Zeeleeuw neemt vakantie
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Za Aug 13, 2022 12:20 am Reageer met quote

Ze hebben hier de Schotse Hooglanders in de bossen moeten weghalen omdat er van die idioten waren die het leuk vonden om er tussen in te lopen terwijl er kalfjes waren, dan vraag je om problemen!

Die kwamen er dus ook, schuld van de mensen, puur omdat een foto zo belangrijk is, en dan worden de dieren agressief en vallen ze aan.

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2279
Za Aug 13, 2022 1:44 am Reageer met quote

Even gerelateerd nieuws van RTV Utrecht:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3452081/zeehond-in-de-lek-bij-vianen-laat-hem-lekker-met-rust

De link vertelt het al, een zeehond in de Lek bij Vianen gesignaleerd, en een dringend verzoek om het beest met rust te laten

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

redone

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 8:10 pm Reageer met quote

Walrus Freya is dood, triest!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15549
Zo Aug 14, 2022 8:46 pm Reageer met quote

redone schreef:
Ze hebben hier de Schotse Hooglanders in de bossen moeten weghalen omdat er van die idioten waren die het leuk vonden om er tussen in te lopen terwijl er kalfjes waren, dan vraag je om problemen!

Die kwamen er dus ook, schuld van de mensen, puur omdat een foto zo belangrijk is, en dan worden de dieren agressief en vallen ze aan.
Schotse Hooglanders zijn heel vreedzame dieren maar je moet bij geen enkel dier de indruk wekken dat je hun kinderen bedreigt. Dat is heel dom gedrag. Ik raakte ooit in het Deeler Woud tijdens een wandeling per ongeluk in het midden van een kudde van die Hooglanders. De wat oudere kalveren liepen nieuwsgierig op me af, net als andere soorten runderen dat doen, maar de echte jonkies werden angstvallig door de moeders beschermd. Ik heb me toch maar schielijk teruggetrokken, zeker toen er een wat agressief snuivende stier voorbijliep, niet eens in mijn richting uithalend. Niet echt een angstig moment, want ik ben niet zo bang uitgevallen maar ik vond het wel verstandig om eieren voor mijn geld te kiezen door rustig maar duidelijk afstand te nemen. Die beesten zijn best groot en sterk en de horens zijn toch wel lang met verrekte scherpe punten...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Zo Aug 14, 2022 8:58 pm Reageer met quote

redone schreef:
Walrus Freya is dood, triest!

Verdorie, waarom nu weer? Er waren veel andere manieren om het beest wel te redden Crying or Very sad

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

Laatst aangepast door Pluk op Zo Aug 14, 2022 9:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt

redone

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 9:01 pm Reageer met quote

Per ongeluk kan dat altijd gebeuren Kees, is ons ook een keer overkomen, maar ze liepen gelukkig voorbij, we zorgden altijd dat de Vennen tussen ons en de dieren waren, dan ben je altijd veilig, afstand houden, en ook voor dieren respect hebben!

Laatst aangepast door redone op Zo Aug 14, 2022 9:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt

redone

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 9:02 pm Reageer met quote

Ja helaas Pluk, mensen kunnen de dieren niet met rust laten, ik vind het heel erg!

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Zo Aug 14, 2022 9:27 pm Reageer met quote

redone schreef:
Ja helaas Pluk, mensen kunnen de dieren niet met rust laten, ik vind het heel erg!

Het dier moest dood omdat de mens er (weer eens) niet mee kon omgaan. Ik vind het in eerste instantie niet nodig, erger dan erg en verschrikkelijk voor dit mooie dier.

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Zo Aug 14, 2022 9:29 pm Reageer met quote

En weer is het het dier dat het onderspit delft. Sad

redone

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 9:36 pm Reageer met quote

Ja en daarom word ik ook zo misselijk van die groot wild jagers die met hun prooi lachend op de foto staan, ze betalen een kapitaal om naar Afrika te jagen op een bepaald dier, voor de foto "trophy hunting"!

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie