alert zijn voor nepemails ABNAMRO (Fishing)
Archief Digitale fotografie & computers
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk


barth.1



Superlid
Superlid
Lid sinds: 21-11-2007
Antw.: 1989
Zo Feb 19, 2012 2:26 am Reageer met quote

Toen ik vandaag twee fishing emails in mijn inbox vond,
Zogenaamd afkomstig van de ABN AMRO Bank

met de onderwerpen:
"Belangrijk bericht van de ABN AMRO BANK"
en
"Onregelmatige activiteit gedetecteerd in uw account"

En een inhoud:

Quote:
Geachte klant,,

Houdt u er rekening mee dat uw ABN AMRO Internet Bankieren bijna is verlopen.
.

Want het actief te blijven, gebruik dan de link hieronder om uw rekening profiel bij te werken.


Was het voor mij meteen duidelijk dat het om fishing ging.
Ik heb namelijk geen rekening bij de ABN AMRO Wink

Maar mensen die wel bij de ABN AMRO zitten....
Wees gewaarschuwd voor nepemails!!!!
(En klik nooit op de link die erbij staat naar een ABN AMRO Logon, want die gaat naar een site die niet van de ABN AMRO is.)


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Advertentie











Tympaan



Superlid
Superlid
Lid sinds: 8-11-2008
Antw.: 27522
Zo Feb 19, 2012 3:05 pm Reageer met quote

Die mails komen regelmatig voorbij. Net als die valse nota's die ik zogenaamd zou moeten betalen.

Inderdaad, gewoon weggooien...

Cool



Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


hamertjetik.1



Superlid
Superlid
Lid sinds: 26-1-2007
Antw.: 4525
Zo Feb 19, 2012 5:08 pm Reageer met quote

Krijg er bijna elke dag wel één en ook van de ING en Rabobank ... er is geen bank meer die via je persoonlijke email contact zoekt, in je account op de site heb je een emailbox en daar kun je post ophalen als je ingelogd bent. Er wordt toch erg veel via de media gewaarschuwd en mensen blijven er nog steeds in trappen.


Het leven larderen met een vleug spiritualiteit, veel plezier en ondeugd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage


Janjan



Superlid
Superlid
Lid sinds: 14-2-2010
Antw.: 2380
Zo Feb 19, 2012 5:37 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Ik moet zeggen dat ik bij mijn nieuwe provider Ziggo, deze mails nog niet gehad heb.


Ik denk niet dat het aan welke provider dan ook ligt. Ik krijg ook dagelijks dit soort dingen in mijn mailbox. Ben bij UPC, eerder bij tele2.

Gewoon meteen naar de prullenbak. Eventueel blokkeren (helpt nauwelijks), alle neppers ook uit verwijderde berichten halen krijg je geen problemen.

Vooral door veel op internet te surfen(ook 50+) krijg je deze spam rotzooi.


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


pieneke



Superlid
Superlid
Lid sinds: 13-8-2007
Antw.: 3735
Ma Feb 20, 2012 4:39 pm Reageer met quote

hi the don, ik heb ziggo nu een jaar, en krijg voor het eerst allerlei spam van amro bank, heb ze gelijk doorgestuurd aan amro mail adres begint met valse enz.
telefonisch heb ik het ook gemeld en ze zijn blij als alle spam daarnaartoe gezonden wordt, zodat ze het kunnen onderzoeken.
vroeger was ik bij tele 2 en al die jaren nooit last gehad. ik heb wel mijn internet bet.rekg. bij amro eruit gegooid, ga nu gewoon naar het kantoor en betaal daar.
lijkt mij veiliger.
en ja allemaal met foutief nederlandsche taal, daar heb je het gelijk al mee door.



groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage


Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk