Medicijngebruik
Archief Lichaam & Geest
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Medicijngebruik (ouderen)
Ik gebruik altijd medicijnen
38%
 38%  [ 12 ]
Ik gebruik soms medicijnen
32%
 32%  [ 10 ]
Ik kan niet zonder medicatie
29%
 29%  [ 9 ]
Geen mening
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 31

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15702
Wo Sep 04, 2013 8:46 am Reageer met quote

Hetiszohetis schreef:
De verandering naar diclofenac is gemaakt omdat ik ook losse maagbeschermer slik en dubbelop vond de arts niet nodig.
Maar verder? Confused
Diclofenac is diclofenac, ongeacht hoe je het middel combineert en ongeacht of het een generiek of een merkmiddel is, zoals Voltaren. Protonpompremmers, die de aanmaak van maagzuur verminderen, zoals omeprazol en pantoprazol, kunnen op hun beurt ook weer bijwerkingen veroorzaken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 04, 2013 8:53 am Reageer met quote

theDon schreef:
Als je slecht kan slapen, wel eens geprobeerd om je bed anders neer te zetten of een andere plek te geven?
Heb ik niet zo lang geleden gedaan. Ipv. hoofd-voeten zuid-noord nu noord-zuid heeft me zeker een uur meer slaap opgeleverd. Het is ook mogelijk dat de positie tov. het meestal open raam het verschil uitmaakt.

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Wo Sep 04, 2013 9:04 am Reageer met quote

Kees en de creme van voltaren
Die gebruik ik soms tegen pijn in gewrichten/spieren

Het leven komt zoals het komt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 04, 2013 9:34 am Reageer met quote

AnneliesGld schreef:
Kees en de creme van voltaren
Die gebruik ik soms tegen pijn in gewrichten/spieren
Ook op die manier neemt het lichaam de stoffen op maar meestal heb je bij lokaal gebruik wel veel minder werkzame stof nodig. Als zo'n crŤme helpt kun je die beter gebruiken dan orale middelen.

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Wo Sep 04, 2013 10:05 am Reageer met quote

Kees bedankt

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Wo Sep 04, 2013 12:48 pm Reageer met quote

Heden overlegd met arts
En haar vertrouw ik, en ik heb ook veel aan de kennis van Kees!!

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 129032
Wo Sep 04, 2013 6:34 pm Reageer met quote

Vandaag de potjes rust en ontspanning gehaald bij de Hema om eens snachts te kunnen slapen en niet tegen de ochtend. Wilde ff zeggen tegen degenen die er baat bij hebben, deze nu drie halen en twee betalen zijn op het ogenblk, dus grijp je kans. Als ze mij niet helpen, zit ik met 3 potjes Surprised Surprised Had er msschien eerst eentje moeten kopen, maar met zijn tweetjes zijn ze dan toch goedkoper dan van dr Vogel. Heeft eergister een beetje geholpen en daarna niet meer.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 04, 2013 11:25 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Er is wel verschil tussen diclofenac en voltaren. Je kunt de ingredienten lezen.
De hulpstoffen kunnen inderdaad verschillen maar de werkzame stof is chemisch exact hetzelfde. Naar mijn bescheiden mening zijn ervaren verschillen in werking tussen generieke en merkmiddelen in 99,99% van de gevallen om inbeelding, die je overigens wel heel serieus moet nemen, behalve als het om zaken gaat als vertraagde afgifte of combinaties, zoals bij Arthrotec.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 04, 2013 11:32 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Ach keesvi, als je flauwvalt kun je rustig weer bijkomen. Het is het lichaam immers zelf die het doet, opdat je hoofd lager komt dan je hart en dat het bloed ( zuurstof dus ) weer naar de hersens loopt. Flauwvallen is meestal van korte duur en niet levensbedreigend
Helemaal met je eens. Zolang de vitale functies het doen, kun je meestal beter niets doen.
Quote:
uiteindelijk werd het kidney failure ( nier??)
Klopt, nierfalen.
Quote:
Er zou eens brand zijn zeg en je hoort het niet? Of een inbreker.
Kenmerk van beiden is dat ze doorgaans bijzonder weinig geluid maken voordat ze fataal kunnen uitwerken. Ik zou liever vertrouwen op brandmelders, die wel doordringen, en degelijk hang- en sluitwerk, mogelijk inbraakalarm als er veel bij je valt te halen.

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Antw.: 6148
Do Sep 05, 2013 2:17 am Reageer met quote

elvira schreef:
Vandaag de potjes rust en ontspanning gehaald bij de Hema [...]

Smile Ik ga helemaal hopen dat het je lukt deze nacht.

elvira

Superlid
Superlid
Do Sep 05, 2013 8:07 am Reageer met quote

Dank je wel Hetiszohetis, is nu 6 min over 6 en nog niet geslapen ben daarom maar achter de laptop gekropen. Ik koop niets meer is zonde van het geld,

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Vr Sep 06, 2013 1:25 am Reageer met quote

He, jammer nou. Had het je graag gegund.

Mocht je de potjes ter overname aanbieden, laat dat dan maar weten per pb of zo. Anders is het inderdaad zonde van het geld.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Sep 06, 2013 9:09 am Reageer met quote

Heel lief van je Hetiszoalshetis, alleen denk ik dat de verzendkosten duurder zullen zijn, als dat je een potje zou kopen in je eigen woonplaats.(als ze niet door de brievenbus gaan, kost dat 6 euro 75.....of ik moet ze zonder potje opsturen? k heb tot 6-2016 de tijd Very Happy ) Ik kijk het nog ff af. Maar ik hou het wel in gedachten. Het is pas de tweede dag. Misschien moet het lichaam er aan wennen. Vanacht ging het redelijk, ik heb ong, 4 uurtjes geslapen, maar werd veel te vroeg wakker.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Sep 06, 2013 5:03 pm Reageer met quote

Das heel waakzaam van die hond theDon, hij/zij is zeker goed beloond! Ja, ik wist dat een hond een goede speurneus had, anders wordt hij niet ingezet bij politiewerk toch?

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Vr Sep 06, 2013 11:58 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Een hond ruikt zelfs koolmonoxide. Wink
Als dat in je huis komt, merk je er niets van totdat het te laat is.
Een hond heeft het meteen in de gaten en gaat onrustig worden of komt je waarschuwen.

Voor een tijd terug las ik een stukje dat er in Amerika, 2 kinderen gered zijn door een hond.

Op internet gaat exact zo'n zelfde verhaal de ronde over een kat in Duitsland.

Ik geloof beide verhalen niet.
Aangezien reukloos gewoon reukloos is. Ook voor een kat of een hond.

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Za Sep 07, 2013 12:00 am Reageer met quote

elvira schreef:
Heel lief van je Hetiszoalshetis, alleen denk ik dat de verzendkosten duurder zullen zijn, als dat je een potje zou kopen in je eigen woonplaats.(als ze niet door de brievenbus gaan, kost dat 6 euro 75.....of ik moet ze zonder potje opsturen? k heb tot 6-2016 de tijd Very Happy ) Ik kijk het nog ff af. Maar ik hou het wel in gedachten. Het is pas de tweede dag. Misschien moet het lichaam er aan wennen. Vanacht ging het redelijk, ik heb ong, 4 uurtjes geslapen, maar werd veel te vroeg wakker.

Och, dan had ik ze wel ergens opgepikt. Ik ben zo vaak her en der onderweg.

Maar mooi dat je het nog even aanziet..

Zelf heb ik wel gemerkt dat na het innemen ik er wel echt voor moet gaan liggen. Dan geeft het de beste werking. (bij mij althans)

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Zo Sep 08, 2013 12:59 am Reageer met quote

Niks getjilp, die kanaries donderden gewoon dood van hun stokje bij het inademen en dan moesten de mijnwerkers benen maken. Cool

narcissus.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1425
Zo Sep 08, 2013 12:02 pm Reageer met quote

Niks getjilp, die kanaries donderden gewoon dood van hun stokje bij het inademen en dan moesten de mijnwerkers benen maken.

Hizhi..... Very Happy Very Happy

If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they kill you....
Oscar Wilde

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Sep 08, 2013 2:24 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Wij hebben inmiddels onze pannen met teflon laag vervangen.
Hierzo pannen van vooral gietijzer, staal en een enkel geŽmailleerd exemplaar. Als die teflonlaag niet oververhit wordt zou er niet al te veel aan de hand zijn maar ja, vooral in koeken- en braadpannen wil ik wel graag flink wat hitte, al is het voor korte tijd. Liever niet met teflon, dus. Anti-aanbaklaag maak ik zelf wel door mijn nieuwe pannen in te branden met kokosolie of iets dergelijks.

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Zo Sep 08, 2013 6:40 pm Reageer met quote

Rvs is roest vrij staal

Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk