"de doodstraf"
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Ma Mei 18, 2020 11:12 pm Reageer met quote

Ik bedoel het sarcastisch maar soms zo in mezelf ook wel echt. soms zou je de doodstraf moeten geven

mensen, criminelen die mondkapjes van zeer slechte kwaliteit, met valse certificaten proberen te slijten of ook werkelijk verkopen verdienen het naar mijn mening.

maar ook, ik las het net ergens, grote brillenzaken, Iwish Hans Anders en enz sluizen hun winsten weg zodat ze geen belasting hoeven te betalen in Nederland en gaan vervolgens met hun sechte cijfers naar de staat om de hand op te houden, dit ivm de coronacrisis.

Niks hand ophouden, per direct soppen met hun zaken in Nederland, oprotten en nooit weer toelaten, die markt is er en blijft er , wordt wel weer opgevuld door eerlijke zakenmensen en opticiens.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Di Mei 19, 2020 12:00 pm Reageer met quote

Als je bedoelt dat je het hemeltergend vindt, noem het moorddadig, dat nogal wat grote bedrijven nauwelijks tot geen belasting betalen en met overheidssubsidies gesteund worden, terwijl wij er als belastingbetalers niets voor terugzien en die bedrijven als het slecht gaat met nog meer belastinggeld overeind moeten houden dan ben ik het roerend met je eens. Wat het schorem van Booking.com uithaalt is daar zo ongeveer het fraaiste voorbeeld van. We kunnen absoluut niet zonder banken maar ik snap niet dat ze dan niet genationaliseerd worden, net als verzekering tegen ziektekosten en dergelijke voorzieningen. Wat worden we er nu eigenlijk slechter van als de KLM ophoudt te bestaan? Dat bedrijf kost nu (en ook al voor de coronacrisis) alleen maar klauwen met geld en vervuilt ook nog eens enorm het milieu. Hou toch op met die idioterie. Steun liever meer het midden- en kleinbedrijf. Maar stel in ieder geval heel strikte voorwaarden aan overheidssteun.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27512
Di Mei 19, 2020 1:28 pm Reageer met quote

Ik zou er helemaal geen probleem mee hebben als bedrijven als de KLM eens gehalveerd zou worden en dat geldt ook voor al die andere sjoemelende megabedrijven. Maar ook in het midden en klein bedrijf mag best wel wat kritischer gekeken mogen worden naar wat nu het echte nut voor de samenleving is. Wat is nu echt belangrijk? Mensen moeten eten en er zullen bepaalde zaken zijn die echt nodig hebben om te kunnen functioneren. Bedrijven die daarin voorzien kun je in beperkte mate steunen. Maar op een terras zitten is geen echte noodzaak. Dus dat kan rustig wat uitgedund worden. Komen de gebruikers terug, dan komen ook die bedrijven wel weer terug.
En dat geldt voor allerlei luxe zaken.

Bedrijven die zichzelf niet kunnen redden hebben mijn inziens ook geen recht van bestaan meer..

Faber quisque fortunae suae

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 407
Di Mei 19, 2020 2:51 pm Reageer met quote

Quote:
Maar stel in ieder geval heel strikte voorwaarden aan overheidssteun.

Meer bizar nieuws hieromtrent:

“Omdat iemand bedacht dat Booking.com ‘vernieuwend’ is, kreeg het bedrijf 2,2 miljard fiscale voordelen Twee miljard naar de maan om handige internettypes te helpen hotelhouders af te knijpen: als dat innovatie is, was Al Capone ook een knappe vernieuwer”

Lees hier KLIK verder

Plan(t) the future

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4374
Di Mei 19, 2020 2:59 pm Reageer met quote

Mensen die maatschappelijk echt iets te betekenen hebben horen vet te verdienen.
Maar de werkelijkheid waarin we leven is omgekeerd daaraan. De mensen die handig zijn met geld, handig zijn de maatschappij een poot uit te draaien met speculeren en belastingontwijking, en al die andere mazen in de wet op te sporen, of regelrecht met frauderen en omkoperijen, die bezitten de topinkomens welke een al groter verschil laten zien met het inkomen van de mensen die ertoe doen in onze samenleving.

Het blijft gek voor mij dat iemand die in een winkel bv een usb stickje jat voor een stuk crapuul wordt gehouden, en de bankdirecteur of de topmanager van een ander groot concern die er met een paar miljoen vandoor gaat, toch in onze ogen een nette kerel/een keurige mevrouw blijft die het toch maar ver geschopt heeft

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pluk

Stamgast
Stamgast
Di Mei 19, 2020 3:26 pm Reageer met quote

Waarom moet ik bij dergelijke 'handigheden' steevast denken aan de in Monaco woonachtige Nina Brink ... Sad

Plan(t) the future

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4374
Di Mei 19, 2020 4:04 pm Reageer met quote

bijvoorbeeld ja

er zal geen haan naar kraaien, in verreweg de meeste gevallen komen deze parasieten al helemaal nooit in het nieuws, of ze hebben het geld om dat (verder) te voorkomen

Kijk bv eens wat een Ghislaine Maxwell kan doen met haar geld om voor de media onzichtbaar te worden, te blijven al jaren

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Di Mei 19, 2020 6:39 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
“Omdat iemand bedacht dat Booking.com ‘vernieuwend’ is, kreeg het bedrijf 2,2 miljard fiscale voordelen Twee miljard naar de maan om handige internettypes te helpen hotelhouders af te knijpen: als dat innovatie is, was Al Capone ook een knappe vernieuwer”

Lees hier KLIK verder

Precies! Het meest ergerlijke vind ik dat het allemaal volstrekt legaal was en is. Het artikel waar de columnist naar verwijst geeft inzicht in dit soort door en door verrotte praktijken: Booking is uitgefeest. Hoe kon de reisgigant zó in problemen komen? (zit ie achter de betaalmuur dan stuur ik je de tekst via een pb)

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pluk

Stamgast
Stamgast
Di Mei 19, 2020 10:25 pm Reageer met quote

Dank je Kees. Lang verhaal, zonder te moeten betalen grotendeels gelezen.
Verwerpelijke bedrijfs aanpak, hoewel ook wij vaker met plezier gebruik hebben gemaakt van hun diensten.

Dat fiscale voordeel wat mij betreft terugdraaien en wij weer flink zoeken op het internet en zelf boeken of gewoon terug naar het reisbureau.

(In de tussentijd denk ik ook aan het groot aantal banen dat op de tocht komt te staan.)

Plan(t) the future

Pluk

Stamgast
Stamgast
Di Mei 19, 2020 10:37 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Kijk bv eens wat een Ghislaine Maxwell kan doen met haar geld om voor de media onzichtbaar te worden, te blijven al jaren

Over Ghislaine Maxwell weet ik behalve haar relatie met Epstein (te) weinig.
Later even nazoeken dus.

Plan(t) the future

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Wo Mei 20, 2020 5:15 pm Reageer met quote

Als ik via een maatschappij als booking.com een aantrekkelijk hotelaanbieding zie, dan bel ik rechtstreeks naar het hotel en haast altijd kan ik via die prijs ook boeken. Voordeliger voor de hotelhouder, want die draagt in dit geval niets af aan Booking.com

Ik maak dan wel gebruik van een dergelijk bedrijf, maar ze verdienen er niets aan. Zo kan het dus ook......

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Pagina 1 van 1

Plaats reactie