Klessenbessen bij Scharretje
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2446, 2447, 2448, 2449  Volgende Plaats reactie

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 12089
Ma Sep 30, 2019 10:45 am Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers.
Het is maar een grauwe dag. Ik hoop dadelijk toch wel een keer een zonnestraaltje te zien. Dat fleurt wat op.

Liliane, goed bezig geweest.
Ik dacht dat je al met roken gestopt was. Heel goed je voor te nemen om op je kamer niet meer te roken.
Trouwens, vanaf morgen mag hier in cafe's, zelfs in aparte rookruimtes niet meer gerookt worden.
In ziekenhuizen al helemaal niet meer en zelfs niet op het parkeerterrein. Persoonlijk vind ik dat toch wel te ver gaan. Je zou maar een partner of kind. Welk andere dierbare dan ook bezoeken en die persoon ligt op sterven, of ondergaat een risicovolle operatie. Nou, uit ervaring weet ik wel dat je toch wel heel veel behoefte hebt aan een sigaret. Sad
Voor de duidelijkheid: Ik rook al 7 jaar niet meer en geen behoefte meer aan, maar dat wil niet zeggen dat ik mij daar niet in kan leven.

Roto, weer aan het werk. Dat is zeker geen straf met dit weer. Laughing

Madelief, gisteren rustig aan gedaan?
Marlie, we horen nog wel hoe je dag geweest is.
Ik ga zo hobbyen, zeven overhemden/blouses.

Maar toch: Eerst een lekker

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

marlie49

Superlid
Superlid
Antw.: 8788
Ma Sep 30, 2019 3:03 pm Reageer met quote

Hallo allemaal,

Het was zeer geslaagd gisteren. We hadden een grote ronde tafel en zaten daar met z'n allen gezellig omheen. Zo kun je praten met iedereen en hoef je je niet in een bocht te wringen. Het eten was heerlijk, je kon nemen wat je wilde. De kleinkinderen vonden het een soort "luilekkerland" en gingen regelmatig iets te smullen halen. Ze hebben me goed verwend met leuke cadeautjes en we zijn weer helemaal bijgepraat. Ik kijk er fijn op terug.

Henny en dan verwen jij ons ook nog met een lekkere koffietafel.
Vanmorgen bij de overbuurtjes koffie gedronken en bijgepraat, vanmiddag ook even hobbyen en verder lezen en leuke dingen doen.

Allemaal een fijne middag!

het zijn de kleine dingen die het doen

hehety

Superlid
Superlid
Ma Sep 30, 2019 4:55 pm Reageer met quote

Dus een zeeg geslaagde dag met een gouden randje. Dat mag ook wel met weer een mijlpaal er bij. Laughing

Ik heb voor vandaag genoeg gedaan. Het is goed zo en ik geef mijn benen rust. Ben je mij kwijt, ik zit in mijn relaxstoel met een boek
Ik wens alvast iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond.

auteur onbekend

Madelief46.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1919
Ma Sep 30, 2019 4:58 pm Reageer met quote

Ik heb alles wel op een rijtje, maar niet in de goede volg orde

Laatst aangepast door Madelief46.1 op Wo Okt 09, 2019 12:32 pm, in totaal 2 keer bewerkt

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Antw.: 3364
Ma Sep 30, 2019 10:00 pm Reageer met quote

Goeie avond allemaal,

Vandaag naar de kinesist geweest en aan die man eens gevraagd van waar toch die pijn in mijn onderarm kon komen. Ik dacht dat dat van mijn schouder of de operatie kwam en had al het idee dat de operatie zou mislukt zijn. Sad Hij heeft het direct nagekeken en wat is het nu: door die brace zo lang te dragen zijn de spieren in mijn nek (achteraan) allemaal vast komen te zitten. En dat geeft die pijn. Ik heb dus maar efkes oefeningen gedaan en voor de rest heeft hij mijn nek proberen los te krijgen. Ik hoop nu dat het betert want 't was niet te doen. En in de dag heb ik er geen last van, enkel als ik lig. Duimen maar dat het nu betert.

Daarstraks kreeg ik het lumineus idee om een backup te maken van mijn documenten. Ik heb hier een programma dat de dubbele zaken aanduidt en verwijderd. Dus ik doe dat zoals ik altijd doe en zeg (zoals altijd) kopieer de andere naar een externe schijf. Toevallig kijk ik nu eens op die harde schijf en daar was iets niet juist aan. Ik stuur een berichtje naar Tim en die neemt van bij hem mijn laptop over en zegt: gij hebt altijd alles naar die externe schijf gezet maar geen echte backup gemaakt. Dus al jaren doe ik dat verkeerd. Confused Als hij nog eens komt gaat hij het stap voor stap met mij doen en kan ik het opschrijven, zodat ik het niet meer kan vergeten Laughing Laughing Laughing

Roto, ik ga ook eens mijn laptop opschonen, want daar staat veel op dat niet hoeft. Af en toe moet een mens dat eens doen hé. Heb je ook naar het wielrennen gisteren gekeken. Wat een regenweer hadden die mannen hé. Ik had er eigenlijk compassie mee.

Hety, o jawel hoor roken deed ik nog altijd. En eigenlijk heel veel. Maar ik heb nu op mijn pakje sigaretten opgeschreven om hoe laat ik het geopend heb om te zien of ik er nu langer dan 1 dag mee kan toe komen, want dat lukte niet meer met zo ganse dagen thuis te zijn.

Ik ben er altijd voor geweest dat men in restaurants en cafés niet mocht roken, maar nu zou men hier (is bij jullie al, denk ik) de rokersruimten willen afschaffen. En je krijgt boetes als je je peuk op de grond smijt. Nu ik heb altijd een klein asbakje in mijn handtas, maar eigenlijk vind ik dat men overal kleine asbakjes zou mogen plaatsen. Nu moet je ze op de grond smijten want als je ze in een vuilbak zou doen, vliegt die in brand.

O Hety, 7 overhemden. Jij liever dan ik. Ik bedacht me tijdens het strijken deze morgen juist dat ik nu geen hemden meer moet strijken nu Tim er niet meer is. De rest vind ik niet erg.

Marlie wat fijn dat het zo een gezellige dag was. Ja die ronde tafels vind ik ook een voordeel hoor, al vind je ze niet zo veel.

Madelief, zal ik je administratie komen doen Laughing Dat is nu iets wat ik heel graag doe. Ik heb het jaren voor verenigingen gedaan, voor familie en voor hier. Ik vind dat veel plezanter dan het huishouden doen of breien of zo.

Ik wens iedereen nog een hele fijne avond toe.

Elke dag heeft een lach!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Rotomaori

Stamgast
Stamgast
Antw.: 465
Ma Sep 30, 2019 11:58 pm Reageer met quote

LilianeDeClerck schreef:
Goeie avond allemaal,
Roto, ik ga ook eens mijn laptop opschonen, want daar staat veel op dat niet hoeft. Af en toe moet een mens dat eens doen hé. Heb je ook naar het wielrennen gisteren gekeken. Wat een regenweer hadden die mannen hé. Ik had er eigenlijk compassie mee.

Ja, ik heb ook naar het wielrennen gekeken. Zaterdag een mooie overwinning bij de dames, helaas is het zondag bij de heren niet gelukt. Van der Poel kon het net niet halen en dat is natuurlijk jammer na zoveel voorbereidingen op de koers. Inderdaad viel er veel regen.

Madelief46.1

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 11:37 am Reageer met quote

Laatst aangepast door Madelief46.1 op Wo Okt 09, 2019 12:32 pm, in totaal 2 keer bewerkt

hehety

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 11:39 am Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers.

Marie, dat wordt vandaag niet met Wies wandelen in het park. Een boek mee met korte verhalen en gedichten lijkt mij beter.

Liliane, heel verstandig. Peter heeft zondag ook een back up gemaakt plus alles op een stick gezet. Je weet nooit.
Vastzittende spieren door je brace, dat kan ik wel begrijpen. Ik hoop dat hij her vrij snel weer soepel krijgt, maar ook dat gaat niet in een keer. Ik hoop dat het snel weer in orde is en je pijn over.

Madelief, gisteren ook bijna de hele dag zon gehad. Vandaag is dat wel anders, dus binnen maar weer Saar gereed maken. Hondendekens op een stoel naast mij en op de bank een. Op de keukenvloer een vrolijk gekleurde dweil leggen voor de eten en drinkensbakjes.
Nog wat opruimen en ze mag komen tussen half drie en half vier.
Ik denk dat ik mijn vriendin wel app dat ik morgen kom. Dat zal ik nog wel zien als ik gezien heb wat de weerkaart aan geeft.

De camera voor Peter kan ik na drie uur ophalen bij het afhaalpunt. Dat laat ik Peter wel doen, na zijn werk en ook wat boodschappen. Een nat pak halen op de scheurmobiel zie ik niet zo zitten. Laughing

Roto werk ze.
Ik ga ook wat doen, maar eerst.

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 12:26 pm Reageer met quote

Goedemorgen,

Zo'n boek heb ik altijd bij me Henny, want zelfs in het park wordt voorgelezen. Laughing Maar je hebt gelijk het park gaat het niet worden.
Het zal wel de hele dag regenen en Peter zit toch in zijn auto, jij kunt beter niet nat worden.

Fijne dag!

Elise2

Superlid
Superlid
Antw.: 3602
Di Okt 01, 2019 2:06 pm Reageer met quote

6 uur in de ochtend even wat drinken en jullie wensen................

marlie49

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 2:51 pm Reageer met quote

Henny alle namen goedgeschreven behalve de mijne.

Dag Elise, alles goed bij jullie?

hehety

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 5:13 pm Reageer met quote

Marlie, nu wel goed.
Saartje is nu al hier en blijft tot volgende week vrijdag.
Peter mailde mij met de vraag of God bezig is om Limburg van de kaart te vegen door middel van een zondvloed. Dan ging het erg wel erg slecht weer.
Het fototoestel was eerder geleverd, dus ik heb hem al vast opgehaald en boodschappen gehaald.
Saar ligt al weer languit op de bank te slapen. Laughing

Ik wens alvast iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond. Laughing

auteur onbekend

Madelief46.1

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 6:25 pm Reageer met quote

Laatst aangepast door Madelief46.1 op Wo Okt 09, 2019 12:33 pm, in totaal 2 keer bewerkt

hehety

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 6:42 pm Reageer met quote

Madelief, als je goed oplet zie je dat dat altijd gebeurt met zeer vochtig weer en lage luchtdruk. Dan zijn mijn vingers nog stroever en pijnlijker dan nog maar. Dat heb ik al vaker uitgelegd, dat komt mede door ditrofy, dyputren en fibromyalgie en als ik dan een beetje sneller wil schrijven kan dat gebeuren. Zowel jullie als ik schrijven vaker taalfouten, maar deze valt blijkbaar het hardste op.
Nogmaals, het is geen opzet en meer is er niet.

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 7:49 pm Reageer met quote

Wink

Laatst aangepast door marlie49 op Vr Okt 11, 2019 7:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt

hehety

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 9:08 pm Reageer met quote

Ik ben hier nu 10 lid en 7 jaar bij scharretje. Alleen Elise en Liliane waren toen ook al lid.
Nooit problemen gehad hoe iets geschreven werd, of wat dan ook. We lachte er om.
Ik word henny genoemd, Hety, Hetty, Hehetie, want dan ook. Nooit maakte zich er iemand druk over. Ik al helemaal niet. Ja, ik heb een schat van een mens gekend. Marie genaamd, van Marietje. En nog steeds heeft ze een warme plek in mijn hart.
Bij Scharretje hebben we altijd elkaar gesteund en ik hoop nog. Al is het via FB.
Ik heb Scharretje beloofd dat ik voor haar topic zou zorgen zolang ik kan en ze nog leeft.
Mijn gezondheid wordt steeds slechter en ik slik al langere tijd pijnstillers zoals Tramadol om toch vooruit te kunnen.
Natuurlijk hang ik hier niet alles aan de grote klok. Dat zit niet in mijn aard.
Nu mij regelmatig verweten wordt dat ik de bewost een naam verkeerd schrijf, na verschillende uitleggen er moe van ben en vooral heel erg verdrietig. Dat is mij dan niet meer waard. Ik heb al genoeg om mee te zeulen
Wel empathie hebben voor een dame in een tehuis. maar niet kunnen begrijpen dat wel eens een naam verkeerd geschreven wordt en nog wel in een naam van een lievelingstante van mij toen. Ook dat heb ik al vaker uitgelegd. Ik doe dat niet expres en dat weten al de leden wel, hoop ik
Ik schrijf uiteraard hier niet alles wat ik mankeer. Daar loop je niet mee te koop.
Vanavond denk ik nog erg goed na, maar ik overweeg om Scharretje vaarwel te zeggen. Mij meer te storten op Web Tales, op mijn puzzels en de chat. Daar kijken ze niet op een foutje meer of minder.
Als ik echt besluit er mee te stoppen ben ik Scharretje wel om de sleutel door te geven aan MarLie.

auteur onbekend

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Antw.: 3364
Di Okt 01, 2019 9:23 pm Reageer met quote

Goeie avond allemaal,

Eindelijk een nacht zonder pijn door geslapen. Zalig is dat zeg. Ik ga mijn kinesist een dikke beis geven.

Vandaag een grote kom soep gemaakt. Straks nog in de vriezer steken. En Rik heeft weer een "dikke" witte kool gemaakt, dus nu kunnen we de winter wel door.

Voor de rest een gans dossier samen gesteld voor de hospitalisatieverzekering zodat ik alle gemaakte kosten (die de ziekteverzekering niet dekt) kan terug recupereren. Je mag dat dossier maar opstellen vanaf dat je de hospitalisatiefactuur krijgt. Maar eens dat goed gekeurd is mag je nog alle andere kosten (medicatie, doktersbezoeken, onderzoeken, ziekenhuisbed, enz...) ook binnen brengen.

Ik zit al boven want het is voetbal. Club Brugge speelt tegen een ploeg uit Spanje. En naar het roepen van Rik heeft Club Brugge al een goal gemaakt. Laughing

Madelief, ben je er door geraakt, door je administratie. Ik hoop het hoor. Ja als je een hele namiddag leest, kan je last van je ogen krijgen hé. Je zou na elk half uur eens voor de venster moeten gaan staan en ver kijken. Dat helpt.

Hety, mag je weer hondenoppasser zijn. Fijn voor je. Hopelijk blijft de regen weg, dan kan je met Saar gaan wandelen. En... staat Limburg nog op de kaart?

Elise, ben je altijd zo vroeg wakker, of ben je terug onder het laken gekropen?

Marlie, dus je neemt "altijd" zelf een boek mee. Ik dacht dat je dat op de kamer of in het tehuis kon laten. Nu moet je er altijd mee zeulen. Leuk dat jullie met alle vrijwilligers samen komen.

Nu heb ik wel even moeten nadenken hoor... Ik snap Marlie, dat ze graag haar naam juist geschreven ziet, maar ik snap Hetty ook dat het haar moeite kost om te schrijven en een fout is zo gemaakt. Maar ik zou het zo spijtig vinden dat hierom iemand niet meer mee doet. Ik lees ieders verhalen even graag en ik kan hier ook mijn ding kwijt. Dus dames... ik respecteer ieders beslissing om verder mee te doen of niet, maar ik zou het heel heel spijtig vinden. En Scharretje ook denk ik.

Ik wens iedereen nog een hele fijne avond toe.

Elke dag heeft een lach!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

marlie49

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 10:27 pm Reageer met quote

Wink

Laatst aangepast door marlie49 op Vr Okt 11, 2019 8:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt

marlie49

Superlid
Superlid
Di Okt 01, 2019 10:33 pm Reageer met quote

Wink

Laatst aangepast door marlie49 op Vr Okt 11, 2019 7:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt

hehety

Superlid
Superlid
Wo Okt 02, 2019 10:07 am Reageer met quote

En die sneer dat ik wel empathie heb voor een dame in het verzorgingshuis

Dat schrijf ik niet. Ik ben zelf jarenlang gezelschapsdame geweest.
Ik schrijf dat ik niet snap dat je dat wel goed kunt begrijpen, maar niet dat ik de grootse moete heb met schrijven en zo trek je het uit verband.

Ik heb goed nagedacht.
Ooit had ik een goed lopend bedrijf met negen met negen mensen in dienst. Ik heb mensen aangenomen, maar ook mensen ontslagen die een project ondermijnden.
Het belang van het bedrijf en de projecten stonden voorop. Natuurlijk ook het belang van mijn mensen en als ik merkte dat zij onheus behandeld werden kwam ik voor ze op. Na negen jaar moest ik, helaas, mijn bedrijf verkopen omdat mijn gezondheid mij in de steek liet. Ook toen heb ik er voor gezorgd dat het bedrijf over ging naar een bedrijf die ook aan het belang van mijn mensen dacht.
Zelfs nu, twintig jaar later, heb ik nog goede banden met een paar mensen van toen ze nog bij mij in dienst waren.

Bij klessebessen was iedereen welkom en we schoven graag bij haar aan tafel. Eerlijk en oprecht dat ze is heeft ze altijd alles in goede banen geleid tot op de dag dat het haar, om gezondheidsredenen niet meer ging. Ze besloot om haar topic over te dragen aan mij zodat Liliane, Elise en al de anderen een goede, gezellige thuishaven hadden om gezellig te kunnen klessebessen.
Ook marlie was toen al hier actief en niemand maakte zich druk om een typfout, als we maar begrepen wie of wat er bedoeld werd. Niets moet, alles mag, toch.
Nu wordt het topic ondermijnt door al zo’n anderhalf jaar te vallen over een L. Van te voren er nog nooit over gehad.
Peter zei gisteren: ”Henny,” ja, met een Y en niet met IE, “zie het topic van Scharretje als je eigen bedrijf. Wat zou je dan doen om het topic veilig te stellen voor de andere klessebessers die hier al jaren komen, of Scharretje op een andere manier al heel goed kennen? Zij heeft jou niet voor niets de touwtjes gegeven.”
En daar heb ik vannacht goed over nagedacht.
Het lijkt mij in ons aller belang dat Marlie voortaan alleen op een ander topic gaat schrijven die wel haar naam zonder fout kan schrijven en die nooit schrijffouten maken. Naam veranderen kan ook nog.
Zo kunnen wij weer door gaan met gezellig te klessenbessen en te doen waar Scharretje altijd voor stond.
Vrijheid, gezelligheid en niets moet, alles mag en blijft de goede sfeer en de gezelligheid behouden, zoals het Scharreltje ook voor ogen had toen ze haar topic aan mij over droeg.
Ik hoor het wel.

Nu is het tijd voor koffie.

auteur onbekend

Pagina 2447 van 2449 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2446, 2447, 2448, 2449  Volgende

Plaats reactie