(huwelijks-)trouw, wat helpt en wat niet?
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5135
Vr Okt 09, 2020 7:54 pm Reageer met quote

Misschien is dit inmiddels een beetje achterhaald:

Dit knipsel uit een katholieke krant uit 1960 verscheen net op facebook.
Ik was compleet stupefait. Kregen mijn zussen (1945 en 1946) dat nog op de huishoudschool voorgeschoteld? Echt ongelooflijk.

Bij dat facebookbericht stond deze inleiding en probleemstelling:

Grofweg een op de drie huwelijken strandt. Ook mensen die al jaren bij elkaar gaan scheiden. Hiervan worden 80% van de scheidingen aangevraagd door de vrouw. Een huwelijk duurt gemiddeld 14 jaar.

Hoe houd je je relatie goed en je partner tevreden?

Wie?
Misschien hoor ik als topic-opener de spits af te bijten. Heel moeilijk natuurlijk deze vraag, ook om in een antwoord niet in de bekende clichťs te vervallen.
Ik denk dat je je relatie goed kunt houden door een heel goede relatie met jezelf te hebben door (beiden) je eigen dingen te doen, dingen waar je (elk) veel plezier in hebt. Dus niet een relatie waarin je mekaar samen steeds moet zien te vermaken. Maar dat er daarnaast ook iets van 'quality-time' moet blijven bestaan waarin je elkaar juist alle, althans veel aandacht geeft. En tja dat moet dan natuurlijk wel weer spontaan zijn, dat moet je dan ook echt oprecht leuk vinden, wat dus uiteindelijk weer afhangt van dat ongrijpbare, onmaakbare, onmanipuleerbare 'thing called love'.

Nu wie volgt....

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1049
Vr Okt 09, 2020 8:13 pm Reageer met quote

Slechte ervaringen ????

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Okt 10, 2020 6:51 pm Reageer met quote

Gesprek met Dorine Hermans vannacht in Nooit Meer Slapen; vanaf de 18e minuut (ong) over de Baedeker voor de Vrouw: Lotje IJzermans spreekt met Dorine Hermans

Sluit naadloos bij het krantenbericht hierboven aan

Geweldig leuk gesprek, hierna vertelt ze over haar kennismaking met mr Pieter van Vollenhoven, hilarisch...

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 855
Zo Okt 11, 2020 12:18 am Reageer met quote

Het enige wat helpt is Respect.
respect voor elkaar.

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2994
Zo Okt 11, 2020 7:09 pm Reageer met quote

Binnenkort zijn wij 60 jaar getrouwd.Maar ik kan niet zeggen wat wel of wat niet helpt. Het gaat vanzelf volgens mij doen wij er niet apart moeite voor.Natuurlijk hebben we wel eens verschil van mening maar nooit langer als een dag. Het is zo eenvoudig ,Blij zijn als je bij elkaar bent, s"morgens koffie drinken en s:avonds gezellig aanschuiven Bij de T.V.
Voor ons is die 60 jaar omgevlogen en ik hoop dat we nog jaren van elkaar kunnen genieten.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Zo Okt 11, 2020 9:56 pm Reageer met quote

je leest ook weleens dat ouderen om financiŽle/fiscale reden besluiten om te scheiden.>>>>????

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 855
Ma Okt 12, 2020 1:22 am Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
je leest ook weleens dat ouderen om financiŽle/fiscale reden besluiten om te scheiden.>>>>????

jou bijdrage aan dit topic is de vraag of hij "slechte ervaringen heef"
en dat je ook iets hebt gelezen.

heb je misschien ook iets te zeggen op de vraag van de topicopener???

het lijkt er een beetje (veel) op dat jou enige doel is elk topic zoveel mogelijk te frustreren.

nou kan het natuurlijk zo zijn dat je niet helemaal begrijpt waar het over gaat
( ik denk dat dat zo is) maar dan kan je beter niks zeggen Ron1.

misschien is 1 van de andere topic's iets voor jou, bijv ...........

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 471
Ma Okt 12, 2020 2:19 pm Reageer met quote

christoffel schreef:
Binnenkort zijn wij 60 jaar getrouwd.Maar ik kan niet zeggen wat wel of wat niet helpt. Het gaat vanzelf volgens mij doen wij er niet apart moeite voor.Natuurlijk hebben we wel eens verschil van mening maar nooit langer als een dag. Het is zo eenvoudig ,Blij zijn als je bij elkaar bent, s"morgens koffie drinken en s:avonds gezellig aanschuiven Bij de T.V.
Voor ons is die 60 jaar omgevlogen en ik hoop dat we nog jaren van elkaar kunnen genieten.

Wat een prachtige positieve reactie Christoffel. Van harte gefeliciteerd, ook voor je vrouw!

Plan(t) the future

Ron1.1

Superlid
Superlid
Ma Okt 12, 2020 3:32 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
Ron1.1 schreef:

jou bijdrage aan dit topic is de vraag of hij "slechte ervaringen heef"
en dat je ook iets hebt gelezen.

heb je misschien ook iets te zeggen op de vraag van de topicopener???

het lijkt er een beetje (veel) op dat jou enige doel is elk topic zoveel mogelijk te frustreren.

nou kan het natuurlijk zo zijn dat je niet helemaal begrijpt waar het over gaat
( ik denk dat dat zo is) maar dan kan je beter niks zeggen Ron1.

misschien is 1 van de andere topic's iets voor jou, bijv ...........

Kijk ff op: https://www.scheidingsbegeleiding-groningen.nl/blog/waarom-steeds-meer-senioren-scheiden

of

https://radio1.be/steeds-meer-senioren-scheiden

er is voldoende info te vinden op de soc.media daar kan de topic starter ook alles op vinden.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Okt 12, 2020 8:23 pm Reageer met quote

christoffel schreef:
Binnenkort zijn wij 60 jaar getrouwd. Maar ik kan niet zeggen wat wel of wat niet helpt. Het gaat vanzelf volgens mij doen wij er niet apart moeite voor. Natuurlijk hebben we wel eens verschil van mening maar nooit langer als een dag. Het is zo eenvoudig ,Blij zijn als je bij elkaar bent, s"morgens koffie drinken en s:avonds gezellig aanschuiven Bij de T.V.

Heerlijk dit te lezen Christoffel, alvast gefeliciteerd met jullie diamanten huwelijk en nog heel veel jaren toegewenst samen.

ps Leuke foto heb je bij je bericht geplaatst. Toch wel iets heel bijzonders "alles" voor mekaar te zijn (en zo lang te blijven)

Roman Kent

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14414
Di Okt 13, 2020 11:40 am Reageer met quote

christoffel schreef:

Voor mijn gevoel de kern van het antwoord op de vraag van dit topic. Heel mooi!

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie