Show wat je gegeten hebt
Koken & recepten
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 14478
Vr Sep 09, 2022 9:55 pm Reageer met quote

Pien, mijn recept is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje. Gewoon gehakt gebruiken kan ook en de kaas ziet er gewoon gezellig uit en n voor de kleur. Verder geen meerwaarde voor bij de tonijn.
Gewoon kliekjes wat je in huis hebt Wink

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 953
Vr Sep 09, 2022 10:00 pm Reageer met quote

Dat bijgeraapt zooitje Hehety ziet er fantastisch uit → hahahaha en ik ga het zeker proberen. Misschien morgen al, afhankelijk of we nog rijpe paprika's hebben. Want op dit moment is de tuin de baas over wat we eten. Wat klaar is→ dat eten we of maken we in voor de winter.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 11, 2022 12:54 pm Reageer met quote

De tuin geeft een andere menukeuze als de gevulde paprika's. Maar dit gaat zeker gemaakt worden een keer.

Gisteren hadden we een picknick tijdens het bezoeken van een tuin. Dat was erg leuk en op een goddelijke plek

Ons uitzicht want de tafels stonden op het terras hiernaast

Vanochtend bezig geweest met het voorbereiden van het eten voor vanavond en mijn man bracht de groente binnen dus wordt een beetje een herhaling van de rijst met savoie kool maar nu ga ik het maken met bami.

Als mensen denken dat een eigen tuin enkel en alleen romantiek is dan helpen deze foto's je wellicht uit de droom Laughing

Het heeft best wel geregend dus zijn er allerlei slakjes die smullen en worden de bladeren aan de rand wat bruin. Gelukkig bleef er na schoonmaken nog genoeg over. Wij spuiten dus niet en elk slakje , hoe klein ook, wordt met liefde naar het dennenbosje gebracht en daar onder de bomen neergezet (ver van mijn kruiden en groente tuin→ dat dan wel weer Laughing )→ er zijn natuurlijk wel wat grenzen aan dierenliefde

Afval inclusief de harde nerven van het blad

Mijn grote vriendin in crime → is met stip op 1. google map dit als het gaat om het vinden van de weg en 2. deze keukenprinses die zo helpend is bij al het verwerken van al de grote hoeveelheid groentjes het zij tot een maaltijd het zij voor in de potten als voorraad voor de winter.
Een cadeau van mijn man die timmerman is en aangaf dat hij ook niet hele dagen in de schuur bezig is met enkel een hamer en een schroevendraaier toen hij mijn verschrikte blik zag→ zo van "wat doe jij nu". . Evil or Very Mad

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6299
Ma Sep 12, 2022 4:23 pm Reageer met quote

Ziet er uit om van te watertanden, we doen hier veel inspiratie uit op Pien!
Ik vrees dat ikzelf wat hangen blijf in het beperkte repertoire van gerechten dat ik graag klaarmaak.
Zoals deze appel-kaneel cake met rozijnen

Ligt nog af te koelen. Het bakpapier gebruik ik ín de vorm want dat spaart weer afwas uit. ook is de cake gemakkelijk uit de vorm te halen zo.

En deze salade, ook een beetje een verplicht nummer geworden hier

Mais, komkommer, paprika, cherry tomaatjes, rode ui, delbare appel (helaas maar kort te krijgen hier), rozijnen, feta. Aangemaakt met veel zwarte peper, gemberpoeder, paprikapoeder, zout, rijstolie en kruidenazijn.

Soms varieer ik met druiven en walnoten ipv tomaatjes.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 12, 2022 11:39 pm Reageer met quote

Die salade ziet er heerlijk uit. Zo gaaf. Recept ga ik zeker een keertje proberen.

Heb je ook een recept van die heerlijke cake ? Ik heb inmiddels foto's gemaakt van een INdische curry maar ik ben te moe om nu te plaatsen, dus dat gaat nog komen.

Hopelijk gaan meer mensen hun eten showen. Ik vind die van jou in ieder geval erg goed gelukt Nicolaas!

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Sep 13, 2022 5:06 pm Reageer met quote

Effekes weer iets gezellig. Gisteren heb ik een indische curry gemaakt met aubergines en van allerlei groentjes uit de tuin (echt alles was uit de tuin, zo kicken): ui, knoflook, paprika, courgette, rode pompoen (250 gram), verse gember (gekocht) en stukje rode peper en we hadden nog een klein meloentje die goddelijk smaakte er door heen. Ik heb het met amandelmelk gedaan (kokosolie is voor mij te cholesterol rijk) en dit met 3 soorten rijst . HEt was zo vreselijk lekker.

Het uitzicht:

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 19, 2022 3:47 pm Reageer met quote

Deze week de laatste hoeveelheden groente verwerkt voor de voorraad winter.

Omdat ik te weinig potten heb, zoals altijd op het einde, is het wat improviseren

Dus geen pasta's meer maar tomatenpuree, waar ik dan later van alles kan maken. Door de puree krijg je kleine geconcentreerde hoeveelheden en heb ik dus minder potten nodig

En de laatste 6 kg aan schoongemaakte courgettes met citroen en meloen

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6299
Ma Sep 19, 2022 4:07 pm Reageer met quote

Wat een werk Pien, en alle glazen potjes van het afgelopen jaar opgespaard voor dit doel zo te zien. Petje af.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6004
Ma Sep 19, 2022 4:10 pm Reageer met quote

Veel werk, maar ik kan me zo voorstellen dat het een heerlijk gevoel van voldoening geeft als je zo je eigen voorraad hebt gemaakt. Ziet er goed uit!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 19, 2022 4:43 pm Reageer met quote

Dank jullie wel. HEt geeft veel voldoening en ook veel pijn aan mijn rug. Dus nog een half uurtje wachten en dan is ons zwembadje door de zon weer genoeg opgewarmd en kan ik mijn oefeningen doen in het water. Laughing

HEt is wel een hele besparing. Want al vanaf april kopen wij geen groente meer, geen jam meer in de super.
VAnaf juli komt daar ook nog tomaten pasta bij.
Vandaag gaan we onze eigen boerenkool eten die al in augustus klaar was Laughing , foutje in de zaai planning, en die ik geblancheerd heb en in de vriezer gedaan.
TEvens hebben we pepertjes voor een jaar in de vriezer (vol emmertje) bietjes op zuur in de potten, chutney in de potten, op de planken liggen rode pompoenen, fles pompoenen, aardappelen (rode en die zijn zo lekker) en de sla komt er bijna weer aan, idem paksoi en spinazie
Dus ik denk dat we er ook veel voordeel mee hebben financieel (alhoewel het eerste jaar een groente tuin ook investering is).
Manlief is al vol bezig om alle zaadjes mooi te drogen en te bewaren, dus volgend jaar hoeven we dat niet meer te kopen en gaan we ook rode uien erbij doen.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie