Vertel eens iets over je hobby.
Hobby en zo
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

Hagar_.1

Superlid
Superlid
Antw.: 2801
Do Nov 16, 2006 9:33 pm Reageer met quote

Het zou leuk zijn als de leden iets zouden vertellen over hun hobby.

Mijn hobby is puzzelen en hoofdzakelijk puzzels maken. En dat puzzelen gaat verder dan kruiswoordpuzzels of Cryptogrammen. Ik ben bijvoorbeeld ook gek op breinbrekers, sudoku's en tastbare puzzels waarbij je moet denken aan de rubik kubus of de touw-en-ring-puzzels.

Ik ben altijd al gefascineerd geweest door puzzeltjes. Op jonge leeftijd werd ik geconfronteerd met allerlei lucifergrapjes en toen ik mijn eerste raadselboekje van TomTit kreeg van de goede sint was ik verkocht.

Voordat er internet was beperkte ik me tot het verzamelen van puzzelboeken en tastbare puzzels. Maar in 1994-1995, begon ik in samenwerking met de provider TIP met een wekelijkse puzzelpagina, toen ik via mijn modempje het wereld wijde web op kon.

Later, toen Tip overgenomen werd door Worldonline, en ik opzoek was naar een nieuwe sponsor, ben ik in contact gekomen met IDTV, die grootse plannen had en de wekelijkse puzzelrubriek wel zag zitten. Toen de grootse plannen bij IDTV toch niet zo groots bleken te zijn had ik een tijd later een eigen domein verschaft en het begin van mijn puzzelwebstek, opgezet in de vorm van een archief, was geboren. Die webstek is in de jaren verschillende malen van gezicht veranderd, tot wat het nu is.

"Memento mori"
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4992
Do Nov 16, 2006 10:02 pm Reageer met quote

Hallo allemaal. Hagar vroeg om iets over je hobby te schrijven, dat doe ik graag. Mijn grootste hobby is vissen, ik was 6 jaar oud toen ik voor het eerst s,morgensvroeg alleen voor het hek van de Trekvaart mocht vissen. Ik woonde vroeger in Halfweg(tussen Haarlem en Amsterdam) pal aan de trekvaart. Daar heb ik vissen geleerd van mijn opa. Hij vertelde mij dat ik de dobber 3 maal onder moest laten gaan , en dan opslaan. Ik was altijd aan het vissen, ik had volgens mij een jongen moeten zijn. Maar goed die ochtend dat ik alleen vroeg zat te vissen zal ik nooit vergeten, ik kreeg beet en ik had een karpertje aan mijn bamboehengel. Ik wist niet wat ik moest doen, schreeuwde, want ook een kleine karper heeft een behoorlijke trekkracht. De postbode die net voorbij fietste hielp mij, mijn vader kwam het huis uitgehold op mijn geschreeuw af, in zijn lange onderbroek. Dat was mijn eerste ervaring met karpervissen. Tot opheden vis ik nog steeds, ik heb het zelfs mijn man geleerd(Benneke), die vond het in het begin niets, maar nu ook een fervent visser. Nu vissen we nog op paling, platvis en zeebaars. Niet meer zo fanatiek als vroeger, maar het geeft ook zo,n rust. Over mijn andere hobby,s schrijf ik een andere keer, want dat heeft hier niets mee te maken.

groeten redone

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

willy1947.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Do Nov 16, 2006 10:50 pm Reageer met quote

Ik heb twee hobby's, vissen en biljarten.Vissen doe ik al van mijn veertien jaar, als ik een paar uur vrij had trok ik met mijn hengel naar de waterkant, nu nog meer dan vroeger, ik vis voornamelijk op snoekbaars met mijn bootje. Nu 22 jaar geleden heb ik zelfs een hengelzaak open gedaan, een beetje van mijn hobby mijn werk gemaakt. Wat het biljarten betreft, ik speelde in clubverband op de golfbiljard, mijn grootste prestatie was dat ik het WERELDRECORD biljarten gehaald heb in 1975, 225 uren aan één stuk door biljarten en dat onder toezicht van 2 gerechtsdeurwaarders.Zo dat is zowat al een gedeelte van mijn hobby's. groetjes willy

ik heb geen drankprobleem, zolang ik mijn duvels uit krijg.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

bas

Stamgast
Stamgast
Antw.: 337
Vr Nov 17, 2006 12:02 am Reageer met quote

Hoi Redone, wat een leuk en voor mij bijzonder herkenbaar verhaal.... Ik was 5 jaar, en woonde met mijn ouders tegenover een stadsvijver. Ik ging met mijn vader vissen aan de overkant van ons huis in die vijver. Ik 5 jaar en een bamboehengel. Plots werd ik half de vijver ingetrokken door mijn hengel, mijn vader greep mijn hengel snel over..... en haalde er een snoek uit de vijver !!! Het enige wat ik me kon herinneren was de bek met tanden van het in mijn ogen bijzonder grote monster. Ik ben gaan rennen naar mijn moeder, waar ik huilend binnenkwam rennen.
Later hoorde ik dat het een hele kleine snoek was, maar ik was klein, en in mijn herinnering was het echt een monster van een vis Wink Tegenwoordig vis ik niet meer, maar deze belevenis vergeet ik nooit meer Laughing

Bart Doets.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 224
Vr Nov 17, 2006 12:47 am Reageer met quote

Mijn belangrijkste hobby is zeilvliegen (deltavliegen, hanggliding). Zie mijn avatar. Ik ben er mee begonnen in 1976, en ik doe het nog steeds; ik ben ook sinds een jaar of 25 de redacteur van het landelijke zeilvliegblad Delta Magazine.
Ik vlieg niet meer zo vaak als vroeger (tijd- en geldgebrek) maar ik hoop het nog wel zo'n jaar of 10 vol te houden... misschien zal ik met een paar jaar aan een wat minder ambitieus toestel moeten, ik vind het nu nog te leuk om aan het NK mee te doen (en zoals dit jaar als oudste deelnemer op de 13e plaats, dat is niet te gek vind ik) maar zo'n toestel van 35 kg rondslepen wordt wel steeds moeilijker... er zijn ook toestellen van rond de 20 kg, daar vlieg je geen wedstrijden mee maar dan kan je nog steeds pret hebben.
Zeilvliegen kan je natuurlijk doen in de bergen, je kan dan hoogte winnen in thermiek, nadat je van een berg bent gestart; maar je kan je ook in Nederland laten oplieren, en dan kan je ook thermiek vliegen. Verder kan je, bij stevige inlandige wind, van een duin starten en in de opwaartse luchtstroom langs het duin vliegen; dat heet geen thermiek-, maar hellingstijgwind vliegen. Je komt danniet erg hoog, maar het is toch best aardig; en het kan de hele winter door, terwijl er 's winters geen thermiek is.
Vliegen in de bergen vind ik het leukst, maar als Hollander kan je dat natuurlijk niet te vaak... bij een wedstrijd wordt er per dag een taak gesteld, een te vliegen parcours van ca. 40 tot 130 km (afhankeljk van de weerscondities). Je probeert dan, met gebruikmaking van thermiek, dat parcours te vliegen; vlieg je het helemaal uit, dan geldt de snelste tijd; land je onderweg, dan tellen de gevlogen kilometers.
Zeilvliegen komt zelden in het nieuws; vrijwel alleen als er een ernstig ongeval is, dat gebeurt niet zo gek vaak, maar natuurlijk is het wel een risicosport. (Pas nog meldde de Nederlandse pers een dodelijk zeilvlieg-ongeval van een Nederlander in Turkije; alleen het bleek geen zeilvlieger, maar een parapenter (schermvlieger) die was verongelukt. Die correctie plaatst geen enkele krant, dus hup daar gaat weer een schepje op de reputatie van het zeilvliegen...)
Zelf heb ik in 31 jaar alleen nog maar lichte verwondinkjes opgelopen; voorzichtigheid, en ook wel eens geluk. In elk geval staan daar vele uren van onvergetelijk vliegen tegenover, vergezichten, ontmoetingen en vriendschappen...

Bart Doets

redone

Superlid
Superlid
Vr Nov 17, 2006 2:25 am Reageer met quote

Hallo allemaal, mijn tweede hobby is: op zoek gaan met de metaaldetector: Jaren geleden was ik met vrienden op pad met en metaaldetector, ik had dat nog nooit gedaan. Dus op een gegeven ogenblik vroeg ik of ik het eens mocht proberen. De eerste uren vond ik alleen bierdopjes enz. Ik ging een eindje verder onder bossages en zo, toen kreeg ik een sterk signaal, graven en ik vond een gouden ring. Kicken, de volgende dag heb ik een 2e handsje gekocht, wel een goede voor 375,00 gulden. Dat was in Augustus, in december had ik zoveel gevonden dat ik de detectotr er uit had. Ook sieraden, vooral op stranden en bij natuurplassen. Dit is net zo kicken als vissen, je weet nooit wat je vindt als je een signaal krijgt. Op het ogenblik doe ik het minder maar dat komt door lichamelijke omstandigheden. Iedere zomer als we in Zeeland zitten ga ik er wel op uit maar niet meer zo intensief. Het is een gezonde hobby, je bent buiten en in beweging. En je vindt de gekste dingen, van tentharingen tot bestek. Sieraden, geld en zelfs een mobieltje had ik vorig jaar. Dat ding deed het nog. Mijn detector gaat ongeveer 30 cm. diep. Nog iets leuks, ik was op een militair oefenterrein aan het zoeken, en veel hulzen enzo gevonden. Maar opeens een heel sterk signaal, ik had iets ronds gevonden, met uitsteeksels. Nu was me wel verteld dat je dat soort dingen moet laten liggen, maar ik had het opgepakt en liep naar Benneke, en opeens realiseerde ik me dat ik dat niet op had moeten pakken, en ik laat het gelijk uit mijn handen vallen. Gelukkig niets gebeurd, maar stom,stom. Ok dat was het over mijn 2e hobby.
groeten redone Embarassed

redone

Superlid
Superlid
Zo Dec 10, 2006 3:56 pm Reageer met quote

Nou Josefien noem dat maar geen hobby,s hebben. Mooi die tuinbeelden, en die poppenhuizen leuk hoor.
Ik heb nog een fijne hobby gehad, dat was schilderen. Acryl en aquarel, ik heb een aantal jaren heel veel geschilderd, en ook wel eens een expositie gehad. Waarempel nog wat verkocht ook. Dit kan ik niet meer door een ongeval, maar sinds kort ben ik begonnen met fotograferen.
Ik heb nooit geweten hoe leuk dat is. Ik ben nog maar een beginneling, maar aldoende leert men.

groeten redone

Picture resized

jacky

Stamgast
Stamgast
Antw.: 495
Di Mei 29, 2007 1:14 am Reageer met quote

Ik ben ook helemaal gek van allerlei puzzels,
geen kruiswoordpuzzels, wel cryptogrammen, logigrammen, sudoku enz. Maar ook legpuzzels, vanaf 1000 stukjes. Daarbij vergeet ik alles om me heen en kan het weleens nachtwerk worden.
Toch is mijn grootste hobby zingen bij een muziek- en showgezelschap, maar daarover heb ik al aardig wat op mijn weblog geschreven.

[

Picture resized

Picture resized

Laatst aangepast door jacky op Di Mei 29, 2007 1:22 am, in totaal 1 keer bewerkt

ladyzzz1

Superlid
Superlid
Antw.: 5745
Di Mei 29, 2007 1:19 am Reageer met quote

mijn hobby is toch wel breien niet van die grote lappen maar leuke poppenkleertjes,puzzelen doe ik ook graag,en achter de p.c zitten.

Men moet de gebreken van zijn vrienden kennen, maar hen er niet om haten.

Gerardcor.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 216
Di Mei 29, 2007 10:29 pm Reageer met quote

Leuk om iets over hobby's te vertellen. Mijn hobby is gewoon. Ik fotografeer graag en steek daar veel misschien te veel tijd in.
Mijn echtgenote maakt echter al meer dan 25 jaar vingerpoppetjes. Dat is begonnen toen de kinderen op de kleuterschool zaten.
Nog steeds worden ze gemaakt en er is nog geregeld vraag na. Niet alleen uit de familie maar ook van vreemden die ze gezien hebben.
het is een leuk cadeau bij bijv. een geboorte.
De meest gangbare heb ik een op de foto gezet.

klik hier voor de foto van de vingerpoppetjes

Het lukt me niet om deze foto te uplaoden in mijn album (melding te groot) en ook het maken van een IMG met de url van de andere website lukt niet. vandaar dat ik voor deze enen keer even een link plaats naar de website waar de foto geplaatst is.

Groeten,

gerard

Gerard.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM naam Yahoo messenger MSN messenger

mamsie

Superlid
Superlid
Antw.: 2137
Di Mei 29, 2007 10:36 pm Reageer met quote

Heb gelijk even gekeken Gerardcor.
Wat ontzettend leuk die vinger poppetjes.

Rooos

Stamgast
Stamgast
Antw.: 208
Wo Mei 30, 2007 12:51 am Reageer met quote

Mijn hobby's zijn politiek, klassieke gitaar en schilderen en sinds kort digitale fotografie... daar kan ik uren mee bezig zijn..mijn leven zijn mijn man, kinderen en kleinkind en weer daarboven mijn geloof, maar goed het gaat hier over hobby's....dus lees alleen de eerste zin Cool

anita.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 429
Wo Mei 30, 2007 1:12 am Reageer met quote

Mijn hobby's zijn lezen, fietsen, rommelen met bloemen en plantjes en de pc.

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Wo Mei 30, 2007 1:46 am Reageer met quote

Josefien schreef:
en ik maak tuinbeelden van oude T-shirts,

Dat ziet er werkelijk fantastisch uit. Daar mag je wel iets meer over vertellen. Ik ben erg benieuwd hoe je dat doet. Kun je niet eens beknopt vertellen hoe zo'n tuinbeeld tot stand komt?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Wo Mei 30, 2007 1:55 am Reageer met quote

De vingerpopjes zijn ook grandioos. Ik snap wel dat kinderen daar gek op zijn. Ik zie alle klassiekers, alleen ik mis een vikinkje. Wink

Willem.J.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 369
Wo Mei 30, 2007 3:52 pm Reageer met quote

Leuk om hobby’s van andere te horen. Ben ook benieuwd hoe je die mooie tuinbeelden maakt Josefien.
Mijn grote hobby, zoals je op mijn weblog kan zien, is schilderen. Maar ook fietsen slokt een deel van mijn tijd op.
Ook een grote hobby’s van me is bridgen. Ik doe dat al zo’n 25 jaar en met veel plezier. Vooral ’s winters spelen we, mijn partner en ik, in diverse clubs mee en hier op regionaal niveau doen we dat vrij behoorlijk. Zijn er eigenlijk meer bridgers op deze website? Ik hoor daar nooit iets over. Terwijl bridgen, vooral als je wat ouder wordt, heel belangrijk voor je geheugen is. Ook sociaal is het een goede sport (ja, het is een sport), je ontmoet veel andere mensen, vooral ook als je ook eens buiten je club speelt. Het is trouwens een grote sport, de Nederlandse Bridge Bond is, dacht ik de 12-grootste sportbond van Nederland. Ze hebben zo’n 120.000 leden. Ben benieuwd of er meer bridgers zijn.

lean57

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 7
Wo Mei 30, 2007 9:23 pm Reageer met quote

ik heb verschillende hobby's maar allereerst wil ik even zeggen wat een gave vingerpoppetjes echt leuk
maar mijn hobby;s zijn breien haken glas graveren ben nu ook bezig met leren tekenen en schilderen en af en toe maak ik ook nog weleens een kaartje
dus ik verveel mij ook nooit
groetjes anneke

redone

Superlid
Superlid
Wo Mei 30, 2007 9:34 pm Reageer met quote

Nou mijn hobbys staan het begin van dit topic, maar daar is nu dus sinds vorig jaar fotograferen bij gekomen. Ook spaar ik postzegels, hoewel dit gezien de drukte met de weblogs enzo even stil ligt.
Wij spelen geen bridge maar wel heel veel andere kaartspelen zoals klaverjassen, rikken, en pokeren. En Zomers zijn we veel in Zeeland.
hartelijke groeten redone

bo

Superlid
Superlid
Antw.: 11264
Wo Mei 30, 2007 11:18 pm Reageer met quote

Leuke hobby's zijn al genoemd.

Eigenlijk kom ik tijd tekort voor al wat ik leuk vind,in de tuin werken en rommelen met planten en bloemen,handwerken doe ik ook graag vooral richelieu,is een priegelwerk maar mooi.
Verder maak ik van posters 3d schilderijen, boetseer een beetje en beelhouw maar het liefst sjouw ik met de honden in mijn eentje door de bossen, helaas is er nu nog maar een hond over, de twee andere zijn kort na elkaar gestorven.O jee en lezen natuurlijk en koken en fotograferen.

Tenny50

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Wo Mei 30, 2007 11:28 pm Reageer met quote

mamsie schreef:
Heb gelijk even gekeken Gerardcor.
Wat ontzettend leuk die vinger poppetjes.

Misschien doe ik het helemaal verkeerd maar ik ben nieuw hier en weet niet goed waar ik iets kan schrijven of reageren, help.
Groetjes Tenny

Pagina 1 van 6 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie