Waar vind ik suikervrij ijs?
Archief Lichaam & Geest
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

spinnenverdriet .1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 86
Ma Okt 22, 2012 10:16 pm Reageer met quote

Ik weet dat dit postcrossing is maar zo kan ik nog meer plussertjes bereiken die mij kunnen helpen aan adressen waar er suikervrij ijs verkocht wordt.Het liefst in Den Bosch e. o Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

spinnenverdriet .1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Okt 23, 2012 12:31 am Reageer met quote

bedankt! Very Happy Ik heb Diabetisch 2...nog niet zolang.......dus alles is nieuw voor mij.Heb ook al de tip gekregen om zelf mijn ijs te maken met een ijsmachine en enigszins wat zoeter te maken met Stevia(plantaardige zoetstof.

WolkjeX

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Di Okt 23, 2012 5:42 pm Reageer met quote

hai,
stevia is gezond als zoetmiddel (als je het puur gebruikt zonder andere toevoegingen) het is alleen niet zo heel lekker/je moet wennen aan die smaak. Je kunt ook overgaan naar andere zoetmakers.
ijs zelf maken, doe ik ook wel eens in de zomer omdat ik geen zuivel eet.
Lekkere zoete recepten (zonder suiker) staan op deze sites bijvoorbeeld: www.rawfood-recepten.nl
en www.rawfood-nederland.nl
Er worden daar tips gegeven hoe je (zonder oven) heel makkelijk zoete gerechtjes kunt maken waar alleen goede zoetstoffen inzitten. Misschien heb jij daar ook wat aan?

Veel succes Exclamation

spinnenverdriet .1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Okt 23, 2012 6:04 pm Reageer met quote

Bedankt allebei voor jullie tips!Toppie!
Ben ook bij het Diabetisch Forum mijn licht op aan het steken! Very Happy

ladyzzz1

Superlid
Superlid
Antw.: 5745
Di Okt 23, 2012 7:01 pm Reageer met quote

Neem eens contact op met de diabetische vereniging. Want ik heb ook suiker, maar de dieetiste raden me suikervrij ijs af. Die zij je kan dan beter een gewoon ijsje nemen. En ook geen suikervrij gebak, daar zij ze van je eet maar lekker een gebakje mee. Heb nu 5 jaar suiker, ze noemt het bij mijn ouderdomssuiker. Ik slik vier tabletten per dag.

Men moet de gebreken van zijn vrienden kennen, maar hen er niet om haten.

spinnenverdriet .1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Okt 23, 2012 7:08 pm Reageer met quote

bedankt ladyzzzz!ik ga zelf ijs maken....ik weet nu hoe! Very Happy

spinnenverdriet .1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Okt 23, 2012 10:01 pm Reageer met quote

Heb zojuist griekse Yoghurt met een klein beetje steviasuiker ingevroren.
Heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Smaakt toppie! Very Happy

spinnenverdriet .1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Okt 25, 2012 7:07 pm Reageer met quote

bedankt Zantara....moet morgen voor het eerst bij de Diabetisch Verpleegkundige zijn!

spinnenverdriet .1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Za Okt 27, 2012 3:26 pm Reageer met quote

Heel goed............Ze vond wel dat ik te streng voor mijzelf ben.Het is een balans zien te vinden tussen de eetgewoonte's.Ze nam echt de tijd voor mij.Ik heb een lijst met voedingsadviezen mee gekregen.
De algemene bloedsuiker moet voor het lichaam niet hoger zijn dan 53 en ik had 128.Over 4 weken terug komen en een paar dagen daarvoor bloedsuiker en cholestorol laten prikken.
Bedankt voor jouw belangselling...........lief van jou! Very Happy

obelix46.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Do Aug 29, 2013 10:46 pm Reageer met quote

Suikervrij ijs alleen gezoet met Stevia bij Jamin onder merk Prodia.
heel erg lekker en weinig calorien

Bij Albert heijn suikervrij ijs van YSCO ouderwets naar het toilet ; gezoet met 13 gram lactitol en een beetje Stevia.
Er staat Stevia maar lees de kleine lettertjes.

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 108258
Do Aug 29, 2013 11:24 pm Reageer met quote

Ja, het is heel belangrijk je eetgewoonte aan te passen en daar goed op te letten

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Za Aug 31, 2013 5:02 pm Reageer met quote

je kan het ook zelf maken,dat is niet zo moeilijk,hoor.

IJs met banaan en kokos (zonder suiker)
ongeveer 1 glaasje

1 banaan
2 eetlepels geraspte kokos
Blender of keukenmachine
Neem een goed rijpe banaan en verwijder de schil.
Leg de banaan in de vriezer tot hij goed hard bevroren is, bijvoorbeeld in een bakje of boterhamzakje.
Snij de bevroren banaan in kleine stukjes en doe deze in de blender samen met de twee eetlepels geraspte kokos.
Mix het samen in de blender tot er een romig geheel zonder stukjes banaan ontstaat. Omdat het nogal plakkerig is moet ik soms wat stukjes van de wand van de blender scheppen om mee te mixen.
Schep het ijs uit de blender in een glas of bakje.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Zo Sep 01, 2013 1:10 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Maar in een banaan zit toch heel veel suiker of heb ik dat mis? Shocked

Je kunt prima een banaan eten als je diabetes hebt. Het Voedingscentrum adviseert elke dag twee porties fruit te eten en daarbij volop te variŽren. Een banaan telt mee voor 1 portie.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

hansje2

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Ma Nov 11, 2013 5:46 pm Reageer met quote

Fruit is inderdaad super gezond! Misschien dat een suikervrij dieet wat voor je is? Zodat je alleen suikers haalt uit fruit?

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13341
Wo Nov 13, 2013 7:45 am Reageer met quote

hansje2 schreef:
Fruit is inderdaad super gezond!
Dat was vroeger, toen de vitaminebronnen in het winterseizoen schaars waren. Tegenwoordig kun je fruit beter zien als een substantiŽle suikerbron, zeker in de vorm van sap. Dat suiker in fruit gezond is klopt helaas ook niet. Het is exact hetzelfde goedje als in de suikerpot.
Quote:
Misschien dat een suikervrij dieet wat voor je is?
Jawel, maar niet met dit soort oplichtingspraktijken. Je krijgt voor veel geld enkele e-books, niets meer dan wat digitale tekst, en verder moet je het zelf maar uitzoeken.

Matigheid met geraffineerde voedingsmiddelen is zeker aan te bevelen als je gezonder wilt eten en dat geldt met name voor suiker. Iedereen die tegen diabetici zegt dat gebakjes eten hun gezondheid niet schaadt geeft een misdadig advies. (Over)consumptie van suiker is juist een hoofdoorzaak van het grondig in de war raken van de suikerstofwisseling in het lichaam.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Wo Nov 13, 2013 5:39 pm Reageer met quote

Ik ben al enkele jaren diabetespatiŽnt; ik houd op veel manieren in de gaten wat ik dagelijks eet maar als ik zin heb ik een ijsje dan neem ik dat gewoon.
Ook een gebakje of een stukje taart eet ik af en toe en in die woorden zit het 'm: "af en toe".
Je moet lekkernijen als ijs of taart heel gedoseerd gebruiken en dan kan het geen kwaad.
Met fruit en met melkprodukten moet je niet vergeten dat daar fructose (= vruchtensuiker) en lactose (= melksuiker) in zit.
Suiker gebruik ik niet maar zoetjes evenmin; thee en koffie drink ik al jaren zůnder; het is gewoon een kwestie van wennen; eerst vind je het misschien vies maar later weet je niet beter.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

redje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 291
Wo Nov 13, 2013 6:58 pm Reageer met quote

Spin niet onder controle diabeet-Verpleegkundige?
of een dieetiste,

Ik heb al 20 jaar diabethes bijna altyd pillen, en inderdaad van alles af en toe, en geen dropjes Rolling Eyes jammer voor mij groet,

Een banaan is goed elke dag een voor een dame. zit vann alles in,, wat goed is,
En oja elke dag een beker magere yoghurt,

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13341
Wo Nov 13, 2013 8:26 pm Reageer met quote

amber schreef:
Ook een gebakje of een stukje taart eet ik af en toe en in die woorden zit het 'm: "af en toe".
Dat ben ik met je eens maar in de 'normale, evenwichtige voeding' die aan diabetici wordt geadviseerd zitten veel meer koolhydraten dan nodig is omdat ervan uitgegaan wordt dat die wťl nodig zijn. Bij doorvragen merk je meestal dat het accent ligt op caloriebeperking en dat al dat brood nodig is om voldoende vezels binnen te krijgen. Ik ben er langzamerhand van overtuigd dat je met groente veel efficiŽnter aan je vezels kunt komen zodat de rest van je maaltijden uit veel meer volwaardige voedingsmiddelen kunnen bestaan zoals fatsoenlijke boter, volle melk en kaas in plaats van al dat uitgeklede light met 0% vet en vaak wel met suiker.

En inderdaad, jezelf wennen aan minder zoet is het eerste verdiend. Dan kom je ook minder makkelijk in de verleiding.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk