Kunstgaleries ?
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Ma Okt 31, 2022 2:34 pm Reageer met quote

Wanneer je in een populair en peperduur geworden buurtje enorme ruimtes, meestal onderstukken tegenkomt die -voor zover er iets te zien valt- gevuld gaan met zaken waar nul belangstelling voor bestaat, cq geen enkele klandizie voor te bespeuren is, wat daar dan van te denken?
Hieronder wat voorbeelden van de grootte en exclusiviteit van de bedoelde ruimtes

Kom hier zeker 4 maal in de week langs. Nooit iemand te zien.

idem

Waanzinnig grote 'loft', waarvan ik maar een klein deel kon fotograferen (ruiten zijn grotendeels afgeplakt), vaak wel wat aan de wand, maar in de vele jaren dat ik ook hier wekelijks verschillende malen langskom nog nooit een bezoeker gezien. We zien een schilder of electricien voorbij schuifelen op de foto. Zag ook een trap staan.

Ken deze eveneens bizar grote ruimte heel goed want was er in de jaren 70 enkele malen binnen. Toen ook al een galerie, maar met grootste openingen en heel veel bezoekers. De laatste 30-40 jaar geen hond binnen te zien, behalve de galeriehouder (?) zelf heel af en toe.

In een pand dat zo'n 30 jaar lang 'verbouwd werd'. Eindelijk ging er 10 jaar geleden wat mee gebeuren. Dachten we. Hetzelfde verhaal als hierboven.

Misschien komen er in deze ruimtes best wel eens klanten hoor, helemaal uitsluiten kan men zoiets nooit evenmin als uitsluiten dat deze klanten dan gelijk voor vele tienduizenden aankopen, want men moet toch uit de kosten komen.

Een wonderlijk fenomeen vind ik het. En zonde, zo zonde van de ruimte...

ps dit is maar een kleine greep uit de vele gelijkaardig gebruikte dus eigenlijk volkomen onbenut lijkende immens grote ruimtes in mijn omgeving

Nog een kleine aanvulling

Is alleen al wat ik hier op weg naar Appie nog geen 500 meter verderop tegenkom

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Di Nov 01, 2022 1:45 pm, in totaal 4 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1809
Ma Okt 31, 2022 2:43 pm Reageer met quote

de zgn "witwas galerieŽn" bekend fenomeen. Net zo als migrantenkappers.

Laatst aangepast door Ron1.1 op Ma Okt 31, 2022 6:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Ma Okt 31, 2022 2:45 pm Reageer met quote

daar dacht ik ook aan Ron. Toch doodzonde nietwaar?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1050
Ma Okt 31, 2022 3:00 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
de zgn "witwas galerieŽn" bekend fenomeen.

Daar dacht ik ook aan.

Het is zonde dat dit soort prachtige gebouwen niet voor woningbouw of anderszins wordt ingericht.

Wat mij opvalt, en ik weet niet of ik dat goed zie, maar in Frankrijk wordt veel meer gebruik gemaakt van de oude gebouwen, daar zij ook iets van erfgoed in zich dragen, en het wordt omgebouwd tot woningen.
Ik heb het idee, dat als ik in Nederland kom , met name Breda, dan zie ik dat heel erg veel mooie oude gebouwen, er niet meer zijn maar vervangen zijn door nieuwbouw.

Zo zonde. Die galeries kan veel meer mee gedaan worden imo.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1809
Zo Nov 06, 2022 11:04 pm Reageer met quote

wat ze daar verkopen kun je toch niet van bestaan, wie wil die zgn. kunst van die kunstenmakers nu kopen ????

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30385
Wo Nov 09, 2022 1:09 pm Reageer met quote

De kunst van kunst is niet het maken, maar het verzinnen van een verhaal.
En vooral het hebben van de juiste relaties...

Faber quisque fortunae suae

Pagina 1 van 1

Plaats reactie