Vegan Spinnendraad kan plastic vervangen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 Plaats reactie

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2279
Za Aug 13, 2022 6:53 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Hoe werkt dat eigenlijk dan?
Je had jezelf aangemeld om moderator van deze site te worden te worden?
Je was destijds deelnemer en moderator tegelijk of enkel moderator?
(niet dat ik interesse heb voor de functie van moderator even voor de duidelijkheid Very Happy )

Thijs had me benaderd en gevraagd of ik het wilde doen.
En aanvankelijk was ik heel aarzelend.
(Vanwege de mantelzorg die prioritet had.)
Toen het me gevraagd werd waren ook andere forumleden die ervoor gevraagd waren.
In het begin waren er dus meer mods, teveel misschien. De moderatie kon volgens mij daardoor wellicht te dominant worden.
Ik ga geen namen noemen van andere die indertijd ook mod waren.
Ik was wel de laatste die overbleef.

Je had nog een vraag. Maar om het niet een lang antwoord te laten worden laat ik het even hier bij.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Za Aug 13, 2022 7:19 pm Reageer met quote

barth. schreef:

Thijs had me benaderd en gevraagd of ik het wilde doen.
En aanvankelijk was ik heel aarzelend.
(Vanwege de mantelzorg die prioritet had.)
Toen het me gevraagd werd waren ook andere forumleden die ervoor gevraagd waren.
In het begin waren er dus meer mods, teveel misschien. De moderatie kon volgens mij daardoor wellicht te dominant worden.
Ik ga geen namen noemen van andere die indertijd ook mod waren.
Ik was wel de laatste die overbleef.
Oké, bedankt voor je antwoord.
Tijd dan dat Thijs weer iemand of meerderen vraagt, want zonder moderator werkt niet echt.

Je had nog een vraag. Maar om het niet een lang antwoord te laten worden laat ik het even hier bij.
Is prima, ik ging toch al helemaal off topic Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29901
Za Aug 13, 2022 7:42 pm Reageer met quote

"Tijd dan dat Thijs weer iemand of meerderen vraagt, want zonder moderator werkt niet echt."

Persoonlijk vind het nogal bizar dat mensen van boven de 50 nog een moderator nodig hebben als een soort mentor die op moet letten of de kinderen geen ruzie gaan maken en wel de juiste woordjes gebruiken. Maar groter risico is dat een moderator partijdig kan zijn, zeker als het iemand uit het forumkringetje is. Het zou eigenlijk al iemand moeten zijn die helemaal nieuw is en verder niet deelneemt aan de discussies.

Een persoon die de spam en aanverwante rommel op tijd opruimt. en zorgt dat de site zo goed mogelijk loopt, zou wel een meerwaarde kunnen betekenen.

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15549
Za Aug 13, 2022 9:15 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Persoonlijk vind het nogal bizar dat mensen van boven de 50 nog een moderator nodig hebben
Direct communiceren is al moeilijk genoeg, zowel een op een als in een wat groter verband maar je hebt dan nog de beschikking over non-verbale communicatie, gelaatsuitdrukkingen, handgebaren en lichaamstaal. Indirect communiceren vergt enorm veel meer van je inlevingsvermogen om over te brengen wat je bedoelt maar ook van de ontvanger om te begrijpen wat je bedoelt. Dat heeft volgens mij niets te maken met de leeftijd van de deelnemers maar wat kan helpen is een beetje bewustzijn van de tekortkomingen van digitale communicatie. Hoe onbeholpen of infantiel het hulpmiddel ook lijkt, maar een goed geplaatste smiley kan een wereld van verschil maken.

Op verreweg de meeste forums is moderatie een uitstekend middel om de communicatie op gang te houden. Ik heb het elders jaren gedaan, zou het in bepaalde opzichten nu ws. anders doen en geen haar op mijn hoofd om het hier te gaan doen, voor de duidelijkheid. Maar ik ben zeker wel voor moderatie.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 501
Zo Aug 14, 2022 1:12 am Reageer met quote

Ik ben ook voor een (lichte) vorm van moderatie.
Als een forumlid het een week lang erg bont maakt, kan een waarschuwing van een moderator ervoor zorgen dat het niet van kwaad tot erger wordt.
De persoon in kwestie krijgt als het ware een stopteken van hogerhand. Een reprimande van een ander forumlid werkt meestal averechts en gooit alleen maar olie op het vuur.
Aan de bestaande forumregels hoeft niks veranderd te worden, maar ze zijn, bij gebrek aan ook maar enige handhaving, verworden tot loze papieren regeltjes die geen effect meer sorteren.
Ooit was de website 50plusser Thijs´ oogappel; nu lijkt ze een blok aan z´n been. Ik vrees dat er geen enkele vorm van moderatie meer komt. Toch is dat soms nodig.

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1192
Zo Aug 14, 2022 1:17 am Reageer met quote

de behoefte om plastic te vervangen door iets anders bestaat al veel langer.in de vleesindustrie werden kunststof doppen gebruikt om de slokdarm van slachtdieren af te sluiten gebruikt zodat de inhoud van maag en darm niet over het vlees zouden lopen, alleen wil je geen verloren doppen in vlees dus werden er doppen ontwikkeld die van eetbaar materiaal worden gemaakt.

deze doppen werden bij een kunststof spuitgieterij gemaakt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 10:14 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

Op verreweg de meeste forums is moderatie een uitstekend middel om de communicatie op gang te houden. Ik heb het elders jaren gedaan, zou het in bepaalde opzichten nu ws. anders doen en geen haar op mijn hoofd om het hier te gaan doen, voor de duidelijkheid. Maar ik ben zeker wel voor moderatie.

Ik denk dat het voor typische wat grotere hobbyforums waar veel leden van jong tot oud opereren een moderator wel nuttig kan zijn. En zelfs wel eens nodig is.

Maar voor dit kleine groepje hier..?

Maar ik heb hier niets in te vertellen en met een onpartijdige moderator kan ik ook wel leven. Wat de toekomst van deze site is kan ik helemaal niet inschatten.

Maar het zou jammer zijn als het verdween.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Zo Aug 14, 2022 1:49 pm Reageer met quote

redone schreef:
Er was ooit een topic " Moderatormededelingen en feedback" geopend in 2015, bestond uit 121 pagina's, jammer genoeg gesloten.

Daar is een hoop "gal" gespuwd, zou zomaar in deze tijd passen, ware het niet dat er geen mod. meer is Laughing wel leuk om eens te lezen.

Ik ben het nu aan het terug lezen, heerlijke leesstof Laughing ben op blz. 13, nog 108 te gaan, een aanrader!
Oh ja, ook "Baggeren en flamen"is zeer de moeite waard, kan geen boek tegen op!

Mijn mening vorm ik zelf!

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Zo Aug 14, 2022 1:56 pm Reageer met quote

redone schreef:
redone schreef:
Er was ooit een topic " Moderatormededelingen en feedback" geopend in 2015, bestond uit 121 pagina's, jammer genoeg gesloten.

Daar is een hoop "gal" gespuwd, zou zomaar in deze tijd passen, ware het niet dat er geen mod. meer is Laughing wel leuk om eens te lezen.

Ik ben het nu aan het terug lezen, heerlijke leesstof Laughing ben op blz. 13, nog 108 te gaan, een aanrader!
Oh ja, ook "Baggeren en flamen"is zeer de moeite waard, kan geen boek tegen op!

Voer voor cabaretiers. Laughing

redone

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 2:51 pm Reageer met quote

Zelfs Thijs vond het " een soap waardig" maar respect voor Barth die toen moderator was!

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 3:21 pm Reageer met quote

redone schreef:
Zelfs Thijs vond het " een soap waardig" maar respect voor Barth die toen moderator was!
Absoluut! Ik kan overigens nog steeds respect voor hem opbrengen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 7:33 pm Reageer met quote

Achteraf best wel vermakelijk allemaal. En het toont aan dat het er toen allemaal niet beter of netter of wat dan ook, aan toe ging op sommige momenten. Discussies kunnen gemakkelijk verhit raken, zeker als er mensen van diverse pluimage aan meedoen.

In mijn ogen hoort dat er allemaal een beetje bij. Men mag aannemen dat er geen kinderen op dit forum komen. Dus waarom zou je ieder woordje eerst op een goudschaaltje moeten leggen?

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 7:41 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Achteraf best wel vermakelijk allemaal. En het toont aan dat het er toen allemaal niet beter of netter of wat dan ook, aan toe ging op sommige momenten. Discussies kunnen gemakkelijk verhit raken, zeker als er mensen van diverse pluimage aan meedoen.

In mijn ogen hoort dat er allemaal een beetje bij. Men mag aannemen dat er geen kinderen op dit forum komen. Dus waarom zou je ieder woordje eerst op een goudschaaltje moeten leggen?
In principe ben ik het wel met je eens. Een beetje reuring in de tent kan echt geen kwaad, zeker als het evenwicht weer snel hersteld is na een wat harde confrontatie, maar als discussies stelselmatig gesaboteerd worden, zoals een paar jaar geleden stelselmatig gebeurde, en persoonlijke haataanvallen de boventoon gaan voeren, zoals zeer recent, dan vind ik ingrijpen geen overbodige luxe.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Zo Aug 14, 2022 7:53 pm Reageer met quote

Dit topic doorlezend kom ik tot de ontdekking dat Vegan Spinnendraad en moderatie schijnbaar iets met elkaar te maken hebben ........ ehm weer iets geleerd Wink

redone

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 7:59 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
redone schreef:
Absoluut! Ik kan overigens nog steeds respect voor hem opbrengen.

Respect heb ik voor iedereen, maar voor het werk wat Barth toen deed heb ik respect, want hij kreeg heel wat te verstouwen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 8:03 pm Reageer met quote

redone schreef:
Respect heb ik voor iedereen, maar voor het werk wat Barth toen deed heb ik respect, want hij kreeg heel wat te verstouwen.
Helemaal met je eens. Ik kon zijn stijl, altijd neutraal en veel geduld met uitleggen waarom de interventie gedaan werd zeer waarderen.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Zo Aug 14, 2022 8:08 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
Dit topic doorlezend kom ik tot de ontdekking dat Vegan Spinnendraad en moderatie schijnbaar iets met elkaar te maken hebben ........ ehm weer iets geleerd Wink

Dat vegan spinnendraad moet hier de hele boel bij elkaar houden als hulpmiddel voor de hopelijk aankomende moderator daarbij Very Happy

Je hebt helemaal gelijk, we zijn totaal off topic gegaan en ik heb daar hard aan mee gewerkt. Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 8:21 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Dat vegan spinnendraad moet hier de hele boel bij elkaar houden als hulpmiddel voor de hopelijk aankomende moderator daarbij
Ach ja, nou ja, laat deze off topic afspiegeling van het wereldwijde web maar even nuttig zijn om deze piepkleine community in stand te houden. Dat is het me wel waard.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Zo Aug 14, 2022 8:24 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:

Ik ook Greet, dat er met sommige mensen geen goed garen te spinnen is Wink

Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats reactie