Hittegolf: boven de 30 graden in NL is voor mij te wam
De stelling van de dag
Plaats reactie

Hittegolf: boven de 30 graden in NL is voor mij te wam
Mee eens
85%
 85%  [ 34 ]
Mee oneens
7%
 7%  [ 3 ]
Geen mening
7%
 7%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 40

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3225
Ma Jul 06, 2015 11:51 am Reageer met quote

Hittegolf 2015 in cijfers
We hebben gezucht en gesteund: wat was het warm. De hittegolf 2015 werd dit weekend een feit, mensen raakten onwel tijdens de Tour, maar het officiële warmterecord werd niet verbroken. Een overzicht.
Bekijk het volledige verhaal op Metro.nl

Laatst aangepast door 50plusser.nl op Ma Jul 06, 2015 2:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Ma Jul 06, 2015 11:54 am Reageer met quote

Nnnnnoven de 30 zeker en beslist te WA(r)M...........verder geen enkele last, alleen een beetje zweterig, maar dat gaat er met wat water wel weer af....overigens ben ik overgevoelig voor (h)eerlijk zweet!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27180
Ma Jul 06, 2015 12:06 pm Reageer met quote

Prima te doen. Mits je je een beetje aanpast aan de omstandigheden..

Nu in de zon een tuin omspitten is wellicht een minder goed idee...

Very Happy

Faber quisque fortunae suae

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2947
Ma Jul 06, 2015 12:11 pm Reageer met quote

Ik voel mij het beste bij 22 tot25 graden. Boven de 30 gr. hoeft voor mij niet. Maar ja zo vaak komt dat ook niet voor,dan doen we maar kalm aan. Cool

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 34247
Ma Jul 06, 2015 12:18 pm Reageer met quote

Van mij mag het iets minder

Achter de wolken schijnt de zon

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 103289
Ma Jul 06, 2015 12:36 pm Reageer met quote

Dat is veel te warm, hoeft voor mij niet. Zoals nu op dit moment vind ik het best.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Di Jul 07, 2015 12:47 am Reageer met quote

voor de werkenden onder ons is dit teveel, denk aan bouwvakkers,dakdekkers,bus en tramchauffeurs enz.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13066
Di Jul 07, 2015 6:29 am Reageer met quote

Het probleem is niet zozeer de hoge temperatuur op zich maar de combinatie met een hoge luchtvochtigheid in ons zeeklimaat. Daardoor verdamp je je zweet niet waardoor je niet afkoelt. Vocht uit de lucht verwijderen (door middel van airconditioning) is dus het eerst verdiend maar voor die paar dagen? Hoewel ik het in de auto wel heel fijn vind. Capsaïcine, oftewel flink wat Spaanse peper in het eten werkt ook heel aardig, althans bij mij. Meer zweten, al is dat geforceerd, betekent toch meer verdampen waardoor iets meer verkoeling.

En verder gewoon maar de knop om. Klagen, puffen en steunen heeft geen zin en maakt het alleen maar erger. Voldoende drinken en vooral ook wat meer hartigs naar binnen werken houdt de elektrolytenbalans in evenwicht. Ik vind ayran erg lekker bij warm weer, een mix van yoghurt, water en een snufje zout. Je kunt er ook munt, basilicum, peper of citroen aan toevoegen. Gemaakt van Griekse of Turkse roomyoghurt met een teentje knoflook vind ik erg lekker. Ook groentesap met een scheutje Tabasco, zeg maar de Mexicaanse variant, is lekker bij dat warme weer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 2384
Di Jul 07, 2015 1:37 pm Reageer met quote

Je een beetje aanpassen helpt al veel als het zo warm is, probeer je werkzaamheden te verschuiven naar de vroege ochtend en de avonduren zodat je op het heetst van de dag lekker in de schaduw kunt blijven zitten. Nu kan ik dat zelf niet maar wij delen extra water, sap, en ijsjes uit..wordt ook érg gewaardeerd..
Verder lekker van genieten, het gebeurt niet zo vaak in Nederland dat we dit weer hebben.

Miracles start to happen when you give as much energy to your dreams as you do to your fears ...(Richard Wilkins)

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Wo Jul 08, 2015 6:13 pm Reageer met quote

ben met de hitte lekker binnengebleven mij te warm.
dus hoop niet dat het zo blijft.
vandaag is het lekker. Wink

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Wo Jul 08, 2015 6:17 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het probleem is niet zozeer de hoge temperatuur op zich maar de combinatie met een hoge luchtvochtigheid in ons zeeklimaat. Daardoor verdamp je je zweet niet waardoor je niet afkoelt. Vocht uit de lucht verwijderen (door middel van airconditioning) is dus het eerst verdiend maar voor die paar dagen? Hoewel ik het in de auto wel heel fijn vind. Capsaïcine, oftewel flink wat Spaanse peper in het eten werkt ook heel aardig, althans bij mij. Meer zweten, al is dat geforceerd, betekent toch meer verdampen waardoor iets meer verkoeling.

En verder gewoon maar de knop om. Klagen, puffen en steunen heeft geen zin en maakt het alleen maar erger. Voldoende drinken en vooral ook wat meer hartigs naar binnen werken houdt de elektrolytenbalans in evenwicht. Ik vind ayran erg lekker bij warm weer, een mix van yoghurt, water en een snufje zout. Je kunt er ook munt, basilicum, peper of citroen aan toevoegen. Gemaakt van Griekse of Turkse roomyoghurt met een teentje knoflook vind ik erg lekker. Ook groentesap met een scheutje Tabasco, zeg maar de Mexicaanse variant, is lekker bij dat warme weer.

goede tips, ik eet dan ook haast geen warm eten lekker binnen met venti aan en genieeten van een boek of pc of tv yoghurt, water met cittroen in de morgen en voor 8 uur even planten buiten bewateren en
dan ramen dicht tot in de avond even luchten enz.

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

Pagina 1 van 1

Plaats reactie