Landschap: wolkenluchten !
Foto's op thema delen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1448
Ma Mei 31, 2010 3:06 pm Reageer met quote

Een poging, om Wolkenluchten te laten zien en of er iets aan te veranderen/verbeteren valt.

De onderstaande opname geeft de opkomende dreiging van onweer weer, na een zonnige dag, waar tegelijkertijd in de hogere luchtlagen, de koude lucht zich verzamelt, om later tot 'uitbarsting' te komen.

Ligt deze intentie in de opname?

Picture resized

Groet.. franslj.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Ma Mei 31, 2010 4:36 pm Reageer met quote

Frans, het is jammer dat bovenin niet helemaal een helder blauwe lucht te zien is. En onder een storen zwart stukje. Verder vind ik het wel een mooie foto.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

oldtimerton

Superlid
Superlid
Antw.: 1183
Ma Mei 31, 2010 4:50 pm Reageer met quote

Ja jammer van dat kleine stukje (denk een stukje pijp) maar verder is Het wolkenpak wel goed misschien een klein beetje meer constrast maar
dat is persoonlijk wel vind ik de snelheis 1/800sec wel erg snel. komt door dat de camera op auto staat.

groet ton

Des te meer ik leer, hoe dommer ik mijzelf voel. (Tess van Rooijen)

franslj.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 31, 2010 5:28 pm Reageer met quote

Hagar schrijft;
Quote:
Frans, het is jammer dat bovenin niet helemaal een helder blauwe lucht te zien is. En onder een storen zwart stukje.

Onderin, Hagar, ik zie het.. is een stukje pijp. Ik maakte deze foto vanuit de dakkapel op zolder en zoomde in op de wolkenpartij, alhoewel er zeker wat meer blauw aanwezig was. Ik ga zo even de loodgieter bellen, om die pijp weg te halen... Laughing Laughing

Dank.. groet.. franslj.

franslj.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 31, 2010 5:32 pm Reageer met quote

Oldtimerton schrijft;
Quote:
Ja jammer van dat kleine stukje (denk een stukje pijp) maar verder is Het wolkenpak wel goed misschien een klein beetje meer constrast

Zie reactie bij Hagar, Ton, wat het stukje pijp betreft.
Vraag: Ik weet niet hoe het contrast op deze foto weergegeven is op je monitor, maar bij mij kan ik de helderheid van het scherm aanpassen met de Fn-toets. Kan daardoor het contrast ook anders uitkomen?

Dank, groet.. franslj.

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Ma Mei 31, 2010 5:37 pm Reageer met quote

Inderdaad dat piepke maar er zit ook nog een klein zwart driehoekje of zo onder in de linker hoek.........verder is voor mij deze foto best geslaagd.
Gr. Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

franslj.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 31, 2010 5:42 pm Reageer met quote

Hieronder de aangepaste versie van dezelfde foto. Aangepast in de zin van stukje pijp verwijderd. Helderheid 7 punten minder gegeven en het contrast 10 punten meer. Bewerkt met Picture Manager van Microsoft Office.

Picture resized

Groet.. franslj.

franslj.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 31, 2010 5:44 pm Reageer met quote

Jij ziet er meer op dan ik, Tiny. Een klein zwart driehoekje, links onder in de hoek?

Zit dit er ook nog na bewerking?

Groet.. franslj.

Oh ja.. ik zie het ook op de eerste afbeelding, na het poetsen van mijn bril. Laughing

oldtimerton

Superlid
Superlid
Antw.: 1183
Ma Mei 31, 2010 7:55 pm Reageer met quote

Franslj,
wat betreft het contrast, mijn computer is zuiver gezet voor fotografie sommige foto shop programma's hebben er een balk in staan die loopt van wit naar zwart oplopend en daar is mijn scherm op ge-calibreert van daar dat sommige foto's ietsiepietsie flets overkomen.

Groet ton

Des te meer ik leer, hoe dommer ik mijzelf voel. (Tess van Rooijen)

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4989
Ma Mei 31, 2010 10:00 pm Reageer met quote

Frans, wat Hagar bedoelt is dat die kleine wolkjes boven het blauw er niet bij hadden gemoeten, ik vind het een mooie foto, kijk uit voor te veel contrast dan zie je de contouren van de witte wolken niet genoeg! Very Happy

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

franslj.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 31, 2010 11:50 pm Reageer met quote

Oldtimerton schrijft;
Quote:
Franslj,
wat betreft het contrast, mijn computer is zuiver gezet voor fotografie sommige foto shop programma's hebben er een balk in staan die loopt van wit naar zwart oplopend en daar is mijn scherm op ge-calibreert van daar dat sommige foto's ietsiepietsie flets overkomen.

Dat verklaart een en ander, Ton. Ik zit nu achter een andere pc en het valt me op, dat de monitor voor me, anders ingesteld staat, dan thuis.

Wat je thuis achter je vertrouwde pc bewerkt, kan dus anders tevoorschijn komen op een willekeurige andere pc.

Dank, groet.. franslj.

franslj.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 31, 2010 11:54 pm Reageer met quote

Ja, Ria, dat is waar... het blijft zoeken naar een 'mooi' evenwicht tussen vele mogelijkheden en wat ik net bij Ton schreef... het ziet er steeds anders uit, afhankelijk van de pc en de instellingen erop.

Ik werk afwisselend op 5 tot 8 pc's en soms draai ik wel eens door.. Laughing Laughing

Groet.. franslj.

hermannagel

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 80
Di Jun 01, 2010 12:13 am Reageer met quote

Peter Timofeeff zal hier wel blij van worden, franslj, maar ik had deze dreigende wolkenpartij persoonlijk toch veel liever gezien bijvoorbeeld boven een landschap of boven water.
Op deze wijze gepresenteerd spreekt het mij niet aan. Bovendien bevatten de lichte delen in de wolken geen tekening meer, d.w.z. dat de foto daar is overbelicht. Tot zover.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4989
Di Jun 01, 2010 1:33 am Reageer met quote

Frans, nou dan draaien we samen wel eens door!! Very Happy Very Happy
Soms zie je door de bomen het bos niet meer!! Wink

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

franslj.1

Superlid
Superlid
Di Jun 01, 2010 2:02 am Reageer met quote

hermannagel schrijft;
Quote:
Peter Timofeeff zal hier wel blij van worden, franslj, maar ik had deze dreigende wolkenpartij persoonlijk toch veel liever gezien bijvoorbeeld boven een landschap of boven water.

Wanneer word je weerman, Herman ? Laughing Laughing

Groet.. franslj.

franslj.1

Superlid
Superlid
Di Jun 01, 2010 2:04 am Reageer met quote

Ha, ha, Ria... soms raak ik door een bos in de wolken.. Laughing Laughing

Groet.. franslj.

thoke.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1513
Di Jun 01, 2010 3:33 pm Reageer met quote

Picture resized

dan ook maar wolken in het bos gefotografeerd tussen de bomen door.
als je goed kijkt, zie je dat achter de wolken de zon schijnt.

de foto zet ik eigenlijk neer als reactie op Franslj Laughing

LEEF het leven nu!

franslj.1

Superlid
Superlid
Di Jun 01, 2010 3:42 pm Reageer met quote

Klopt, thoke... de zon schijnt er zelfs door heen op plekken. Wel jammer, dat na het klikken op de afbeelding, geen groter 'maatje' in een nieuw venster wordt geopend... Rolling Eyes

Groet.. franslj.

thoke.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1513
Di Jun 01, 2010 4:36 pm Reageer met quote

franslj, dankjewel.

het verschil zie ik maar weet het niet op te lossen.....

LEEF het leven nu!

franslj.1

Superlid
Superlid
Di Jun 01, 2010 6:04 pm Reageer met quote

Ik heb een vermoeden, Thoke, dat de foto groter in beeld komt, als je de originele foto uploadt.. Nu geeft deze een formaat van 800 x 594 pixels aan. Lijkt me een verkleinde weergave..

Groet.. franslj.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie