Lotgenoten Alzheimer echtgenoot.
Archief Lichaam & Geest
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Vera57

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 7
Di Dec 04, 2012 1:28 pm Reageer met quote

Ik zoek lotgenoten die hun man/vrouw. Alzheimer heeft.
Bij mijn man is in Januari j.l. Alzheimer geconcenteerd.
Het gaat mij erom hoe jullie er mee omgaan.

Gr. Vera

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

YvanH.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Di Dec 04, 2012 6:59 pm Reageer met quote

Alles wat Marquerite1 schrijft kan ik bevestigen! Op internet kun je kijken bij AlzheimerNederland.nl. Er zijn ook boeken o.a. Bij Alzheimer op schoot en Had ik het maar geweten door Ruud Dirkse en Caro Petit. Ook is er een film en boek van Bernlef; Hersenschimmen.
Hopelijk heb je hier wat aan. Er zijn ook Alzheimer Cafe's. Ben daar zelf nooit geweest. Daar zijn lotgenoten en patiŽnten.
Heel veel strekte en geduld! Valt niet altijd mee.
Hij heeft het en zij lijdt eronder of andersom.
gr. van YvanH (Yvonne)

Vera57

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Wo Dec 05, 2012 1:29 am Reageer met quote

Dank jullie wel voor de reactie , en fijn dat jullie zoveel mee leven terwijl jullie mij nog niet eens echt kennen.
Wat betreft informatie op het internet, en boeken dat klopt ik heb al een paar boeken gelezen over Alzheimer, ik heb zelf ook een casemanger waar ik wel te recht kan. Maar dacht misschien zijn hier ook mensen die het mee maken, en zo contact met elkaar konden hebben

Wens jullie een fijne avond nog en voor straks lekker slapen.

Groetjes Vera

YvanH.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Wo Dec 05, 2012 4:07 pm Reageer met quote

Er is nog een site waar je meer info kunt zien over hoe het werkt in het brein. www.Alzheimer Experience.nl.
groet YvanH (yvonne)

spinnenverdriet .1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 86
Wo Dec 05, 2012 9:12 pm Reageer met quote

Bij Alzheimer verandert ook heel dikwijls het karakter.Vooral tijdens het beginstadium dat de Patient voelt dat het geheugen achteruit gaat brengt dikwijls agressie/huilbuien ect mee.De partner moet het dan vaak ontgelden.Er zijn ook vrijwilligersorganisatie's die de partner ontlasten door bij de aan Alzheimerlijdende partner gezelsschap te houden zodat de partner even er uit kan.Ik wens jou heel veel sterkte toe..trouwens voor allebei

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 23059
Wo Dec 05, 2012 9:45 pm Reageer met quote

Mijn broer en schoonzus hebben/hadden allebeide Alzheimer. Mijn broer is inmiddels overleden. Schoonzus begrijpt er niets van. Waarom komt hij niet thuis, enz enz . Ze leven mi in een soort droom. Springen van de hak op de tak. Het is heel moeilijk om met ze om te gaan en er komt een tijd dat er geen herkenning meer is. Mijn schoonzus herkent haar eigen kinderen niet meer. Toch is het nog maar drie jaar geleden dat bij haar Alz. is vastgesteld.

Ik hoop voor jullie dat het heel langzaam achteruit gaat en dat het niet al te veel persoonlijk leed veroorzaakt. Heel veel sterkte! Grejo

Vera57

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Dec 06, 2012 11:40 pm Reageer met quote

Lieve mensen bedankt van jullie berichten het doet mij goed dat jullie zo reageren.
Maar wat ik eigenlijk wou is meer contact mensen hier die er ook mee te maken hebben, want wat Alzheimer doet en hoe het allemaal verder gaat dat weet ik. Ik werk namelijk met deze mensen maar het is toch anders als het je naaste betreft dan wil je wel eens wat kwijt en zo.
En ik wil graag anderen helpen die het er erg moeilijk mee hebben.
En dan gaat het eigenlijk om jong dementeren omdat daar eigenlijk niet echt veel over gepraat wordt. Want zoals bij Alzheimer cafe daar praten ze alleen maar over ouderen.
Nou mensen nogmaals bedankt.

Fijne avond iedereen.
Groetjes Vera

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk