Hallo ik ben Daniel
Archief Leden
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

danielb

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Di Aug 27, 2013 4:58 pm Reageer met quote

Hallo ik ben Daniel, en ben beniewd naar alles wat dit forum mij te bieden heeft.

Momenteel gelijk een vraag! Wie is er bekent met de producten van www.saveyourself.nl?

Ik ben van plan zo'n toestel aan te schaffen omdat deze de locatie kan doorsturen in geval van nood.

Iemand ervaring?

Groeten Daniel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 108221
Di Aug 27, 2013 9:12 pm Reageer met quote

Hoi Daniel

Welkom op de vijftigplussersite, helaas weet ik geen antwoordt op je vraag.

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Di Aug 27, 2013 9:20 pm Reageer met quote

Kun je vertellen hoe het werkt. Hoe weet de telefoon bijvoorbeeld dat er nood is?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

danielb

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Aug 27, 2013 10:32 pm Reageer met quote

Nou zoals ik het begrijp, kun je op een noodknop drukken, en zo verzend de telefoon de GPS-locatie.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, enkel van lezen op de website.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Di Aug 27, 2013 10:48 pm Reageer met quote

van harte welkom ,Daniel.kom gerust een bakkie leut halen.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

Iney.1

Superlid
Superlid
Antw.: 19207
Wo Aug 28, 2013 12:59 am Reageer met quote

Daniel, welkom bij de club van vijftig+sers!

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Antw.: 6148
Wo Aug 28, 2013 2:57 am Reageer met quote

Quote:
de locatie kan doorsturen in geval van nood.

Er zijn diverse bedrijven die een aanbod hebben in dit soort diensten.
Afgelopen week heb ik uitgebreid voorlichting gehad over de mogelijkheden en ik moet zeggen. Het klinkt bijzonder goed.

De keuze waar ik meer mee te maken ga krijgen is op het gebied van ambulante beveiliging, zoals onder de link ook genoemd wordt, in de zorg.

Naar wat ik heb gehoord over de mogelijkheden m.b.t 'zwervenden' (o.a. alzheimer) , of 'vallers' (mensen met angst voor vallen buitenshuis) vond en vind ik het een heel goede uitvinding met veel mogelijkheden.

Op gebied van ondersteuning in beveiliging zijn er diverse mogelijkheden, uiteraard allemaal met een prijskaartje.

Ik moet zeggen dat de uiteindelijke bedragen me reuze mee vielen. Ik ken ook de kosten van beveiliging inpandig via piepersysteem en dat kost enorm veel alleen al in aanschaf van de toestelletjes en het antenne gebeuren.

Dit systeem zoals genoemd onder de link werkt simpelweg op een sim kaartje. en dat kun je zo uitgebreid maken als je zelf wilt.
Er is een diversiteit aan apparaatjes en toestelletjes, net naar wat het beste voor de eigen situatie past.

Mij sprak het systeem van een duidelijke rode knop en daarnaast een oranje enorm aan.
Binnen een tevoren afgesproken protocol wordt je geholpen op de punten die je wilt.
Dus bijvoorbeeld in ons geval, de rode knop is binnen een bepaalde tijd komen naar de laatste locatie op het gps systeem. En bij oranje, mee luisteren voor een bepaalde tijd als beveiliging op de achtergrond.
De gps werking is ongeveer vergelijkbaar met die van tommie. Binnenshuis kan het signaal zwakker zijn, maar dan wordt het laatste gps systeem gepakt. Buiten is er geen probleem met lokaliseren.

Zelf maak je als klant je protocollen en afspraken met de alarmcentrale van wie je wanneer gebruik wilt maken.
Vanzelfsprekend afhankelijk van het gebied waarin je je beweegt.
Er kan aangesloten worden op alle bestaande alarmcentrales, via hen gaat het dan door naar de dienst van je keuze.

Enfin, ik vertel het nu in 'lekentaal'. Maar mij spreekt het als systeem enorm aan en het lijkt me een uitkomst in een heel aantal gevallen van allerhande soort.

solitaire

Superlid
Superlid
Antw.: 1178
Do Aug 29, 2013 10:06 am Reageer met quote

Welkom DaniŽl.
Bedankt voor het stellen van de vraag en Hizhi voor de uitgebreide toelichting.
Ik ben zelf naar zo iets dergelijks op zoek.
We hebben ongeveer een maand geleden nog een gesprek gehad met iemand van het Maatschappelijk Werk van het AZM Maastricht en daar kwam het feit aan de orde dat een alarmsysteem, zoals dat nu gebruikelijk is, buitenshuis niet werkt. Men adviseerde een mobiele telefoon, maar voor iemand die in de war is en kan gaan zwerven is dit systeem natuurlijk veel beter. Wat vreemd dat men daar van het bestaan hiervan niet op de hoogte is!

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Antw.: 6148
Wo Sep 04, 2013 12:54 am Reageer met quote

Voor zover ik heb begrepen kan het wel via een mobiele telefoon solitaire.
Dat ding zal alleen speciaal ingesteld moeten worden.

Succes met uitzoeken van de juiste oplossing (en leuk je weer eens gelezen te hebben Wink )

danielb

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Sep 10, 2013 1:22 pm Reageer met quote

Bedankt voor al jullie reacties, ik ben overgegaan op aanschaf van het product, de SYS V1.5.

Het toestel werkt erg fijn, heel simpel menu, grote sprekende knoppen. Ik heb er ook gelijk de dienst bij gezet, nu krijgen mijn kinderen een bericht via een applicatie (zie site).

Het geeft mij een fijn gevoel dat ik niet meer 'alleen' ben tijdens het joggen en fietsen.

Ik ga er ook een voor mijn vrouw bestellen.

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk