Politie moet het Tour-peloton niet hinderen door CAO-acties
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Politie moet het Tour-peloton niet hinderen door CAO-acties
Mee eens
73%
 73%  [ 34 ]
Mee oneens
15%
 15%  [ 7 ]
Geen mening
10%
 10%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 46

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Zo Jun 28, 2015 10:26 pm Reageer met quote

Ook sporten is een recht, maar niet zodanig dat je er een ander mee hindert.
de tour is hier overbodig , te duur en levert teveel overlast.
laten ze het maar in frankrijk doen, het is toch een franse aangelegenheid?
Tour de france toch?

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27512
Ma Jun 29, 2015 10:33 am Reageer met quote

debelg schreef:

....laten ze het maar in frankrijk doen, het is toch een franse aangelegenheid?
Tour de france toch?

Ik vind het net zo onzinnig als een elfstedentocht in Frankrijk te laten beginnen...

Maarja, zodra sport commercie gaat worden slaat de waanzin toe..

Maar in de kern heeft Harry5555 wel gelijk; als je een probleem hebt met een persoon of een organisatie, kun je wel beter je pijlen daar ook op richten...

Faber quisque fortunae suae

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 80
Ma Jun 29, 2015 2:41 pm Reageer met quote

debelg schreef:
Je kletst uit je nek, het beroep van politie is een zeer zwaar werk.
niet iedereen is er voor geschikt.
van de 50 aanmeldingen vallen er 30 tot 35 sollicitanten af.

Ik zeg ook juist dat je er wel voor geschikt dient te zijn. Als je er voor geschikt bent, dus je hebt de juiste mentaliteit en bent fysiek ook geschikt dan is het niet zwaar. Dit hebben agenten zelf tegen me verteld. Maar dit geldt voor alle beroepen. Ik denk dat jij ook voor een aantal beroepen geschikt bent, maar ook voor een aantal beroepen ongeschikt. Als je een niet passend beroep kiest, dan krijg je het zwaar.
En als je iets kiest dat goed bij je aanleg past, dan wordt het gemakkelijk. Toch....?

Dat er zoveel mensen afvallen bij een sollicitatie is dat mensen er te makkelijk over denken en zoals ik al zei, niet geschikt zijn.
Voor concertpianist valt van de sollicitanten 99,9999 % af bij een sollicitatie.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Ma Jun 29, 2015 4:07 pm Reageer met quote

Iedereen heeft het recht van staken.
Maar iedereen die nog maar denkt er last van te hebben zit hier te neuzelen over de stakers over het ze wel of niet moeten, dus hier word gezwetst over van alles en nog wat maar daar komen de stakers niet verder mee. Dus van mij mogen ze en of het van mij of anderen wel of niet mag daar hebben ze schijt aan, en ze hebben de wet aan hun kant want ze hebben stakingsrecht, en dat is een groot goed, en daar hebben een stel oude gebouwen gewoon af te blijven. Razz

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Ma Jun 29, 2015 4:54 pm Reageer met quote

jalis schreef:
Iedereen heeft het recht van staken.
Maar iedereen die nog maar denkt er last van te hebben zit hier te neuzelen over de stakers over het ze wel of niet moeten, dus hier word gezwetst over van alles en nog wat maar daar komen de stakers niet verder mee. Dus van mij mogen ze en of het van mij of anderen wel of niet mag daar hebben ze schijt aan, en ze hebben de wet aan hun kant want ze hebben stakingsrecht, en dat is een groot goed, en daar hebben een stel oude gebouwen gewoon af te blijven. Razz

Iedereen recht van staken? Weleens een vliegvakantie gehad, waarbij bij de terugreis een pilotenstaking was? En mag medisch personeel ook gaan staken? Staken is een paardenmiddel en bij kleine bedrijven waar weinig personeel is kan je het zeker vergeten. Ik heb 49 jaar gewerkt en nooit bij een van mijn werkgevers een staking meegemaakt. Wel om de haverklap bij het O.V. en politieacties. En bij de ambtenaren met Jaap van der Scheur. Hoewel ambtenaren geen stakingsrecht zouden hebben, staakten ze om de haverklap. Enfin, wat werk betreft merkten we het niet. Ambtenaren doen gewoon al weinig.
Staken kan alleen door mensen die gemist kunnen worden, zoals het goeddeels overbodige ambtenarenleger.

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Ma Jun 29, 2015 5:06 pm Reageer met quote

Jan, misschien ben je een ambtenaar en die "werken" voor het maatschappelijk belang, wat dat dan ook mag zijn.

Een politieagent verdient ruim 3700 Euro en daar komen nog toeslagen bij. Dat is echt een goed salaris. Je hebt gelijk dat directeuren en managers ook geschikt moeten zijn. We kennen allemaal van vroeger wel leraren, waarvan de een gezag had en de ander onderuit gehaald werd, omdat hij geen gezag had. De eerste had het naar zijn zin, terwijl de tweede het een heel zwaar beroep vond. Het beroep was niet echt zwaar, alleen was de tweede ongeschikt.
Overigens vind ik de salarissen van directeuren tegenwoordig buiten proportie. Verschillen tussen werkenden zijn veel te groot geworden. Er zijn mensen die werken voor een minimumloon van 1600 of 1700 Euro bruto in stoffige magazijnen, terwijl een ander 5 of 7 ton verdient en ook nog eens zit te knoeien, zoals de (ex)directeur van de N.S.

Laat ik nou denken, dat de beloning afhankelijk zou moeten zijn van het maatschappelijk belang.
Jouw redenatie volgend, zouden we vanaf morgen de grote jongens in het bedrijfsleven ook wel afschepen met het minimum loon, want ze zijn, vinden ze zelf ook, bij uitstek geschikt om bijvoorbeeld minister, bankdirecteur of bestuursvoorzitter van een multinational te zijn. Als ze dat dan met plezier doen, is het minimumloon toch voldoende?

Goh, dat opent geheel nieuwe perspectieven. Laughing[/quote]

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Di Jun 30, 2015 1:24 am Reageer met quote

Een politieagent verdient geen 3700,00 euro
nog niet eens bruto
kom maar eens met bewijzen, toon eens aan waar je dat bedrag vandaan haalt

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Jun 30, 2015 11:55 am Reageer met quote

debelg schreef:
nog niet eens bruto

Op het internet staan advertenties waarin agenten gevraagd worden. Daar staan de salarissen bij. In een van mijn eerdere reacties heb ik een kopie van zo'n advertentie gezet. Overigens blijkt de politie in Duitsland veel beter te werken. Dat komt omdat er een HBO vooropleiding is vereist, terwijl in Nederland een veel lagere opleiding wordt gevraagd.

Wat we gisteren op de t.V. zagen van een politieactie zal een incident zijn. Toch waren er een groot aantal agenten bij betrokken, die het kennelijk normaal vonden om iemand met z'n allen vast te houden en er een tijd lang op in te blijven slaan.

Dan werd er even later nog een valse verklaring gegeven.

Geeft te denken of deze agenten wel geschikt zijn. Er zou ontslag moeten volgen en geen overplaatsing.

jalis

Superlid
Superlid
Di Jun 30, 2015 3:00 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Quote:
Na de opleiding is het salaris van een agent minimaal € 1.911,- en kun je maximaal doorgroeien tot € 2.724,-.

Overige arbeidsvoorwaarden
De politie biedt een aantrekkelijk pakket overige arbeidsvoorwaarden, zoals:
- toeslagen op het salaris voor nacht- en weekenddienst of bereikbaarheidsdienst
- opleiding, uniform, sportkleding en boeken worden betaald door de politie
- mogelijkheid om parttime te werken na de opleiding
- vakantiegeld en eindejaarsuitkering van elk 8%
- deelname pensioenfonds ABP
- reiskostenregeling
- betaald ouderschapsverlof

bron: kombijdepolitie.nl

Dat zijn wel bruto bedragen.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

jalis

Superlid
Superlid
Di Jun 30, 2015 3:04 pm Reageer met quote

renatoderiva schreef:
debelg schreef:
nog niet eens bruto

Op het internet staan advertenties waarin agenten gevraagd worden. Daar staan de salarissen bij. In een van mijn eerdere reacties heb ik een kopie van zo'n advertentie gezet. Overigens blijkt de politie in Duitsland veel beter te werken. Dat komt omdat er een HBO vooropleiding is vereist, terwijl in Nederland een veel lagere opleiding wordt gevraagd.

Wat we gisteren op de t.V. zagen van een politieactie zal een incident zijn. Toch waren er een groot aantal agenten bij betrokken, die het kennelijk normaal vonden om iemand met z'n allen vast te houden en er een tijd lang op in te blijven slaan.

Dan werd er even later nog een valse verklaring gegeven.

Hoe kun jij beoordelen dat er een valse verklaring is afgegeven het onderzoek is nog gaande.
Als die meneer zich niet had verzet bij zijn aanhouding was er niets gebeurd.

Geeft te denken of deze agenten wel geschikt zijn. Er zou ontslag moeten volgen en geen overplaatsing.

Hoe kun jij beoordelen dat er een valse verklaring is afgegeven het onderzoek is nog gaande.
Als die meneer zich niet had verzet bij zijn aanhouding was er niets gebeurd.

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Jun 30, 2015 7:15 pm Reageer met quote

Dit heb ik dus uit een advertentie op het internet gekopieerd :
Let op wat een agent verdient die gewoon zijn werk redelijk doet :

werkzaamheden
salaris
profiel
opleiding
selectieprocedure
solliciteren / aanmelden
​Salaris

Bij de politie heb je een baan en opleiding ineen. In het eerste jaar is dit op basis van een tijdelijke aanstelling voor een jaar en ontvang je een vergoeding.

Na het behalen van de opleiding tot politiekundige bachelor ontvang je een vaste aanstelling is het salaris minimaal € 2341,- en kun je doorgroeien tot € 3347,- (salarisschaal Cool.

Na drie jaar werkervaring in deze functie en bij goed functioneren, kun je doorgroeien naar salarisschaal 9 (€ 3659,-).

Eerlijk gezegd weet ik niet wat een politiekundige bachelor is, maar ik heb het net gevonden: het is dus wat hoger dan een normale agent, maar een normale agent die intelligent is kan het wel worden.

Je wordt, als je de politiekundige bachelor hebt afgerond, politieagent op hbo-niveau. Je signaleert problemen, ontwikkelt plannen en je voert deze uit. Je wordt opgeleid voor een uitvoerende functie, maar wel een functie waarbij van je verwacht wordt dat je je ook met het beleid van de politie bezighoudt. Je signaleert problemen in de samenleving en werkt actief mee aan de oplossing daarvan. Je hebt dus een grote verantwoordelijkheid.

Het verschil met agenten op mbo-niveau is dat je ingezet wordt bij complexere situaties, bijvoorbeeld bij grote verkeersongevallen, de planning en organisatie van grote evenementen of het oplossen van moeilijke maatschappelijke problemen. Ook werk je bijvoorbeeld aan het opzetten van preventieprogramma's, of denk je mee over nieuw beleid rondom uitgaansgebieden of het tegengaan van vandalisme en geweld.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie