Vertel eens iets over je hobby.
Hobby en zo
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

jokesk

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Ma Mei 12, 2008 7:25 pm Reageer met quote

[quote="_Hagar"]Het zou leuk zijn als de leden iets zouden vertellen over hun hobby.

Mijn hobby's zijn ontstaan omdat ik een handicap heb en 3 kinderen waarvan er 2 autist zijn.
Dit bij elkaar is voor mij belangrijk afleiding te zoeken voordat ik in een wereld beland waar mijn ziekte en kinderen alleen nog maar een rol spelen.
Ik ben vrijwilligerswerk gaan doen in een verzorgingshuis door daar grootletterboeken uit te lenen en te zorgen dat er regelmatig ook nieuwe boeken te lezen zijn. Dit is voor mijn meer dan vrijwilligerswerk maar ook een hobby geworden.
Verder maak ik heel graag 3D kaarten met knip, plak en borduurwerk erop.
Beheer ik een site waar ik heel regelmatig, kruissteek, borduurpatronen, die ik her en der over de wereld vind, in zet en die de liefhebbers kunnen aanvragen.
Puzzel ik graag legpuzzels, Zweedse en kruiswoordpuzzels.
Als laatste is lezen ook een belangrijk iets waar ik helemaal op in kan gaan.
Je ziet ...... mijn hobby's zijn heel divers en zorgen er voor dat ik me aardig goed in mijn vel blijf zitten.
Groetjes en tot ziens, Joke sk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

ziena.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 616
Ma Mei 12, 2008 8:18 pm Reageer met quote

'Vertel een iets over je hobby's"
Nou zal maar beginnen,mijn grootste hobby zijn mijn kleinkinderen,kleding voor hen maken,met ze uitgaan.
Ook een grote hobby is varen met ons bootje,
heerlijk rustgevend en dan 's ochtends vroeg vissen,heerlijk je komt helemaal tot rust.
Fotograferen behoort ook tot mijn hobby's,je kijkt dan toch met andere ogen naar dingen en de natuur,er gaat een wereld voor je open.
Ach zo vind ik het wel even genoeg,heb nog veel meer hobby's,misschien een andere keer.

Elke dag en elk uur is belangrijk,geniet ervan.

Gunner.1

Superlid
Superlid
Antw.: 2743
Ma Jul 07, 2008 12:24 am Reageer met quote

Shocked Shocked Ik weet niet zeker of dit een hobby is of meer een verslaving als je meer wilt weten ga naar www.ipsc.org
Hier is een vid om eens te zien wat je onder gaat je een IPSC match doet ,het is om het misschien maar eens eenvoudig te beschrijven 30 seconden of erg hoge spanning een hoge adrenaline rush,bekijk deze vid in "high quality"
https://www.youtube.com/watch?v=Jrje63hY51M
gr gunnner

corrianne.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 488
Ma Jul 07, 2008 12:39 am Reageer met quote

Hoi, Ik ben al jaren geleden met een aantal hobby's gestart; kleding maken, tekenen en gitaar spelen. De eerste is echt gelukt en ga ik als verse vutter weer in de praktijk brengen. Met die andere 2 moet ik ws weer van voor af aan beginnen. Gelukkig heb ik nou tijd zat Exclamation Exclamation

.................... klein hartje!

Gunner.1

Superlid
Superlid
Ma Jul 07, 2008 1:21 am Reageer met quote

gunner schreef:
Shocked Shocked Ik weet niet zeker of dit een hobby is of meer een verslaving als je meer wilt weten ga naar www.ipsc.org
Hier is een vid om eens te zien wat je onder gaat je een IPSC match doet ,het is om het misschien maar eens eenvoudig te beschrijven 30 seconden of erg hoge spanning een hoge adrenaline rush,bekijk deze vid in "high quality"
https://www.youtube.com/watch?v=Jrje63hY51M
gr gunnner

ha ha het is verslavend https://www.youtube.com/watch?v=dNBlHjh8IPc Very Happy Very Happy Very Happy

Gunner.1

Superlid
Superlid
Ma Jul 07, 2008 4:07 am Reageer met quote

kiwiwoman schreef:
Hoi Gunner,

Ik zag eergisteren op het nieuws hier, dat Youtube nu in Amerika alle kijkers en gebruikers van Youtube moet openbaar maken.

Ik weet niet wat ze met die info gaan doen, maar het belooft niet veel goeds! Crying or Very sad

Ja bigbrother enzo ,weet maar nooit wat ze willen ik denk dat ze meer nutteloze info willen hebben youtube is erg openbaar as it is ,
gr Paul

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2973
Zo Dec 14, 2008 11:04 pm Reageer met quote

Myn hobbys zyn onze boot waar we zomers van
April tot als het weer het toelaat eind Oktober
op het water zyn. Geen luxe motorjacht maar een opgeboude friesche bolpraam van 11 meter.
Ook ben ik graag bezig in de keuken, koken is myn 2e hobby. Heerlyk als gasten van je eten genieten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

tari

Superlid
Superlid
Antw.: 6780
Ma Dec 15, 2008 1:33 am Reageer met quote

.....ik heb 9 poppenhuizen gebouwd, één ervan zien jullie op de foto hieronder, wel even aanklikken voor normale maat .....

Picture resized
Verder levenslang gedanst, ook les gegeven en wedstrijden gedanst, beren gemakt, kleding ook danskleding dus, les gegeven in van alles en nog wat creatiefs en dan nu de chat. Verslavend, net als mn andere hobby's waren .....

Hoyma.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 519
Ma Dec 15, 2008 5:03 am Reageer met quote

Mijn pa heeft toen ik klein was een poppenhuis voor me gemaakt. Mijn moeder vond het een sta-in-de-weg en vond ook, dat ik er te weinig mee speelde.
Toen heeft ze me gevraagd om het aan het buurmeisje te geven en ik heb ja gezegd! Stom, stom, stom! Ik heb wel een prachtig boek ervoor gekregen van de buurvrouw - ik heb het boek nog - maar achteraf denk ik: had ik het maar niet gedaan!
Ik ben jaren later nog eens op zoek gegaan, maar ik kwam niet verder dan eind jaren 70 en dat het waarschijnlijk op een zolder van een schoolgebouw in Groningen is terechtgekomen.

Ik heb geen foto, maar ik weet nog precies hoe het eruit zag!

fredb

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 72
Di Dec 30, 2008 8:57 pm Reageer met quote

Graag vertel ik iets over mijn grootste hobby, orgel- en keyboard spelen....... voor alle leeftijden een hele fijne hobby !

Ik ben op 14-jarige leeftijd begonnen met accordeon spelen en een paar jaar later overgestapt op electronisch orgel, want ik was helemaal weg van Cor Steyn op het Magic Organ en op Hammondorgel. Zo wilde ik ook wel spelen ! Ik kreeg een paar accordeon- en later orgellessen maar dat was niet zo aan mij besteed, ik wilde liever alles zelf ontdekken. En dat lukte nog aardig ook. Accoorden spelen en bijbehorende melodie. En zelf toonsoorten ontdekken en merken dat je zo je spel kunt uitbreiden en verfijnen. Ik kocht in die jaren '70 veel orgelplaten, ook van theaterorgels.

In mijn latere (gezins-) leven kwam het orgel toch op de achtergrond en, zoals vaker bij mensen, werd het orgel een sta-in-de-weg en verdween het op den duur. Gek eigenlijk, want ik voelde toch veel passie. Later, rond 2004, begon het weer te kriebelen en ben ik keyboard gaan spelen. Orgels waren intussen helemaal uit het beeld verdwenen. Via dat keyboard (je hebt die in alle prijzen) ben ik mij opnieuw en snel gaan ontwikkelen, zo'n instrument stimuleert dat ook ! En ja, dan toch ging het orgel mij weer trekken. Ik zocht en vond er 1 op Marktplaats, niet zo moeilijk. Ik heb er intussen heel wat gehad, ook een echte hammond toonwielorgel (X77). Ik heb er nu 4 in de huiskamer staan ! Mijn muziekparadijsje.

In tegenstelling tot vroeger heb ik nu heel veel leuke contacten, in het hele land, met mede orgelliefhebbers. Vooral dankzij de site www.organportal.com Op die site heb ik zelf ook een paar uploads staan. Ook dat stimuleert enorm en het is nog gezellig ook op die site. Ik heb intussen heel wat bijzondere orgels bezocht en bespeeld, het Magic Organ bijv. maar ook allerlei electronische orgels en theaterorgels. Zelfs op kerkorgels heb ik gespeeld. Ik ben lid van de NOF (theaterorgelclub) en de HTVN (hammondclub).

Is orgel of keyboard spelen moeilijk ? Nee hoor, je kunt gezellig thuis of in groepje keyboard gaan lessen of gewoon zelf wat doen. Op keyboard kun je snel met lekkere ritmes en stylen gaan werken. Orgel spelen is misschien wel wat moeilijker, dat gedoe met je voeten ook. Maar ja, voor mij is dat nu juist De Uitdaging en De Kunst.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

stekel

Stamgast
Stamgast
Antw.: 227
Za Apr 11, 2009 7:35 pm Reageer met quote

Even een stukje hobby laten zien.
Het is vergelijkbaar met een ouderwetse bouwplaat, dus knippen en plakken.

En je bent van de straat.

"Ik weet wat ik weet.............en wat ik niet weet wil ik ook weten"

ElisaHolland

Superlid
Superlid
Antw.: 2514
Za Apr 11, 2009 9:32 pm Reageer met quote

Als kind kleurde ik alles wat los en vast zat.
Daarna werd het borduren.
Later werd het kleding maken.
Eenmaal volwassen kokkerelde ik graag.
Toen kwamen de computers in de huishoudens en dit is een hobby geworden die ik nog het langst heb. Op zo'n ding kun je altijd wel wat doen om je te vermaken.
Ong. 3 jaar geleden ontdekte is het schilderen. Ik kocht een paar goedkope tubetjes verf en doek bij de Action. Inmiddels is dit naast het computeren een grote passie geworden. Ik denk dat deze hobby's het langer volhouden dan de eerdere. Portretten van mensen en dieren doe ik het liefst. Schilderen doe ik middels foto's of uit de vrije hand sinds kort.

Picture resized
Kopie Vettriano - Singing butler

Oogwit heb ik na het maken van de foto nog aangepast.
Vervelen doe ik me nooit. Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

mirma

Superlid
Superlid
Antw.: 7441
Za Apr 11, 2009 10:18 pm Reageer met quote

Tari die poppenhuisjes zijn schattign en mooi en elisaholland jij kan heel goed schideren zeg het is wel leuk verschillende hobby's te leren kennen mijn grootste hobby is zangles geven en ademles en lezen doe ik ook heel graag vooral in
Wikipedia en natuurlijk ook lezen en schrijven van teksten en gedichtjes hier op de sites en chatten dat vind ik ook heel leuk. dat zal het ongeveer zijn op een terrasje genieten van de zon ja dat doe ik ook heel graag en liefst met kinderen en of kleinkind.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

ElisaHolland

Superlid
Superlid
Di Apr 14, 2009 3:51 pm Reageer met quote

Mirma, was het vroeger je beroep om zangles te geven enbeoefen je het nu nog als hobby?
En die ademles. Is dat alleen voor mensen die willen zingen of ook b.v. mensen met astma die op een andere manier adem moeten gaan halen?

mirma

Superlid
Superlid
Antw.: 7441
Di Apr 14, 2009 5:05 pm Reageer met quote

Elisa ik zong als werk in het radiokoor in Brussel maar gaf toen al les aan nieuwe leden en ook privaat ik gaf en geef nog zo graag les dat ik ook pedagogie volgde op het konservatorium ook al was er toen nog geen herkend diploma van. de ademles is ook voor mensen met astma en ook voor mensen die veel moeten praten .Ik heb ook 3 jaar ad interim solozang gegeven aan het Herman Theirlinckinstituut ik ging eigenlijk maar voor 3 maanden maar het werd 3 jaar ,en nu doe ik het thuis .dat is veel rustiger en kan ik het aantal beperken .Die lessen geef ik letterlijk voor een belegd broodje en soms koken ze ook weleens voor me of doen boodschappen en zo ontstaat er ook een vriendschap.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

ElisaHolland

Superlid
Superlid
Di Apr 14, 2009 7:08 pm Reageer met quote

Vanuit de buik ademen dames en heren! Very Happy Wat leuk om te horen.
Je verveelt je in ieder geval geen moment zo te horen.
Dus nu een soort lessen die met gesloten beurzen worden betaald. Handig, zo krijg jij ook wat je wilt.

tuinmuizz

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 2
Za Okt 17, 2009 1:55 pm Reageer met quote

mijn hobby's zijn :
zingen bij popkoor eigenwijs, sauna, zelf kaarten maken, dakpannen decoreren, rommelmarkten bezoeken of er zelf staan, winkelen, en wandelen met mijn hond

later zal ik proberen hier wat foto's te plaatsen van kaarten en dakpannen die ik heb gemaat

Gunner.1

Superlid
Superlid
Ma Okt 19, 2009 5:03 am Reageer met quote

dit is mijn hobby /sport,

https://www.youtube.com/watch?v=lSKs-mYRuP0

loes1960

Superlid
Superlid
Antw.: 1172
Ma Okt 19, 2009 3:53 pm Reageer met quote

chatten doe ik het meest
we gaan veel naar de camping
en graag naar de sauna
koken vind ik ook heel leuk
en lezen en me hondtje niet vergeten
loes

georgh.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 47
Di Okt 20, 2009 2:25 pm Reageer met quote

Toen was ik 21 tari ze dachten eerst dat het die
cubaanse rebel was zijn naam weet ik zo gauw niet
gr Georg

zijn naam weet ik weer
het was een revelutioner zijn naam was,
che-guevara

Ik ben blij dat ik niet zo ben als vele anderen