Gezondheidszorg
Archief Lichaam & Geest
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Bart

Superlid
Superlid
Antw.: 1978
Wo Mei 08, 2013 4:08 pm Reageer met quote

Ik kom hier niet zoveel meer maar deze mag ik u niet onthouden. Zeker met de wetenschap dat Nederland een van het hoogste aantal internet gebruikers heeft in de wereld. Deel deze video met zoveel mogelijk mensen. a.u.b.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r13uYs7jglg

Hide the truth behind your innocens.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8570
Wo Mei 08, 2013 6:39 pm Reageer met quote

De techniek gaat soms zo snel dat je niet alles kan bij houden Bart. Dit lijkt mij en ontwikkeling, die niet alleen veel geld bespaart, maar ook voor een goede preventie kan zorgen.

.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Bart

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2013 7:03 pm Reageer met quote

Ja, Benneke, dit is een ontwikkeling waar ook wij nog veel gemak van kunnen hebben. Plus een enorme besparing gaat opleveren, en dat geld kunnen we nu goed gebruiken. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat deze aps wijd verspreidt gaan worden.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30166
Vr Mei 10, 2013 10:38 am Reageer met quote

Gelukkig kom ik zelden bij een dokter, maar de keren dat ik wel moest had ik geen app. nodig om te vertellen dat ik er heen moest...

Misschien is het mooi voor de volgende generatie, maar zelf hoop ik er voor bespaard te blijven. Of zou je je in de toekomst zelf moeten gaan opereren aan de hand van instructies op het internet...

Moet ik eerst nog een langere keukentafel kopen...

Faber quisque fortunae suae

Bart

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 2:10 pm Reageer met quote

OK das duidelijk. De een ziet zich door een app al languit op een keukentafel belanden en de ander heeft eens een boek van George Orwell gelezen (1984)
Tja, wat zeg je dan nog tegen mensen die zo'n dystopisch beeld van de toekomst hebben? Wat een leven. Maar goed dat niemand naar ze luistert.
Snel maar weer naar praatjes en plaatjes.
Bye.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 2:30 pm Reageer met quote

Sorry Bart, maar het valt niet mee om altijd ernstig te blijven..

Smile

Bart

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 3:45 pm Reageer met quote

Praatjes en plaatjes.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 3:55 pm Reageer met quote

Daar komt uiteindelijk het hele leven op neer...

Smile

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Vr Mei 10, 2013 5:43 pm Reageer met quote

Bart schreef:
Ja, Benneke, dit is een ontwikkeling waar ook wij nog veel gemak van kunnen hebben. Plus een enorme besparing gaat opleveren, en dat geld kunnen we nu goed gebruiken. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat deze aps wijd verspreidt gaan worden.

Als je ziet hoe snel de technische ontwikkeling gaat, dan is het niet onwaarschijnlijk dat dit vrij snel kan gaan. De vraag voor mij is, of het echt zal gaan aanslaan. Buiten de apps zijn er namelijk ook soms andere hulpmiddelen nodig, zoals die sensors die men op de huid moet plakken, maar iets wat in de kinderschoenen staat krijgt meestal eerst kritiek. Als je nu aan een gemiddelde oudere van boven de 70 vraagt of ze thuisbankieren, dan denk ik dat er dan maar weinig zijn. Maar dat aantal stijgt. Die generatie is niet meegegroeid met de nieuwe technologie. Zo zal het ook zijn met de medische diagnostiek apps. Men is er bang voor. De jeugd echter zal daar veel meer voor openstaan. Nu wil ik niet zeggen dat geen enkele oudere mee wil gaan met wat ons vernuft ons biedt. Zelf ben je daar een goed voorbeeld van, en ook ik probeer van alle nieuwe technische snufjes op de hoogte te blijven en gebruik het ook.

Ik denk dat dit soort hulpmiddelen eerst gebruikt zullen worden door artsen zelf, die dan snel een goedkoop een diagnose kunnen stellen. Later zal dat vast deels ook door het grote publiek gebruikt gaan worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 6:52 pm Reageer met quote

Ik zal van de nieuwe technologie gebruik maken als het voor mij persoonlijk nodig, nuttig of enkel maar handig of gemakkelijk is. Maar ik hoef niet per se de eerste te zijn, of omdat de buren het ook hebben...
Er is geen reden om er bang voor te zijn. Maar het kan geen kwaad om het even aan te kijken of het echt wel waard is wat men beweert dat het waard is...

hagar.1

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 6:56 pm Reageer met quote

Marguerite: Ik gaf al aan die angst voor nieuwe technologie niet voor elke oudere geldt. Ik ga heel vaak de ouderen (70+) helpen met PCzaken, en ik denk dat ik wel kan concluderen dat de meesten alleen het hoognodige kennen, maar meer ook niet. Er zijn er zelfs bij die mij, tijdens iets uitleggen, afkappen omdat ik te veel informatie geef. Ze willen gewoon niet weten. Dit krijg ik letterlijk te horen.
Telebankieren was ook alleen een voorbeeld, om te laten zien dat daar veel angst leeft, omdat men de veiligheid niet vertrouwd. Je zegt het zelf eigenlijk ook, je bent blij dat je de PC kunt bedienen, maar kun je hem ook fixen als er iets mis gaat?
Ik denk in het algemeen dat hoe ouder men is hoe minder snel men aan nieuwe dingen nog wil beginnen. De jongeren groeien er mee op.
Alles is te leren, als je maar oefenen wil, en kennis van zaken, maakt ook dat de angst minder wordt. Zo zal dat ook gaan met al die apps. Nu een nieuwe techniek maar over tien jaar... wie weet.

Kun je concreter zijn wat jij denkt dat iemand met bijvoorbeeld jouw ECG kan doen, of jouw bloedsuikerspiegel, waar ben je bang voor?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Bart

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 8:07 pm Reageer met quote

Dat is nou net het probleem voor kinderen en kleinkinderen: IK kan dat niet, IK wil dat niet, Ik ben bang dat, IK doe het alleen als het goed voor mij is. Dit soort afsluiten en niet verder kunnen of willen kijken. Kop in het zand. En het dan vreemd vinden als je kinderen en kleinkinderen zeggen: bij Oma of Opa op bezoek? Nou volgende week maar, nu even niet. Ze kunnen/willen het toch niet allemaal meer bijbenen. Laat ze maar. Ze hebben het alleen maar over "IK". De ontwikkelingen gaan ze te snel. Ze zijn moe. Hoe onze wereld er in de toekomst uit ziet zal ze worst wezen.
IKKE en NEE. Zullen we eens turven.

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Vr Mei 10, 2013 8:26 pm Reageer met quote

Bart schreef:
Dat is nou net het probleem voor kinderen en kleinkinderen: IK kan dat niet, IK wil dat niet, Ik ben bang dat, IK doe het alleen als het goed voor mij is. Dit soort afsluiten en niet verder kunnen of willen kijken. Kop in het zand. En het dan vreemd vinden als je kinderen en kleinkinderen zeggen: bij Oma of Opa op bezoek? Nou volgende week maar, nu even niet. Ze kunnen/willen het toch niet allemaal meer bijbenen. Laat ze maar. Ze hebben het alleen maar over "IK". De ontwikkelingen gaan ze te snel. Ze zijn moe. Hoe onze wereld er in de toekomst uit ziet zal ze worst wezen.

Bart
Neem me niet kwalijk, maar ik vind nu echt dat je uit je nek kletst.
Ik vind mezelf een hele leuke oma en de kleinkinderen komen graag bij me. Dat heeft niets te maken met "het onder de knie hebben"van omgaan met de snelle technologie.
Het is een mooi filmpje, maar ik ben daar gewoon nog niet aan toe.Vind bovendien het contact met mijn huisarts in levende lijve veel belangrijker dan al die apps.......
Bovendien vind ik dat ik al heel erg vooruitstrevend ben, wat betreft .PC en Iphone. Zal ik je voor de gezeliigheid een "whats appje"sturen? Laughing
Ik ga maar snel terug naar praatjes en plaatjes voordat ik de wind van voren krijg.... Rolling Eyes
PS , vergeet niet dat ik maar een simpel MMS meisje ben he, met meer een talenknobbel en.....mensenkennis. Daar kan geen app. tegen op Idea

De sterkste zoetstof is vriendschap.

Bart

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 8:32 pm Reageer met quote

Wie de schoen past trekke hem aan. Als jij denkt dat hij jou past. OK. Ik ben blij dat jij jezelf een hele leuke Oma vind.

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Vr Mei 10, 2013 8:36 pm Reageer met quote

Bart schreef:
Wie de schoen past trekke hem aan. Als jij denkt dat hij jou past. OK. Ik ben blij dat jij jezelf een hele leuke Oma vind.

Bart vind = met DT...
Een talen appje aanschaffen? Wink

Niet slaan...

De sterkste zoetstof is vriendschap.

hagar.1

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 9:02 pm Reageer met quote

Fleur schreef:
Ik vind mezelf een hele leuke oma en de kleinkinderen komen graag bij me. Dat heeft niets te maken met "het onder de knie hebben"van omgaan met de snelle technologie.
Het is een mooi filmpje, maar ik ben daar gewoon nog niet aan toe.

Zo sterk als Bart zich uitdrukt, zou ik het ook niet willen zeggen, maar het is helemaal niet vreemd dat ouderen minder geneigd zijn om mee te gaan met nieuwe technologie, vooral als het om iets echt nieuws als medische apps gaat.
Maar het is niet te ontkennen dat dit soort innovatieve ontwikkelingen nodig zijn om uiteindelijk iets te ontwikkelen waar we mettertijd ook echt gebruik van maken. Ik denk niet dat het heel snel gebeurt dat de gewone burger dergelijke apps op de foon zullen installeren, maar waarschijnlijk wel de huisartsen, bijvoorbeeld medisch personeel aan boord van schepen/vliegtuigen, andere hulpdiensten of in verzorgingsthuizen, booreinlanden, enz, zodat een snelle diagnose gesteld kan worden waar anders hele dure apparaten voor nodig zijn die alleen voorhanden zijn in ziekenhuizen.

We zijn nog ver van de medische handscanners en tricorders die ze in Star Trek gebruikten, maar je ziet, de weg daar naartoe is genomen.

Bart

Superlid
Superlid
Vr Mei 10, 2013 10:45 pm Reageer met quote

Lol

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Mei 11, 2013 1:05 am Reageer met quote

Ik kan er best een heleboel voordelen in zien die jezelf helpen om jezelf gezond te houden, maar één ding blijft me toch bezig houden.....

Vroeger hadden we thuis een medische encyclopedie daar kon je op basis van klachten en symphtonen jezelf volledig het bos in sturen want uiteindelijk paste je klacht wel bij elke ziekte.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Za Mei 11, 2013 9:28 am Reageer met quote

Een mens die ouder wordt moet accepteren dat er gebreken komen
Dat je iets op kunt zoeken prima
Maar soms wordt de angst erger dan de kwaal [/b]

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Mei 11, 2013 9:34 am Reageer met quote

Bart schreef:

Ik snap helemaal niet zo goed wat Bart met dit verhaal beoogt...

Omdat je niet zonodig voorop wil lopen als het om allerlei elektronische gadgets gaat, zou je een egoïstisch onsympathiek persoon zijn die door kinderen en kleinkinderen vermeden zou worden..???

Dat gelooft toch geen hond...

Ik ken genoeg mensen die nog veel minder van electronische toestanden willen weten dan ikzelf al doe, maar die de aardigste mensen van de wereld zijn. Die amper weten hoe de computer aan te zetten, maar heel boeiend over allerlei andere zaken kunnen praten.
Die daarnaast ook nog eens uitstekend met kinderen overweg kunnen, misschien juist wel omdat ze het eens over wat anders kunnen hebben dan techniek....

Onsympathiek zijn heeft met karakter te maken en niet met bepaalde interesses of voorkeuren...

Verzuurde oude personen die alleen maar denken dat wat goed is voor hen, dat dat automatisch ook goed is voor de hele wereld en die menen dat dat desnoods met geweld aan de wereld verkondigd en opgelegd moet worden, dat zijn de mensen die door kinderen en volwassenen vermeden zullen worden...

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk