film over angst
Archief Lichaam & Geest
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

zonnebloem123

Stamgast
Stamgast
Antw.: 224
Wo Okt 09, 2013 9:55 pm Reageer met quote

Aankondiging filmavond Mondriaan
‘Angst’: een boeiende film over angsten

Op woensdag 30 oktober wordt de film ‘Angst’ vertoond door Mondriaan. Angst is een aangrijpend, verwonderend, emotioneel en ontroerend portret van zes mensen met angststoornissen. De avond start om 19.00 uur en duurt tot 21.30 uur, de toegang is gratis. Na de film is er gelegenheid tot het stellen van vragen en discussie. De bijeenkomst vindt plaats in wijkcentrum Het Ruweel, Malbergsingel 62 in Maastricht.

Over de film
Documentairemaker Michiel van Erp volgt in zijn film Angst zes mensen die lijden aan angststoornissen. Angst overheerst het leven van de hoofdpersonen in de film, zoals angst voor slapen, angst om vies te worden gevonden, angst voor drukte. Hij volgt hun strijd naar het vinden van een oplossing. Waar sommigen van hen in de film afhaken of struikelen tijdens hun therapie, komen anderen tot grote daden.

Begrijpelijk
Zelf is Van Erp ‘totaal geen angstig iemand’, zegt hij. ‘Dat zit niet zo in mij. Ik ben heel beheerst, ik verlies eigenlijk nooit de controle over mezelf.’ Toch kan hij zich herkennen in de angsten van ieder personage uit zijn film. ‘Dat wil ik ook laten zien. Bij deze personen is het weliswaar wat doorgeslagen, maar hun angsten zijn heel begrijpelijk. Als je naar de personages kijkt denk je: hé, dat had ik ook kunnen zijn.’

Voor wie
Deze bijeenkomst is bedoeld voor patiënten, familie, kennissen, studenten, professionals. Iedereen is van harte welkom.

Meer informatie
Voor meer informatie over deze themabijeenkomst kunt u contact opnemen met Mark Ahsmann T: 043 – 368 54 13, E: m.ahsmann@mondriaan.eu of kijk op: www.mondriaan.eu. Maandelijks organiseert het Informatiecentrum een themabijeenkomst. Diverse onderwerpen, waarbij de geestelijke gezondheid centraal staat, komen aan bod.

Deze avond is een initiatief van Mondriaan en de stichting Omgaan Met Angst.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk