Hebben dieren geen grondrechten?
Archief Overige hobby's
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4525
Za Dec 17, 2011 12:45 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Die Joden waren tenminste zo slim om daar geen ruchtbaarheid aan te geven. Zij eisten niet dat dat soort vlees in elke supermarkt moet liggen, maar regelden het zelf.

Kennelijk ben jij gevoelig voor de roeptoeter van de PVV, er zijn geen islamieten die eisten dat halal in de supermarkt moest komen. Dat is gekomen door de slimmigheid van de grutters die gewoon inspelen op hun winkelend publiek. Zo komen de verkeerde praatjes in de wereld, net zoals laatst weer zo'n kopstuk toeterde dat er geen kerstbomen op Schiphol komen onder druk van de islam, helaas was deze meneer niet op Schiphol gaan kijken of het waar was, er staan "slechts" 280 bomen.

Het leven larderen met een vleug spiritualiteit, veel plezier en ondeugd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27512
Za Dec 17, 2011 1:04 pm Reageer met quote

Dus jij vindt het wel normaal dat er om commerciële redenen dierenkwelling plaatsvindt als het om een “religieuze” actie gaat, maar niet acceptabel als er om commerciële redenen een bio-industrie bestaat...

Voor mij is het in ieder geval allebei even verwerpelijk....

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4525
Za Dec 17, 2011 1:11 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dus jij vindt het wel normaal dat er om commerciële redenen dierenkwelling plaatsvindt als het om een “religieuze” actie gaat, maar niet acceptabel als er om commerciële redenen een bio-industrie bestaat...

Voor mij is het in ieder geval allebei even verwerpelijk....

Als je mijn reakties goed gelezen zou hebben zou je beter weten hoe ik er over denk.

Het leven larderen met een vleug spiritualiteit, veel plezier en ondeugd.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Dec 17, 2011 1:19 pm Reageer met quote

Ik weet alleen maar dat dierenmishandeling dierenmishandeling is, en dat er geen enkel argument goed genoeg is om dat te verdedigen.
Ongeacht of het om een religie of om de bio-industrie gaat...

Hoe moet ik het nog simpeler vertellen....?

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Za Dec 17, 2011 1:21 pm Reageer met quote

Tympaan schreef onder meer: In een tijd waar men enerzijds een dierenpolitie wil, kun je anderzijds geen slachtparijen toestaan, enkel omwille van een stel verdwaasde 'gelovigen'....

De term "Verdwaasde gelovigen" lijkt mij meer een frustratie van jouw kant naar gelovige mensen, dan dat deze mensen werkelijk "Verdwaasd" zijn.
Maar dat is dan weer een ander onderwerp

Als het over slachtpartijen gaat Tympaan, raad ik je aan eens een bezoek te brengen aan de Nederlandse slachthuizen en kippenslachterijen en het massale vervoer van varkens onder erbarmelijke omstandigheden eens van nabij mee te maken.
Daarbij vergeleken is het onverdoofd slachten door vakbekwame slachters veel meer diervriendelijk te noemen.

Verder schreef Tympaan: "Opvallend is dat al die aanhangers van die achtergebleven geloven wel in een auto rijden, grote flatscreens hebben en met de meest geavanceerde mobieltjes rondlopen. En die hadden ze in de tijd van Mohammed toch ook nog niet.....

Als we het over non argumenten hebben, voor wat betreft het onverdoofd slachten, dan is dit argument van jouw wel met stip nummer 1
Very Happy .

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Dec 17, 2011 1:30 pm Reageer met quote

“Verdwaasde gelovigen die menen dat ze dieren moeten offeren omdat iemand uit een ver verleden ze dat blijkbaar heeft wijsgemaakt”, als dat voor jou duidelijker is....

Dat er misstanden zijn in de bio-industrie hoef je mij niet te vertellen. En als je beter zou lezen dan zou je weten dat ik daar ook tegenstander van ben. Maar het martelen van dieren onder het mom van “religie” komt daar nog eens bovenop. Maak het de kat maar wijs dat dat “diervriendelijk” is..

Voor de rest is het weer het bekende 'op de man' spelen, dus daar ga ik maar niet op in..

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Za Dec 17, 2011 3:20 pm Reageer met quote

Tympaan, jammer dat je mijn reacties ervaart als op de man spelen, dat is niet mijn bedoeling. Het is slechts reageren op wat je zelf schrijft.

Je gebruikt in je laatste reactie het woord "Martelen" In mijn beleving is dat wel heel erg zwaar aangezet en kennelijk bedoeld om je gelijk te bewijzen, omdat natuurlijk iedereen tegen het martelen van dieren is. Wie daar dan tegen ingaat laadt de schijn op zich het martelen van dieren niet zo erg te vinden.
Zo wordt een discussie onzuiver gemaakt.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Dec 17, 2011 3:32 pm Reageer met quote

Noem het voor mijn part kwellen of “dieronvriendelijk behandelen”. Naar mijn idee net zo onzuiver.
Blijft overeind dat het nodeloos is. En nodeloos dierenleed moet gewoon aan de kaak gesteld worden...

tweetacteneur1. 1

Superlid
Superlid
Antw.: 1130
Za Dec 17, 2011 3:50 pm Reageer met quote

Lees nu eens eerst wat ritueel slachten in houdt, en asjeblieft, lees het aandachtig.
Wat is ritueel slachten?
In Nederland moet een dier dat wordt geslacht vóór het doden worden verdoofd oftewel in vaktermen 'bedwelmd'. Een uitzondering op de regel is gemaakt voor het ritueel slachten. Bij het ritueel slachten - volgens de joodse of islamitische ritus – worden runderen, schapen,geiten en pluimvee niet verdoofd. In plaats daarvan wordt het dier gefixeerd waarna via een halssnede door beide halsslagaders het dier dood bloedt. Het ritueel slachten van dieren mag in Nederland alleen in een erkend slachthuis en staat onder toezicht van de VWA. Deze wet is sinds 1975 van kracht.

Ritueel slachten volgens de Islam:
Niemand kan ontkennen dat de Islam een zeer vriendelijke godsdienst is ten opzichte van dieren. Zo staat er in de heilige KORAN en ook in de overleveringen over de levenswijze van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) dat:
- Onnodige mishandeling of misbruik van dieren kan leiden tot een opheffing van Gods genade.
- Het strikt verboden is om dieren onnatuurlijk te voeden en te fokken.
- Het strikt verboden is om zogende dieren (jonge dieren) weg te halen bij hun moeder.
- Men het dier tot rust dient te brengen voor dat deze wordt geslacht.
- De Dieren dienen geen slachtmes noch andere geslachte dieren te zien.
- Het Strikt verboden is om dieren zonder noodzaak te fokken en/of te doden.
De basis bij het islamitisch slachten is dat het dier wordt geslacht zonder enige vorm van verdoving. Dit om er voor te zorgen dat de dieren niet aan verdoving/bedwelming dood gaan, maar dat de dood wordt veroorzaakt door de hals snede.
Vele islamgeleerden geven aan dat bepaalde verdovingsmiddelen zijn toegestaan in bijzondere gevallen, waarin er sprake zou zijn van onmacht en / of wanneer de kwaliteit of het dierenwelzijn van het dier in het geding is. In alle gevallen dient de verdoving REVERSIBEL te zijn: een waarborg waarin het leven van het dier na de verdoving keerbaar moet zijn.
Bron

https://www.halalcorrect.com/

Tympaan, één opmerking.
Net zoals ik bereid ben om iedereen in zijn waarde te laten waar het geloof of ongeloof betreft, al was het alleen al om dat ik niet bewijzen kan dat mijn geloof goed is, zo zou ik jou willen verzoeken om t.a.v. mensen die wel geloven ook respect te tonen in plaats van gooien met woorden als achtergebleven geloven en verdwaasde gelovigen.
Je zou dan moeten bedenken dat je net als wij niets kunt bewijzen.

De huidige regering maakt mij steeds link(s)er

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Dec 17, 2011 4:07 pm Reageer met quote

Ik heb het al zo menig maal gesteld; iedereen mag van mij geloven wat hij/zij maar wil. En mijn respect hangt totaal niet af van wat iemand gelooft of denkt. Het zal wel van iemands gedrag en karakter afhangen.

Als ik het over 'achtergebleven' geloof heb dan bedoel ik dat vooral in verband met mensen die koste wat kost wetten en regels willen handhaven of invoeren die uit een ver verleden stammen en in de huidige tijd geen enkele toegevoegde waarde hebben en daardoor bij anderen juist weerzin opwekken. Heeft dus vooral toch weer met gedrag te maken.

Over dat bewijzen hebben we het al eens gehad. Het is aan degene die denkt dat iets bestaat, om dat te bewijzen. Niet andersom.

Als ik beweer dat het groen-geel gestreepte ruimtemonster bestaat, moet jij dan bewijzen dat het niet zo is....?

Dezelfde onzin, dus.....

tweetacteneur1. 1

Superlid
Superlid
Antw.: 1130
Za Dec 17, 2011 6:34 pm Reageer met quote

Nog één laatste oproep, er wordt hier constant op de onderbuik gevoelens gespeeld.
Dierenmishandeling en dierenleed moet aangepakt worden.
Dus nog eenmaal de vraag, wat doen jullie er tegen, behalve aan het toetsenbord jullie ongenoegen tegen het halal slachten uiten.
Scharrelvlees eten? Vrije uitloopeieren eten? Geen pluimvee meer eten?
Allemaal dingen die we zelf kunnen doen om onnodig dierenleed te voorkomen.

De huidige regering maakt mij steeds link(s)er

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Dec 17, 2011 7:12 pm Reageer met quote

Ook dat heb ik al eens eerder vermeld, wij eten ten eerst niet overmatig veel vlees, en ten tweede letten wij er wel terdege op dat het niet van de bio-industrie afkomt. Maar ook niet uit de halal-handel.

Het heeft allemaal niets met “onderbuikgevoelens” te maken. Dat dieren geslacht worden voor consumptie is een gegeven. Maar dat dient dan wel zo snel en pijnloos mogelijk te gebeuren. En daar hoeft geen (ritueel) feest of spel van gemaakt te worden.

Dan nog maar een keer; misstanden in de slachterijen dienen aan de kaak gesteld te worden. Ongeacht wat de redenen of argumentaties uit die slachterswereld zijn....

narcissus.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1425
Za Dec 17, 2011 10:19 pm Reageer met quote

Men het dier tot rust dient te brengen voor dat deze wordt geslacht.
- De Dieren dienen geen slachtmes noch andere geslachte dieren te zien.

Prachtige wet, echt geweldig.
Het slachten in Nederlandse slachthuizen, special voor moslims gaat er zeer geweldigdadig aan toe. Ik heb het gezien en durf het hier nauwelijks te vertellen.

Maar het gaat er zeer zeker niet beter aan toe als in de "normale"slachthuizen. Misselijkmakend, alle slachterijen.
Dierenmishandeling is dierenmishandeling, welk etiketje er ook opgeplakt word.

In de bijbel staat volgens mij niets over de manier hoe men met dieren dient om te gaan.

Maar ook al stond het er wel in, aan de 10 geboden houdt ook maar een beperkte groep mensen zich, en dat zal voor de moslims m.b.t. de koran wel hetzelfde zijn.

Laatst aangepast door narcissus.1 op Za Dec 17, 2011 10:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt

narcissus.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1425
Za Dec 17, 2011 10:27 pm Reageer met quote

....en dan nog dit....

Rituele onverdoofde slacht in de ban?
Voor ons dagelijks vlees worden dieren in Nederland verdoofd alvorens ze geslacht worden. Dat moet van de wet. Maar voor joden en moslims wordt hierop een uitzondering gemaakt. Een aantal van hen gelooft namelijk dat het dier ritueel onverdoofd geslacht moeten worden zodat de producten kosher of halal zijn.
- 16 dec 2010 - 09:14
Er is veel kritiek op de rituele slacht. De Partij voor de Dieren en de PVV vinden dat er sprake is van groot dierenleed en willen een verbod op de onverdoofde slacht.
Cijfers
Maar in hoeveel Nederlandse slachthuizen wordt er eigenlijk onverdoofd geslacht? Uitgesproken EO beschikt over cijfers van de Voedsel en Waren Autoriteit waaruit blijkt dat in eenderde van de slachthuizen in meer of mindere mate onverdoofd geslacht wordt. Bij deze bedrijven werden dit jaar tienduizenden geiten, runderen, kalveren, schapen en lammetjes onverdoofd geslacht. In totaal gaat het om bijna 200.000 hoefdieren.
Rituele slacht
In Uitgesproken EO een reportage over de rituele slacht en een inkijkje bij een bedrijf dat dagelijks schapen onverdoofd, islamitisch slacht.

Te bekijken bij uitzending gemist, en geen onderbuikgevoelens,
pure realiteit.

Gunner.1

Superlid
Superlid
Antw.: 2743
Zo Dec 18, 2011 10:36 am Reageer met quote

Mensen hebben rechten, dieren hebben geen rechten ,maar dat betekent niet dat mishandeling toegestaan is tot verduidelijking van mijn stelling Wink Wink ,
gr,
G

Onyx19

Stamgast
Stamgast
Antw.: 509
Zo Dec 18, 2011 11:09 am Reageer met quote

Enige stukjes uit vorige reactie.
Men het dier tot rust dient te brengen voor dat deze wordt geslacht. (hoe?)
De basis bij het islamitisch slachten is dat het dier wordt geslacht zonder enige vorm van verdoving.
Dit om er voor te zorgen dat de dieren niet aan verdoving/bedwelming dood gaan, maar dat de dood wordt veroorzaakt door de hals snede.

Ik heb jaren gewoond met het slachthuis op zeer nabije afstand en heb toen meermalen geconstateerd (gewoon wilde paniek)dat dieren het dondersgoed aan voelen komen dat er wat onaangenaam spannends te wachten staat. Vandaar mijn onbegrip voor het bovenstaande.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2608
Do Mei 31, 2018 9:35 pm Reageer met quote

Quote:
"Bij 'onbedwelmde' slacht wordt bij een dier dat volledig bij bewustzijn is de keel doorgesneden, waarna het minutenlang een doodsstrijd voert tot het is doodgebloed. Bij runderen kan dit soms tot wel 15 minuten duren. Een rund heeft namelijk een extra slagader die langs de wervels (aan de achterzijde van de kop) naar de hersenen loopt. Bij het doorsnijden van de hals neemt deze tak de bloedvoorziening naar de hersenen over waardoor het dier bij bewustzijn blijft. Het ervaart de pijn van de enorme wond in de halsspieren en vanuit de doorgesneden aderen en slokdarm stromen bloed en pensvloeistof de luchtpijp in, wat ook uitermate pijnlijk is. Hierdoor en doordat de zenuw (Nervus Vagus) ook doorgesneden is, ervaart het dier naast deze heftige pijn ook nog eens het gevoel te stikken."

https://www.trouw.nl/opinie/130-dierenartsen-erken-gewoon-de-verschrikkingen-van-rituele-slacht~a3952d66/

Crying or Very sad

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4375
Do Mei 31, 2018 9:46 pm Reageer met quote

Ik zou wel voor een verbod zijn, maar het gevolg is dan dat halal/kosher vlees geďmporteerd zal worden, maw dat die gruwelijke dood elders plaatsvindt zonder dat het dierenleed zal schelen.
Veel belangrijker overigens dan deze gruwelijke dood vind ik het gruwelijke -en zeer korte- leven dat er bij deze zelfde dieren aan voorafgaat. Daar heb ik nog veel en veel meer moeite mee

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Do Mei 31, 2018 10:08 pm Reageer met quote

Wat een hypocrisie toch! Ik kwam bij de reacties een aantal tegen van hamertjetik 1 en wat spijtig dat deze mens er niet meer is.

Over de bio-industrie wordt hier nooit een woord vuilgemaakt. Maar zodra het gaat over ritueel slachten trekt men de mond open. De reguliere slachthuizen staan ook al meer slecht aangeschreven en daar gebeuren afschuwelijke dingen met dieren zo ook het vervoer van vee.
Kort geleden nog het vervoer van schapen levend gekookt door de hitte tijdens het vervoer.

En wie maakt zich druk over het levend koken van kreeften? Rolling Eyes

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2608
Do Mei 31, 2018 10:51 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
Wat een hypocrisie toch! Ik kwam bij de reacties een aantal tegen van hamertjetik 1 en wat spijtig dat deze mens er niet meer is.

Over de bio-industrie wordt hier nooit een woord vuilgemaakt. Maar zodra het gaat over ritueel slachten trekt men de mond open. De reguliere slachthuizen staan ook al meer slecht aangeschreven en daar gebeuren afschuwelijke dingen met dieren zo ook het vervoer van vee.
Kort geleden nog het vervoer van schapen levend gekookt door de hitte tijdens het vervoer.

En wie maakt zich druk over het levend koken van kreeften? Rolling Eyes

Waarom toch altijd meteen roepen dat als je aandacht besteed aan ritueel slachten dat dat hypocriet is?
Ritueel slachten is walgelijk, net zoals walgelijk is dat kreeften levend gekookt worden of de bio industrie of het opgepropte vervoer van dieren.
Trouwens dieren die ritueel geslacht worden moeten ook vervoerd worden en dat zal ook wel niet met rode lopers gepaard gaan.

Er mag best aandacht besteed worden aan onverdoofd slachten, dat is gewoon gruwelijk, nog gruwelijker als verdoofd slachten en daar is niets hypocriets aan.

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie