Maatschappijen niet meer over conflictgebieden vliegen
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Maatschappijen niet meer over conflictgebieden vliegen
Mee eens
91%
 91%  [ 52 ]
Mee oneens
1%
 1%  [ 1 ]
Geen mening
7%
 7%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 57

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27184
Di Aug 11, 2015 9:49 am Reageer met quote

blieb schreef:

...Maar dat gedeelte van de vlucht was rustig, en daar besefte ze niet waar ze was, en wat er allemaal zich afspeelde in het gebied beneden haar. Maar Afghanistan was even heel eng voor haar.

Het is vooral een kwestie van "wat niet weet wat niet deert"...

Als er boven elke passagier een scherm zou hangen waarop je kon zien waar je precies vloog, denk ik toch dat veel mensen zich toch een stuk ongemakkelijker zouden voelen boven bepaalde conflictgebieden...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5365
Wo Aug 12, 2015 12:18 am Reageer met quote

blieb schreef:
[....]
Als we hier nu een noodlanding moeten maken, dan zit ik opeens tussen die Taliban. [...]

NicolaasP schreef:
[...]de Atlantische Oceaan te vliegen, of de Pacific, of, wat zal het uitmaken, het Ijsselmeer. Stel dat je daarin terecht komt wanneer het vliegtuig waar je in zit een noodlanding moet maken...

Het is mij niet duidelijk of ik het wellicht een beetje vanuit sarcastisch oogpunt moet lezen. Weet niet of de opmerking zo bedoeld is.

Zo niet, dan vind ik de vergelijking op een aantal punten behoorlijk mank gaan.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11398
Wo Aug 12, 2015 12:35 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Wat zal het eng zijn voor haar om over de Atlantische Oceaan te vliegen, of de Pacific, of, wat zal het uitmaken, het Ijsselmeer. Stel dat je daarin terecht komt wanneer het vliegtuig waar je in zit een noodlanding moet maken...

Elke stoel heeft een zwemvest of in sommige gevallen een drijf-kussen.

Ik heb vele honderden duizenden km gevlogen, zelfs nog met een DC3 in Finland, maar heb me eigenlijk nooit onveilig gevoeld.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Aug 12, 2015 1:04 am Reageer met quote

Ik ben geen ervaren passagier m.b.t vliegen.

En eerlijk gezegd denk ik niet dat het gaat om de veiligheid die vliegen normaliter biedt.
Vliegen is verhoudingsgewijs, zoals al eerder gezegd, best een veilige manier van het gaan van A naar B.

Waar het om gaat in mijn ogen is de heden ten dage bijkomstigheid van de onveiligheid van het luchtruim.
Dan heeft het dus niet te maken met de veiligheid van vervoer die een vliegtuig al sinds jaar en dag kan bieden.
Maar dan heeft het te maken met de extra gevaren 'op de weg'.

Gevechtspiloot zijn lijkt me ook een geheel ander beroep te zijn dan piloot passagiersvervoer.

Vandaar dat ik ook het vergelijk van boven water vliegen en boven Taliban vliegen niet op vind gaan.

Val je in het water dan wordt je óf gered; óf je verdrinkt.

Val je op een Taliban strijder, dan kan ik zeker nog drie (en wellicht nog veel meer) mogelijkheden benoemen die er dan met je kunnen gebeuren.
Bovendien kom je in het water terecht bij een noodlanding of pech. Op de Taliban terecht komen kan op nog een heel aantal meer manieren en dat is waar het in mijn ogen hier om gaat.

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Wo Aug 12, 2015 10:50 am Reageer met quote

Als je van grote hoogte met een vliegtuig naar beneden valt dan ben je gelijk uit je lijden want tijdens het vallen raak je al buiten bewustzijn.
Kans om te overleven is er volgens mij alleen als er een noodlanding wordt gemaakt en het vliegtuig stuiterend op de grond komt en niet van al te grote hoogte valt.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Aug 12, 2015 2:20 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
[...]
Misschien moet het vliegtuig wel een noodlanding maken in donker Afrika, en kom je in de kookpot van de negertjes terecht

nou jij weer Smile

blieb.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 889
Wo Aug 12, 2015 3:18 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Wanneer een passagiersvliegtuig een noodlanding maakt in Talibangebied...dan ben je overgeleverd aan een bende koppensnellers?

Misschien moet het vliegtuig wel een noodlanding maken in donker Afrika, en kom je in de kookpot van de negertjes terecht

Is dat laatste bedoeld als stropop argument? volgens mij ben je dan racisme aan het projecteren op die opmerking van mijn nichtje, en dat is bepaald niet het geval.
Wat eng was was die turbulentie, en allemaal gillende mensen in het vliegtuig. En waar het om ging was opeens die bewustwording waar zij vloog en het conflict wat er daar beneden afspeelde, en een gedachte aan het scenario dat door zo'n noodsituatie je opeens midden in het conflict terecht kan komen.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie