Waarom heeft 50plusser geen Algemene voorwaarden?
Archief Vijftigplusser.nl
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

blueslabel.nl_6 00K

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 19
Wo Mei 11, 2011 9:26 pm Reageer met quote

Bij andere organisaties, zoals Hyves en SeniorWeb, staan ze duidelijk vermeld onder een link op hun WebSite. Zonder regels weet een Lid niet precies wat hij wel of niet mag hierop de 50plusser WebSite c.q. WebLogs! Vergelijk het maar met Verkeersregels.
Hier heb je wel Forumregels 50plusser, zo hoort het!
Wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven.

Laatst aangepast door blueslabel.nl_600K op Do Mei 12, 2011 6:05 pm, in totaal 4 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

scabby

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Do Mei 12, 2011 12:49 am Reageer met quote

Wellicht is de oorzaak dat deze site niet helemaal aan de wettelijk voorschriften voldoet.
O.a de mogelijkheid tot afmelden voor nieuwsbrieven.(hier kan je je alleen totaal uitschrijven)
Het schenden met de website van de auteursrechten of andere eigendomsrechten van derden.(het zonder toestemming gebruiken van ingezonden foto┤s t.b.v de website)
Niet verstandig van de webbeheerder omdat hij bij conflicten altijd juridisch aansprakelijk zal zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

blueslabel.nl_6 00K

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Mei 12, 2011 6:14 pm Reageer met quote

scabby schreef:
Wellicht is de oorzaak dat deze site niet helemaal aan de wettelijk voorschriften voldoet.
O.a de mogelijkheid tot afmelden voor nieuwsbrieven.(hier kan je je alleen totaal uitschrijven)
Het schenden met de website van de auteursrechten of andere eigendomsrechten van derden.(het zonder toestemming gebruiken van ingezonden foto┤s t.b.v de website)
Niet verstandig van de webbeheerder omdat hij bij conflicten altijd juridisch aansprakelijk zal zijn.

In deze zin zit een kern van waarheid: "Wellicht is de oorzaak dat deze site niet helemaal aan de wettelijk voorschriften voldoet"

Laatst aangepast door blueslabel.nl_600K op Vr Mei 13, 2011 5:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Vr Mei 13, 2011 2:10 am Reageer met quote

Ga toch koken...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Vr Mei 13, 2011 7:51 am Reageer met quote

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Mei 13, 2011 5:18 pm Reageer met quote

Het ontwerpen, bouwen en exploiteren van websites speelt zich af in een interessante tijd. Tal van veranderingen in techniek, economie, marktgedrag en dergelijke be´nvloeden het hele proces. Zoals is uiteengezet wordt het echter hoog tijd om ook rekening te houden met de ontwikkeling in het recht. Nu al gelden er zonder twijfel de nodige wettelijke eisen waaraan met name b2c-websites (business-to-consumer) moeten voldoen. Op vrij korte termijn zal het aantal eisen nog worden uitgebreid en zullen deze ook voor een bredere kring (met name b2b - business-to-business) gaan gelden. Het gaat daarbij niet om eisen waaraan steeds met behulp van louter cosmetische aanpassingen kan worden voldaan. Het voldoen aan wettelijke eisen kan diep ingrijpen in de opbouw en structuur van een website. Ook website-ontwerpers en -bouwers dienen op hun verplichtingen ter zake bedacht te zijn.

blueslabel.nl_6 00K

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Mei 13, 2011 5:49 pm Reageer met quote

hagar schreef:
Ga toch koken...

Ik heb de indruk dat je niet het belang van dit artikel inziet.

Laatst aangepast door blueslabel.nl_600K op Vr Mei 13, 2011 6:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt

blueslabel.nl_6 00K

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Mei 13, 2011 5:51 pm Reageer met quote

Pluk schreef:

Jammer dat je geen eigen woorden keuze hebt!

blueslabel.nl_6 00K

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Mei 13, 2011 5:54 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
Het ontwerpen, bouwen en exploiteren van websites speelt zich af in een interessante tijd. Tal van veranderingen in techniek, economie, marktgedrag en dergelijke be´nvloeden het hele proces. Zoals is uiteengezet wordt het echter hoog tijd om ook rekening te houden met de ontwikkeling in het recht. Nu al gelden er zonder twijfel de nodige wettelijke eisen waaraan met name b2c-websites (business-to-consumer) moeten voldoen. Op vrij korte termijn zal het aantal eisen nog worden uitgebreid en zullen deze ook voor een bredere kring (met name b2b - business-to-business) gaan gelden. Het gaat daarbij niet om eisen waaraan steeds met behulp van louter cosmetische aanpassingen kan worden voldaan. Het voldoen aan wettelijke eisen kan diep ingrijpen in de opbouw en structuur van een website. Ook website-ontwerpers en -bouwers dienen op hun verplichtingen ter zake bedacht te zijn.

Bedankt voor je uitgebreide duidelijke bijdrage!

ErikaE

Stamgast
Stamgast
Antw.: 389
Vr Mei 13, 2011 7:38 pm Reageer met quote

Wat een gezeur

Iedere dag en in alle opzichten gaat het steeds beter met mij

blueslabel.nl_6 00K

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Mei 13, 2011 9:05 pm Reageer met quote

Mona2 schreef:
Wat een gezeur

Jammer dat je realiteit gezeur noemt!

hagar.1

Superlid
Superlid
Vr Mei 13, 2011 9:09 pm Reageer met quote

Ron Cijs schreef:
ron1 schreef:

Bedankt voor je uitgebreide duidelijke bijdrage!

Nou, daar hoef je niet voor te bedanken.

Ron1 vergat namelijk, zoals gewoonlijk, even de bronvermelding te plaatsen van waar hij deze tekst vandaan gehaald heeft. Dit onbewuste buiten de wet treden zijn nu typisch de dingen die de leden soms doen, niet het beheer. Het is ook onmogelijk elke bijdrage te controleren, en daarom heeft vijftigplusser een disclaimer in hun regels staan. Zij kan daarvoor niet verantwoordelijk gesteld worden. Als dat wel is dan kan elke webstek, waar mensen zelfstandig bijdragen kunnen doen, wel opdoeken.

Hier vond ik overigens de tekst

Misschien was het een tikkie netter geweest om vijftigplusser een bericht te sturen, waarin u uw zorgen omtrent de rechtsgeldigheid meldt. Dan kunnen zij als zij vinden dat dit nodig is er op ingaan. Je moet namelijk niet denken dat zij tijd hebben om dagelijks het forum na te pluizen naar voor vijftigplusser relevante zaken.

Laatst aangepast door hagar.1 op Za Mei 14, 2011 12:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

blueslabel.nl_6 00K

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Mei 13, 2011 9:50 pm Reageer met quote

@hagar
Ik heb vijftigplusser via verschillende manieren van mijn ongenoegen (door ondervindingen) hiervan op de hoogte gesteld (telt dus niet voor het Forum (die hebben hun eigen Forumregels), maar wel ook voor WebLogs). Daarop heb ik een e-mailtje (PB) gehad met de volgende tekst waar ik het mee moest doen:

https://top100-allertijden-muziek.50plusser.nl/index.php?page=article&warticle_id=68288&Algemene-voorwaarden-50plusser

Maar dit blijft een e-mailtje en geen Officele (aangetekende) Algemene Voorwaarden 50plusser!!!

hagar.1

Superlid
Superlid
Vr Mei 13, 2011 10:34 pm Reageer met quote

Voor de meeste mensen is het heel duidelijk wat wel mag en wat niet mag, daarvoor zijn in feite geen algemene voorwaarden nodig. Ik ga ervanuit dat u meer de grens van het toelaatbare wil gaan opzoeken en daarvoor terug wil kunnen vallen op een aangetekende versie van die algemene voorwaarden mocht U aangesproken worden op ontoelaatbaar gedrag of content.

Wist u dat u voor minder dan 50 euro per jaar een eigen domein en webruimte kunt aanschaffen en daar uw content kunt plaatsen. U bent dan eigen baas, ofschoon u zich ook dan te voegen heeft aan de wettelijke eisen voor een webstek en de algemene regels van de wet. Maar uw vrijheden zullen een heel stuk hoger liggen. Een win-win situatie lijkt mij.

blueslabel.nl_6 00K

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Za Mei 14, 2011 3:43 pm Reageer met quote

@hagar
Hoe weet u nou dat het voor de meeste mensen (leden?) heel duidelijk is wat wel mag en wat niet mag hier op 50plusser??? Heeft u daar onderzoek naar gedaan en/of bewijzen van???

Met het volgende ben ik het mee eens en vele leden met mij (daar heb ik bewijzen van):
"Ik ga ervanuit dat u meer de grens van het toelaatbare wil gaan opzoeken en daarvoor terug wil kunnen vallen op een aangetekende versie van die algemene voorwaarden mocht U aangesproken worden op ontoelaatbaar gedrag of content."

En rechtmatig gezien is het belangrijk dat een organisatie als 50plusser de leden deze Algemene Voorwaarde kan voorleggen, ook uit eigen belang!

De rest van u schrijven heeft niets met het onderwerp te maken!

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Zo Mei 15, 2011 2:06 pm Reageer met quote

Ron Cijs schreef:
Wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven.

U heeft uw ehh .. punt gemaakt meneer Cijs; hoogste tijd (en meer dan gepast) om zich te wenden tot de juiste persoon/personen.

Of is het wellicht een vorm van na´viteit welke u ingeeft om het gewenste antwoord bij mede forum leden te zoeken?

ErikaE

Stamgast
Stamgast
Antw.: 389
Ma Mei 16, 2011 8:27 pm Reageer met quote

Meneer Cijs ik hou niet van priveberichtjes van jou zoals hier onder

Van sommige 50plussers kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Gr. Ron Cijs

Iedere dag en in alle opzichten gaat het steeds beter met mij

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4989
Ma Mei 16, 2011 8:56 pm Reageer met quote

Ik hou niet van vervelende berichten in mijn gastenboek van de heer Cijs, die uiteraard verwijderd worden, daar zijn geen voorwaarden voor nodig, alleen normaal fatsoen. Rolling Eyes

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8129
Ma Mei 16, 2011 9:19 pm Reageer met quote

Ron Cijs schreef:
@hagar
Hoe weet u nou dat het voor de meeste mensen (leden?) heel duidelijk is wat wel mag en wat niet mag hier op 50plusser??? Heeft u daar onderzoek naar gedaan en/of bewijzen van???

Met het volgende ben ik het mee eens en vele leden met mij (daar heb ik bewijzen van):
"Ik ga ervanuit dat u meer de grens van het toelaatbare wil gaan opzoeken en daarvoor terug wil kunnen vallen op een aangetekende versie van die algemene voorwaarden mocht U aangesproken worden op ontoelaatbaar gedrag of content."

En rechtmatig gezien is het belangrijk dat een organisatie als 50plusser de leden deze Algemene Voorwaarde kan voorleggen, ook uit eigen belang!

De rest van u schrijven heeft niets met het onderwerp te maken!

Beste Ron Cijs, je bent volgens mij het eerste en enige lid dat publiekelijk naar algemene voorwaarden van deze site vraagt.
Dan mag Hagar er gevoegelijk van uitgaan dat dit voor de overige duizenden leden kennelijk niet van belang is.

Staat het je niet aan dat er in jou ogen geen of nauwelijks algemene voorwaarden voor deze site zijn, dan ben je toch vrij om je lidmaatschap op te zeggen. Niemand verplicht je hier te blijven.

Zelf heb ik geen algemene voorwaarden nodig. Het is voor mij duidelijk wat kan en mag op deze site.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

blueslabel.nl_6 00K

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Mei 17, 2011 3:20 am Reageer met quote

@Pluk
Sorry, maar dit schrijven van u heeft nagenoeg niets met het onderwerp te maken!

Laatst aangepast door blueslabel.nl_600K op Di Mei 17, 2011 8:43 pm, in totaal 2 keer bewerkt

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk