Medicijnen tekort
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Ma Sep 23, 2019 12:23 pm Reageer met quote

Het aantal meldingen van geneesmiddelentekorten zal dit jaar nog verdubbelen ten opzichte van vorig jaar. Dat verwacht minister Bruno Bruins voor Medische Zorg. Een woordvoerder van het ministerie bevestigt de waarschuwing. De Europese Unie moet daarom desnoods zelfs ingrediŽnten voor medicijnen produceren, aldus de bewindsman.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/67347534/minister-verwacht-verdubbeling-medicijntekort

Voorraadje nemen ????

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27508
Ma Sep 23, 2019 1:08 pm Reageer met quote

Sommige medicijn zullen wellicht aan bederf onderhevig zijn. Maar eigenlijk zou elk land in zijn eigen medicijnbehoeften moeten kunnen voorzien. We zijn nu veel te afhankelijk van andere landen. Riskant. Zeker als het landen zijn met een dubieuze overheid...

Faber quisque fortunae suae

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 689
Ma Sep 23, 2019 1:48 pm Reageer met quote

Zelf gebruik ik alleen hoge bloeddruktabletten, maar verder niks en misschien ga ik wel weer op zoek naar bloeddrukverlagende kruiden zoals maretak en meidoorn als het moet.

Maar ik denk aan al die suikerpatiŽnten, die toch echt niet zonder insuline kunnen, of die mensen met taaislijmziekte en nom maar op. Medicijnen die iedere dag ingenomen moeten worden, waarbij het zelfs dodelijk kan zijn als en ze niet inneemt.
Ik vind ook dat ieder land zijn eigen voorraad en benodigdheden moet kunnen maken.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13329
Ma Sep 23, 2019 4:58 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Sommige medicijn zullen wellicht aan bederf onderhevig zijn. Maar eigenlijk zou elk land in zijn eigen medicijnbehoeften moeten kunnen voorzien. We zijn nu veel te afhankelijk van andere landen. Riskant. Zeker als het landen zijn met een dubieuze overheid...

De werkzame stof in meeste medicijnen bestaat uit chemicaliŽn en zullen niet bederven zoals organische stoffen maar ze verliezen na verloop van tijd, naar gelang de stabiliteit, wel de vereiste werkzaamheid.

Ieder land zijn eigen medicijnen lijkt me niet nodig maar erop vertrouwen dat landen als China het beste met onze gezondheid voorhebben zou ik zeker niet. Dat doet China al amper of niet met eigen ingezetenen. Wat mij betreft ligt hier de zoveelste dankbare taak voor de EU, in dit geval om de productie van medicijnen te reguleren maar dat lukt dus niet met vrije marktwerking. Die vrije markt werkt sowieso niet met noodzakelijke en schaarse goederen omdat die daardoor per definitie niet vrij is.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Do Sep 26, 2019 7:57 pm Reageer met quote

Mag ik hieruit concluderen dat het medicijn tekort voorlopig nog wel even duurt.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie