5G gevaarlijk voor gezondheid
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Za Jan 25, 2020 7:51 pm Reageer met quote

In Zwitserland, hebben ze al problemen; klikkie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Za Jan 25, 2020 10:53 pm Reageer met quote

JD Report

https://hoax.fandom.com/nl/wiki/HoaxWiki:Betrouwbare_Bronnen

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4192
Za Jan 25, 2020 11:52 pm Reageer met quote

Handig overzicht Thirza, #gebookmarkt

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Zo Jan 26, 2020 12:02 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Handig overzicht Thirza, #gebookmarkt

Laughing

theDon.1

Superlid
Superlid
Zo Jan 26, 2020 12:46 am Reageer met quote

ThirzaR schreef:
JD Report

https://hoax.fandom.com/nl/wiki/HoaxWiki:Betrouwbare_Bronnen

Makkelijk hoor maar.....wat is jou antwoord dan op 5G?
Iemand afkatten is makkelijk maar dan zelf zwijgen is nog erger!
Ik kan ook bronnen laten zien uit ons land maar eerst jij!

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Zo Jan 26, 2020 12:59 am Reageer met quote

theDon ik geef alleen een stukje info. door. Kan je tot je nemen of laten liggen, aan jou de keus.

theDon.1

Superlid
Superlid
Zo Jan 26, 2020 3:10 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:
theDon ik geef alleen een stukje info. door. Kan je tot je nemen of laten liggen, aan jou de keus.

Dat is geen antwoord op mijn vraag!

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Zo Jan 26, 2020 7:01 pm Reageer met quote

Huisarts waarschuwt voor gevolgen 5G en de krant pleegt censuur…?!!!
Geplaatst op 23 januari 2020
Vandaag verscheen een prachtig artikel in de krant. Een eerlijk stukje, een verademing voor de mensen die weten hoe het zit. (Steeds meer huisartsen ook).
Een halve dag later is echter het hele artikel verdwenen. Het is wat hé, die waarheid… Zo onhandig als mensen weten dat 5G gevaarlijk is, als de frequenties nog miljarden op moeten gaan leveren bij de Telecomveiling… over de hoofden van de bevolking heen.

Huisarts waarschuwt voor gevolgen 5G: “Het is levensgevaarlijk en niemand die het weet”
Huisarts Kris Van Kerckhoven uit Wilrijk hoopt op politieke moed om de uitrol van 5G tegen te houden of, als dat niet lukt, de bevolking op zijn minst te waarschuwen voor de gevaren van de draadloze verbinding. Aanleiding is een patiënt die hij vorig jaar onderzocht. Volgens Van Kerckhoven kon die patiënt duidelijk aantonen dat de klachten veroorzaakt werden door stralingen.
“In het begin denk je er het jouwe van en zie je complottheorieën. Maar gaandeweg vond ik het toch steeds alarmerender worden en ben ik me erin gaan verdiepen. Zo kwam ik uit bij hele grote internationale studies die konden aantonen dat stralingen wel degelijk gevaarlijk zijn voor de mens en dat bepaalde ziektes en aandoeningen een rechtstreeks gevolg zijn van blootstelling aan stralingen.” Dat vertelt dokter Kris Van Kerckhoven uit Wilrijk. Dat kan gaan van hoofdpijn tot misselijkheid maar evengoed kanker. Hij verzet zich tegen de uitrol van het draadloze netwerk 5G in België en als het even kan bij uitbreiding in de wereld.

Huisarts waarschuwt voor gevolgen 5G en de krant pleegt censuur…?!!! https://www.verminder-electrosmog.nl/huisarts-waarschuwt-voor-gevolgen-5g-en-de-krant-pleegt-censuur/

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8090
Zo Jan 26, 2020 7:19 pm Reageer met quote

Een krant, die censuur pleegt is net zoiets als een kastelein die geen drank schenkt. Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27196
Zo Jan 26, 2020 7:28 pm Reageer met quote

Maar wat voor belang zou een huisarts kunnen hebben om te zeggen: “Het is levensgevaarlijk en niemand die het weet” ..?
Het gaat over een vorm van straling en dat zou toch op een of andere manier te meten moeten zijn...?

Faber quisque fortunae suae

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Zo Jan 26, 2020 7:30 pm Reageer met quote

Degenen die het hardste schreeuwen spreken de waarheid.
…………..denk ik Laughing

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Zo Jan 26, 2020 7:32 pm Reageer met quote

Nou Benneke, lees Zwartboek maar eens van Arnold Karskens daar kom je er tientallen tegen hoor, MET de bron van het echte artikel. Het is aangeboden bij de Tweede Kamer..

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3956
Zo Jan 26, 2020 7:45 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Nou Benneke, lees Zwartboek maar eens van Arnold Karskens daar kom je er tientallen tegen hoor, MET de bron van het echte artikel. Het is aangeboden bij de Tweede Kamer..

Tot deze opmerking was ik bijna geneigd je te geloven. Maar een slechter voorbeeld dan het zwartboek van Karskens kon je nauwelijks aanvoeren. Dat is nou echt een voorbeeld van 10 x niks en ook hier en elders allang en breed onderuit gehaald. En dan gaat het in jouw voorbeeld ook nog over een artikel dat de krant eerst zelf plaatste. De reden waarom het vervolgens is weggehaald weet de redactie alleen zelf. De beschuldigingen zijn niet meer dan gespeculeer in het kader van complotdenken.
Vwb de schadelijkheid van straling is het enige dat vaststaat dat er nog niets vaststaat. Voor zowel de schadelijkheid als de onschadelijkheid zijn "bewijzen" te vinden. Persoonlijk ben ik er voorstander van dat het goed wordt onderzocht en er onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs komt voor wat men beweert.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 322
Zo Jan 26, 2020 8:07 pm Reageer met quote

Zo lang er niet onomstotelijk vast is komen te staan wat de effecten zijn van 5G straling is bagatelliseren ervan sowieso erg voorbarig. Reëler vind ik het om vooralsnog alle gezondsheidsklachten mbt 5G straling serieus te nemen en de resultaten af te wachten van onafhankelijke onderzoeken. In mijn omgeving ken ik mensen die aangeven erg veel last te hebben van hoofdpijn en oorsuizen en dat zijn zeker geen aandachttrekkers.

Laatst aangepast door Ricko2.0 op Zo Jan 26, 2020 8:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2505
Zo Jan 26, 2020 8:07 pm Reageer met quote

Volgens mij is niet bewezen, nog onbewezen, dat bepaalde ziekten een direct gevolg zijn van straling en zijn er in Nederland al redelijk strenge eisen.

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/rapporten/2019/10/01/advies-voorzorgbeleid-hoogspanning-en-gezondheid/advies-voorzorgbeleid-hoogspanning-en-gezondheid.pdf

Quote:
Het mag duidelijk zijn dat het vraagstuk hoe om te gaan met magneetvelden van het
elektriciteitsnetwerk niet alleen in Nederland speelt. De wereldwijde onderzoeken naar de mogelijke
relatie tussen blootstelling aan magneetvelden en gezondheid zijn overal beschikbaar en leiden tot
verschillende reacties van de overheden. Sommige landen houden het bij de EU-norm van 100 µT en
andere landen hebben ook (voorzorg)beleid geformuleerd voor lagere veldsterktes.
RIVM (2017) en AEF (2018) hebben het (voorzorg)beleid in meerdere landen vergeleken. Conclusie is
dat Nederland verdergaand beleid heeft dan de ons omringende landen. Elders is de voorzorg minder
stringent geformuleerd dan in Nederland en is het meer onderdeel van een brede afweging in de
praktijk.

Quote:
Conclusie Gezondheidsraad (2018):
Uit de analyses van de commissie komen aanwijzingen voor een relatie tussen blootstelling aan
magnetische velden rondom bovengrondse elektriciteitslijnen en het optreden van leukemie en
wellicht ook hersentumoren bij kinderen. Als de resultaten worden samengevat in een door het
Amerikaanse Environmental Protection Agency opgesteld classificatiesysteem voor oorzakelijkheid
concludeert de commissie dat er voor leukemie en voor hersentumoren ‘aanwijzingen voor een
oorzakelijk verband’ zijn met de blootstelling aan magnetische velden. Wel zijn de aanwijzingen bij
hersentumoren zwakker dan bij leukemie. De bewijskracht voor beide typen tumoren is, mede
doordat hiervoor in proefdieronderzoek geen ondersteuning is gevonden, niet voldoende om te
spreken van een ‘waarschijnlijk’ of ‘bewezen’ oorzakelijk verband.
Over het risico op lymfomen bij kinderen zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om een
uitspraak te doen over een oorzakelijk verband. Het valt niet uit te sluiten dat andere factoren die
samenhangen met de aanwezigheid van bovengrondse elektriciteitslijnen een rol spelen. In
onderzoeken is daarvan tot nu toe echter niets gebleken. Ook is niet uit te sluiten dat toeval een rol speelt, met name met bevindingen over hersentumoren.

Quote:
RoyalHaskoningDHV (2019) heeft op basis van bestaande onderzoeksrapporten verschillende
gezondheidsrisico’s in de leefomgeving vergeleken. Uit die studie blijkt dat (uitgaande van de
rekensom uit het advies van de Gezondheidsraad: risico voor de gehele Nederlandse bevolking en bij
veronderstelling van een oorzakelijk verband) er sprake is van een laag risico in vergelijking met
andere gezondheidsrisico’s, zoals bijvoorbeeld het inademen van fijnstof door het verkeer,
aanwezigheid van radon of zeer zorgwekkende stoffen. RoyalHaskoningDHV beschrijft in haar
conclusies dat bijvoorbeeld blootstelling aan radon door het wonen in een stenen/betonnen huis
(800 sterfgevallen per jaar in Nederland), zeer zorgwekkende stoffen (1-100 sterfgevallen per jaar in
Nederland) en fijnstof door verkeer (1.300 - 16.000 sterfgevallen per jaar in Nederland) hoger
worden ingeschat dan de

Quote:
10. Advies
Alles overwegend kom ik tot de conclusie om terug te keren naar het oorspronkelijke doel en de drie
bovengenoemde inperkingen in het huidige voorzorgbeleid ongedaan te maken. Daarbij is het
noodzakelijk om de proportionaliteit en redelijkheid concreet vorm te geven op een manier die past
bij het feit dat een oorzakelijk verband niet is aangetoond.
Ik adviseer om vanuit voorzorg zo veel als redelijkerwijs mogelijk te voorkomen dat kinderen
langdurig worden blootgesteld aan magneetvelden.

theDon.1

Superlid
Superlid
Ma Jan 27, 2020 12:39 am Reageer met quote

Stralingen zijn zo wie zo schadelijk alleen is het per mens verschillend wat de klachten kunnen zijn.
Hoeveel mensen zijn er niet die al klachten hebben omdat er hoogspanningsdraden bij hun huis hangen.
Er zijn vele mensen die last hebben van aardstralen.
Ook is er veel ophef van de straling van je smartphone als je steeds tegen je oor hebt.
Verdere technische dingen zal ik jullie besparen want daar wordt ik toch niet meer op geloofd door links.

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Ma Jan 27, 2020 12:40 am Reageer met quote

theDon schreef:
Stralingen zijn zo wie zo schadelijk alleen is het per mens verschillend wat de klachten kunnen zijn.
Hoeveel mensen zijn er niet die al klachten hebben omdat er hoogspanningsdraden bij hun huis hangen.
Ook is er veel ophef van de straling van je smartphone als je steeds tegen je oor hebt.
Verdere technische dingen zal ik jullie besparen want daar wordt ik toch niet meer op geloofd door links.

Brand maar los, ik ben hartstikke rechts.

theDon.1

Superlid
Superlid
Ma Jan 27, 2020 1:30 am Reageer met quote

ThirzaR schreef:
theDon schreef:

Brand maar los, ik ben hartstikke rechts.

Dan krijg je van mij ook geen antwoord en ook niet als je links bent.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie