Europeess akkoord
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Moeten we barmhartig zijn tijdens deze crisis voor de zuidelijke landen?
ja
45%
 45%  [ 5 ]
nee
54%
 54%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 11

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 351
Do Aug 13, 2020 2:00 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
...... alleen maar omdat je bij de lokale kruidenier alleen maar accentloos Nederlands wilt horen of, vooruit, accentloos Gronings. Weten we dat ook weer.

Kees, nait soezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13534
Do Aug 13, 2020 2:23 am Reageer met quote

virgo schreef:
Kees, nait soezen.

Ach ja, het gaat maar om vluchtelingen...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 414
Do Aug 13, 2020 2:50 am Reageer met quote

[quote="nandes57"]

De Groningers hebben net zo goed meegevreten van deze gasopbrengsten.

Zo zo ben ik heel benieuwd of je voorbeelden hebt waaruit blijkt dat de Groningers er ook van geprofiteerd hebben .

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27737
Do Aug 13, 2020 10:05 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Zoals al zovaak gezegd, men zal de problemen dáár moeten oplossen. Want zoals ook al zo vaak gezegd, men kan nu eenmaal niet alle kanslozen van de wereld in Nederland of in Europa een toekomst bieden...

Natuurlijk moeten de problemen waarvoor deze mensen gevlucht zijn opgelost worden. Maar jij wilt dat kennelijk doen door ze terug te sturen terwijl het gevaar daar nog lang niet geweken is, oftewel een wisse dood tegemoet, alleen maar omdat je bij de lokale kruidenier alleen maar accentloos Nederlands wilt horen of, vooruit, accentloos Gronings. Weten we dat ook weer.

Nou Keesvi, als dit het gehalte gaat worden van je komende bijdragen, dan belooft het niet veel zinnigs te worden. Ik zal er ook niet verder op ingaan. Maar dat noch Nederland, noch Europa alle ellende en verdriet van de hele wereld op zich kan nemen staat voor mij als een Groningse, Nederlandse, kan mij het schelen, paal boven water. En dat er grenzen gesteld moeten worden, ook.
En wat dat met dialecten te maken heeft, is mij al helemaal een raadsel...

Was jij niet trouwens degene die alltijd beweert dat je iemand niet op zijn overtuiging of afkomst mag veroordelen...??

Of geldt dat alleen voor anderen...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4508
Do Aug 13, 2020 12:17 pm Reageer met quote

Quote:
dat noch Nederland, noch Europa alle ellende en verdriet van de hele wereld op zich kan nemen

wat weer een dooddoener

een deel, onze portie

Maar al eerder

Quote:
Het zijn iedere keer weer dezelfden die in de problemen komen en het dan niet meer zelf kunnen redden. Het lijken wel kleine kinderen die al honderd keer uitgelegd zijn hoe het zou moeten, maar het stomweg verdommen om zich aan de spelregels te houden. En dan telkens maar weer klagen, jammeren en stampvoeten, omdat ze toch iedere keer weer willen meespelen…

Dat dedain ook weer in zo'n reactie: die sukkeltjes daar die we iedere keer opnieuw uit de penarie moeten helpen getuigt van een buitengewoon verwrongen kijk op het EU project dat landen als het onze en bv ook Duitsland zeker geen windeieren heeft gelegd. Het is geen ontwikkelingswerk/hulp geweest, allesbehalve. De noordelijk Europese landen hebben heel goed garen gesponnen bij de lidwording van zuidelijke landen van de Europese Unie

economen-leggen-het-nog-een-keer-uit-zuid-europa-helpen-is-gewoon-eigenbelang klik, lees

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Aug 13, 2020 9:36 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Was jij niet trouwens degene die alltijd beweert dat je iemand niet op zijn overtuiging of afkomst mag veroordelen...??

Je bedoelt Nelson Mandela? Die heeft wel meer verstandige dingen gezegd. Dingen waarover hij nagedacht had. Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen. Dan worden je schrijfsels misschien wat minder slaapverwekkend dan die eeuwige mantra's die we langzamerhand wel kennen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Aug 13, 2020 11:26 pm Reageer met quote

Ben je nu zo dom..? Of doe je maar alsof...?

Maar als je zelf telkens met slaapverwekkende mantra's en andere flauwe kul aan kom zetten, kun je moeilijk verwachten dat ik er nog echt energie in zal steken...

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Aug 14, 2020 12:15 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ben je nu zo dom..? Of doe je maar alsof...?

Maar als je zelf telkens met slaapverwekkende mantra's en andere flauwe kul aan kom zetten, kun je moeilijk verwachten dat ik er nog echt energie in zal steken...

Kijk, daar hebben we de voorspelde jijbakken. Je zou zelf, in plaats van die bij de ander te leggen, eens wat verantwoordelijkheid kunnen nemen door na te gaan waarom je überhaupt woorden vuilmaakt aan discussies waaraan je niets toevoegt. Ongeacht de context van de discussie of de post krijgen we iedere keer als het woord 'vluchteling' valt exact hetzelfde voorgeschoteld, namelijk dat het 'daar opgelost moet worden' en 'Nederland is vol'. Het is kennelijk een trigger voor je waarna de automaat zijn riedeltje weer eens afdraait. Hoe dat dan 'daar' opgelost moet worden blijft in het midden en wat dat 'vol' precies inhoudt eveneens, hoewel ik meteen met je eens ben dat Nederland een dichtbevolkt land is maar daar gaat het dan niet over.

Dit keer ging het mij erom dat Nederland er een hardvochtig beleid op nahoudt, vergeleken met de andere welvarende Europese landen. Ik heb er, zoals ook nu, vaker voor gepleit om de lusten en de lasten van het vluchtelingenprobleem evenredig te verdelen over de Europese landen. Het gaat, voor de zoveelste keer, om mensen die je met goed fatsoen niet terug kunt sturen, tijdelijk of duurzaam, omdat die gevaar lopen op vervolging hetgeen vaak levensgevaar betekent. Vind je het echt zo onredelijk om van de EU te vragen een evenwichtig beleid te formuleren?

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 558
Vr Aug 14, 2020 12:53 am Reageer met quote

[quote="Gribou---Greet"]
nandes57 schreef:

De Groningers hebben net zo goed meegevreten van deze gasopbrengsten.

Zo zo ben ik heel benieuwd of je voorbeelden hebt waaruit blijkt dat de Groningers er ook van geprofiteerd hebben .

voorbeelden, heel Nederland heeft vd gasopbrengsten mee geprofiteerd nmm.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Aug 14, 2020 10:44 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

Kijk, daar hebben we de voorspelde jijbakken. Je zou zelf, in plaats van die bij de ander te leggen, eens wat verantwoordelijkheid kunnen nemen door na te gaan waarom je überhaupt woorden vuilmaakt aan discussies waaraan je niets toevoegt....

Heb je nu echt niet in de gaten dat je zelf geen haar beter bent..?

Wie begon er te sijbelen over Groningen enkel vanwege het feit dat ik daar woon..? Als er wel iets is wat niets met het onderwerp te maken heeft, is het dat wel…
Maar je weet er daarmee wel een persoonlijk tintje aan te geven en dan kun je verwachten dat ik daarop zal reageren. Hoe en waar jij woon weet ik niet en interesseert mij ook niet. Maar kennelijk heb je reden om jaloers te zijn. Dat is dan jouw probleem en niet het mijne.

Dan begin je over “mantra” en dat soort onzin waarbij je voor het gemak maar vergeet dat jouw eeuwige verhaal over ‘vluchtelingen’ die over Europa verdeeld moeten worden alsof het koeien in de wei zijn, ook niets anders is dan een mantra. En voegt dus ook niets toe maar is slechts een eindeloze herhaling. Dus wat wil je nu eigenlijk?

Enfin, we kunnen nog best tien pagina’s naar elkaar blijven uithalen maar ik denk niet dat dat veel zin heeft. De standpunten zijn bekend en onveranderd gebleven. En inderdaad, verschillen nogal. En zullen door dit soort "discussies" zeker niet dichter bij elkaar komen.

Probeer er maar mee te leven.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie