'Geen racisme in Laak (Den Haag)'
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende Plaats reactie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Ma Dec 09, 2019 5:18 pm Reageer met quote

Benneke, Braboneger noemt zichzelf neger en is er trots op.

https://youtu.be/kMOtqLlGzYc

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Ma Dec 09, 2019 5:38 pm Reageer met quote

En zo houden Joden zich al eeuwen staande, niet zeiken maar incasseren. Het zal je als Jood maar gezegd worden Shocked

Gisteren heb ik een programma gezien waarin een christen die zich uitgeeft als vriend van joden Auschwitz misbruikt om zijn anti abortus praatje kracht te doen zetten. Poppetjes in gemonteerd in de gasovens. Een boog met daarop de woorden Ábortus macht frei".

Ik ben er ondersteboven van, zo ook een rabbijn die de gehele film niet eens af kon zien.

En nu heeft iemand hier het lef te schrijven: wil je je staande houden, zul je moeten incasseren. Niet zeiken.

Of moet ik nu begrijpen dat diegene dat alleen bedoelt voor de zwarte mens? De homoseksuele mens en de mens met een andere geloofsachtergrond, behalve misschien de Joodse?

Hoe dan ook, racistischer kan toch niet!

Mad

Laatst aangepast door luciaT.1 op Ma Dec 09, 2019 6:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 464
Ma Dec 09, 2019 5:52 pm Reageer met quote

Annette, erg jammer dat je niet of niet goed leest wat anderen in dit topic ons allemaal hebben aangereikt oftewel geschreven, anders was je NOOIT gekomen met de zin 'Braboneger noemt zichzelf neger en is er nog trots op ook' en behalve dit is eenvoudig terug te vinden hoe dhr Brunswijk hier vandaag de dag over denkt:

Citaat Steven Brunswijk op 25 jan.j.l.
“Ik voelde dat andere mensen het niet prettig vonden om de naam uit te spreken. Soms werd er denigrerend ‘Brabonegertje’ van gemaakt”, vertelt Steven. “Alles waar ‘tje’ achter staat is niet leuk, je voelt je kleiner gemaakt. Dit is niet de bedoeling man, dacht ik.”

Er was alleen nog maar negativiteit (klik)

Plan(t) the future

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Dec 09, 2019 6:37 pm Reageer met quote

Je begrijpt me niet Pluk, of je wilt me niet begrijpen.

Natuurlijk is het niet leuk en onnodig om rare dingen tegen iemand te zeggen. Maar door de houding van Brunswijk is hij wel "onkwetsbaar". In ieder geval komt hij voor plagers zo over. Zelf heb ik geen enkele behoefte om mensen te kwetsen.

En dat is ook wat die vrouw bedoeld, het heeft geen zin om je druk te maken, om iets af te dwingen, de wereld is zo. Vaak niet eens met verkeerde bedoelingen. En wat ik al eerder schreef, het gebeurd overal, door iedereen. Ook en misschien wel juist hier. Het is eigenlijk de enige plek waar ik mopper en waar tegen mij gemopperd wordt.
Jij Pluk deed mij ook pijn doorr te zeggen dat jij nooit een email aan mij had gestuurd, Tja, jou adres is niet vanzelf in mijn mailbox gekomen hoor. Jij deed lelijk. En ik zal het ongetwijfeld ook doen.

Ik ben zo vaak uitgescholden voor rotmof, mijn zusje zelfs in de klas door de meester! Tja, erg vervelend, maar je moet niet je leven erdoor laten bepalen. Ja, het doet zeer en toch kun je er verder weinig mee.

Lucia, op jou ga ik niet in. lees je topics nog eens door. Racistische kan haast niet.( nog gelezen dat er weer raketten van uit Gaza naar Israel geschoten zijn? )

Laatst aangepast door annette49.1 op Ma Dec 09, 2019 7:07 pm, in totaal 9 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4082
Ma Dec 09, 2019 7:00 pm Reageer met quote

Dus: " je incasseert maar" ipv " ik luister naar je, want ik wil je niet kwetsen".
Zet het op je kerstkaarten, annette.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Dec 09, 2019 7:05 pm Reageer met quote

Zou heel zinvol voor jezelf ook zijn Willemijn.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4451
Ma Dec 09, 2019 8:09 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Ik ben zo vaak uitgescholden voor rotmof, mijn zusje zelfs in de klas door de meester! Tja, erg vervelend, maar je moet niet je leven erdoor laten bepalen. Ja, het doet zeer en toch kun je er verder weinig mee.

Je kunt daar verder weinig mee? Ben je nou helemaal betoeterd, dat had je -of jullie ouders- nooit op je moeten laten zitten, zo min als mensen als Sylvana Simons het pikken wanneer er zogenaamd volkomen onschuldig van 'zwartjes' gesproken wordt ergens aan tafel.
En wanneer dat 'negers' zou zijn geweest had ze stellig nog feller gereageerd. Waarbij nogmaals opgemerkt zij dat al dat soort denigrerende naar een bepaalde groep verwijzende termen iedereen kunnen ergeren en iedereen aangaan.
Mij ergert het behoorlijk dat Annette en Don op dit forum in dit topic de zeer racistisch beladen term 'neger' in proberen te voeren als een gewone benaming voor iemand met een donkere huidskleur. Mij ergert dat omdat die term mensen pijn doet, en niet alleen noodzakelijkerwijs zwarte en andere niet-blanke mensen, ook blanke mensen die aan dit forum deelnemen, en mensen die hier misschien mee zullen lezen. Omdat je dit bewust bent Annette, moedwillig die krenkende term hier te hanteren gedraag je je net zo dom als die docent destijds.

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Ma Dec 09, 2019 8:19 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
annette49 schreef:

Je kunt daar verder weinig mee? Ben je nou helemaal betoeterd, dat had je -of jullie ouders- nooit op je moeten laten zitten, zo min als mensen als Sylvana Simons het pikken wanneer er zogenaamd volkomen onschuldig van 'zwartjes' gesproken wordt ergens aan tafel.
En wanneer dat 'negers' zou zijn geweest had ze stellig nog feller gereageerd. Waarbij nogmaals opgemerkt zij dat al dat soort denigrerende naar een bepaalde groep verwijzende termen iedereen kunnen ergeren en iedereen aangaan.
Mij ergert het behoorlijk dat Annette en Don op dit forum in dit topic de zeer racistisch beladen term 'neger' in proberen te voeren als een gewone benaming voor iemand met een donkere huidskleur. Mij ergert dat omdat die term mensen pijn doet, en niet alleen noodzakelijkerwijs zwarte en andere niet-blanke mensen, ook blanke mensen die aan dit forum deelnemen, en mensen die hier misschien mee zullen lezen. Omdat je dit bewust bent Annette, moedwillig die krenkende term hier te hanteren gedraag je je net zo dom als die docent destijds.

Nicolaas, je denkt de wijsheid in pacht te hebben en alles denkt te weten en wat een ander zegt klopt nooit.
Ik schaam mij kapot dat jij zo links bent en jij in ons mooie Nederland woont!!!
Jij bent zó vreselijk links tot extremistisch toe!
Als een neger zich zelf neger noemt mag dat zelfs niet van jou, hoe ziek ben jij dan?
Besef jij wel dat juist jij mensen tegen elkaar op zet?
Gelukkig kan ik je door en door en kijk ik er doorheen want je weet niet beter!!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Dec 09, 2019 8:27 pm Reageer met quote

theDon schreef:
NicolaasP schreef:
annette49 schreef:

Nicolaas, je denkt de wijsheid in pacht te hebben en alles denkt te weten en wat een ander zegt klopt nooit.
Ik schaam mij kapot dat jij zo links bent en jij in ons mooie Nederland woont!!!
Jij bent zó vreselijk links tot extremistisch toe!
Als een neger zich zelf neger noemt mag dat zelfs niet van jou, hoe ziek ben jij dan?
Besef jij wel dat juist jij mensen tegen elkaar op zet?
Gelukkig kan ik je door en door en kijk ik er doorheen want je weet niet beter!!

Met meer mensen die denken als Nicolaas zou de wereld een betere plek zijn om te wonen. En als je alleen links koppelt aan anti-racisme en antidiscriminatie doe je veel rechtse mensen ernstig tekort. Racisme hoort bij extreemrechts, wat dus iets totaal anders is dan rechts.
Maar ik verwacht niet dat je dit laatste begrijpt.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Dec 09, 2019 8:30 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Lucia, op jou ga ik niet in. lees je topics nog eens door. Racistische kan haast niet.( nog gelezen dat er weer raketten van uit Gaza naar Israel geschoten zijn? )

Krankzinnige aantijging natuurlijk. Lucia plaatst topics waarin racisme soms een rol speelt, maar daarmee maakt zij zich daar nog niet zelf schuldig aan. De raketbeschietingen vanuit Gaza zijn in onze westerse ogen dwaas, maar de mensen die daar opgesloten zitten en goeddeels verstoken zijn van middelen om in de meest elementaire levensbehoeften te kunnen voorzien en zich niet uit de wurgende greep van extreem-rechts-Israël kunnen bevrijden, die zien geen andere mogelijkheid om de wereld op hun onmenselijke situatie in het concentratiekamp Gaza te wijzen.

Laatst aangepast door NicolaasP op Ma Dec 09, 2019 8:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Dec 09, 2019 8:51 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Een zwarte man mag zichzelf neger noemen, zoals een Jood zichzelf jid mag noemen, en een homo zichzelf een flikker en zoals jij jezelf een domme lul mag noemen.

Maar het is fout wanneer anderen dat doen, zeker wanneer het daarbij de opzet is om te kwetsen.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 464
Ma Dec 09, 2019 9:25 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Jij Pluk deed mij ook pijn doorr te zeggen dat jij nooit een email aan mij had gestuurd, Tja, jou adres is niet vanzelf in mijn mailbox gekomen hoor. Jij deed lelijk. En ik zal het ongetwijfeld ook doen.

Wel correct citeren svp als je zo nodig in de openbaarheid oude koeien uit de sloot wilt halen en indien
je mijn uitingen van destijds al pijnlijk vindt, dan heb je maar verdomd weinig meegemaakt.

Anderen shockeren gaat je goed af en ik denk nu dus te begrijpen waar dat vandaan komt.

Plan(t) the future

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Dec 09, 2019 9:29 pm Reageer met quote

Don heeft, denk ik, geen idee over wie het gaat wanneer Annette het gegeven dat een zwarte man zichzelf "braboneger", geen neger, noemt gebruikt om een vrijbrief te krijgen om zwarte mensen neger te noemen.
Al eerder gezegd, maar kennelijk niet doorgedrongen: inmiddels gebruikt de man deze naam niet meer. Waarom? Lees:

Toen ik in februari vorig jaar te gast was bij een Friese talkshow hoorde ik weer hoe de verslaggever mij aankondigde bij een zaal vol blanken: ‘Braboneger zit hier.’ Het zat me niet lekker meer. Ik ben inmiddels vader van drie kinderen. Dat heeft mijn kijk op de wereld veranderd. Wat als zij ouder worden en vragen hoe het zit met die naam? Ik voelde me niet serieus genomen, het woord neger heeft een negatieve lading, er was alleen nog maar negativiteit. In die talkshow heb ik gezegd dat ik ermee stopte.’
Waarom Steven Brunswijk afstand nam van zijn alter-ego Braboneger
Is hij nu minder leuk, Annette, of nog steeds een man naar jouw hart?

Laatst aangepast door WillemijnF op Ma Dec 09, 2019 9:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Dec 09, 2019 9:30 pm Reageer met quote

Pluk. Je opmerkingen deed me verder niets, maar dat jij, iemand waar ik toch wel respect voor had zo glashard kon liegen, dat wel even. Maar als een lastige vlieg even weggeschud, gelijk met mijn vertrouwen in je objectiviteit en eerlijkheid.

Laatst aangepast door annette49.1 op Ma Dec 09, 2019 10:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Dec 09, 2019 9:48 pm Reageer met quote

Nicolaas schreef: Je kunt daar verder weinig mee? Ben je nou helemaal betoeterd, dat had je -of jullie ouders- nooit op je moeten laten zitten, zo min als mensen als Sylvana Simons het pikken wanneer er zogenaamd volkomen onschuldig van 'zwartjes' gesproken wordt ergens aan tafel.

Wat denk je dat er dan gebeurd zou zijn? Dat het afgelopen zou zijn? Het houdt dan echt niet op hoor.
Blijf jezelf en ga om met aardige mensen. Later kreeg ik vrienden en die heb ik nog.

Het is toch net als op het forum, we proberen elkaar te overtuigen en het resultaat is haat en nijd en geen enkele toenadering of poging tot begrip. Altijd woorden verkeerd uitleggen of kleuterjuf uithangen. Het heeft geen zin. Je zou met elkaar moeten werken, dat werkt veel beter.

Juist door zo te doen als Sylvana krijg je haat. Kijk, als ze je slaan... dan wordt het wat anders.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Dec 09, 2019 10:14 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
...

Juist door zo te doen als Sylvana krijg je haat. Kijk, als ze je slaan... dan wordt het wat anders.

En wat doet Sylvana dan precies waardoor je haat krijgt? Daar ben ik heel benieuwd naar.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Dec 09, 2019 10:17 pm Reageer met quote

Als je daar nog niet achter bent, Willemijn, heeft uitleg geen zin meer.

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Ma Dec 09, 2019 10:20 pm Reageer met quote

Over verdraagzaamheid nog even:

Links is zeer bedreven in het etiketteren van anderen. Dit is een efficiënte manier om politieke propaganda te bedrijven. Men wil de politieke tegenstander op verschillende niveaus criminaliseren en demoniseren: van nazisme, fascisme naar extreemrechts, en dan naar rechts-radicaal (radicaal rechtspopulisme). Het vertrekpunt was en is de misdadiger met het kleine snorretje – met hem moet het object van demonisering direct of indirect in verband worden gebracht. Wanneer dat lukt, verstomt het inhoudelijke politieke debat.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10218543065141358&id=1037764185

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Ma Dec 09, 2019 10:27 pm Reageer met quote

-------------------------

Laatst aangepast door luciaT.1 op Di Dec 10, 2019 2:06 am, in totaal 2 keer bewerkt

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Dec 09, 2019 11:18 pm Reageer met quote

Lucia, tegen een halve klas kun je niet op. De tijden waren anders, meesters waren het tegenovergestelde van nu.

Maar ziet iemand dan aan je dochter dat ze Joods is? Is ze volwassen en slaat ze iemand een bloedneus? Kwam ze daar mee weg? Kwam die knul niet met meerdere vriendjes terug?

Nou, ik ben niet van geweld, tenzij je me aanraakt. Als ik gelegenheid heb om te praten doe ik het, dat weet je inmiddels, maar tot geweld over gaan als dat niet lukt doe ik niet. Dat is het me niet waard. Ik klop het stof van mijn schoenen en ga verder.

Pagina 4 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats reactie