Hond-hittegolf-auto
Huisdieren & dieren
Plaats reactie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 223
Di Aug 25, 2020 6:09 pm Reageer met quote

In een hittegolf ben je een held als je het raam van een auto inslaat als daar een hond in zit. Maar voor al die dieren die opgesloten zitten in die snikhete vrachtwagens kijken we maar al te graag weg.

In de afgelopen hittegolfperiode vloog er op de A50 bij Heelsum een vrachtwagen met daarin 195 varkens in brand.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/dieren-lijden-in-een-hel-enkel-voor-de-lekkere-trek

Sad Crying or Very sad

De cultuur van een land - wat het aan literatuur en kunst, dans en muziek voortbrengt - wordt gevormd door accidentele invloeden van buitenaf en door stromingen en stijlen die over de wereld waaien.
Gerrit Komrij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Hennie65

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 4
Di Aug 25, 2020 7:44 pm Reageer met quote

Dat is dus de reden dat ik geen vlees meer eet.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Di Aug 25, 2020 8:43 pm Reageer met quote

Hennie65 schreef:
Dat is dus de reden dat ik geen vlees meer eet.

Top, ik ook niet meer!

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 558
Di Aug 25, 2020 11:39 pm Reageer met quote

op extreme situatie's extreme uitwassen en extreme gebeurtenissen moet je gen beleid maken.

een vrachtwagen die in de brand vliegt met dieren aan boord is geen reden om te stopen met het eten van vlees, een kippenschuur die afbrand ook niet.

je neemt dan een standpunt in op basis van extremen en niet op basis van een soort van recht van gelijkwaardigheid, maw wat geeft jou het recht om een levend wezen dood te maken en op te eten.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13534
Wo Aug 26, 2020 5:08 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
op extreme situatie's extreme uitwassen en extreme gebeurtenissen moet je gen beleid maken.

een vrachtwagen die in de brand vliegt met dieren aan boord is geen reden om te stopen met het eten van vlees, een kippenschuur die afbrand ook niet.

je neemt dan een standpunt in op basis van extremen en niet op basis van een soort van recht van gelijkwaardigheid, maw wat geeft jou het recht om een levend wezen dood te maken en op te eten.

Veewagens waarmee kalveren en varkens door heel Europa gezeuld worden, vaak onder ongunstige weersomstandigheden en tijdens de rit geen drinkwater, zijn geen uitzonderingen, Nandes, laat staan extreme. Dat geldt ook voor mega-stallen, pakhuizen met enorme aantallen dieren die alleen maar voldoende adem kunnen krijgen door ventilatiesystemen. Vallen die uit, en ook dat is geen uitzondering, dan stikken die dieren door giftige ammoniakdampen en gebrek aan zuurstof. Moet ik nog over de branden beginnen, die o.a. door gebrek aan regelgeving, ook geen uitzondering zijn? Of over nertsen, die even weinig bewegingsruimte hebben als legbatterijkippen? En dan heb ik het alleen nog maar over primaire levensbehoeften zoals zuurstof, water en voldoende bewegingsruimte en nog niet eens over de mogelijkheid voor die dieren om zich natuurlijk te gedragen. Je zal wel weer arme boeren in je achterhoofd gehad hebben bij het schrijven van je commentaar maar ik kijk liever naar boeren die wel dier- en natuurvriendelijk willen werken. Die zijn er namelijk ook.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27737
Wo Aug 26, 2020 11:00 am Reageer met quote

We willen toch zo graag 'globaliseren? We willen toch zo graag megabedrijven? Enkel maar omdat je dan je product voor een paar centen goedkoper kan krijgen? Dan krijg je automatisch gezeul met van alles en nog wat over de hele wereld. Dus ook met dieren. Dan krijg je automatisch kindslaven in armoedelanden waar ze goedkope T-shirts maken onder barre omstandigheden zodat jij er een belachelijk laag bedrag voor kan betalen...

Wat ik persoonlijk nog veel erger vind.

Je kan het huidige systeem verwerpelijk vinden. En in mijn ogen is het dat ook. Maar je kan niet het ene megabedrijf faciliteren en het wel prima vinden omdat ze het zo lekker efficient en goedkoop doen en het andere (agrarisch) bedrijf constant in de hoek trappen omdat zij zogenaamd de oorzaak zijn van alle ellende op de wereld...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Aug 26, 2020 11:40 am Reageer met quote

Hoezo 'we' willen globalisering? Ik denk dat ieder redelijk mens tegen dieren- en kindermishandeling is. Het is lang niet altijd duidelijk waar een product dat we kopen vandaan komt of hoe het geproduceerd is. Maar het schijnt moeilijk te zijn om dat in wetgeving en (inter)nationale verdragen vast te leggen. Waarom? Vrije markteconomie? Wat mij betreft dan maar wat minder vrije markteconomie. En het hemd is nader dan de rok de 'vrijheid' om kinderen dan wel dieren te mishandelen, in het groot of in het klein door ze in een bakkersoven, auto in de volle zon, op te sluiten is geen vrijheid maar een misdrijf.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 471
Wo Aug 26, 2020 12:46 pm Reageer met quote

luciaT schreef:

In de afgelopen hittegolfperiode vloog er op de A50 bij Heelsum een vrachtwagen met daarin 195 varkens in brand.Crying or Very sad

Deze varkens kregen er naast hun uitbuiting nog een volstrekt zinloze traumatische ervaring bij.
Het uitbuiten van dieren is niet nodig om gezond te leven!

PS:
Wist je dit? Moeders zingen voor hun biggen als ze zogen, net als mensenmoeders. En ze hebben zo'n 30 verschillende geluiden waarmee ze hun gevoelens uitdrukken.

https://tinyurl.com/y2dbcy63

Plan(t) the future

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Wo Aug 26, 2020 2:00 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
luciaT schreef:

In de afgelopen hittegolfperiode vloog er op de A50 bij Heelsum een vrachtwagen met daarin 195 varkens in brand.Crying or Very sad

Deze varkens kregen er naast hun uitbuiting nog een volstrekt zinloze traumatische ervaring bij.
Het uitbuiten van dieren is niet nodig om gezond te leven!

PS:
Wist je dit? Moeders zingen voor hun biggen als ze zogen, net als mensenmoeders. En ze hebben zo'n 30 verschillende geluiden waarmee ze hun gevoelens uitdrukken.

https://tinyurl.com/y2dbcy63

Ik kreeg op jouw link een ander filmpje. En vond daarna https://youtu.be/t_iDQiOuCbw

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27737
Wo Aug 26, 2020 7:24 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Hoezo 'we' willen globalisering? Ik denk dat ieder redelijk mens tegen dieren- en kindermishandeling is. Het is lang niet altijd duidelijk waar een product dat we kopen vandaan komt of hoe het geproduceerd is. Maar het schijnt moeilijk te zijn om dat in wetgeving en (inter)nationale verdragen vast te leggen. Waarom? Vrije markteconomie? Wat mij betreft dan maar wat minder vrije markteconomie. En het hemd is nader dan de rok de 'vrijheid' om kinderen dan wel dieren te mishandelen, in het groot of in het klein door ze in een bakkersoven, auto in de volle zon, op te sluiten is geen vrijheid maar een misdrijf.

Met ‘we’ bedoel ik uiteraard niet wij tweeën. Maar ‘we’ zijn de mensen die het in de wereld voor het zeggen hebben. Die de macht en het geld hebben om dit soort zaken te creëren en in stand te houden. En politici die economie en hun toekomstige baantje belangrijker vinden dan het welzijn van burgers en dieren…
En de gewone burger hobbelt er maar achteraan want zij weten het ook niet meer…

Je kan wel mooi zeggen dat het allemaal een misdrijf is, maar intussen blijven al die dingen wel gewoon doorgaan. Eigenlijk hetzelfde als de “echte” misdaad.
Ik vraag mij daarom al langer af of men (de mens) echt wel anders of beter wil. Want eigenlijk bestaat deze hele situatie al zolang als de mens bestaat. Uitbuiting, mishandeling, onderdrukking, het is al zo oud als de mensheid en het verandert maar niet...

Faber quisque fortunae suae

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Wo Aug 26, 2020 9:54 pm Reageer met quote

luciaT schreef:

Ik kreeg op jouw link een ander filmpje. En vond daarna https://youtu.be/t_iDQiOuCbw

Veel mensen denken dat varkens vieze wezens zijn en minder emotioneel intelligent zijn / sociale behoeftes hebben dan bv. honden... "een varken is een varken en alle varkens zijn hetzelfde" terwijl ze eigenlijk juist heel hygiënisch, sociaal en intelligent zijn

Plan(t) the future

Laatst aangepast door Pluk.1 op Do Aug 27, 2020 6:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 558
Do Aug 27, 2020 12:47 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes57 schreef:

Veewagens waarmee kalveren en varkens door heel Europa gezeuld worden, vaak onder ongunstige weersomstandigheden en tijdens de rit geen drinkwater, zijn geen uitzonderingen, Nandes, laat staan extreme. Dat geldt ook voor mega-stallen, pakhuizen met enorme aantallen dieren die alleen maar voldoende adem kunnen krijgen door ventilatiesystemen. Vallen die uit, en ook dat is geen uitzondering, dan stikken die dieren door giftige ammoniakdampen en gebrek aan zuurstof. Moet ik nog over de branden beginnen, die o.a. door gebrek aan regelgeving, ook geen uitzondering zijn? Of over nertsen, die even weinig bewegingsruimte hebben als legbatterijkippen? En dan heb ik het alleen nog maar over primaire levensbehoeften zoals zuurstof, water en voldoende bewegingsruimte en nog niet eens over de mogelijkheid voor die dieren om zich natuurlijk te gedragen. Je zal wel weer arme boeren in je achterhoofd gehad hebben bij het schrijven van je commentaar maar ik kijk liever naar boeren die wel dier- en natuurvriendelijk willen werken. Die zijn er namelijk ook.

Kun jij mij uitleggen wat het voordeel is, een varkensstal van 200x 40 meter tov 2 van dit soort stallen op elkaar of 6 op elkaar.
De stal voor het dier veranderd er niet door, wel durf ik de stelling aan dat door schaalvergroting er meer geld beschikbaar is voor de welzijn van het dier.
een luchtbehandelingsinstallatie voor 1000 dieren is voordeliger dan voor 200 dieren.

natuurlijk het uitvallen van een klimaatbeheerssysteem is niet goed maar net zo min god voor bijv de patienten in een ziekenhuis

Branden die ontstaan door gebrek aan regelgeving. ( kun je dat wat nader omschrijven)
ik denk dat verzekeringsmaatschapijen daar echt bovenop zitten

feitelijk zeg je dat de boer die niet in jou straatje lult, niet diervriendelijk is en niet natuurvriendelijk is. ik vindt het volstrekte onzin, gelul in de ruimte, maar geef maar eens aan waaruit dat dan blijkt.

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Do Aug 27, 2020 6:03 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
ik kijk liever naar boeren die wel dier- en natuurvriendelijk willen werken.
Die zijn er namelijk ook.

Voorzetje?

https://www.ekoboerderijarink.nl/de-boerderij/

Voor als je nog een snipperdag (over) hebt of misschien zelfs kunt blijven overnachten ...
Absoluut interessant en de moeite waard.

Plan(t) the future

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Aug 28, 2020 10:12 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
https://www.ekoboerderijarink.nl/de-boerderij/

Voor als je nog een snipperdag (over) hebt of misschien zelfs kunt blijven overnachten ...
Absoluut interessant en de moeite waard.

Mooi voorbeeld! Ik heb met genoegen zitten lezen. Jouw link werkte overigens niet, ws. omdat het geen https- maar een http-adres is: https://www.ekoboerderijarink.nl/

Pagina 1 van 1

Plaats reactie