| Bankenbelasting is een slechte regeling |
| Mee eens |
|
75% |
[ 15 ] |
| Mee oneens |
|
10% |
[ 2 ] |
| Geen mening |
|
15% |
[ 3 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 20 |
|

tweetacteneur1. 1

Superlid Lid sinds: 12-7-2010
Antw.: 1159
|
| Za Mei 26, 2012 6:39 pm |
|
|
Pieneke,
Het is moeilijk om in de politiek te geloven, maar als je alleen sombert en afwacht wordt het wel heel moeilijk.
Bovendien is de enige reële kans om iets te veranderen de weg via de stembus.
En Roemer begint in ieder geval vanuit het goede standpunt.
De huidige regering maakt mij steeds link(s)er
|
|
 |
|
|

pieneke

Superlid Lid sinds: 13-8-2007
Antw.: 2408
|
| Za Mei 26, 2012 11:09 pm |
|
|
dat is wel waar, tweeacteneur, ik weet dus nog niet hoe ik er 12 september over denk.
wie weet zie ik het wel.
groetjes pieneke;IK leef en LAAT leven zonder overlast te geven. |
|
 |
|
|

Tympaan

Superlid Lid sinds: 8-11-2008
Antw.: 7812
|
| Zo Mei 27, 2012 8:47 am |
|
|
| tweetacteneur1 schreef: |
Pieneke,
Het is moeilijk om in de politiek te geloven, maar als je alleen sombert en afwacht wordt het wel heel moeilijk.
Bovendien is de enige reële kans om iets te veranderen de weg via de stembus.
En Roemer begint in ieder geval vanuit het goede standpunt. |
Alleen zo jammer dat hij er nooit bij vertelt waar dat geld dan wel vandaan moet komen...
En in de politiek geloof ik allang niet meer. Dat is net een roedel honden die achter de kluif van het 'Grote Geld' aanrennen. Soms blaffen ze rechts, soms blaffen ze links, maar ze bijten allemaal in je kuiten zodra ze de kans krijgen..
Faber quisque fortunae suae |
|
 |
|
|

handyman

Stamgast Lid sinds: 16-5-2008
Antw.: 989
|
| Zo Mei 27, 2012 11:30 am |
|
|
Bankdirecteur en boekhouder? Het moet niet gekker worden...de kreet heeft wel wat , maar de inhoud is niets, nada......een bankdirecteur is per saldo GEEN boekhouder............zoek eens een profielschets op s.v.p. EN een functieomschrijving.
Overigens wat is precies "links stemmen"........met een mooie uitgekiende vertaling voor de "gemiddelde" stemmer zou er wat te halen zijn. De ellende is dat er in het huidige politieke landschap EN met de vele mogelijkheden niet ECHTE keuzes gemaakt kunnen worden, maar dat is nu eenmaal NEDERLAND........een beetje van dit en een beetje van dat en vooral het meeste gratis en door "de overheid" bekostigd........de boekhouder weet dat we dat ZELF betalen, maar de gemiddelde "stemmer" kennelijik niet.......er valt nog veel bij te leren!
Dit is een reactie op een paar WOORDEN niet op een PERSOON ( voor die broodnodige duidelijkheid!)
( foto van een brood.......!!)
|
|
 |
|
|

pieneke

|
| Zo Mei 27, 2012 12:08 pm |
|
|
| handyman schreef: |
Bankdirecteur en boekhouder? Het moet niet gekker worden...de kreet heeft wel wat , maar de inhoud is niets, nada......een bankdirecteur is per saldo GEEN boekhouder............zoek eens een profielschets op s.v.p. EN een functieomschrijving.
Overigens wat is precies "links stemmen"........met een mooie uitgekiende vertaling voor de "gemiddelde" stemmer zou er wat te halen zijn. De ellende is dat er in het huidige politieke landschap EN met de vele mogelijkheden niet ECHTE keuzes gemaakt kunnen worden, maar dat is nu eenmaal NEDERLAND........een beetje van dit en een beetje van dat en vooral het meeste gratis en door "de overheid" bekostigd........de boekhouder weet dat we dat ZELF betalen, maar de gemiddelde "stemmer" kennelijik niet.......er valt nog veel bij te leren!
Dit is een reactie op een paar WOORDEN niet op een PERSOON ( voor die broodnodige duidelijkheid!)
( foto van een brood.......!!) |
functieomschrijving: ik vind dat een bankdirecteur zeker heel veel verstand moet hebben van berekeningen. dus boekhouding, accountancy dat is n.m.m. de eerste vereiste, en dan morele verplichting t.o. de client. ze vragen of ze met hun geld ook mogen speculeren, nu dan weet ik wel dat ze van niemand dat recht krijgen.
ze horen verantwoording af te leggen van je geld, wat ze ermee doen enz.
|
 |
|
|

tweetacteneur1. 1

|
| Zo Mei 27, 2012 1:00 pm |
|
|
Handyman,
Op dit moment staat bankdirecteur voor graaier, het staat niet in de functieomschrijving, maar het is een feit.
Een directeur zal toch verstand van zaken moeten hebben, en bij een bank is dat boekhouden, en niet speculeren.
Speculeren is gokken, hoe dan ook.
En gokken is uit den boze als je dat doet met andermans geld.
Kijk maar eens naar de beursgang van Face book.
Hoeveel miljarden zijn daar niet verdwenen?
En ongetwijfeld ook van banken.
Een goede boekhouder laat zich niet wijs maken dat de aandelen 38 euro waard zijn, hij zal de boeken willen zien waaruit de waarde blijkt.
Als dit niet mogelijk is zal hij gewoon niet investeren.
Zo wil ik mijn geld graag behandeld zien.
En wat links betreft.
Hierbij een paar voorbeelden van linkse hobby's:
Goede gezondheidszorg.
Goede sociale voorzieningen,
Goede werkomstandigheden.
Een grote mondigheid voor de kleine man.
Een goede ontslagregeling.
En, heel belangrijk, ontwikkelingshulp.
Rechtse hobby's.
Ach, we weten het eigenlijk allemaal.
1: Bescherming van het eigen geld.
2: Bescherming van het geld van de rijke medemens.
3: Het arm houden van mensen die buiten die kring vallen.
Nog een paar voorbeelden van rechtse hobby's vind hier:
http://www.mrwonkish.nl/wat-kosten-rechtse-hobby%E2%80%99s-eigenlijk
Maar wat mijn onderschrift betreft, als je alleen maar rijk bent , zonder slim te zijn, stem je rechts, Lachebekje, Verhagen en pvv, Wilders is afkomstig uit de pvv en dat kon je zien aan het gemak waarmee hij zijn sociale standpunten liet vallen.
Als je slim bent, stem je links, ook als je geld hebt.
Sociaal zijn pakt op den duur altijd beter uit dan bot egoïsme.
Jammer genoeg hebben we nog maar weinig linkse partijen over.
SP, P vd D, en eigenlijk niet meer rood maar oud roze, de PvdA.
|
|
 |
|
|

theDon

Superlid Lid sinds: 12-12-2008
Antw.: 7040
|
| Zo Mei 27, 2012 1:12 pm |
|
|
Ik denk dat links stemmen helemaal niet goed is.
Kijk eens naar groenlinks, de patij is gehalveerd.
Dan gaat vlaflip dibi ook nog eens vertellen dat hij gedwongen was om voor de missie kunduz te stemmen.
Waarom zou die partij nu gehalveerd zijn TTT?
Ik denk dat de mensen idd slim zijn en juist niet links stemmen. 
Als je de mensen leert kennen, ga je de dieren waarderen.
Ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.  |
|
 |
|
|

tweetacteneur1. 1

|
| Zo Mei 27, 2012 1:22 pm |
|
|
TheDon,
GroenLinks is niet meer links,
ze zouden zich beter groenrechts kunnen noemen.
Dat + die toestand om Dibi, maakt dat die partij gehalveerd is.
En rechts stemmen?
Als rutte de kans krijgt, betalen we straks inderdaad 9 euro per recept.
VVD en D66 staan garant voor een ontslagrecht dat gaat lijke op het oude dagloners stelsel.
Een rechts regering?
Nee dank u, niet voor mij!!!!!!!!!!
|
|
 |
|
|

theDon

|
| Zo Mei 27, 2012 1:38 pm |
|
|
Dan niet links, niet rechts maar in het midden maar wie zijn dat?
|
 |
|
|

Tympaan

Superlid Lid sinds: 8-11-2008
Antw.: 7812
|
| Zo Mei 27, 2012 1:43 pm |
|
|
Goede gezondheidszorg.
Dat is geen linkse hobby maar een noodzakelijkheid die ons allemaal aangaat. Je kan van mening verschillen hoe het betaald moet worden, maar het moet wel betaald worden. Grote dilemma is dat technisch bijna alles mogelijk is maar dat het financieel gezien niet meer op te brengen is.
Er zullen wellicht keuzes gemaakt moeten worden wat nog wel kan en wat niet meer...
Maar ongetwijfeld valt er nog best wat te organiseren. Het lozen van allerlei veel te duur betaalde 'managers' en 'bestuurders' bijvoorbeeld...
Voor de ander punten geldt min of meer hetzelfde. Een goed bedrijf zorgt dat zijn personeel het binnen de grenzen van het redelijke goed naar de zin heeft. En niet omdat die 'baas' links is, maar omdat hij weet dat de mensen dan ook optimaal functioneren. En dat komt het hele bedrijf enkel maar ten goede.
Maar ik weet ook wel dat er bedrijven zijn waar dat niet zo is. Die moeten gewoon aangepakt worden...
Ontwikkelingshulp is water naar de zee dragen en mag van mij helemaal wel geschrapt worden.
Wat wel moet blijven is een vorm van noodhulp voor landen die door een natuurramp getroffen worden.
Maar dat moet dan eenmalig zijn en enkel om het land weer de kans te geven zelfstandig verder te kunnen.
En wat die “rechtse” hobby's betreft, de oude Sovjet-Unie heeft wel geleerd dat ook 'links' deze zogenaamde hobby's hanteert.
Ook daar was het gewone volk arm en dom gehouden en ook daar leefden de rijken als zonnekoningen...
“Iedereen is gelijk maar ik ben een beetje meer gelijk...”
Faber quisque fortunae suae |
|
 |
|
|

pieneke

|
| Zo Mei 27, 2012 2:39 pm |
|
|
| Tympaan schreef: |
Goede gezondheidszorg.
Dat is geen linkse hobby maar een noodzakelijkheid die ons allemaal aangaat. Je kan van mening verschillen hoe het betaald moet worden, maar het moet wel betaald worden. Grote dilemma is dat technisch bijna alles mogelijk is maar dat het financieel gezien niet meer op te brengen is.
Er zullen wellicht keuzes gemaakt moeten worden wat nog wel kan en wat niet meer...
Maar ongetwijfeld valt er nog best wat te organiseren. Het lozen van allerlei veel te duur betaalde 'managers' en 'bestuurders' bijvoorbeeld...
Voor de ander punten geldt min of meer hetzelfde. Een goed bedrijf zorgt dat zijn personeel het binnen de grenzen van het redelijke goed naar de zin heeft. En niet omdat die 'baas' links is, maar omdat hij weet dat de mensen dan ook optimaal functioneren. En dat komt het hele bedrijf enkel maar ten goede.
Maar ik weet ook wel dat er bedrijven zijn waar dat niet zo is. Die moeten gewoon aangepakt worden...
Ontwikkelingshulp is water naar de zee dragen en mag van mij helemaal wel geschrapt worden.
Wat wel moet blijven is een vorm van noodhulp voor landen die door een natuurramp getroffen worden.
Maar dat moet dan eenmalig zijn en enkel om het land weer de kans te geven zelfstandig verder te kunnen.
En wat die “rechtse” hobby's betreft, de oude Sovjet-Unie heeft wel geleerd dat ook 'links' deze zogenaamde hobby's hanteert.
Ook daar was het gewone volk arm en dom gehouden en ook daar leefden de rijken als zonnekoningen...
“Iedereen is gelijk maar ik ben een beetje meer gelijk...” |
ja, ik hoorde 7.50 p.d. meebetalen voor ziekenhuis bed ik vind dat niet abnormaal als je thuis was gaf je ook geld uit voor eten enz. dus mag het ziekenhuis die bijdrage wel hebben.
ontw.hulp vind ik dat je het juist omschrijft tympaan.
gewoon afschaffen.
wel mensen daar helpen op eigen benen te leren staan.
maar stemmen? ik moet er heel goed over nadenken.
|
 |
|
|

christoffel

Superlid Lid sinds: 25-11-2008
Antw.: 1775
|
| Do Mei 31, 2012 2:00 pm |
|
|
| Quote: |
| ja, ik hoorde 7.50 p.d. meebetalen voor ziekenhuis bed ik vind dat niet abnormaal als je thuis was gaf je ook geld uit voor eten enz. dus mag het ziekenhuis die bijdrage wel hebben. |
Zelfs als men door eigenschuld in de gevangenis beland hoeft men geen geld te betalen omdat men niet thuis eet.Dus weg met die 7.50.
Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden. |
|
 |
|
|

theDon

|
| Do Mei 31, 2012 10:54 pm |
|
|
| christoffel schreef: |
| ja, ik hoorde 7.50 p.d. meebetalen voor ziekenhuis bed ik vind dat niet abnormaal als je thuis was gaf je ook geld uit voor eten enz. dus mag het ziekenhuis die bijdrage wel hebben. |
Zelfs als men door eigenschuld in de gevangenis beland hoeft men geen geld te betalen omdat men niet thuis eet.Dus weg met die 7.50. |
In het ziekenhuis is het eten beter misschien? 
|
 |
|
|

pieneke

|
| Do Mei 31, 2012 11:08 pm |
|
|
| theDon schreef: |
| christoffel schreef: |
Zelfs als men door eigenschuld in de gevangenis beland hoeft men geen geld te betalen omdat men niet thuis eet.Dus weg met die 7.50. |
In het ziekenhuis is het eten beter misschien?  |
is toch niet normaal dat ze in de gevangenis niets hoeven te betalen, wat is dat nu voor regel. thuis moet je toch ook je eten enz. betalen, dat kunnen ze toch inhouden én bij gevangenis én bij ziekenhuis
|
 |
|
|
 |