Leren van elkaar foto's op laag pitje?
Foto's op thema delen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12691
Do Okt 14, 2010 1:33 pm Reageer met quote

@Redone....deze is ook op de nachtstand genomen,maar het moet zoveel beter kunnen!!!ik zal eerdaags een foto uit mijn fotoboeken plaatsen....die vergroot kan worden,en dan graag een reactie hoe ik het beste de stand handmatig had moeten instellen....ik doe namelijk alles in de automatische stand!de laatste keer dat ik bezig was met handmatig instellen waren al mijn foto's mislukt Rolling Eyes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Okt 14, 2010 1:38 pm Reageer met quote

Picture resized...roept U maar....deze foto is genomen op afstand(zat een sloot tussen mij en de paddenstoel)in de stand P.....die doet het voorwerp scherp naar voren halen,en de achtergrond vervagen.......

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4989
Do Okt 14, 2010 2:17 pm Reageer met quote

Picture resized
Hoi JJ, ik probeer ook van alles uit op de p stand, vooral de belichting en witbalans deze foto,s heb ik op P gemaakt, macro en spot, en dan inzoomen, ja en als het lukt heb je geluk!!hahaha.
Even klikken!! Very Happy

Picture resized

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Okt 14, 2010 2:25 pm Reageer met quote

@redone.....hetzefde euvel.....op het eerste gezicht is het een prima foto..ga je echter kritisch kijken dan had er op de één of ander manier wat diepte in moeten zitten.....bij mij gaat t vaak om de (bijzonder)situatie die ik probeer vast te leggen...daar was ik dan ook jarenlang heel gelukkig mee,als dat al lukte.......tegenwoordig ook nog wel,maar denk vaak er mist iets aan ,,,de diepte,de onscherpte van de omgeving die van mij ook iets meer had mogen laten zien......jouw foto....weet je nog wat jezelf daarbij handmatig had ingesteld"????De druppeltjes op de wants zijn zelfs goed zichtbaar,niks mis mee,maar de knop links van diertje is wazig...ik herken t bij mijn eigen foto's...het irriteert mij tegenwoordig!!! Laughing

Laatst aangepast door jjacqueline op Do Okt 14, 2010 2:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Okt 14, 2010 2:26 pm Reageer met quote

Laughing je hebt er snel een tweede foto aan toegevoegd!!! Laughing Ik ga die later goed bekijken!!!!moet nu aan het werk!!!!! Wink

redone

Superlid
Superlid
Do Okt 14, 2010 3:26 pm Reageer met quote

Hoi JJ, ja ik denk( weet bijna zeker) dat ik de belichting op "centrum gericht"had staan en de witbalans op : daglicht en iets donkerder omdat het anders overbelicht zou zijn. Laughing

Jacobine

Stamgast
Stamgast
Antw.: 741
Vr Okt 15, 2010 12:38 am Reageer met quote

Hoi JJ en Redone,

Misschien kan ik jullie een beetje helpen.

Zet de camera niet op P, maar op A het lensopeningprogamma .

Wil je een foto met veel scherptediepte kies dan een hoog f- getal .

Gebruik voor een foto waar je de achtergrond wazig wilt hebben een klein f--getal .

Groot f-getal veel scherp klein f-getal weinig scherp.

Probeer het eens uit Wink

Groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

redone

Superlid
Superlid
Vr Okt 15, 2010 12:49 am Reageer met quote

Hoi Jacobine, bedankt ik ga het zeker proberen!!! Very Happy

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Ma Nov 08, 2010 11:43 pm Reageer met quote

jjacqueline schreef:

Picture resized
Wie heeft er een goede tip voor het fotograferen bij het donker worden????

Op je toestel zit een bulb opname stand , dit betekend dat je zo lang als je op de ontspan knop drukt de sluiter open blijft staan, speel hier eens mee , waarbij het wel verstandig is om een statief te gebruiken en liefst ook een afstands bediening.

Voor diegene die avond/nacht fotogerafie willen uitproberen.kijk eens HIER eens

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Di Nov 09, 2010 12:57 am Reageer met quote

Jacobine ik had het zelfde idee als jij. Met dien verstande dat ik niet wist dat de A-stand de eigenlijke diafragma-stand was.

Aard ik heb ook een afstandbediening besteld, komt vandaag of morgen binnen. Hoe je het nl. ook wend of keert alleen al met het voorzichtig drukken op de ontspanknop krijg je nog wat bewegings-onscherpte met onze 150-500mm-tjes!
Jacq en ik gaan in de toekomst(als de tijd het toelaat) op pad met camera, lens, statief en afstandbediening. Zoeken ergens een rustig plekje, met liefs een bankje Laughing , en gaan oefenen.

Groetjes vanuit Velp
Tiny

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Di Nov 09, 2010 1:17 am Reageer met quote

Het lijkt me leuk om eens met een aantal van de groep die ook met regelmaat naar de dierentuin gaan eens af te spreken voor een foto samenzijn bij avond. Anderen zijn natuurlijk ook welkom. Ik ben door mijn werk alleen in staat dit op een vrijdag of zaterdag avond te doen. We kunnen dan met en van elkaar leren. Er is vast wel een locatie te vinden die geschikt is om mooie foto's te maken in het donker, met een gelegenheid in de buurt waar we na afloop even op kunnen warmen.

Kijk voor Diafragma en wat het doet ook nog eens naar het topic

Scherpte/diepte ,hoe werkt het, wat doet het.
Digitale fotografie & fotobewerking,
daar heb ik middels een liniaal uitleg gegeven.

Ik hoor het wel of daar interesse voor is .

groetjes Aard

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Nov 09, 2010 10:49 am Reageer met quote

@Aard ideetje?????.......

Picture resized........sóchtends /middags beginnen,en als al vroeg de schemering invalt kunnen we van alles uitproberen!!!Ondertussen kunnen we ook fijn genieten van de sfeer.de dieren.de +ers en de lekkere hapjes!!
Laughing ,leuker kan ik het niet maken Wink
Ik weet nog een paar hele leuke B&B in Elden.....voor mensen die er een leuke twee dagen van willen maken!!!!

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Di Nov 09, 2010 12:45 pm Reageer met quote

Aard, Jacq...............goed idee van jullie!

Groetjes vanuit Velp
Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9935
Wo Nov 10, 2010 11:41 pm Reageer met quote

Lijkt me een strak plan !! groetjes, Jenny

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....

Bineke

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 11
Ma Nov 15, 2010 7:34 pm Reageer met quote

Fotograferen met spiegelreflex doe ik nu enige jaren. Ik heb me sinds kort bij een fotografiegroepje dat regelmatig met elkaar op stap gaat. Nu en dan fotograveerde ik wel in RAW. Maar hier werd gemeld dat ik als de wiedeweerga altijd op RAW diende te fotograferen. Dan kan men de foto's namelijk veel beter tot zijn recht laten komen. Ik moet zeggen: ze hebben wel gelijk. Hier nog een die ik als jpg geschoten heb.

Picture resized

Wel overbelicht. Wat zeggen jullie er van.

pimpeter

Stamgast
Stamgast
Antw.: 214
Di Nov 16, 2010 9:55 am Reageer met quote

Niet mee eens,met raw kan je je foto meer en beter bewerken,dan in jpeg of tif . Een leek ziet geen verschil tussen raw of jpeg

Bineke

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Wo Feb 02, 2011 6:44 pm Reageer met quote

Hallo allen,
Waar blijft nou iedereen met de foto's. Nadat ik de mus geplaatst heb is er niet veel gebeurd. Graag jullie op/aanmerkingen. De bloem is wat overbelicht, Het gaat om het insect. Je ziet wel het harige. Maar 't ziet er toch wat vreemd uit. Het is een Macro 100mm lens

Picture resized

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9935
Wo Feb 02, 2011 7:47 pm Reageer met quote

Zet hem eerst eens in een fotoboek. Daarna kun je hem hier plaatsen en kunnen wij de foto vergroot zien.. hij is nu iets vervormd en moeilijk te beoordelen..groetjes en een fijne dag verder...

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....

Bineke

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Feb 03, 2011 3:00 pm Reageer met quote

Nenne, dank je voor je reactie. Ik ga een fotoboek maken. Een goed idee.

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Feb 03, 2011 3:26 pm Reageer met quote

@abby......ik heb nooit een melding meer gehad van dit topic dat er een nieuwe reactie was geplaatst ,...dus KON ook niet reageren Laughing Maar ben benieuwd naar jouw mussen-foto in het groot.....zo klein is die erg vervormd,en is die niet goed te beoordelen!!! Wink
Nog even de uitleg voor een grote foto plaatsen vanuit het fotoboek(wijsheid heb ik van Aard hoor!!!!)Zelfs mij lukt het.... Laughing

Als eerste gaat U naar Uw fotoboeken en selecteerd U de foto die U vergroot wilt laten zien.

Daar zie U onder aan de foto een balk en als U met Uw muisaanwijzer er op gaat staan, ziet U die balk met de tekst
"https://foto's 50plusser.nl/ enz enz "

klik met Uw rechtermuisknop op die regel en selecteer dan kopieren.

Dan gaat U naar dit scherm en kiest U bovenin het hokje met IMG.

Dan rechtermuisknop naast dit IMG zetten en kies plakken.

Daarna weer bovenin het hokje IMG maar dan met sterretje er bij.

Picture resized...door op bovenstaande foto te klikken kan je m vergroten.....deze foto is gemaakt in het ondergelopen uiterwaard Meinerswijk langs de Rijn... Wink

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie