Hebben dieren geen grondrechten?
Archief Overige hobby's
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

spinnenverdriet .1

Superlid
Superlid
Antw.: 1143
Wo Dec 14, 2011 9:17 pm Reageer met quote

Blijkbaar niet...........de 1ste kamer heeft het verbod op het onverdoofd slachten op dieren verworpen! Blijkbaar hebben dieren geen grondrechten???
De joodse en Islamitische gemeenschap zijn opgelucht en blij!
Ik niet!!!!!!!!!!!!! Rolling Eyes

Hou van jezelf want er is er maar 1 van!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27511
Do Dec 15, 2011 1:14 pm Reageer met quote

Geeft alleen maar aan dat die eerste kamer net zo'n middeleeuws instituut is als die religies die dit soort macabere rituelen in stand houdt....

Sad

Faber quisque fortunae suae

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Vr Dec 16, 2011 1:14 am Reageer met quote

zat me even zo af te vragen of de discussie ook ging over al die hazen, konijntjes,ganzen en kippetjes die door ons zelf de kop wordt afgehakt voor de feestdagen?

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Vr Dec 16, 2011 1:49 am Reageer met quote

illegaal? is het thuis slachten van kip of konijn illegaal?
dat gebeurd al eeuwen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4525
Vr Dec 16, 2011 2:06 am Reageer met quote

En Flappie is van ..... en niet van Urbanus

https://www.youtube.com/watch?v=qCh_l3qC354&feature=related

Ken je klassiekers theDon Laughing

Ik was trouwens tegen deze goedkoop scoren wetgeving en al helemaal tegen dat ondeugdelijke amendement.

.

Het leven larderen met een vleug spiritualiteit, veel plezier en ondeugd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Dec 16, 2011 11:37 am Reageer met quote

En ik ben tegen het nodeloos martelen van dieren...

Of dat nu gebeurt uit sadisme, om economische redenen, of onder het mom van een religie....

Het is nogal hypocriet om enerzijds een dierenpolitie in het leven te roepen maar dan wel het martelen van dieren toe te staan omdat een of ander achtergebleven geloof dat zo leuk vindt....

Confused

gerjo.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 604
Vr Dec 16, 2011 12:20 pm Reageer met quote

theDon schreef:

De achterlopende cultuur lacht zich kapot want ze krijgen weer gelijk of zouden de 1ste kamerleden.....een boze brief gehad hebben....? Crying or Very sad

De selectieve verontwaardiging viert weer hoogtij.

Vele van onze joodse Nederlanders eet kosher .

.........onverdoofd slachten dus.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Dec 16, 2011 12:27 pm Reageer met quote

Nou en...

Dierenmishandeling blijft dierenmishandeling.

Evil or Very Mad

gerjo.1

Stamgast
Stamgast
Vr Dec 16, 2011 12:31 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Nou en..

Dierenmishandeling blijft dierenmishandeling.

Evil or Very Mad

Zeker weten !

Maar daar ging het in de frase die ik aanhaal van theDon niet over.

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Vr Dec 16, 2011 2:23 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En ik ben tegen het nodeloos martelen van dieren...

Of dat nu gebeurt uit sadisme, om economische redenen, of onder het mom van een religie....

Dat is precies de reden waarom ik tegen dit wetsvoorstel ben, er wordt een piepklein onderdeeltje uitgehaald, waarvan zelfs binnen de wetenschap onderlinge verdeeldheid heerst of dit wel zo is want hoe bewijs je wat zo'n dier voelt. In de gewone slacht met verdoving zijn veel meer misstanden die het daglicht niet verdragen, o.a. het vervoer van het slachtvee en de behandeling binnen de reguliere slachthuizen. Zelfs het verdoven verloopt niet altijd op een humane manier. Maar het scoort lekker want bepaalde religies liggen daardoor weer onder vuur terwijl de CDA boeren buiten schot blijven met hun bioindustrie en megastallen.
Ik hoop dat door het afschieten van deze wet de discussie nu eens daadwerkelijk op gang zal komen en verbreed wordt tot alle misstanden binnen de veehouderij.

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Vr Dec 16, 2011 2:32 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Te gek voor woorden dat het ritueel slachten gewoon door mag gaan. Evil or Very Mad

De achterlopende cultuur lacht zich kapot want ze krijgen weer gelijk of zouden de 1ste kamerleden.....een boze brief gehad hebben....? Crying or Very sad

En dit bedoel ik nou met weer die hetzerigheid ten aan zien van religies, het positieve van deze hele discussie in het land heeft er wel toe geleid dat ook binnen de religieuze sector men er over is gaan nadenken en in sommige gevallen er slachthuizen zijn die wel tot verdoving over zijn gegaan. Ze zijn echt niet allemaal zo halsstarrig als jij misschien denkt. Ook ik heb diverse mails naar Kamerleden gestuurd toen de discussie ontstond en ik ben niet religieus maar heb de argumenten aangevoerd die ik in mijn reaktie richting Tympaan heb geschreven. Ook onder de niet gelovigen was er binnen de partijen veel verzet en comotie over de juistheid van deze wet.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Dec 16, 2011 3:38 pm Reageer met quote

hamertjetik schreef:

....Ik hoop dat door het afschieten van deze wet de discussie nu eens daadwerkelijk op gang zal komen en verbreed wordt tot alle misstanden binnen de veehouderij.

Het onderuit halen van de wet op het onverdoofd slachten van dieren zal alleen maar betekenen dat we weer een aantal stappen terug zijn.
Want als het wel toegestaan is om dieren te kwellen omwille van religieuze ideeën, zal de CDA(?) boer zeker stellen dat hij dat dan zeker wel om economische redenen mag doen...
En wat zegt de “cavia”politie tegen een dierenkweller als die zegt dat Allah hem daar persoonlijk opdracht voor heeft gegeven....?

Dierenkwelling in de bio-industrie moet worden aangepakt. Maar dierenkwelling, enkel om religieuze redenen zeker ook...

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Vr Dec 16, 2011 3:46 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Het onderuit halen van de wet op het onverdoofd slachten van dieren zal alleen maar betekenen dat we weer een aantal stappen terug zijn.

Daar geloof ik dus helemaal niks van, het zal in mijn ogen eerder de discussie weer een impuls geven en zoals ik al aangaf is de discussie ook gaande binnen de religieuze sector en dat is pure winst.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Dec 16, 2011 3:58 pm Reageer met quote

Ik hoop enkel maar dat je gelijk krijgt..

Maar ik ben er niet van overtuigd. Het is naar mijn idee alleen maar weer een impuls om het hele vraagstuk van de nodeloze dierenkwelling op de lange baan te schuiven....

"zij mogen het ook, dus waarom wij niet..".

tweetacteneur1. 1

Superlid
Superlid
Antw.: 1130
Vr Dec 16, 2011 8:08 pm Reageer met quote

Volgens mij hoort deze discussie pas gevoerd te worden als alle dieren als grondrecht een goed leven hebben, een plekje onder de zon als het ware en niet onder kunstlicht.
En het aannemen van deze wet zou dom en hypocriet zijn.
Je vermindert immers het aantal rituele slachtingen iet, je verplaatst ze alleen, religieuze voorschriften zijn nu eenmaal moeilijk uit te roeien.
En dan een vraagje aan alle tegenstanders: wat doen jullie persoonlijk tegen dierenleed?
Eten jullie scharrelvlees? En het kippenvlees? Is dat bij jullie uit den boze? Want laten we eerlijk zijn, zo als het vervoer en het slachten van kippen gebeurt, het is om te huilen.
En zet , in het ergste geval, 4 minuten pijn eens af tegen een leven in te kleine ruimtes en het enige zonlicht dat je oin je leven te zien krijgt is het zonlicht op weg naar het slachthuis, als de zon tenminste schijnt.

De huidige regering maakt mij steeds link(s)er

gerjo.1

Stamgast
Stamgast
Vr Dec 16, 2011 8:57 pm Reageer met quote

tweetacteneur1 schreef:
Volgens mij hoort deze discussie pas gevoerd te worden als alle dieren als grondrecht een goed leven hebben, een plekje onder de zon als het ware en niet onder kunstlicht.
En het aannemen van deze wet zou dom en hypocriet zijn.
Je vermindert immers het aantal rituele slachtingen iet, je verplaatst ze alleen, religieuze voorschriften zijn nu eenmaal moeilijk uit te roeien.
En dan een vraagje aan alle tegenstanders: wat doen jullie persoonlijk tegen dierenleed?
Eten jullie scharrelvlees? En het kippenvlees? Is dat bij jullie uit den boze? Want laten we eerlijk zijn, zo als het vervoer en het slachten van kippen gebeurt, het is om te huilen.
En zet , in het ergste geval, 4 minuten pijn eens af tegen een leven in te kleine ruimtes en het enige zonlicht dat je oin je leven te zien krijgt is het zonlicht op weg naar het slachthuis, als de zon tenminste schijnt.

Ben het helemaal met je eens.

Chatmoderator3

Stamgast
Stamgast
Antw.: 369
Vr Dec 16, 2011 10:36 pm Reageer met quote

Nederland is Nederland niet meer .

Wij moeten onze oren laten hangen naar een andere cultuur die het zo belangrijk vinden om dieren zo beestachtig af moeten slachten voor hun wel lust , Ik vraag mij af gaan zij of hij ook zonder verdoving op de operatie tafel , natuurlijk is een mens geen dier maar ook een dier voelt de pijn dus ook heeft een dier recht op een verdoving .

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Vr Dec 16, 2011 11:06 pm Reageer met quote

Chatmoderator3 schreef:
Nederland is Nederland niet meer .

Wij moeten onze oren laten hangen naar een andere cultuur die het zo belangrijk vinden om dieren zo beestachtig af moeten slachten voor hun wel lust , Ik vraag mij af gaan zij of hij ook zonder verdoving op de operatie tafel , natuurlijk is een mens geen dier maar ook een dier voelt de pijn dus ook heeft een dier recht op een verdoving .

Wie is "Wij" chatmoderator3?? In ieder geval niet een meerderheid in de eerste kamer van de staten generaal.

Nederlandse Joden wonen al eeuwen in ons land en slachten de dieren hier dus ook al eeuwen onverdoofd op grond van hun religieuze voorschriften en niet voor hun wellust zoals je schrijft.
Tot voor kort heeft niemand daar aanstoot aan genomen.

Nu deze manier van slachten ter discussie staat en er een wetsvoorstel om dit te verbieden niet is aangenomen, noem je dat "De oren laten hangen naar een andere cultuur"
Voor mij is dat een uiting van het beginsel van de democratie.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

tweetacteneur1. 1

Superlid
Superlid
Antw.: 1130
Za Dec 17, 2011 12:14 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Alle dieren zouden zo moeten leven TTT, ben ik helemaal voor.
Maar het gaat hier om het slachten en niet wat er aan vooraf ging.

Grondrechten gelden voor een heel leven en niet alleen voor de laatste minuten. Overigens heb ik al eens geschreven dat ik een keer weg gereden ben bij een regulier slachthuis omdat ik weigerde mee te werken aan dieren mishandeling.

Het moet in alle landen verboden worden en gelukkig is dit al zo.
Religieuze voorschriften zijn makkelijk te veranderen mits je met je tijd mee gaat en het wel wil.

Het is in een aantal Europese landen verboden, maar in Islamitische landen en Israël zeker niet, dus importeren blijft mogelijk en de wet hypocriet.
Onze huisdieren niet ritueel laten slachten en veel verdriet hebben omdat je van dat dier houdt/hield

Ik heb 2 hondjes en 3 katten waar ik stapelgek mee ben, maar er zijn zoveel meer dieren die ook recht hebben op een goed leven.
Zoals veel dieren nu leven is slachten een vorm van euthanasie.
Nogmaals, dat gaat vooraf de slachting maar wat dacht je van de mensen die ritueel slachten, gaan die daarvoor anders om met hun dieren dan wij?
Hierop moet ik het antwoord schuldig blijven, maar als slagers echt ritueel slachten, op de manier zoals Thora en Koran dit voor schrijven worden de dieren in de laatste minuten met respect behandeld.
Ik weet dat er beunhazen zijn, daarvan krijg je die gruwelijke filmpjes. En met die nieuwe wet krijg je er ongetwijfeld meer.

Heb je wel eens 4 minuten pijn meegemaakt TTT....dan zou je weten dat die 4 minuten wel uren lijken te duren.

De vraag is nogal pijnlijk, maar goed, op mijn laatste rit als vrachtwagenchauffeur heb ik drie uur bekneld gezeten met een verbrijzeld been, waarvan het eerste half uur bij vol bewustzijn en zonder verdoving.
En geloof me, dat is pijn.
Toch zou ik mijn leven als vrachtwagenchauffeur niet in willen ruilen om die pijn te ontlopen.

Dan schrijf je dat ik tegen Animalcops ben. Klopt, onnodig hersenspinsel van de pvv. Een uit Amerika overgewaaid idee dat hier nergens op slaat.
De gang van zaken hier is:
Mensen maken melding van mishandeling of verwaarlozing van een dier bij de dierenbescherming, er gaat een inspecteur naar toe, klopt de melding dan wordt de politie ingeschakeld om een procesverbaal op te maken.
Systeem functioneert prima, kan de politie ook het gewone werk doen.

De huidige regering maakt mij steeds link(s)er

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Dec 17, 2011 12:24 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

...Nederlandse Joden wonen al eeuwen in ons land en slachten de dieren hier dus ook al eeuwen onverdoofd op grond van hun religieuze voorschriften en niet voor hun wellust zoals je schrijft.
Tot voor kort heeft niemand daar aanstoot aan genomen.

Dat is wel het meest zwakke excuus wat ik ooit gehoord heb.
Er is al eeuwen lang gemoord en geroofd. Is dat een argument om dat nu ook maar toe te laten..
Inderdaad, eeuwen geleden nam men het zo nauw niet. Zelfs een mensenleven telde amper. Maar de tijden zijn nu eenmaal veranderd.
Die zogenaamde religieuze voorschriften zijn ook enkel maar door mensen verzonnen die eeuwen geleden leefden. Wellicht zelfs door mensen met een sadistische inslag, want anders verzin je zoiets niet. Die “voorschriften” zouden dus best wel eens mogen worden aangepast.

Die Joden waren tenminste zo slim om daar geen ruchtbaarheid aan te geven. Zij eisten niet dat dat soort vlees in elke supermarkt moet liggen, maar regelden het zelf. Dat betekent niet dat het goed is,
maar verklaart wel dat niemand daar aanstoot aan nam. De meeste niet-joden wisten waarschijnlijk amper dat het gebeurde. Daarbij, we hebben het over het heden. In een tijd waar men enerzijds een dierenpolitie wil, kun je anderzijds geen slachtparijen toestaan, enkel omwille van een stel verdwaasde 'gelovigen'....

Opvallend is dat al die aanhangers van die achtergebleven geloven wel in een auto rijden, grote flatscreens hebben en met de meest geavanceerde mobieltjes rondlopen. En die hadden ze in de tijd van Mohammed toch ook nog niet.....

En dan kan ik niet anders concluderen dat het vooral de oren laten hangen is naar een cultuur die je je (klein)kinderen niet graag zou toewensen.
Het gaat om het nodeloos kwellen van dieren. De meeste Nederlanders zijn daar tegen, dus alleen al om wille van die democratie zou het verboden moeten worden....

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie