Aneurysma - wie is hier bekend mee?
Archief Lichaam & Geest
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

utreg

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 28
Vr Jul 05, 2013 5:07 pm Reageer met quote

aneurysma wie is hier bekend mee?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11403
Vr Jul 05, 2013 5:41 pm Reageer met quote

Ik heb het bijna 2 jaar geleden gehad. En uiteindelijk nog gered ook nog.

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Vr Jul 05, 2013 9:19 pm Reageer met quote

Mijn man Utreg, a.s. kerst is het 6 jaar geleden. Ze hebben hem voor de dood weggehaald, was kantje boord!

Groetjes Tiny

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Vr Jul 05, 2013 9:43 pm Reageer met quote

Utreg
Is vaak de Aorta die op knappen staat
Is echt gevaarlijk
EEn familielid van mij heeft het gehad
Hij is onmiddelijk geopereerd
Daarna moest hij wel gelijk stoppen met roken

Het leven komt zoals het komt

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Vr Jul 05, 2013 9:46 pm Reageer met quote

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aneurysma

Het leven komt zoals het komt

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11403
Vr Jul 05, 2013 10:24 pm Reageer met quote

mijn verhaal...
ik kreeg 's nachts heftige pijnen in mijn onderbuik. Heb 112 gebeld en die poeierden mij af met een pijnstiller en ik moest 's morgens maar contact opnemen met de huisarts. Later in de nacht nogmaals gebeld, maar ze zagen geen noodzaak om te komen.
's Morgens ben ik, zo eigenwijs als ik was niet gebeld, maar in de auto gestapt en naar de huisarts gereden. Onderweg ervoer ik dat ik geen kracht had in mijn linkerbeen. In de 2e versnelling gewoon doorgereden naar de huisarts, zonder schakelen. Daar aangekomen, gewoon de sleutel omgedraaid en me uit de auto gehesen, toevallig was er een andere patient die me geholpen heeft om binnen te komen. Ze keken me aan en hebben me direct op een brancard gelegd en een ambulance opgeroepen. Die heeft me naar het zkh gebracht, waar ik direct geholpen ben. Met goed resultaat. Echter deze ingreep was zo heftig dat ik nadien nog een operatie heb ondergaan om een mat van 20x30 cm als versteviging van de buikwand heb gekregen.
Tijdens de eerste operatie is er veel vervangen, maar een paar bloedvaten zijn niet gerepareerd, waardoor er nu te weinig bloedverversing naar de heupen gaat, hetgeen impliceert dat ik geen afstanden kan lopen, slenteren lukt nog wel.
Maar ik ben blij dat ik dit nog kan tikken.

let wel op, aneurysma is vaak erfelijk in de mannelijke lijn. Mijn vader is er aan overleden en onze zoon laat zich preventief onderzoeken.
Zie ook de link naar wikidepia

utreg

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 28
Za Jul 06, 2013 7:42 pm Reageer met quote

hallo bedankt voor jullie berichtjes en douwe hier weet de huisartsenpost ook van dus 112 kom hier wel hoop ik dan maar. groetjes en een fijn weekend

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk