters: Bulk Velocity, Density, and Temperature derived from a 1D Maxwellian fit of PLASTIC data.

Heeft dus weinig met plastiek te maken Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Zo Jan 12, 2014 11:03 pm Reageer met quote

Laat ik nou het stukkie "plastic" gevonden hebben die op die sondes zit... Very Happy 1D Maxwellian fit of PLASTIC data.

En het was één van deze sondes die de blauwe Kachine ontdekte, waarover ik een paar berichten eerder schreef....zie "beelden van de Secchi telescoop".

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2601
Ma Jan 13, 2014 2:43 am Reageer met quote

Aha, er draaien dus sondes om de zon die beelden naar de aarde sturen. Interessant, weten ze ook al meer over zonnestormen en van die enorme vlammen?
Ook leuk dat er een ander zonnestelseltje onze kant op komt, waarin zich een blauwe planeet bevindt. Misschien is het net zoiets als de aarde, met zwaartekracht en veel water.
Heel bizonder is onze aarde in dat opzicht, zijn er ooit planeten gezien waar zoveel water op te vinden is?

En is ISON echt uit elkaar gevallen of leek dat maar zo en vliegt hij nu ergens vrolijk verder?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Ma Jan 13, 2014 2:55 pm Reageer met quote

Aquarel schreef:
Aha, er draaien dus sondes om de zon die beelden naar de aarde sturen. Interessant, weten ze ook al meer over zonnestormen en van die enorme vlammen?
Ook leuk dat er een ander zonnestelseltje onze kant op komt, waarin zich een blauwe planeet bevindt.
En is ISON echt uit elkaar gevallen of leek dat maar zo en vliegt hij nu ergens vrolijk verder?

Dank zij deze Secchi-sondes is er al veel meer bekend over de zon en zn "vlammen"
Op7 juni 2011, vond er een enorme explosie plaats op het zonne-oppervlak, waarbij een mega-zonnevlam werd geproduceerd, een zogenaamde CME, een Coronal Mass Ejection.
Hieronder een plaatje dat de afmetingen van de Aarde in verhouding zet met die vlam, linksboven, als een blauw doorzichtig bolletje.
De aarde is dus een stipje vergeleken bij deze mega-zonnevlam.

Als zo een grote vlam naar de Aarde is gericht, kan deze "zonnewind" de Aarde bereiken en zorgen voor een enorme toename van het Noorderlicht aan de Noordpool.

Of het leuk is dat er een ander zonnestelseltje onze kant op komt, staat nog te bezien, dat ben ik met Marguerite1 eens ....Ik zal daar later op terugkomen, want er zijn vele verhalen in omloop daarover op dit moment.

En of ISON inderdaad vernietigd is, wat ik in een eerder bericht meldde blijft ook discutabel.
Voor de Ultraviolet camera's van de satellieten PROBA2 en SDO was hij niet meer zichtbaar, dat kan wijzen op het feit dat de komeet zo weinig zuurstof bevatte , waardoor hij onzichtbaar bleef.
De uv-straling die zij moesten registreren ontstaat wanneer zuurstofatomen, afkomstig van de komeet, worden getroffen door energierijke elektronen in de corona van de Zon en daardoor zelf elektronen kwijtraken.
Het lijkt erop dat ISON, , simpelweg te weinig energierijke elektronen is tegengekomen om veel uv-straling te produceren.
Maar dit kan ook weer een uitleg zijn om de doelbewuste vernietiging van ISON te verdoezelen. Maar dat laatste is weer speculatie. Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Ma Jan 13, 2014 5:57 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Zo'n megavlam schiet een eind de hoogte in, maar hij zal wel weer terugvallen op de zon.
Waarom alleen een vergroting van het noorderlicht? Het licht ( geen woordspeling ) er toch aan of het zomer of winter is op aarde? Op het ogenblik zie je hier de aurora australis.

Het noorderlicht heeft niets met zomer of winter te maken.
En oja, jij zit in Australië, daar heet ons noorderlicht (aurora borealis) , dus zuiderlicht(aurora australis). Very Happy
Als het poollicht zich voordoet zien we vaak een lichte gloed of is het licht zichtbaar als bewegende bogen, stralenbundels of gordijnen van licht en heel zelden is het zelfs vlammend.
En het ontstaat door de zonnevlammen die op de aarde gericht zijn. Ook wel zonnewind genoemd.

Kan een zonnevlam voor schade zorgen op aarde?
Niet de vlam of de hitte, maar de elektromagnetische straling waaruit de zonnevlam bestaat. Deze kan de bovenste laag van de aardse atmosfeer verstoren, waardoor bijvoorbeeld een GPS-satelliet van de kaart raakt. Als een zonnevlam vergezeld wordt door een plasmawolk kunnen er ook op het oppervlak van de aarde problemen ontstaan. Zo’n plasmawolk stuurt namelijk niet alleen geladen deeltjes, maar ook elektromagnetische fluctuaties de atmosfeer in. Deze fluctuaties kunnen voor elektrische fluctuaties op de grond zorgen en transformatoren in elektriciteitsnetwerken beschadigen.

De grootste zonnestorm van de afgelopen vijfhonderd jaar vond plaats in de nacht van 1 op 2 september 1859. Elektriciteit was in die tijd nog een slecht begrepen verschijnsel dat alleen voor eenvoudige dingen als telegraafkabels en deurbellen werd gebruikt. Dus de schade viel mee.

In maart 1989 veroorzaakte een veel kleinere zonnestorm de grootste elektriciteitsuitval in de geschiedenis van de Canadese provincie Quebec. Omdat Quebec voor het grootste deel op het slecht geleidende Canadese Rotsschild ligt, piekten de stromen in de kabels, waardoor transformatoren doorbrandden en miljoenen mensen zonder stroom kwamen te zitten. Ook satellieten kwamen in de problemen. Als gevolg hiervan hebben stroomleveranciers overal ter wereld hun stroomnetten meer zonnevlam-proof gemaakt.
Dus geen paniek......Very Happy

De komst van het mini-zonnestelsel zou heel misschien hierin verandering kunnen brengen. Volgens de Hopi indianen kwam de eerste "wereld" aan z'n eind door vuur.

humor

Superlid
Superlid
Ma Jan 13, 2014 6:53 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
in de Southern sky. Hoe zeg je dat? In de zuidelijke hemel??? Klinkt nogal religieus.

Hahaha ja leuk he de taal.....
Dus je hebt nu antwoord waar de goden vandaan komen......uit de hemel......oftewel de SKY !!!
Hadden de Hopi toch gelijk, dat de goden uit de lucht kwamen vallen....... Laughing

humor

Superlid
Superlid
Di Jan 14, 2014 12:25 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Wat ik ongelooflijk ( omgeloofwasrdig ) vind is hoe de Hopi's zoiets al zolang gleden zouden gezien hebben. Waar waren hun radio telescopen?

Ja Marguerite, en wat nog ongelooflijker is.....de oude Egyptenaren vertelden hetzelfde verhaal, terwijl die gasten toch niet konden skypen met elkaar..... Laughing
En......waar waren de reusachtige kraanvoertuigen van die Egyptenaren, om die laatste steen op de pyramides te zetten.....???
Very Happy (grapje)

Er is natuurlijk veel meer, dan dat wij allemaal kunnen weten.
De Hopi, maar ook andere oude volkeren , vertelden hun geschiedenis aan de hand van rotstekeningen, dans en spel.
Wij noemen dat overleveringen of mythologie.

De Hopi-mythologie is de mythologie van de Hopi Indianen, die leven in het noordoosten van de Amerikaanse staat Arizona,
Hopi betekent 'goed, vreedzaam en wijs'.
De Hopi geloofden dat in het universum de almachtige leeft.
Volgens de Hopi zijn de Kachina Goden die naar de aarde kwamen om de Hopi te onderwijzen. Zij leerden hun hoe zij maďs moesten verbouwen, en brachten kennis over landbouw, wetten en regeren.
Als deze Kachina afkomstig zijn van het naderende mini-zonnestelsel, wisten de Hopi ook dat dit mini-zonnestelsel regelmatig terugkeert. Dus uit overlevering.
Bovendien hadden de Hopi geen telescopen nodig om de blauwe planeet Kachina te zien, als wij hem nu ook al met het blote oog kunnen zien.
Elke godsdienst heeft het trouwens over de terugkeer van hun God of hun Christus.Misschien wel gaat het om hetzelfde verschijnsel....de terugkeer van dit mini-zonnestelsel, dat 400.000 jaar terug al vermeld werd door de Sumeriers, het oudste volk op Aarde.

De Hopi geloven in een eeuwige cyclus van schepping en vernietiging. Hierdoor worden er onophoudelijk werelden geschapen en vernietigd. De eerste wereld werd vernietigd door vuur, de tweede door vorst en de derde door een zondvloed ( de tijd van de ark van Noach ? )
Wij leven in de 4de wereld, deze wereld zou vol met pijn, leed en erg hard zijn.
Bron: deels wikipedia

Pagina 3 van 18 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Volgende

Plaats reactie