Wie weet een goed aangepast hotel in Nederland
Archief Overige hobby's
Plaats reactie

solitaire

Superlid
Superlid
Antw.: 1178
Di Mei 11, 2010 9:18 pm Reageer met quote

Beste allemaal.
Mijn 63-jarige vriendin heeft helaas onlangs een beenamputatie moeten ondergaan. Verder is zij (en haar man) vitaal. Nu zouden ze graag in Nederland een een hotel boeken om van daaruit fiets/scootmobiel tochtjes maken. Wie weet hoe ze het beste aangepaste hotels kunnen vinden. Of nog beter wie heeft ervaring en kan goede hotels aanbevelen. Zij wonen in Ned. Limburg, dus deze provincie valt als vakantiebestemming af. Bij voorbaat dank. Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 35182
Di Mei 11, 2010 10:27 pm Reageer met quote

Mijn man heeft dezelfde handicap als je vriendin.

Gewoon even vragen bij het hotel.

Bijna alle hotels zijn voorzien van een aangepaste kamer enz.

Achter de wolken schijnt de zon

loes1960

Superlid
Superlid
Antw.: 1172
Wo Mei 12, 2010 3:58 pm Reageer met quote

kan je man we lopen loes ???

ik hou van het leven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Wo Mei 12, 2010 4:17 pm Reageer met quote

loes1960 schreef:
kan je man we lopen loes ???

Gelukkig wel Loes, we zijn 2 jaar geleden met de kinderen
naar Kos geweest en hadden daar ook een aangepaste kamer
op de begane grond.

solitaire

Superlid
Superlid
Wo Mei 12, 2010 10:01 pm Reageer met quote

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie reacties.
Mijn vriendin kan nog wel kleine stukjes met een kruk lopen, maar omdat zij een heel hoge amputatie heeft (als ik dat zo goed zeg), heeft ze veel last van de protese. Zij moet verder ook absoluut een aangepaste douchegelegenheid hebben.
Ik denk dat ze het beste een streek kunnen uitzoeken waar ze heen willen gaan en daar via internet of via de plaatselijke vvv op zoek kunnen gaan en daarbij misschien voor een nieuwer hotel kiezen, die hebben meestal wel de nodige voorzieningen.
Als er nog iemand een goede tip heeft, hoor ik dat graag.
Nogmaals mede namens mijn vriendin, bedankt.

Loezie

Superlid
Superlid
Wo Mei 12, 2010 10:42 pm Reageer met quote

Er is meer nodig dan een douche-stoel Pake.
Denk bijv. aan beugels om je aan vast te houden.
Zo ook een aangepast toilet.
Evt. gelijkvloers is heel belangrijk.

papaya.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 529
Do Mei 13, 2010 7:47 pm Reageer met quote

Ga naar het volgende adres.
Hoogeboom Vacantiepark.nl.

Die hebben diverse bungalows voor minder valide mensen.

Mijn zus en zwager die gaan er ook naar toe, omdat mijn zwager zelf in de rolstoel zit.

FerryG

Superlid
Superlid
Antw.: 1849
Vr Mei 14, 2010 7:08 pm Reageer met quote

En anders kan ik je Molengroet in Noord-Scharwoude aanbevelen. Wij zijn daar vorig jaar geweest en het beviel héél goed (mijn vrouw is volledig rolstoelafhankelijk, kan dus niet op haar benen staan door een spierziekte).

Ik word misschien 100 maar ik word nooit oud

Mijn website is bijgewerkt; nu moet hij op alle systemen werken (klik op www hieronder) maar werkt het onverhoopt nog steeds niet, gebruik dan Google Chrome als browser (gratis te downloaden)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

boerenthuis

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Za Jun 19, 2010 12:20 am Reageer met quote

Dag Solitaire,

Tip: sinds januari is Boerenthuis de Prikkebosk geopend.
Een accommodatie met het karakter van een pension, de luxe van een hotel en het comfort van thuis. De Lauwermar kamer is groot en erg goed aangepast voor gasten die rolstoel of andere hulpmiddelen gebruiken. Grote, luxe badkamer met veel mogelijkheden. Veel service (inclusief).
Voor meer details kijk op de site WWW.PRIKKEBOSK.NL of informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.
In directe omgeving zijn veel fietspaden, ook geschikt om met scootmobiel te berijden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

FerryG

Superlid
Superlid
Antw.: 1849
Za Jun 19, 2010 3:27 am Reageer met quote

Ik heb heel sterk het idee dat Boerenthuis heeft zitten koekelen op "forum handicap" of zoiets en dat hij daardoor dit forum heeft gevonden Razz

Ik word misschien 100 maar ik word nooit oud

Mijn website is bijgewerkt; nu moet hij op alle systemen werken (klik op www hieronder) maar werkt het onverhoopt nog steeds niet, gebruik dan Google Chrome als browser (gratis te downloaden)

solitaire

Superlid
Superlid
Za Jun 19, 2010 10:33 am Reageer met quote

FerryG schreef:
Ik heb heel sterk het idee dat Boerenthuis heeft zitten koekelen op "forum handicap" of zoiets en dat hij daardoor dit forum heeft gevonden Razz

Je haalt me de woorden uit mijn mond, eh... pen, eh.... toetsenbord, Ferry.

Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor zijn /haar bijdrage. Ik heb het doorgegeven maar ze weten nog niet precies waar ze naar toe gaan; ze is onlangs helaas weer geopereerd en kan momenteel geen prothese dragen.

DeWitteRoos

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Ma Nov 14, 2011 2:49 am Reageer met quote

Misschien een goed advies voor iemand die herstellende is, na operatie of ziekte. Of alleen maar tot rust wil komen. Een prachtige met antieke meubels ingerichte Rozenkamer, met uitzicht op het water. Gebruik van zwembad en welnessMet openbaar vervoer bereikbaar.
100 % eko-biologische maaltijden, maar ook alleen logeren en/of koffie en theezetten op de kamer.
Voor extra hulp kan gezorgd worden.

Contact via < telefoonnummer verwijderd, mod3 >

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

danoek

Stamgast
Stamgast
Antw.: 182
Za Nov 19, 2011 4:16 pm Reageer met quote

Je hebt in Alkmaar ook het zorghotel Palatijn dacht ik dat het heet. Het zit aan de Dillenburgstraat.

Sterkte voor je vriendin en dat deze operatie maar goed mag verlopen.

Oww, ik zie nu dat het eerste berichtje al een jaar oud is. Confused

Hoe is het verder gegaan met je vriendin en de vakantie?

solitaire

Superlid
Superlid
Zo Nov 20, 2011 1:36 am Reageer met quote

Bedankt voor de reactie. M'n vriendin heeft nog steeds heel veel problemen met de prothese. Er wordt nu door de doktoren naar een andere oplossing voor haar gezocht. Ze zijn inmiddels met de Zonnebloem op vakantie geweest.

wereld

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 20
Di Apr 10, 2012 10:47 pm Reageer met quote

Er is ook een website waarop heelveel aanbieders staan voor vakanties en uitjes speciaal voor mensen met een beperking.
https://beperking.kiesreis.nl/

Geniet vandaag, morgen kan het te laat zijn!
http://www.familiestart.nl

50uit59

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Za Mei 26, 2012 12:09 pm Reageer met quote

Even goochelen op vakantie en gehandicapten of aangepaste vakantiewoningen levert een schat aan bruikbare vakantiemogelijkheden op. Zelf ga ik regelmatig naar Thailand, Frankrijk en Hongarije. Maar ben ook op Curacao, Aruba, Mexico, Florida, Singapore en Bangkok geweest. In Thailand had ik een villa met prive zwembad gehuurd.

Maar soms verblijf ik in hotels, maar dat is soms ook wel een teleurstelling. Goed navragen helpt, maar zoals je het thuis gewend bent krijg je het nooit. De onoverkomelijkheden moeten dan opgevangen worden door mijn vrouw, waarmee haar vakantie toch net weer een beetje minder prettig wordt.
Dit blog https://vakantie-gehandicapten.blogspot.com geeft veel info over mijn ervaringen, maar ook over vliegen met een rolstoel. Of het blog https://wheelchairthailand.blogspot.com waar ik de bovenstaande vakantiewoning heb gevonden.
Een handicap, een amputatie of een rolstoel hoeft dus niet te beperken tot een vakantie in Nederland. Very Happy

Pagina 1 van 1

Plaats reactie