Ieder jaar 80 neuwe soorten paddenstoelen erbij
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 953
Vr Sep 30, 2022 1:42 pm Reageer met quote

Ja natuurlijk Lucia Exclamation

Alleen jij schreef

Quote:
En dit is dan nog maar een voorbeeld hie jongeren omspringen met dieren.

En dan lees ik dat en dan denk ik→ dat is echt wel een heel uitzonderlijk voorbeeld, heel erg naar en niet normaal en gelukkig weet dat ook het gros van de kinderen.

Wist je trouwens dat als kinderen dieren mishandelen, dat dit KAN betekenen dat er een psychopathische karakterstructuur aan ten grondslag ligt? Zo niet normaal is dit (gelukkig). En wist je dat de latere echt nare psychopaten vaak als kind al dieren mishandeld hebben?

Jouw "en dit is nog maar een voorbeeld hoe jongeren omspringen met dieren" suggereerde in mijn ogen juist dat jongeren als groep zo omspringen met dieren.
Gelukkig begrijp ik uit je laatste post dat die manier van lezen van mij, door jou in elk geval niet zo bedoeld is. En dat is fijn!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 702
Vr Sep 30, 2022 1:55 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:

Alleen jij schreef

Quote:

En dan lees ik dat en dan denk ik→ dat is echt wel een heel uitzonderlijk voorbeeld, !

Wel Pien, ik kan je vertellen dat het echt niet zo uitzonderlijk is tegenwoordig.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6004
Vr Sep 30, 2022 2:37 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:

Alleen jij schreef

Quote:

En dan lees ik dat en dan denk ik→ dat is echt wel een heel uitzonderlijk voorbeeld, heel erg naar en niet normaal en gelukkig weet dat ook het gros van de kinderen.

Wist je trouwens dat als kinderen dieren mishandelen, dat dit KAN betekenen dat er een psychopathische karakterstructuur aan ten grondslag ligt? Zo niet normaal is dit (gelukkig). En wist je dat de latere echt nare psychopaten vaak als kind al dieren mishandeld hebben?

Jouw "en dit is nog maar een voorbeeld hoe jongeren omspringen met dieren" suggereerde in mijn ogen juist dat jongeren als groep zo omspringen met dieren.
Gelukkig begrijp ik uit je laatste post dat die manier van lezen van mij, door jou in elk geval niet zo bedoeld is. En dat is fijn!

Kinderen die dieren kwellen hebben inderdaad vaak een antisociale gedragsstoornis. Ik kan nergens vinden dat dit nu vaker voorkomt dan vroeger, inegendeel, de symptomen worden vaak eerder herkend, bijvoorbeeld via school en deze kinderen komen steeds vroeger in beeld, waardoor er ook behandeling kan volgen.
Dat het misschien lijkt dat het vaker voorkomt dan vroeger heeft naar mijn mening alles te maken met sociale media. Waar vroeger zo'n incident als met die egels bekend was in kleine kring, wordt het nu uitgebreid gedeeld op bijvoorbeeld Facebook. Dan lees je die berichten dus veel vaker dan vroeger.
Dat doet zich vaker voor. Het lijkt of er nu bijvoorbeeld meer incidenten met pedofielen voorkomen, terwijl geen enkel cijfer dat ondersteunt. Maar nu wordt zoiets talloze malen gedeeld op sociale media, wereldwijd zelfs en lijkt het alsof er geen kind meer veilig op straat kan spelen. Een zijsprong misschien, maar het is altijd handig om even de cijfers te checken als je het gevoel hebt dat er zaken veranderen. Nederland stijgt wel op de ladder van landen met de meeste dierenmishandelingen, maar dat is vooral te wijten aan de misstanden in bijvoorbeeld slachterijen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 2:51 pm Reageer met quote

Niemand beweert hier dat het tegenwoordig meer gebeurt dan vroeger. Ik zie het vaker gebeuren in mijn omgeving, dus cijfertjes heb ik niet nodig om vast te stellen wat ik met eigen ogen zie en zo ook anderen om mij heen.

Wat een stukje psychiatrie in dit draadje doet is me niet duidelijk. Is hooguit een stukje interessantdoenerij in mijn ogen.
Laughing

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Sep 30, 2022 3:19 pm Reageer met quote

lucia51 schreef:
Niemand beweert hier dat het tegenwoordig meer gebeurt dan vroeger. Ik zie het vaker gebeuren in mijn omgeving, dus cijfertjes heb ik niet nodig om vast te stellen wat ik met eigen ogen zie en zo ook anderen om mij heen.

Wat een stukje psychiatrie in dit draadje doet is me niet duidelijk. Is hooguit een stukje interessantdoenerij in mijn ogen.
Laughing

Nee hoor, het is een aanvuling op wat Pien ook al zei. Aan het kwellen van dieren door jongeren ligt vaak een psychiatrische oorzaak ten grondslag.
Het is altijd handig dat wanneer je een probleem constateert, je op zoek gaat naar de oorzaken daarvan. Vind ik.
Dat het in jouw omgeving vaker gebeurt vind ik dan bijvoorbeeld ook interessant en dan denk ik ook, zou daar onderzoek naar zijn gedaan waarom het in de ene buurt toeneemt en in de andere buurt (daar waar wij wonen bijvoorbeeld) niet? Misschien ga ik daar ook eens naar op zoek, als ik even tijd heb.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 3:50 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Pien2022 schreef:

Alleen jij schreef

Quote:

Kinderen die dieren kwellen hebben inderdaad vaak een antisociale gedragsstoornis. Ik kan nergens vinden dat dit nu vaker voorkomt dan vroeger, inegendeel, de symptomen worden vaak eerder herkend, bijvoorbeeld via school en deze kinderen komen steeds vroeger in beeld, waardoor er ook behandeling kan volgen.
Dat het misschien lijkt dat het vaker voorkomt dan vroeger heeft naar mijn mening alles te maken met sociale media. Waar vroeger zo'n incident als met die egels bekend was in kleine kring, wordt het nu uitgebreid gedeeld op bijvoorbeeld Facebook. Dan lees je die berichten dus veel vaker dan vroeger.
Dat doet zich vaker voor. Het lijkt of er nu bijvoorbeeld meer incidenten met pedofielen voorkomen, terwijl geen enkel cijfer dat ondersteunt. Maar nu wordt zoiets talloze malen gedeeld op sociale media, wereldwijd zelfs en lijkt het alsof er geen kind meer veilig op straat kan spelen. Een zijsprong misschien, maar het is altijd handig om even de cijfers te checken als je het gevoel hebt dat er zaken veranderen. Nederland stijgt wel op de ladder van landen met de meeste dierenmishandelingen, maar dat is vooral te wijten aan de misstanden in bijvoorbeeld slachterijen.

In tegenstelling tot Lucia vind ik dit draadje wat ik zelf gestart ben juist heel erg interessant. En niet om interessant te doen, maar juist opdat iedereen er bij bepaald gedrag en boven op springt. Ik heb zelf mijn hele leven met kinderen gewerkt (met kleine onderbrekingen van niet) en ik ken het gewoon niet. Daarmee zeg ik dus niet Lucia dat jij ongelijk hebt!!

Mocht mijn kleinzoon bij de vraag: "schatje wat wil je eten vandaag", aangeven dat hij vlees zo lekker vind maar het zo sielug vindt dat daarvoor een dier dood gemaakt moet worden (zeer normaal gedrag voor een jong kind) en daarbij gelijk besloten dat we dus geen vlees eten die dag → zo staat daar tegenover dat het zeer abnormaal is dat een kind ouder dan 5 jaar een dier bewust pijn doet en zeker als het om pubers gaat.

Dus ik heb gelijk dezelfde vraag als Willemijn→ hoe kan het dat het in buurt 1 meer aanwezig is als in buurt 2 ? Want ik heb zelf in totaal alleen met de kinderen meer als 10 jaar in een echte achterbuurt wijk gewoond en ook daar nooit dit soort fratsen tegen gekomen (wel vandalisme waarbij de kinderen en jongeren altijd toestonden dat ik ingreep en ze netjes, vriendelijk en beleefd corrigeerden en ze onder mijn leiding altijd alles weer netjes alles opruimden Very Happy ). Dus zowel in mijn werk als waar ik woon ken ik mishandelen van dieren niet. Want daar praten we over in het voorbeeld van voetballen met egeltjes.

Dus ik vind het juist erg boeiend Lucia wat je inbrengt en zie het totaal niet als wel of niet interessant doenerij van wie dan ook. Ik neem het ook zeer serieus juist. Want dan denk ik, is dat dan de laatste 10 jaar veranderd dat gedrag en zo ja→ hoe komt dat dan (ben iets meer als 10 jaar uit Nederland weg) ?

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 3:58 pm Reageer met quote

Beste Pien, niet jij bent dit draadje gestart. Laughing

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6299
Vr Sep 30, 2022 4:05 pm Reageer met quote

In de streek waar ik opgroeide (dat gebied heette toevallig ook 'de Streek') was een ruwe omgang met dieren gebruikelijk, zeker voor jongens. Om stoer te doen, en omdat je dat veel om je heen zag, bv op de koemarkt waar de koeien altijd met veel gevloek en getier met bamboestokken op het achtereind geslagen werden om de laadklep van de veewagen op of af te gaan te gaan. Dat hoorde er gewoon bij. Ook geiten, schapen die verhandeld werden werden veelvuldig geschopt en gemept.
Het was volstrekt niet gemeen bedoeld (denk ik), dieren waren gewoon handel, niemand stond er bij stil dat ze gevoel hadden, angst, pijn kenden, emoties hadden zoals wij. Of misschien begreep men dat wel, maar vond men dat van geen enkel belang. Mededogen met een dier, dat kende men vrijwel niet. 'Men' want een uitzondering daarop kan ik me niet heugen.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 4:35 pm Reageer met quote

lucia51 schreef:

Laughing

Daarvoor gebeurde dit, waar jij op reageerde met "een stukje interessant doenerij

"
Pien2022 schreef:

Alleen jij schreef

Quote:

Waarop Willemijn reageert met:
"
Dat doet zich vaker voor. Het lijkt of er nu bijvoorbeeld meer incidenten met pedofielen voorkomen, terwijl geen enkel cijfer dat ondersteunt. Maar nu wordt zoiets talloze malen gedeeld op sociale media, wereldwijd zelfs en lijkt het alsof er geen kind meer veilig op straat kan spelen. Een zijsprong misschien, maar het is altijd handig om even de cijfers te checken als je het gevoel hebt dat er zaken veranderen. Nederland stijgt wel op de ladder van landen met de meeste dierenmishandelingen, maar dat is vooral te wijten aan de misstanden in bijvoorbeeld slachterijen."

Waarop jij reageert

Dit topic ben jij gestart en ik volgens mij begon over dat ik dit niet herken zie hierboven vetgedrukte. Dus ik startte dit draadje.
Quote:
Beste Pien, niet jij bent dit draadje gestart. Laughing

Ik snap het dus even niet meer Embarassed

Nicolaas, wat interessant vind ik je post. Zeg jij hiermee dat op het platteland vele male ruwer met dieren werd omgesprongen als in de steden (ik heb het meest in dorpen en steden gewoond, en nooit op het platteland vroeger → gelukkig wel nu).

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 4:52 pm Reageer met quote

Wel Pien, dat gebeurt als er van alles bij gehaald wordt wat eigenlijk niets te maken heeft met het onderwerp.
Dan zie je door de bomen het bos niet meer, maar het onderwerp was dus de aanwas van paddenstoelen ieder jaar.
En daar mogen we blij om zijn.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Sep 30, 2022 5:29 pm Reageer met quote

lucia51 schreef:
Wel Pien, dat gebeurt als er van alles bij gehaald wordt wat eigenlijk niets te maken heeft met het onderwerp.
Dan zie je door de bomen het bos niet meer, maar het onderwerp was dus de aanwas van paddenstoelen ieder jaar.
En daar mogen we blij om zijn.

Precies dan spring je van paddenstoelen via jeugd en natuur naar dierenmishandeling. ( eh door wie ook alweer?). Zo erg is dat niet. Zo gaat dat soms..en ach.. gaan we nu toch weer naar de paddenstoelen die Kabouter Spillebeen ook molesteerde door erop heen en weer te wippen? En die was vast niet meer zo jong. Laughing

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 5:52 pm Reageer met quote

lucia51 schreef:

Laughing

Ik vind het prima om weer terug te gaan naar de paddenstoelen. Maar egeltjes hebben ook mijn interesse hoor. Er zitten er hier veel, en dat vind ik erg fijn. Vorig jaar zelfs moeder met 3 kleintjes, helaas is er iets mis gegaan want op een dag lagen 2 kleintjes dood plus de moeder. Dat vond ik toch wel heel treurig want ze leken in goede gezondheid en we zagen ze elke avond uit hun holletje komen en dan het terras af tippelen. Dus misschien aangevallen want er zitten hier natuurlijk veel wilde dieren zoals vossen en dassen en allerlei roofvogels.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 262
Vr Sep 30, 2022 7:50 pm Reageer met quote

lucia51 schreef:

Wat jij schrijft dacht ik dus ook Pluk. Er staat je dus dezer dagen nog veel nieuws te ontdekken. Leuk!

Ik ben dus terug geweest in het (bosrijke) gebied waar ik ben opgegroeid. De enige voor mij nog herkenbare paddenstoelen waren de cantharel en het eekhoorntjesbrood .... De (echt vele) andere soorten die we hebben gezien waren prachtig maar ken of herken ik jammer genoeg niet of niet meer. De heerlijke bos en paddenstoelengeur was er gelukkig nog steeds Very Happy. Ik weet dat we ze niet mochten plukken, dus een prachtige zonnige dag sluit ik nu af met een boek over paddenstoelen uit de boekhandel en oesterzwammen, tofu, soep en brood van Odin ...

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 8:29 pm Reageer met quote

[quote="Pluk"]
lucia51 schreef:

Wat jij schrijft dacht ik dus ook Pluk. Er staat je dus dezer dagen nog veel nieuws te ontdekken. Leuk!

Ik ben dus terug geweest in het (bosrijke) gebied waar ik ben opgegroeid. De enige voor mij nog herkenbare paddenstoelen waren de cantharel en het eekhoorntjesbrood .... De (echt vele) andere soorten die we hebben gezien waren prachtig maar ken of herken ik jammer genoeg niet of niet meer. De heerlijke bos en paddenstoelengeur was er gelukkig nog steeds Very Happy. Ik weet dat we ze niet mochten plukken, dus een prachtige zonnige dag sluit ik nu af met een boek over paddenstoelen uit de boekhandel en oesterzwammen, tofu, soep en brood van Odin ...[/quo

Wat leuk dat je daar teruggeweest bent. Ik ken bijna geen namen van paddenstoelen. Inmiddels wel lid geworden van de paddenstoelengroep waar Redone het over had. Met grote verbazing kijk ik op van zoveel paddenstoelen die ik niet ken en de prachtige foto's die daar geplaatst worden.
Ik wens je ook een mooie zondag lees en kijkplezier van je boek.

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Vr Sep 30, 2022 8:44 pm Reageer met quote

Zoek je een paddenstoelen route Question via bijgevoegde link vind je er misschien wel een .

https://tinyurl.com/2xkjfcbp

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 9:28 pm Reageer met quote

[quote="Greet---Gribou"]Zoek je een paddenstoelen route Question via bijgevoegde link vind je er misschien wel een .

https://tinyurl.com/2xkjfcbp[/quote

Dank je Greet voor deze link.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5896
Vr Sep 30, 2022 10:24 pm Reageer met quote

Dat zijn mooie routes hè om te wandelen Laughing
Leuk Lucia dat je lid ben van die paddenstoelen site, ik kijk er regelmatig naar, in het begin stuurde ik veel foto's in, maar heb er niet zo veel tijd voor.

Fijn weekend allemaal!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Za Okt 01, 2022 7:05 pm Reageer met quote

Donc, gewandeld met Yuillia en haar zoon en heel veel paddenstoelen gezien. Zo prachtig

De roze eetbare paddenstoelen
2

Meer namen ken ik niet, dus leef jullie uit.......Graag zelfs want ik leer graag bij!
2

3

4

5

6

7
Elfenbankjes?

En deze eten we vanavond, want paar gepakt die in een hele grote groep stonden
8

Laatst aangepast door Pien2022 op Za Okt 01, 2022 9:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5896
Za Okt 01, 2022 9:02 pm Reageer met quote

Foto 3 is een gewone beurszwam Pien en 6 is waarschijnlijk een gele aardappel bovist, 7 is een reuzenzwam.

Dennenvoetzwam.

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Za Okt 01, 2022 9:45 pm Reageer met quote

Dank je wel Regone.

Met name gele aardappel bovist had ik nog nooit eerder gezien. Ik vond hem erg mooi.
De reuzenzwam is ook al zo prachtig.

Die dennenvoetzwam vind ik echt prachtig.

Ik geloof niet dat ik ooit die paddenstoelen bij naam zal kennen. Maar ik vind ze wel prachtig!

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie