Medicijngebruik
Archief Lichaam & Geest
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Medicijngebruik (ouderen)
Ik gebruik altijd medicijnen
38%
 38%  [ 12 ]
Ik gebruik soms medicijnen
32%
 32%  [ 10 ]
Ik kan niet zonder medicatie
29%
 29%  [ 9 ]
Geen mening
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 31

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15699
Ma Sep 02, 2013 8:11 am Reageer met quote

elvira schreef:
Ik gebruik (afkloppen) gelukkig geen medicijnen. maar slaapt zeer slecht. De dokter geeft me er niets voor en ik heb alle huismiddeltjes geprobeerd, zoals warme melk, slaapwekkende thee, maar niets helpt.
Bij slaapstoornissen kin je het beste nagaan wat de oorzaken zijn en die proberen aan te pakken. Sommige mensen hebben aan vier uur slaap genoeg, om mee te beginnen. Dan is het zonde om jezelf op te leggen om langer te slapen. Lukt toch niet. Melatonine wordt minder aangemaakt als je ouder wordt, dus suppletie kan dan een goed antwoord zijn. Valeriaan met hop is een mild middel om de bovenkamer op een milde manier wat tot bedaren te brengen, als dat het probleem is. Slaapmiddelen uit de reguliere geneeskunst zijn zelden een goed antwoord. Na 14 etmalen continue gebruik doen ze niks meer dan bijwerkingen veroorzaken, terwijl je er dan wel aan verslaafd bent.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Ma Sep 02, 2013 9:39 am Reageer met quote

Mijn moeder zaliger gebruikte ook valeriaan
Onze kat destijds kroop zowat in haar tas waar valeiaan in zat
Die was er dol op Laughing

Het leven komt zoals het komt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Ma Sep 02, 2013 9:42 am Reageer met quote

Ik heb pillen van de hema
Een soort vitamines voor 65 plus
Voel ik mij ook beter bij
Slaap wel onregelmatig
Veel ineens wakker
Maar slaap weer in

Het leven komt zoals het komt

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 129024
Ma Sep 02, 2013 3:58 pm Reageer met quote

Ja, de oorzaak is zoals Keesvi schrijft dat er mnder melatonine wordt aangemaakt als je 65 bent geweest (ouderdom komt met gebreken, nu dat is te merken) En de dokter schrijft niets voor, omdat hij zei: " je kan verslaafd raken aan slaapmiddelen" Dus bij het ouder worden moet je dan op zoek gaan, wat bij jou het beste past om in te slapen.
De oorzaak is dat ik op natuurlijke wijze te laat inslaapt. En dan wordt je vanzelf ook erg laat wakker.(je hebt toch immers de tijd aan jezelf zegt je.) De bioklok staat ingesteld op Amerikaanse tijd. En die moet op Ned. tijd komen. Maar ja, je kan niet op commando slapen helaas. Misschien hebben er meer mensen hier last van?
Ik ben vannacht redelijk vroeg inslapen, dan wordt je vanzelf ook vroeger wakker.ik had een paar maanden geleden een flesje Dormeasan nachtrust van A.Vogel gekocht, maar vond het niet helpen, dus weggezet. Maar vannacht weer eens voor de dag gehaald en het hielp wel. toen wel......als je maar moppert hier Very Happy Vannacht weer eens proberen en mocht het niet lukken, dan ga ik naar de Hema. Zo helpen we elkaar nietwaar met onze ervaringen. Alleen waar de een baat bij heeft, lukt bij de ander misschien mnder.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Sep 02, 2013 6:14 pm Reageer met quote

elvira schreef:
Ja, inderdaad interessante topic. is dus weer terug van weggeweest.
Ik gebruik (afkloppen) gelukkig geen medicijnen. maar slaapt zeer slecht. De dokter geeft me er niets voor en ik heb alle huismiddeltjes geprobeerd, zoals warme melk, slaapwekkende thee, maar niets helpt.

neem een goeie borrel voor het slapen.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Sep 02, 2013 7:41 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Ik heb een heel eentonige en saaie stem volgens mijn man en als ik dan 's avonds in bed wat vertel, dan valt hij zo in slaap. Zeg ik niets dan blijft hij wakker, lol. Je kunt ook naar rustige muziek luisteren.
Je bent een geboren hypnotiseur! Smile Maar inderdaad, rituelen voor het slapengaan, frisse lucht, geen foto's van overleden geliefden op je nachtkastje als je daar verdrietig van wordt, wekker omdraaien zodat je de tijd niet ziet, draai je ligrichting eens om (scheelde bij mij enorm) etc. zijn allemaal mogelijkheden om wat meer grip op je slaapprobleem te krijgen. Beetje paradoxaal want slapen is juist wat meer de regie aan de natuur overlaten.
debelg schreef:
Als een goed glas wijn of wat voor drankje dan ook je ontspant is daar iets voor te zeggen. In bier zit ook nog hop maar daar krijg je weer zo'n volle blaas van. Ik ben ook geen twintig meer... Echter, op de meeste mensen heeft een kleine hoeveelheid alcohol een opwekkende werking en dan neem je makkelijk een tweede en een derde omdat je juist wilt slapen. Het gevolg is dat je wel slaapt maar anders, onrustiger. Daardoor ben je 's morgens niet goed uitgerust met het risico dat je de dag minder prettig doorkomt, waardoor je minder makkelijk in slaap valt en... enfin, vul de rest zelf maar in. ;-/

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 129024
Ma Sep 02, 2013 8:14 pm Reageer met quote

debelg schreef:
elvira schreef:
Ja, inderdaad interessante topic. is dus weer terug van weggeweest.

Alchohol wordt juist afgeraden, zo had ik hier op de vijftigplusser gelezen. (en ik ben geen alchoholmens)
Ja Marguerite, ik lees erg graag, maar dan blijf ik lezen als het spannend is, zelfs totdat het bijna licht geworden is. Of ik zit s'nachts hier op de site, maar ook dat werd ontraden (het licht van het scherm) vlak voor slapengaan, had ik gelezen. Misschien heeft daar de ene mens er wel last van en de ander niet. Dus moet het nog ff uitvogelen.

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Antw.: 6148
Di Sep 03, 2013 3:25 am Reageer met quote

Quote:
wekker omdraaien zodat je de tijd niet ziet,

Bij slapeloosheid vind ik de wekker het grootste onding wat er is.

Ik lig altijd te tellen.
Kan nog vier uur slapen.
Kreun, kan nog drie uur slapen.
Shit, kan nog maar twee en een half uur slapen.
K.t, slapen heeft geen zin meer.

Nee, dat zijn van die dingen die niet fijn zijn.
En dat komt allemaal door die wekker Shocked

Dus dat omdraaien........., absoluut geen slecht idee Razz

lupine.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1845
Di Sep 03, 2013 2:25 pm Reageer met quote

Hetiszohetis schreef:
Quote:
wekker omdraaien zodat je de tijd niet ziet,

Bij slapeloosheid vind ik de wekker het grootste onding wat er is.

Ik lig altijd te tellen.
Kan nog vier uur slapen.
Kreun, kan nog drie uur slapen.
Shit, kan nog maar twee en een half uur slapen.
K.t, slapen heeft geen zin meer.

Nee, dat zijn van die dingen die niet fijn zijn.
En dat komt allemaal door die wekker Shocked

Dus dat omdraaien........., absoluut geen slecht idee Razz

Ik hoef niet op de wekker te kijken.
Ik slaap vlak bij een kerktoren met behoorlijke grote klokken en die slaat om het half uur.
Ik slaap zo graag altijd met het raam open maar soms als ik voor de vijfde keer ben wakker geschrokken dat gaat het toch dicht. Crying or Very sad

Angst is een tralie van je eigen gevangenis
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Nur.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 73
Di Sep 03, 2013 3:03 pm Reageer met quote

De eerste gedacht die bij me opkomt bij valeriaan is de geboorte van een baby. De aanstaande vaders kregen wel eens valeriaan tegen de spanning tijdens de geboorte van hun kind Laughing

lupine.1

Superlid
Superlid
Di Sep 03, 2013 5:11 pm Reageer met quote

Ja Nur en toch bieden ze niet aan om het volgende kind te baren Wink

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Sep 03, 2013 7:21 pm Reageer met quote

libelle49 schreef:
oertinctuur
Ik weet toevallig dat oertinctuur de basis is voor homeopathische verdunningen, dus ik kan wel plaatsen dat vloeibaar valeriaanextract ook zo genoemd wordt maar is er verschil in werking en sterkte met tabletjes?

Laatst aangepast door Keesvi op Di Sep 03, 2013 10:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Sep 03, 2013 7:38 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
ik kan niet tegen dat stomme getik.
Ik heb een digitaal exemplaar op elektriciteit. Die tikt niet. Ik ben meestal al wakker voor het ding afgaat, ook als dat 5.30 uur is, op dagen dat ik in Alkmaar werk en drie kwartier later de auto in moet.
Quote:
En heel soms val ik voor de computer in slaap. Bij mij maakt dat lichte screen niets uit.
Bij mij helpt donker wel. Zeker in de tijd dat ik nog nachtdiensten draaide was ik wel blij met mijn verduisteringsgordijn. Er speelde toen natuurlijk ook een suggestief element mee op dagen met mooi weer. Iedereen geniet daarvan terwijl jij moet slapen...
Quote:
Ik ben een beetje tegen langdurig gebruik van voltaren.
NSAID's, zoals ibuprofen, diclofenac en naproxen, kunnen vervelende bijwerkingen hebben, met name maagklachten. Die uitwerking is indirect dus op een andere manier innemen, zoals een zetpil, maakt niet uit. Er wordt vaak gedacht dat OTC-middelen, dus vrije verkoop, minder kwaad kunnen dan receptmedicijnen maar vaak is het tegendeel waar. Zelfs paracetamol is niet zo onschuldig als velen denken.
Quote:
OK valaeriaan dus een rustgevend middel. Waarom zouden ze dat aan mij toen ik flauwgevallen was hebben voorgehouden?
Valeriaan zelf geeft door verdamping nauwelijks tot geen werkzame stof af en dan nog zou die inderdaad kalmerend zijn. Mogelijk bij tinctuur kan de alcoholdamp een rol gespeeld hebben maar het geijkte middel bij flauwvallen is vlugzout, een ammoniumverbinding die aan de lucht snel ontleedt en daarbij een sterke geurprikkel oplevert als je iemand zo'n flesje onder de neus houdt.

Laatst aangepast door Keesvi op Di Sep 03, 2013 11:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Di Sep 03, 2013 10:30 pm Reageer met quote

lupine schreef:

Ik slaap vlak bij een kerktoren met behoorlijke grote klokken en die slaat om het half uur.
Ik slaap zo graag altijd met het raam open maar soms als ik voor de vijfde keer ben wakker geschrokken dat gaat het toch dicht. Crying or Very sad

Shoot! daar kan ik me wel iets bij voor stellen.
Mijn raam staat altijd open, zomer en winter. Krijg het benauwd wanneer dicht. Zou er dus stevig van balen wanneer het vanwege de omgevingsgeluiden dicht zou moeten. Ik benijd je in die zin niet.

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Di Sep 03, 2013 11:29 pm Reageer met quote

Lupine tikte en HIZHI eigenlijk ook :
Quote:
Ik hoef niet op de wekker te kijken.
Ik slaap zo graag altijd met het raam open maar soms als ik voor de vijfde keer ben wakker geschrokken dat gaat het toch dicht.

Dames, luister en huiver. Ik gebruik al jaaaaren ohropax oordoppen.Dat zijn doppen gemaakt van was en die kun je heel makkelijk kneden en in je gehoorgang proppen. DE oplossing ook tegen een snurkende bedgenoot indien aanwezig of andere irritante bij geluiden. De wekker hoor je wel afgaan, dus wees niet bevreesd, dat je te laat op je werk komt.

De sterkste zoetstof is vriendschap.

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Di Sep 03, 2013 11:40 pm Reageer met quote

Bedankt voor de tip Smile

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Di Sep 03, 2013 11:43 pm Reageer met quote

Quote:

Graag gedaan HIZHI. Echt doen hoor.Het is een super oplossing. Ook in het voorjaar als de vogels vroeg wakker zijn en zo lekker in de dakgoot kunnen trippelen...... KKKssstttttt.....

De sterkste zoetstof is vriendschap.

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Di Sep 03, 2013 11:45 pm Reageer met quote

libelle49 schreef:

Tegenwoordig gebruik ik Diclofenac, anders kan ik niet lopen, maar dat is het enige.

Ik heb sinds een jaar nu diclofenac i.v.m Tietze.
In plaats van arthrotec.
Ik weet nog steeds niet welke van de twee nou de beste zijn.
Buiten het verschil dat de ene wel een maagbeschermer ingebouwd heeft en de andere niet.

De verandering naar diclofenac is gemaakt omdat ik ook losse maagbeschermer slik en dubbelop vond de arts niet nodig.
Maar verder? Confused

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Di Sep 03, 2013 11:46 pm Reageer met quote

Fleur schreef:
Quote:

Graag gedaan HIZHI. Echt doen hoor.Het is een super oplossing. Ook in het voorjaar als de vogels vroeg wakker zijn en zo lekker in de dakgoot kunnen trippelen...... KKKssstttttt.....

Ik zou het alleen al gaan gebruiken vanwege een tandenknarsende bedgenoot. Om gťk van te worden. Shocked

lupine.1

Superlid
Superlid
Wo Sep 04, 2013 12:41 am Reageer met quote

Dames, luister en huiver. Ik gebruik al jaaaaren ohropax oordoppen.Dat zijn doppen gemaakt van was en die kun je heel makkelijk kneden en in je gehoorgang proppen. DE oplossing ook tegen een snurkende bedgenoot indien aanwezig of andere irritante bij geluiden. De wekker hoor je wel afgaan, dus wees niet bevreesd, dat je te laat op je werk komt.

[/quote]

Die watjes zijn me bekend Fleur.
Ik heb die jaaaaaaaaaarenlang gebruikt,kon geen nacht zonder.
Ik hoorde een vlieg nog hoesten bij wijze van spreken.
Nu ben ik aan een kant tamelijk doof dus ga ik om in te slapen op m'n goeie oor liggen Wink
Die orapax is inderdaad afdoende Laughing

Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk