Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2071, 2072, 2073 Plaats reactie

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Za Nov 30, 2019 12:43 am Reageer met quote

Dag momenteel andere belangrijke dingen aan mijn hoofd................dus welterusten moet ik ff laten wat het is.

Lieve groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12689
Zo Dec 01, 2019 4:33 pm Reageer met quote

Iedereen blijkbaar zwak, ziek of misselijk?
Ik had slechts een paar vraagjes , Douwe schreef ; Heb een week geleden een aantal dingen via veilingen gekocht. Onder andere een koekenpan met een verhoogde rand, zodat je gemakkelijker je aardappelschijfjes kunt keren (en andere dingen). Moet het nog testen, maar hoop dat het bij het opschudden nu niet naast de pan eindigt.

Betreft dit via "veilingen" ook nieuwe exemplaren?
Lachen moest ik wél om het volgende
Met kerst heb ik 9 gasten, dus in totaal 11 eters. Heb inmiddels de wijn al in huis... een doos rode en een doos witte wijn

Had voorgesteld om eerst naar de Jumbo te gaan om daar voor ieders smaak een kant-en-klaar maaltijd te halen, maar Jumbo is 2e kerstdag niet open heb ik begrepen; dus zal ik wel iets anders moeten bedenken.
ik zie in gedachte als de winkel wel open was geweest, een hele rij mensen met hun bakkie voor de magnetron in de keuken staan. Laughing
Meestal doen we hier met de kerst gourmetten, mét een uitgebreid saladebuffet ....met 3 kinderen, waarvan er eentje die heel ondernemend is in het razendsnel ergens op klimmen, laten we dat dit jaar maar achterwege...het wordt een Indische maaltijd, met veel liflafjes erbij..zodat er voor iedereen wat te kiezen valt. Laughing Voor mij geen kerststress aub....ik probeer van een vrije dag te genieten...de kerstsfeer proef ik een dikke maand lang al, elke dag zoveel als mogelijk is Laughing kerstboom komt erin zodra de Sint is vertrokken, én gaat er pas half of eind januari weer uit...In mijn auto heb ik sinds gisteren de dvd van Michael Bublé opstaan, en doe ik al heerlijk voluit mee krassen onder het rijden!!! Wink klik hier, én geniet!! Love
Hehety had nog veel foto's uit de oude doos...maar we hebben al een tijdje weinig meer vernomen! Confused
Tiny én troubles,vervelende combinatie (we hebben gelukkig wél contact via de app) die zal er nog niet aan toe zijn om te reageren hier..al hoop ik dat ze zich er wel toe laat verleiden..ook hoop ik dat ze wat troost uit het scannen van oude foto's kan putten...
Dus ik mis mijn lieve dinnetjes hier a lot...(misschien zitten ze gezellig boven bij elkaar te high-tea'en... :love:heerlijke gedachte!!.)....ik ga dus maar een poging tot dichten doen voor 5 december....

ook deze engel (van mijn moeder geweest) zal ik straks van stal halen....Fijne zondag, en probeer er toch op jouw manier van te genieten...de klok tikt door, en die lijkt steeds harder te gaan lopen...dus probeer te léven zolang dat kan!! Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 11904
Zo Dec 01, 2019 6:14 pm Reageer met quote

CC, wat voor gaat, gaat voor toch. Neem je tijd.

JJ, ik hield mij even rustig na het bericht van CC. Gewoon omdat ik niet weet dan wat te zeggen.
Met kerst doen wij altijd heel eenvoudig. Gebraden konijn, door de paardenslager gefokt, dus geen gaaskonijnen. Zijn kleinkinderen spelen dan wel eens met de jonge konijntjes. Zelfgemaakte appelmoes. Witlofsalade en gekookte aardappels. De volgende dag Opgewarmd konijn en brood soppen in de jus. Gek, hé, maar dat vind ik het lekkerste van alles. Laughing

Kerstspullen halen we zaterdag pas naar beneden. Als sint weer het land uit is.
Ik kijk nog even in den oude doos, maar kerstfoto's heb ik niet echt.

Opwetterse watermolen

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11398
Ma Dec 02, 2019 9:07 pm Reageer met quote

We hebben een rustig weekend gehad. Zondag nog ff een wandeling gemaakt en een bezoekje gebracht aan "Rue de la gare" een bruine kroeg, waar bijna elke weekend wel een live-muziek optreden is.
En natuurlijk genoten van de Formule 1.

Heb nog een paar foto's gemaakt ter aanvulling van de puzzel die hehety plaatst op het Prikbord.
Het ging om deze kar:

een zgn wipkar die in het noorden en oosten gebruikt werd bij de boerderijen.
hier info over de kar
en deze is ook leuk:
en hier het verhaal van een smid/werkplaats, die ook aan modernisering deed

CC, kracht he.

JJ, ik kijk regelmatig op "vakantieveilingen.nl" dit betreft nieuw spul. Zojuist een wellnessdag gewonnen voor 2 pers. kostte me 10 €.
Is echt de moeite wel waard om daar eens te kijken. Betreft centra door heel Nederland. Daarnaast ook artikelen, maar let altijd op de prijs en staat je niet blind op de zgn. adviesprijs. Daarnaast doe ik ook wel eens een bod via "slajeslag.nl". Maar blijf altijd kritisch en laat je niet opnaaien.

Zaterdag hebben we een sinterklaas viering in Zwolle, kan dus helaas niet bij het optuigen van de kerstbomen zijn in ons atrium.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Dec 03, 2019 3:06 am Reageer met quote

Mooi verhaal van die zogenaamde "wipkarren" Douwe...ik denk dat Tiny en Hans het wel erg leuk zullen vinden dit stuk te lezen, met die oude foto's van de garage uit die tijd!
Lijkt me een gezellige bruine kroeg , met klinkende naam "Rue de la gare"!
Net even het "slajeslag.nl" , opgezocht, echter de reviews liegen er niet om! Shocked
Hehety komt met verschillende foto's.. kinderfiets met fietshelm..heel verstandig!!Een watermolen? en een herfstbeeld...berk met zwammen..
Vandaag heb ik bij een mevrouw wat poppenkleertjes gekocht voor de pop van Novi...ze zijn zó gaaf gemaakt, én een enig mens!!Het was niet naast de deur, maar we hebben er een middaguitje van gemaakt,...de reis was naar Barneveld, en daarna zijn we naar een bijzondere architectuur gereden

kaboutertjes wijzen je de weg...

watertoren

daar is die dan ‘de kathedraal van de Veluwe’. Het monumentale zendstation Radio Kootwijk

Het voormalige zendstation is een bijzonder monument uit ons koloniale verleden. Omdat Nederland aan het begin van de twintigste eeuw afhankelijk was van Engeland en Duitsland voor communicatie met zijn overzeese koloniën, ontstond tijdens de Eerste Wereldoorlog de behoefte aan een eigen radiografische verbinding met Nederlands-Indië.

De Nederlandse regering besloot daarom een eigen zenderstation te bouwen dat krachtig genoeg was om bijna 12.000 kilometer te overbruggen. De locatie midden op de Veluwe is niet bij toeval gekozen. Er werd een onbewoond, afgelegen terrein van Staatsbosbeheer gekocht om zo weinig mogelijk storende invloeden op het zendverkeer te ondervinden.

Op 7 januari 1929 wordt de radiotelefoondienst van de PTT officieel geopend door koningin Emma met de legendarische woorden: ‘Hallo Bandoeng, hoort u mij?‘. Op 31 december 1998 ging Radio Kootwijk definitief uit de lucht en in 2009 werd het zendterrein voor een euro overgedragen aan de oorspronkelijke eigenaar Staatsbosbeheer.

Dit beeldhouwwerk boven de ingang van het zendgebouw van Radio Kootwijk is een sculptuur van Hendrik van den Eijnde. In dit sculptuur ziet u een vrouwenhoofd met een Europese uitdrukking en één met een Aziatische uitdrukking, beiden met de handen achter de oren. De open mond in het gezicht tussen de beide vrouwen symboliseert de omroeper. Aan weerszijden ziet u de radiogolven. Deze sculptuur geeft symbolisch de radioverbindingen tussen Nederland en Nederlands-Indië weer.

Het ontwerp voor de adelaar op de achtergevel is ook van Hendrik van den Eijnde. De adelaar verbeeldt de vlucht van het geluid.

er moest voor het parkeren 5 euro betaald worden , om natuur en inwoners van het dorp te ontzien ....Ik heb de Sinterklaas cadeautjes klaar gemaak (inpakken , en van naam voorzien)t...dat rijmen is me toch nog niet gelukt..maar komt vast wel goed..hoort er echt wel bij vind ik! Laughing Maar nu ga ik duiken, morgen vroeg staat er iemand voor de deur om de laatste (grootste) boom uit de tuin te verwijderen...dát wordt een enorme klus nog.....dus WELTERUSTEN en mooie dromen!! Wink

douwe

Superlid
Superlid
Wo Dec 04, 2019 1:57 am Reageer met quote

In het Rensenpark (het voormalige dierentuin) was de afgelopen week een soort lichtshow, de bedoeling was dat dit een paar maand zou worden gehouden, maar het publiek liet het afweten, jammer.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Dec 04, 2019 5:09 am Reageer met quote

Douwe.... wat raar dat de mensen het lieten afweten!!Het ziet er mooi uit!!Ben je er al uit wat je met de kerst gaat serveren?
Ik ben net thuis, het was stapvoets rijden op sommige plekken i.v.m. dichte mist!
Zeven weken geleden alweer, dat we afscheid moesten nemen van Jenny....de weken daarvoor was ze weinig meer hier op de site, maar ik weet dat ze wel mee las....Ik had mij voorgenomen te gaan stoppen, als Jenny zou wegvallen, aangezien de reacties ál minimaal waren ....ik had een fijne tijd hier,met veel lief en helaas ook leed, maar ik ga nu toch echt stoppen!!!Bedankt degene die mee lazen, en degene die actief waren ...het is mooi geweest, de koek is op!!Welterusten!!...en vergeet vooral niet te blijven dromen! Kiss

cc

Superlid
Superlid
Wo Dec 04, 2019 1:51 pm Reageer met quote

Mogge,
even een teken van leven mijnerzijds.
Soms kun je een beetje teveel op je bordje krijgen..............zeer zeker als dat opscheppen tijden duurt maar op een gegeven moment is het bord vol!
Wil gewoon even een tijdje rust in mijn hoofd, ben ik aan toe.

Helaas ga ik ook afscheid nemen van terusten, net zo als Jacq. Zijn verschillende trouwe trusters weg gevallen, sommigen overleden anderen om wat voor reden dan ook wat automatisch gevolg heeft voor summiere postings...........behalve Jacq, die was nog regelmatig, zo niet dagelijks, op terusten.

Ik mis Jenny ook ontzettend op terusten en in mijn leven maar het is zoals het is...................!

Ik wens iedereen, ook de meelezers, alle goeds........................!

Liefs en bedankt voor iedere bijdrage, hoe klein ook, aan de welterusten-fotosite.

Groetjes Tiny
(p.s. mocht er iemand behoefte hebben om het stokje over te nemen..........mijn toestemming heb je!)

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Wo Dec 04, 2019 6:49 pm Reageer met quote

Tiny en Jacq ook jullie bedankt voor de postings alhier, hoewel ik hier niets meer plaatste heb ik tot het laatst mee gelezen. Ik hoop dat het ooit nog tot een meeting komt, en vergeet niet , uit het oog, maar nooit uit het hart.

P.S. Ik weet jullie te vinden op facebook!! Very Happy Very Happy Very Happy en dat geldt ook voor Douwe!!

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

hehety

Superlid
Superlid
Do Dec 05, 2019 11:06 am Reageer met quote

Goedemorgen fotosite.
Ik vind stoppen toch wel een beetje te radicaal en definitief. Oké, met het wegvallen van Jenny is wel de ziel van welterusten weggevallen. Welterusten zal nooit meer zijn zoals het was, maar het kan wel in een nieuw jasje gestoken worden. Douwe en ik hebben het er kort in de chat, samen er over gehad en wij vinden dat fotosite niet verloren mag gaan.
Elke dag posten hoeft niet. Iedereen –dat was al- mag eigen foto’s plaatsen, mits respect voor elkaar en het onderwerp.
Het zijn maar een paar dingen die ik nu, nog zonder koffie op, zit te bedenken. Laten we daar eens over na gaan denken. Nu is er weinig tijd voor fotosite omdat iedereen nu druk met de feestdagen is, maar straks...?

De nieuwe naam: Dé fotosite.
Wat oppimpen, of bestaat dat woord niet meer, en verder gaan in een ander model jasje.
Nieuw jasje voor mijn oude Hoya

auteur onbekend

douwe

Superlid
Superlid
Do Dec 05, 2019 8:12 pm Reageer met quote

We hebben samen al heel veel lief en leed gedeeld. Zelf zou ik graag willen doorgaan met deze foto-site.

Ik wil jullie wel bedanken voor alles wat jullie gedaan hebben voor WTR en zal zeker de uitjes wel missen.

Ik denk wel dat ik hier af en toe nog wel zal posten en hoop ook jullie hier wel weer te treffen.

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Dec 31, 2019 2:58 am Reageer met quote

Goedenacht , het voelt een beetje raar om hier mijn typewerk weer te plaatsen, maar ik wilde toch iedereen via deze weg het beste toe wensen voor 2020!! Wink

never forget the good things in life!! Kiss

hehety

Superlid
Superlid
Di Dec 31, 2019 12:31 pm Reageer met quote

JJ, dat wensen wij ook en, misschien in de toekomst.
Krijgt fotosite een nieuw begin.

auteur onbekend

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Di Dec 31, 2019 12:55 pm Reageer met quote

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

cc

Superlid
Superlid
Za Jan 04, 2020 1:10 pm Reageer met quote

Mogge,
een beetje laat met de goede wensen voor iedereen maar druk, druk, druk!

Allemaal een gelukkig, voorspoedig, mooi en gezond 2020.

Groet Tiny

douwe

Superlid
Superlid
Di Jan 07, 2020 12:49 am Reageer met quote

ik ben een aantal dagen off-line geweest

Ik wens jullie het allerbeste voor 2020.

Ooit is WTR gestart met een aantal personen. in de loop der tijd is het uitgebreid, maar van de andere kant zijn er ook weer personen overleden.

Ook zullen we merken dat qua leeftijd, aan de bovenkant er zullen afvallen, maar der kan van de andere kant weer aanwas zijn.

Het leven gaat door, ik heb afscheid moeten nemen van Ineke, maar voor mij was er iemand, die met mij verder wilde.

Vergeet niet dat na zonsondergang er ook weer een zonsopgang komt.

cc

Superlid
Superlid
Za Jan 11, 2020 6:36 am Reageer met quote

Een waar gezegde Douwe "HET LEVEN GAAT DOOR......." maar voor Jacq en mij is er zoveel gebeurt in het verleden w,o, het afscheid moeten nemen van een ieder die ons dierbaar was!
Zijn trouwe leden van terusten die ook om wat voor redenen dan ook afscheid hebben genomen van welterusten..................ook zij zullen hun redenen gehad hebben om afscheid te nemen.................terecht of onterecht dat isd niet aan ons.

Zonder ook maar een discussie uit te willen lokken of wat voor een reactie dan ook.................................het was leuk, familiair en wat zou ik nog meer op kunnen noemen.......................was gewoon gezellig!

Nogmaals alle trouwe leden en terusters het ga jullie goed...................voor mij is het vandaag einde verhaal.

Lieve groet Tiny(CC)

Pagina 2073 van 2073 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2071, 2072, 2073

Plaats reactie