foto's uit powerpoint extraheren
Archief Digitale fotografie & computers
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Za Mrt 10, 2012 9:01 pm Reageer met quote

Niet zo lang geleden vroeg iemand hoe je foto's uit een powerpoint presentatie kon plukken. Helaas weet ik de titel niet meer en ook de zoekfunctie gaf geen info.

Hierbij toch nog enige info.

Je kent ze wel, de PowerPoint-bestanden met leuke foto's die regelmatig in je mailbox belanden. Als je die afbeeldingen op je harde schijf wil bewaren, zijn er verschillende manieren om dat aan te pakken. Maar niets zo makkelijk als de PowerPoint Image Extractor.

De installatie heeft weinig om het lijf. Even aangeven in welke map je dit handige programma wil installeren, en je kan aan de slag. De interface van het programma heeft weinig om het lijf: je ziet gewoon een grote LOAD-knop onderaan het venster waarmee je een PPS- of PPT-bestand kan selecteren.

Vervolgens worden de afbeeldingen en geluidsbestanden uit het bestand gestript en in een map op je harde schijf neergepoot. Op het einde van het proces vertelt PowerPoint Image Extractor je nog even waar je alles kan vinden, en daarmee is het afgelopen. Eenvoudiger kan haast niet.

Het valt bovendien op dat de kwaliteit van de beelden uit de PowerPoint-bestanden behoorlijk goed is. Je moet het dus niet stellen met foto's waarop je geen hond van een kat kan onderscheiden.

Zoals gezegd werkt PowerPoint Image Extractor uitsluitend met PPS- en PPT-bestanden, en je kan het programma gebruiken in Windows 95, 98, XP en Vista.

bron: Powerpoints strippen

Google ff op PowerpointimageExtractor.zip dan vindt U het wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Zo Apr 08, 2012 11:57 am Reageer met quote

dank je wel ron. goed van je, ik spaar alle p.p maar de laatste tijd kon ik ze niet openen, mijn pcdokter is aan het zoeken schijnt nu iets met microsoft te maken te hebben.?

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

eileen43

Stamgast
Stamgast
Antw.: 184
Zo Mei 13, 2012 12:50 am Reageer met quote

Ik ontvang mijn powerpoint mails via gmail. Daarbij kan je kiezen tussen "weergeven" en "downloaden". kies je weergeven, dan krijg je de foto's op een rijtje en kan je die je wilt houden rechtsklikken en opslaan als. Dan krijg je niet al die foto's op je schijf.

eileen43

Stamgast
Stamgast
Antw.: 184
Zo Mei 13, 2012 12:52 am Reageer met quote

pieneke schreef:
ik spaar alle p.p maar de laatste tijd kon ik ze niet openen, mijn pcdokter is aan het zoeken schijnt nu iets met microsoft te maken te hebben.?

Misschien moet je microsoft office opnieuw installeren?

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Zo Mei 13, 2012 4:07 pm Reageer met quote

hi eileen, ja microsoft is al opnieuw geinstalleerd, maar nog gaat het niet, nu is pc dokter zoekende, schijnt iets te hebben gevonden en zou dus snel even langskomen.
gelukkig kan ik ze allemaal opslaan en met usb stick ben een ander bekijken af en toe.
even behelpen, maar redding is nabij.

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk