Leuk programma over model treinen.
Hobby en zo
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 337
Di Sep 06, 2022 6:48 pm Reageer met quote

Beste mensen, de meeste vrienden weten wel dat ik als hobby ook modeltreinen heb.
Vorig jaar is er een heel mooi programma geweest van de bouw van modeltreinen waar 5 groepjes het opnemen tegen elkaar wie de mooiste baan heeft gemaakt. Een gezellig programma zonder die verrekte reclame. Het is 8 oktober op NPO 1 om 20.30 uur.

Wat zou de wereld mooi zijn als de mensen net zo'n groot hart zouden hebben als dieren.

Laatst aangepast door TheDon op Za Okt 08, 2022 6:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1001
Do Sep 08, 2022 4:26 pm Reageer met quote

TheDon, het ziet er heel gezellig uit dat programma.

Ik weet dat mensen helemaal op kunnen gaan in hun hobby modeltreinen, en ook al heb ik dat zelf niet en mijn man ook niet, ik heb bij vrienden genoten van wat er allemaal op zolder reed en dan m et name als ik zag hoeveel plezier er is en was met alles in elkaar bouwen, al die treinhuisjes etc opbouwen, het handenarbeid werk etc en vooral de glunderende gezichten van vrienden die zo genieten van hun hobby als de treintjes via bergen en dalen hun route lieten zien in het miniatuur aan ons.

Dus veel plezier met deze uitzending!

TheDon

Stamgast
Stamgast
Do Sep 08, 2022 11:33 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
TheDon, het ziet er heel gezellig uit dat programma.

Ik weet dat mensen helemaal op kunnen gaan in hun hobby modeltreinen, en ook al heb ik dat zelf niet en mijn man ook niet, ik heb bij vrienden genoten van wat er allemaal op zolder reed en dan m et name als ik zag hoeveel plezier er is en was met alles in elkaar bouwen, al die treinhuisjes etc opbouwen, het handenarbeid werk etc en vooral de glunderende gezichten van vrienden die zo genieten van hun hobby als de treintjes via bergen en dalen hun route lieten zien in het miniatuur aan ons.

Dus veel plezier met deze uitzending!

Dank je wel Pien!!
Het is idd een hele leuke hobby en we doen het samen, ik de techniek en mijn vrouw de scenery.
Ook een voordeel, je blijft ermee bezig.
Ook zijn er vele beursen waar je naar toe kan en op facebook zitten vele clubs waar ik inmddels ook lid van geworden ben.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Zo Okt 09, 2022 12:25 am Reageer met quote

Vanavond lekker gekeken naar het programma over modeltreinen. Eindelijk weer eens een leuk programma ipv dat geouwehoer over klimaat, boeren, corona, kabinet enz., enz. Ohja, ook geen reclame!!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15732
Zo Okt 09, 2022 2:18 am Reageer met quote

TheDon schreef:
Vanavond lekker gekeken naar het programma over modeltreinen. Eindelijk weer eens een leuk programma ipv dat geouwehoer over klimaat, boeren, corona, kabinet enz., enz. Ohja, ook geen reclame!!

<LOL>! Het hoort er allemaal bij maar gelukkig hebben we de keuze om letterlijk of figuurlijk de knop om te draaien om dingen te doen waar we plezier aan beleven. We hebben het vaker over deze prachtige hobby gehad. Ik begrijp maar al te goed hoe mooi het bezit van een mooi scenario met modeltreinen is want ik had er in mijn jeugd ook een waar ik uren mee zoet kon zijn. Je bent er volgens mij nooit helemaal klaar mee omdat er altijd wel iets te verbeteren of uit te breiden valt. Als je iets weet van elektronica en computertechniek heb je al helemaal eindeloze mogelijkheden om de werkelijkheid zo getrouw mogelijk te benaderen. Mijn ouwe spulletjes zijn inmiddels de deur uit om er iemand anders verzameling mee uit te breiden. Op een gegeven moment moet je wat keuzes maken omdat je niet alle hobby's kunt aanhouden. Ik beperkt me dus maar tot de docu's van Rail Away maar heel leuk dat jullie er samen nog zo actief mee bezig zijn.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Zo Okt 09, 2022 11:56 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Okt 09, 2022 9:42 am Reageer met quote

Ik zag het langs komen en moest aan jou denken LeDOn. Leuk dat je ervan genoten hebt.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6006
Zo Okt 09, 2022 10:50 am Reageer met quote

Uiteraard hier ook "treintjes" gekeken. Ik kan het niet nalaten tegen mijn man te zeggen: "zo kan het ook", als ik zie hoe er in twee dagen een baan staat. De baan van mijn man is nog bij lange na niet af en hij is al 40 jaar bezig! In die tijd hebben ze de hele Oriënt Express aangelegd. Laughing

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30182
Zo Okt 09, 2022 11:38 am Reageer met quote

Dat soort programma's zouden er meer moeten zijn.
Pas nog een programma gezien dat over lego-bouwen ging. Ik heb altijd gedacht dat dat kinderspeelgoed was. Maar daar waren volwassenen bezig met een soort competitie waarin ze ongelooflijke dingen moesten maken.

Ik ga toch eens kijken of ik die oude kist met legoblokjes nog op zolder kan terugvinden. Very Happy

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Okt 09, 2022 11:52 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dat soort programma's zouden er meer moeten zijn.
Pas nog een programma gezien dat over lego-bouwen ging. Ik heb altijd gedacht dat dat kinderspeelgoed was. Maar daar waren volwassenen bezig met een soort competitie waarin ze ongelooflijke dingen moesten maken.

Ik ga toch eens kijken of ik die oude kist met legoblokjes nog op zolder kan terugvinden. Very Happy

Tegenwoordig is Lego heel wat meer dan die blokjes van toen Tympaan.Zie hier de nieuwe aanwinst van onze kleinzoon!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Okt 09, 2022 12:04 pm Reageer met quote

Dat blijkt wel.

Dit was het wel ongeveer toen ik de leeftijd van je kleinzoon had. Very Happy

Ook in speelgoedland is wel een en ander veranderd..

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Okt 09, 2022 12:17 pm Reageer met quote

Hahaha, ja dit ken ik ook. Bij mijn kinderen werden er al meer bouwpakketten verkocht ,maar nu...
Het ziet er geweldig uit, er zit ook een complete motor in en om het in elkaar te zetten was er een boekje bij met 1000(!)bouwtekeningen.
Het nadeel is dat je hem nooit meer voor een tweede keer kan maken.Als je het koopt zijn de onderdelen keurig gesorteerd en werk je per genummerd zakje aan de opbouw. Ligt alles op een grote hoop lukt je dat nooit meer.
Dus deze Bugatti ( geloof ik) blijft op de kast in zijn kamer staan.
Dan nodigde "onze" Lego toch meer uit tot creativiteit.
Los daarvan blijft het aantrekkelijk, want als kleinzoon niet oplette waren zijn vader, zijn moeder, zijn broer, zijn zus én opa ermee aan het werk. Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Okt 09, 2022 12:37 pm Reageer met quote

Ik denk dat dát het nadeel van de 'nieuwe' lego is. "Pappa, de auto is klaar" en dan kun je niet meer zeggen: Maak er nu maar wat anders van. Dus zou je weer een nieuwe set moeten kopen. Zakelijk bekeken natuurlijk goed gezien van meneer Lego. Maar ik denk dat de 'oude' lego toch beter is voor de algemene creativiteit van een kind. Voordeel was ook dat je bij elke verjaardag of andere gelegenheid et blokjes bij kreeg en dus wat grotere dingen van kon maken met dezelfde blokjes. En het bouwsel niet op een plank stof stond te vangen.

Maar het is een mooie auto. Dat wel..

TheDon

Stamgast
Stamgast
Zo Okt 09, 2022 4:31 pm Reageer met quote

Lego heb ik ook gehad toen ik nog een klein manneke was. Je had toen ook van die kleine doosje met onderdelen voor 95 cent. Daar heb ik er heel veel van gekocht.
Het was leuk maar simpel vergeleken met nu.

Ik heb vroeger ook een treinbaan gehad maar dat was eenvoudig en er zijn toen heel wat trein ongelukken op de baan geweest. Smile
Nu werkt het digitaal en kan je alles apart besturen.
Het mooie vind ik dat je je eigen wereld kan maken, onze baan is opgebouwd naar Duitse normen. We hebben namelijk heel veel in Duitsland vakantie gevierd en dat hebben we enig sinds in de baan verwerkt. Mijn vrouw is er ook mee bezig en houd zich bezig met de scenery. Op de bijgaande foto zie je dus wat we maken. We zijn enorme honden liefhebbers en vandaar ook een training club voor honden.

Wat zou de wereld mooi zijn als de mensen net zo'n groot hart zouden hebben als dieren.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15732
Zo Okt 09, 2022 8:58 pm Reageer met quote

En zelfs een camping! Je hebt er vast en zeker veel tijd en moeite in geďnvesteerd maar het is de moeite waard, als ik je foto's bekijk. Mooi gedaan, Don!

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Okt 09, 2022 9:30 pm Reageer met quote

Wat een enorme liefde en aandacht zit hier in zeg→ wouw→ echt prachtig. Leuk om dit samen met je vrouw te doen!

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Okt 09, 2022 9:31 pm Reageer met quote

Mooie baan, TheDon.

Hoe houd je het allemaal een beetje stofvrij. Want je ziet wel eens van die layouts waar het stof en zelfs spinnewebben, behoorlijk storend aanwezig is.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Ma Okt 10, 2022 12:09 am Reageer met quote

Mensen, bedankt voor de complimenten.
Mijn vrouw houd het schoon met een swiffer, dat is een soort borstel van allerlei stukjes lichte stof die vuil aan trekken, een soort magnetisme.
Dat gaat heel goed.
De rails schoon houden, heb ik een speciale wagon voor waar onder de wagon een vierkant plaatje zit met daarop een stuk rail gum. Verder houd ik zelf het rijdende materiaal bij.
We hebben nog zat wensen voor de baan, je blijft bezig en dat is gewoon leuk. Alleen afgelopen zomer was het gewoon te warm om boven op een kamer er aan te werken maar......de winter komt en dan gaan Don en Wil weer lekker bezig. Wink

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1370
Ma Okt 10, 2022 12:31 am Reageer met quote

ik had en heb hem nog een trein, een trix, ben er nooit mee verder gegaan. het was een soort 8 de baan met een locomotief en drie wagons.
we legden er altijd een koekje op voor het hondje, stom he.

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 702
Ma Okt 10, 2022 12:42 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
ik had en heb hem nog een trein, een trix, ben er nooit mee verder gegaan. het was een soort 8 de baan met een locomotief en drie wagons.
we legden er altijd een koekje op voor het hondje, stom he.

Helemaal niet stom. Juist leuk.

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 129161
Ma Okt 17, 2022 1:35 pm Reageer met quote

Een heel leuk programma en zonder die hindelijke reclame tussendoor. Mijn complimenten voor de leuke foto’s Don. Waarom doe je ook niet mee met het programma? Dan zien je ook in beeld Laughing
Legoblokjes had ik vroeger ook, heel wat mee afgebouwd met die dingen
De programmamakers zouden b.v. een wedstrijd kunnen maken met scheepsbouwers want die zijn er ook best veel in Nederland. Dat lijkt mij ook leuk om dat te laten zien

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie