ABP werkt mee aan dierenleed!
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 160
Do Aug 11, 2022 1:22 pm Reageer met quote

ABP investeert wereldwijd miljarden in de vee-industrie. Dat doet het pensioenfonds met het geld van haar pensioendeelnemers. Maar liefst een op de zes Nederlanders heeft een pensioen bij ABP. Met een sms-actie, advertenties in landelijke kranten en een videostatement uit naam van ABP vragen we aandacht voor de miljardeninvesteringen in veefabrieken.

https://www.worldanimalprotection.nl/nieuws/nieuwe-campagne-we-richten-onze-pijlen-op-pensioenfonds-abp?gclid=CjwKCAjw0dKXBhBPEiwA2bmObd2oNkLdQUlk_aa8wKE-h2gPqwFkhlLcjwHQNbPbpCZkm4xkJBc_TBoCM98QAvD_BwE

Dit willen we toch niet!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Roos634

Stamgast
Stamgast
Antw.: 126
Do Aug 11, 2022 4:05 pm Reageer met quote

Je hebt niets te willen. Kan je nagaan waar het grote geld zit.

Banken in de wapenindustrie enz.
Zo zat ooit eens het KWF met aandelen in de tabaksindustrie. Dat werd ontkend, tot ik ze een artikel stuurde https://www.trouw.nl/nieuws/kankerfonds-belegt-in-tabaksindustrie~b25d97af/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F Nu is dat niet meer, maar zulke gekke dingen gebeuren.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Do Aug 11, 2022 4:51 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:

Zo zat ooit eens het KWF met aandelen in de tabaksindustrie. Dat werd ontkend, tot ik ze een artikel stuurde https://www.trouw.nl/nieuws/kankerfonds-belegt-in-tabaksindustrie~b25d97af/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F Nu is dat niet meer, maar zulke gekke dingen gebeuren.

Inderdaad, vertel mij wat, Roos.

Roos634

Stamgast
Stamgast
Do Aug 11, 2022 7:12 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Roos634 schreef:

Wil je nog eentje die je niet verwacht.

Ik heb eens een vraag gesteld aan een dermatoloog die een lezing gaf over huidkanker. Eerst ontkende hij het, maar later gaf hij toe dat dat alleen in Australië was en heel weinig in NL. Ik voelde me niet gerustgesteld, dat begrijp je.
https://presspassblog.com/nl/articles/25291-concern-about-carcinogen-benzene-in-some-sunscreens

An58.1

Stamgast
Stamgast
Do Aug 11, 2022 7:47 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:
An58 schreef:
Roos634 schreef:

Wil je nog eentje die je niet verwacht.

Ik heb eens een vraag gesteld aan een dermatoloog die een lezing gaf over huidkanker. Eerst ontkende hij het, maar later gaf hij toe dat dat alleen in Australië was en heel weinig in NL. Ik voelde me niet gerustgesteld, dat begrijp je.
https://presspassblog.com/nl/articles/25291-concern-about-carcinogen-benzene-in-some-sunscreens

Moet je teleurstellen want dit wist ik al.
Ook dat b.v. lippenstift maagkanker kan veroorzaken en andere make-up producten ook slecht voor de gezondheid kunnen zijn.

Maar zo kunnen we een hele rij opnoemen, maar deze topic ging over het ABP.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Do Aug 11, 2022 8:15 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Ook dat b.v. lippenstift maagkanker kan veroorzaken en andere make-up producten ook slecht voor de gezondheid kunnen zijn.
.

Misschien mag ik Dr Hauschka adviseren:
' Ons merk is veel meer dan alleen een chic logo – het is een ode aan onze kosmos: onze geselecteerde heilzame planten uit biologische teelt ondersteunen je huid zichzelf te verzorgen en te regenereren. We eren schoonheid – vanbinnen en vanbuiten. We zijn gek op kwaliteit en maken de producten met veel handarbeid al meer dan 55 jaar op dezelfde plaats in Zwaben. In een stichting die geen rekening hoeft te houden met aandeelhouders, maar alleen met zichzelf, de maatschappij en de natuurlijke omgeving.'
https://www.drhauschka.nl

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

Roos634

Stamgast
Stamgast
Do Aug 11, 2022 8:19 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Maar zo kunnen we een hele rij opnoemen, maar deze topic ging over het ABP.

Helemaal gelijk. Very Happy

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Do Aug 11, 2022 8:22 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
An58 schreef:

.

Misschien mag ik Dr Hauschka adviseren:
' Ons merk is veel meer dan alleen een chic logo – het is een ode aan onze kosmos: onze geselecteerde heilzame planten uit biologische teelt ondersteunen je huid zichzelf te verzorgen en te regenereren. We eren schoonheid – vanbinnen en vanbuiten. We zijn gek op kwaliteit en maken de producten met veel handarbeid al meer dan 55 jaar op dezelfde plaats in Zwaben. In een stichting die geen rekening hoeft te houden met aandeelhouders, maar alleen met zichzelf, de maatschappij en de natuurlijke omgeving.'
https://www.drhauschka.nl

Dank je voor het delen! Gelijk ook doorgestuurd naar dochterlief.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Do Aug 11, 2022 8:40 pm Reageer met quote

Pluk!

Heel aardig van je dat je dit advies geeft, maar volgens deze site mag je geen reclame maken. Hoe graag ik dit ook zou willen, dat het bleef staan.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 297
Za Sep 10, 2022 12:55 pm Reageer met quote

Hierbij kan je protest aantekenen tegen dit dierenleed.

https://www.worldanimalprotection.nl/protest-sms-pensioenfonds-abp-vee-dieren-g?utm_source=performancemax_paid&utm_medium=social&utm_content=GPM_do_cl&utm_campaign=nl_abp&gclid=Cj0KCQjw6_CYBhDjARIsABnuSzqJceRiDyDv3XJhuGt-9QrUcGfqbGvVPGpjTbyq_VD5jDCzUlKrEUUaAvTEEALw_wcB

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1440
Za Sep 10, 2022 1:28 pm Reageer met quote

heb persoonlijk weinig ervaring met lippenstift.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15546
Za Sep 10, 2022 1:57 pm Reageer met quote

Zo moeilijk is het echt niet om een url te plaatsen die er goed uitziet en de lay out van het forum niet grondig verpunkt.

Maak gebruik van Tinyurl of iets dergelijks voor een heel korte url. Helemaal prima want die reeks van een teken of zes, zeven, acht is het probleem echt niet.

Maak er liever iets meer werk van door bijvoorbeeld 'Gebruik Tinyurl' te typen of een andere tekst te kopiëren, die tekst te markeren door er even overheen te slepen en, rechtsboven het antwoordvenster URL aan te klikken, en in het editvenster achter de eerste '[url' en nog voor de ']' (rechte haak) een '=' te typen en daarachter de url te plaatsen. Zet je leesbril op want het is even mikken na die '=' maar dan krijg je Gebruik Tinyurl. Als je de 'Quote' functie gebruikt (aanrader en laat alsjeblieft eruit weg wat niet noodzakelijk of niet relevant is, vooral afbeeldingen) voor een antwoord op een post van iemand die dit doet dan zie je precies wat ik bedoel. Geloof me, het ziet er ingewikkeld uit maar het is doodsimpel. Paar keer proberen en doen en dan weet je het.

Probeer het uit door de Voorbeeld functie te gebruiken voor je plaatst door op de OK knop te klikken, corrigeer en doe dat desnoods nog eens of vaker maar zet geen 70, 80, 98 of meer tekens in een bericht.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Za Sep 10, 2022 11:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Za Sep 10, 2022 2:26 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Zo moeilijk is het echt niet om een url te plaatsen die er goed uitziet en de lay out van het forum niet grondig verpunkt.

Maak gebruik van Tinyurl of iets dergelijks voor een heel korte url. Helemaal prima want die reeks van een teken of zes, zeven, acht is het probleem echt niet.

Maak er liever iets meer werk van door bijvoorbeeld 'Gebruik Tinyurl' te typen of een andere tekst te kopiëren, die tekst te markeren door er even overheen te slepen en, rechtsboven het antwoordvenster URL aan te klikken, en in het editvenster achter de eerste '[url' en nog voor de ']' (rechte haak) een '=' te typen en daarachter de url te plaatsen. Zet je leesbril op want het is even mikken na die '=' maar dan krijg je Gebruik Tinyurl. Als je de 'Quote' functie gebruikt (aanrader en laat alsjeblieft eruit weg wat niet noodzakelijk of relevant is, vooral afbeeldingen) voor een antwoord op een post van iemand die dit doet dan zie je precies wat ik bedoel. Geloof me, het ziet er ingewikkeld uit maar het is doodsimpel. Paar keer proberen en doen en dan weet je het.

Probeer het uit door de Voorbeeld functie te gebruiken voor je plaatst door op de OK knop te klikken, corrigeer en doe dat desnoods nog eens of vaker maar zet geen 70, 80, 98 of meer tekens in een bericht.

Op deze manier snapte ik het nooit en maar proberen. Tot kleinzoon zei:
Maak de link blauw, rechtermuisknop kopiëren, open nieuw tabblad met bitly.com en plak de kopie daar in, dan verkort en en kopiëren en plakken in het topic. Eenmaal op de site van bitly.com wijst het zich vanzelf.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Za Sep 10, 2022 3:43 pm Reageer met quote

Het ABP is een beleggingsfonds, dat rendement haalt uit investeringen in de woningbouw, de industrie en veehouderij.
De taak van het ABP is er op gericht om de deelnemers op hun oude dag te voorzien van een redelijk inkomen.

Zo lang zij daar geen wetten mee overtreden, valt er naar mijn mening weinig aan te merken op het beleid van het ABP.

Er zullen altijd groeperingen blijven bestaan, die zullen ageren tegen het beleggingsbeleid van het ABP. Dat mogen zij, maar het ABP is er voor de leden en zolang hun leden niet massaal protesteren tegen dat beleggingsbeleid

Het belegd vermogen bedraagt ongeveer 550 miljard euro, hun beleggingen in de veesector bedraagt minder dan 2 procent.

Ik vind dit dan een beetje spijkers op laag water zoeken.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Sep 10, 2022 3:43 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Op deze manier snapte ik het nooit en maar proberen. Tot kleinzoon zei: Maak de link blauw, rechtermuisknop kopiëren, open nieuw tabblad met bitly.com en plak de kopie daar in, dan verkort en en kopiëren en plakken in het topic. Eenmaal op de site van bitly.com wijst het zich vanzelf.
Zoiets was mijn eerste optie. Tinyurl ziet er iets anders uit maar werkt precies hetzelfde als Bitly.com. Ik zal te kort door de bocht aannemen dat de kennis van computers en internet groter is dan ik mag verwachten. Een kleinzoon die dat beter uitlegt dan een deskundige is goud waard, moet je koesteren maar dat doe je al. Terecht. Het alternatief is minder makkelijk maar als je gewoon doet wat er staat zou het toch moeten lukken.

Ik vind het altijd wel zonde als door dit soort onvolkomenheden van de forumsoftware een aardige discussie om zeep wordt geholpen. Maar hou het simpel en doe gewoon maar die verkorte url's via Webly of Tinyurl, zou ik zeggen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Za Sep 10, 2022 4:10 pm Reageer met quote

Misschien ten overvloede maar ik heb er maar even een topic over aangemaakt. Kan eventueel in geoefend worden. Hollen maar......

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Sep 10, 2022 10:06 pm Reageer met quote

Inhoud verwijderd op uitdrukkelijk verzoek van An58 wegens onbedoelde doublure.

Laatst aangepast door Keesvi op Za Sep 10, 2022 11:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 297
Za Sep 10, 2022 10:19 pm Reageer met quote

Kees je kan het er voor de 2e keer opzetten, nogal dwingelanden en ook de manier waarop je me erop aansprak beviel me niet.
Dus ik laat het zo of het je bevalt of niet.

Dit topic is toch al weer verpest. De enige die hierop gereageerd heeft is Benneke met zijn mening. De rest was blijkbaar bezig net als jij met zijn eigen ding.

Toch wel vreemd dat er hier keer op keer over klimaat, duurzaamheid e.d. gesproken wordt en ook in sommige topics over dierenleed en dan vraag ik me werkelijk af of het jullie echt wel interesseert.

Of een ieder moet hier zijn pensioen van het ABP krijgen en er niet mee geconfronteerd willen worden dat ABP meewerkt aan dierenleed.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Sep 10, 2022 11:17 pm Reageer met quote

An58 schreef:
je kan het er voor de 2e keer opzetten
Dat was absoluut niet mijn bedoeling en je kent me inmiddels lang genoeg om verdomd goed te weten dat ik een gruwelijke hekel heb aan vervuiling door eindeloze herhalingen van tekst en afbeeldingen en dergelijke overbodigheden. Ik heb vanmorgen zitten prutsen om het allemaal netjes te houden maar dat is kennelijk niet helemaal gelukt door die gestoorde lay out, waarover het helaas nu even gaat. Ik spreek je niet eens persoonlijk aan omdat ik niet gekeken heb naar wie precies die megalange link plaatste. Kennelijk was jij dat dus. De zoveelste aanname van je groothandelsbedrijf in verdachtmakingen. Erg hè dat ik iedereen hinder met een goed bedoeld advies? Ik zal het nooit meer doen, hoor. Als het me lukt haal ik de tekst van het overbodige bericht wel weg als het me lukt om dat bericht te wijzigen. Thunderbird biedt met plug ins wat mogelijkheden in die richting maar dat vergt nogal wat van mijn digitale lenigheid, laat staan dat ik die van anderen verwacht. Misschien dat TheDon me kan helpen omdat hij veel beter in staat is dan ik om op een begrijpelijke manier uit te leggen hoe je moeilijke computerproblemen kunt oplossen.

Even later: Inmiddels gecorrigeerd met uitleg. Zijn we nu weer vriendjes?

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Sep 10, 2022 11:47 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Het belegd vermogen bedraagt ongeveer 550 miljard euro, hun beleggingen in de veesector bedraagt minder dan 2 procent.
Twee procent van een dergelijk megabedrag heb ik nog nooit cash op tafel zien liggen en dat gaat ook niet gebeuren. Het geeft wel aan dat pensioenfondsen breed beleggen, in ieder geval niet op één paard wedden. Ik heb me er nooit zo in verdiept maar heb jij enig idee of wij als uitkeringsgerechtigden zeggenschap hebben over wat zo'n pensioenfonds doet met het geld dat we jarenlang ingelegd hebben?

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie