Algemeen Computer, Internet en Software Topic
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Za Okt 27, 2012 2:01 pm Reageer met quote

Ik start even een algemeen topic, waar als uitgangspunt lekker over van alles wat met internet, computers en software te maken heeft gepraat kan worden zonder direct off-topic te gaan als het wat afwijkt.

theDon schreef:
Ik kan mensen die veel met foto's doen en zitten te klungelen met het sorteren, im/exporteren van foto's, enz.
Vele mensen willen gewoon even simpel en snel een fotootje bijsnijden en/of bewerken maar hebben dan een heel uitgebreid programma waar ze niet uit komen.
Office heeft een heel simpel en snel programmaatje waar zelfs een kleuter mee om kan gaan maar de meeste weten dat niet eens.

Bedoel je Microsoft Office Picture Manager?
als het dat is kende ik dat inderdaad niet. Maar ik gebruik altijd een uitgebreider teken/foto-bewerkingsprogramma. Een probleem is wel dat veel mensen Office niet aanschaffen omdat het te duur is voor wat zij er mee doen. Of ze klungelen met een illegaal verkregen pakket, maar dat is ook niet weggelegd voor iedereen.

Laatst aangepast door Mod.1 op Zo Nov 11, 2012 1:20 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Za Okt 27, 2012 2:36 pm Reageer met quote

Voor het gewone dagelijkse werk gebruik ik Microsoft Office Picture Manager.
Verkleinen, bijsnijden, optimaliseren, het is allemaal mogelijk.
Ook tig plaatjes/foto's kun je in 1x verkleinen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Mod.1

Moderator
Moderator
Za Okt 27, 2012 5:19 pm Reageer met quote

Gebruik jij Photoshop Don? Over de jaren heb ik verschillende geprobeerd, ook een paar open source programma's. De meesten zijn veel te technisch en te duur voor de gemiddelde gebruiker die een plaatje wil kunnen bewerken. Ik heb ooit een cursus photoshop gedaan, alleen maar om er meer van te weten.
Herinner je je nog Drawperfect een zusterprogramma van (Wordperfect) WP51? Dat was het eerste tekenprogramma, (op het standaard Paint na) waarmee ik echt leuke dingen kon tekenen. Ik tekende graag polyhedrons, gewoon als uitdaging. Je kon met Drawperfect mooie draadfiguren tekenen die je helemaal kon roteren. Later, toen Windows haar intrede deed en DOS stilletjes aan verdrong, Inkscape geprobeerd, photoshop en blijven hangen bij PSP7.

Mod.1

Moderator
Moderator
Za Okt 27, 2012 6:41 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Nu moet ik ook zeggen dat ik met fotograveren erg oplet hoe ik de foto neem, dat scheelt later werk. Wink

Ik heb zelf weinig met fotografie. Het lijkt mij wel een mooie hobby, maar het pakt me op een of de andere manier niet. Misschien als ik héél oud ben dat ik er dan voor val. Wink Overigens weet er er wel wat van want, zoals met alles ben ik erg nieuwsgierig, dus wil ik graag weten hoe een en ander werkt. Maar of ik het ook in de praktijk ten uitvoer kan brengen is te betwijfelen.

Ik heb alles bij elkaar twee fotoboeken, kun je nagaan wat een fotofan ik ben Laughing Ik vraag me ook wel af wat je nu doet met zoveel gedigitaliseerde dia's. Zit je die regelmatig te bekijken, uiteraard via je tv of zo, want hoe meer het er zijn hoe minder je de lust hebt om die te bekijken, denk ik dan. Ik ken mensen die bergen mappen vol met heel veel op elkaar lijkende foto's hebben opgeslagen. Ik zou dan liever gaan voor een wat kleinere selectie van de echte mooie, indrukwekkende of speciale foto's.

theDon schreef:
Ook heb ik een heel uitgebreide printer all in one waar ik dia's, kleuren en zwartwit negatieven in kan scannen en met afdrukken ook weer via de printer kan bewerken. Wink Van alle gemakken voorzien dus. Wink

Zo zo, het heeft eraan gezeten, pas ook nog een nieuwe keuken. Ik kreeg net een verzoekje van een buurmeisje of Rafke twee kaartjes voor Trillogie (jaarbeurs) wilde uitprinten, want bij hen was de inkt op. Dat lukte op mijn Canonnetje nog net in zwart-wit, want ook mijn kleur was op.
Toen ik een tijd terug overstapte naar Windows7 had ik een probleem met mijn canon, er was wel een printerdriver beschikbaar, maar de scansoftware wilde niet goed pakken. Gelukkig kon ik later op de canon-website ook voor de scan-software een werkende driver ophalen, anders word je weer voor het blok gezet om een modernere printer aan te schaffen, omdat de drivers verouderd zijn.

Mod.1

Moderator
Moderator
Za Okt 27, 2012 11:52 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Vroeger fotograveerde ik heel veel en heb ook een donkere kamer gehad.

Als het geen volle maan is en ik de gordijnen goed dicht doe heb ik ook een donkere kamer, weliswaar niet met fixeer- en een stopbadje. Wink

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Zo Okt 28, 2012 1:14 am Reageer met quote

Wat betekent de ontwikkeling op digitaal gebied voor de "bejaarden "??

Picture resized

De sterkste zoetstof is vriendschap.

Laatst aangepast door Fleur op Zo Okt 28, 2012 11:13 am, in totaal 1 keer bewerkt

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 3982
Zo Okt 28, 2012 9:53 am Reageer met quote

theDon schreef:
Voor de autoclub gebruikte we dit veel om kentekens te verwijderen en de kenteken plaat helemaal geel te maken.
Dit deden we omdat het zeer gevaarlijk is om je auto te showen op internet met een leesbaar kenteken.

Even een vraagje. Dit is me niet bekend; waar ligt het gevaar Don?

Koekje-dr-bij?

Spuit11.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 4
Zo Okt 28, 2012 4:03 pm Reageer met quote

Ik ben nog niet overgestapt en ben het voorlopig ook niet van plan. Wacht nog wel even...

Hier wat leeswerk om je te verdiepen in Windows 8

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/home

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Di Okt 30, 2012 5:08 pm Reageer met quote

IK gebruik photofiltre vrij onbekend maar goed en gratis te downloaden.

PhotoFiltre 6.5.3 is een zeer goed, uitgebreid fotobewerkingsprogramma met een gebruikersvriendelijke interface. PhotoFiltre beschikt over alle standaardfuncties om afbeeldingen te bewerken en foto's te retoucheren.

Met PhotoFiltre (in het Nederlands) kan de helderheid, het contrast, de kleur, de verzadiging en de gamma correctie aangepast worden. Ook bevat het fotobewerkingsprogramma tientallen artistieke filters, zoals waterverf, pasteltinten, Indische inkt, pointillisme en puzzelstukjes.

Er zijn uitgebreidere programma's als Photofiltre, maar vooral wanneer u een beginner bent op het gebied van foto's bewerken raden wij u dit programma absoluut aan om te downloaden.

Het taalpakket (om Photfiltre Nederlands te bemachtigen) download je op http://photofiltre.free.fr/utils/TranslationNL.zip

Wat ook nog wel interessant is om te vermelden is dat er ook Photofiltre Studio Free bestaat, deze software is op een aantal vlakken uitgebreider maar is ook betaald!

Er is nu ook photofiltre 7 en werkt ook met lagen.
zie ook de website oudtje.nl voor handleidingen en cursussen.

ron1.1

Superlid
Superlid
Di Okt 30, 2012 5:10 pm Reageer met quote

windows 8 gebruik ik (nog) niet zie nog niet de voordelen van WIN 7 bovendien heb ik geen touchscreen.

ron1.1

Superlid
Superlid
Di Okt 30, 2012 5:18 pm Reageer met quote

Ik las net dat op spotnet WIN8 wordt aangeboden met het uiterlijk van WIN7 met met de kernel van WIN8 dat lijkt mij wel wat.

Mod.1

Moderator
Moderator
Di Okt 30, 2012 5:33 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
Wat ook nog wel interessant is om te vermelden is dat er ook Photofiltre Studio Free bestaat, deze software is op een aantal vlakken uitgebreider maar is ook betaald!

Photofiltre Studio Free. Wel een tegenstrijdige naam als het een betaald pakket is.

Mod.1

Moderator
Moderator
Di Okt 30, 2012 5:45 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Ik wacht voorlopig ook nog even want er zullen zoals gewoonlijk wel weer de nodige "kinderziektes" inzitten.
Desalniettemin is het wel leuk om te weten hoe het bevalt en waar men tegen aan loopt, van mensen die het al hebben. Wink

In het algemeen gaan maar weinig mensen naar de winkel om een nieuw Besturingssysteem te kopen. Overstappen gebeurt het vaakst bij de aanschaf van een nieuwe PC of laptop. Persoonlijk zou ik ook wachten en kijken hoe het nieuwe pakket zich houdt. Ik gaf eerder al een voorbeeld waar oudere hardware niet altijd meteen ondersteund wordt door nieuwe Besturingssystemen. Dus ook daarom is het beter wachten totdat er drivers beschikbaar komen voor oudere hardware. Helaas gebeurt het ook dat soms oudere hardware nooit ondersteund gaat worden.

Laatst aangepast door Mod.1 op Do Nov 15, 2012 7:06 pm, in totaal 2 keer bewerkt

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 9470
Di Okt 30, 2012 11:13 pm Reageer met quote

Ik heb sinds een aantal jaren een Toshiba laptop waar vista op zat,
was toen nieuw, bevalt zeer goed Very Happy
Mijn zoon wil nu voor mij windows 8 er op zetten
...alles zou veel sneller gaan etc.....

Ik heb mijn bedenkingen hahah

Nu wil hij mijn laptop eerst even "checken" Very Happy

Ik geloof dat ik mijn laptop nog niet aan hem afgeef........

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 1942
Zo Nov 11, 2012 7:56 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Het is misschien nog te vroeg om te vragen maar zijn er hier die al overgestapt zijn naar Windows 8?

Ik heb mij er nog niet zo in verdiept maar blijf graag leer gierig. Laughing

Draait hier nu al weer 2 weken als een tierelier , lekker snel.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

paulmazeres

Superlid
Superlid
Antw.: 5002
Zo Nov 11, 2012 8:45 pm Reageer met quote

Aard, een vraag "heb jij Windows 8 gedownload via de site of heb je de cd upgrade besteld en geinstalleerd".

er gaat niets boven een leven als god in frankrijk

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 1942
Ma Nov 12, 2012 8:45 am Reageer met quote

Via ownload, 30 euri's, (cd kopen kost ongeveer 60 euro.)

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Do Nov 15, 2012 3:50 pm Reageer met quote

Quote:
Ik schrijf dit in een Microsoft Word 2010 venster dat minder dan mijn halve scherm beslaat. Er zijn ook twee Chrome-vensters zichtbaar - een met mijn inbox en een met artikelen die relevant zijn voor dit artikel - en tot slot zie ik Windows Media Player, die laat zien dat ik luister naar de zevende symfonie van Beethoven. Met een paar klikken kan ik heel makkelijk bij elk programma dat op mijn machine is geïnstalleerd.

Je raadt waarschijnlijk al dat ik niet werk op een machine met Windows 8. Een versie daarvan staat op een test-pc, maar voor de pc waarop ik werk heb ik een krachtig en veelzijdig os nodig waarmee ik de programma's en windows zo kan ordenen als ik wil. Windows 7 is zo'n besturingssysteem, Windows 8 is het niet.

....

Lees het hele artikel hier.
Edit mod: Vanwege copyright, mag er alleen een quote genomen worden uit een artikel, en moet er een aanklikbare link geplaatst worden.

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Nov 15, 2012 5:39 pm Reageer met quote

Ik heb het artikel zitten lezen en kan er heel weinig mee. We weten allemaal dat mensen niet graag veranderen en het minder prettig vinden om weer opnieuw zich vertrouwd moet maken. Het 'als iets goed werkt waarom veranderen' idee dus. Meestal is dat toch maar een tijdelijke aversie. Daarvan uitgaande, is het artikel puur een persoonlijke mening, gebaseerd op de persoonlijke eisen die de schrijver stelt aan een besturingssysteem.

Onder het bovenstaande artikel wordt wel verwezen, naar een artikel waar de schrijver positiever is.

Ik word nu wel benieuwd, maar heb nog net niet de neiging om te upgraden. Wink

Laatst aangepast door Mod.1 op Do Nov 15, 2012 7:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Do Nov 15, 2012 7:07 pm Reageer met quote

Natuurlijk is en blift het een persoonlijke mening en naar mijn idee moet een investering ook een meerwaarde opleveren en naar mijn idee doet Windows 8 dat vooralsnog niet.

Windows 8 is geen logisch vervolg op Windows 7 maar ik eigenlijk een totaal ander systeem. Windows 8 is het antwoord van Microsoft op de applicatie manegement systemen van Google en Aplle, zoals die gebrikt worden op telefoons en ipads.

Probelem is nu, vooralsnog, dat de meeste bestaande programma's zich helemaal niet laten benaderen als een applicatie. Microsoft heeft dit opgelost door al die programma's in een grote 'map' te gooien.
Wil je dus zo'n programma opstarten dan moet je die map openen, het programma opzoeken an opstartten. vervolgens draait dat programma dan gewoon in een Windows 7 omgeving. Kortom, je moet meer handelingen verrichten en schiet er helemaal niks mee op.

Daarnaast is het onder Windows 8 niet mogelijk om een snelkoppeling op je werkblad te plaatsen daar de genoemde 'oude' programma's.

Windows 7 zal dan ook naast Windows 8 moeten draaien op je computer hetgeen, als ik internet lees, ook nog wel wat problemen geeft. Nog afgezien van de giga hoeveelheid geheugen die je dit gaat kosten.

Natuurlijk zullen er op hoog tempo programma's worden ontwikkeld die wel als applicatie te benaderen zijn en wellicht zullen bestaande programma's ook nog wel aangepast worden.

Natuurlijk zal er een uniformering plaats gaan vinden tussen de telefoon-, ipad- en computer systemen maar persoonlijk vind ik het voor mijn computer nog veel te vroeg om nu al over te stappen op Windows 8.

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie