Rechts-extremisme en antisemitisme
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4374
Wo Sep 18, 2019 1:33 pm Reageer met quote

Quote:
Sinds de naoorlogse periode hebben we geleerd dat de ergste misdaad uit de geschiedenis de Holocaust van zes miljoen Joden is, terwijl alle andere geschiedenis in de vergetelheid is geraakt door deze afschuwelijke gebeurtenis. Men leert bijvoorbeeld niet over de enorme oorlogsmisdaden van Joodse leiders, zowel voor als na de Tweede Wereldoorlog, die op de meest beestachtige wijze het leven hebben genomen van miljoenen blanken.

In de volgende video kan men getuige zijn van de totale onverschilligheid van Joden voor het lijden van anderen, waar op een maffia-achtige manier de genocide op blanke OekraÔners, Holodomor genaamd, onder andere uitgevoerd door Joodse leiders, tot zwijgen moet worden gebracht, zodat de Holocaust van de Joden niet in de vergetelheid raakt.

Aan het einde van de film hoort men ook een Jood bekennen dat Joden opzettelijk het schuldgevoel van blanke mensen bespelen, door regelmatig blanke mensen de schuld te geven van de Holocaust Ė een kaart die ze vaak bij elke tegenslag gebruiken. Op deze manier beschermen ze zich tegen kritiek.

Zie ook de Joodse leiders achter de rode terreur die zich in de 20e eeuw in heel Europa verspreidde

IsraŽl wil dat het joodse lijden uniek is en de holocaust de enige noemenswaardige genocide, en de enige slachtoffers overal en altijd Joden zijn. Dat valt namelijk uit te buiten, en dat doen ze dan ook schaamteloos.

De tweede, en waarschijnlijk belangrijkere, reden om de Armeense holocaust niet te willen erkennen, is dat de planners hoogstwaarschijnlijk Joden waren.

afkomstig van de rechts-extremistische haat-site fenixx.org

Merk op: 'de rode terreur' (de terreur van de Russische bolsjewisten) wordt op conto geschreven van 'de Joodse leiders', die zaten erachter, die hebben die terreur bekokstoofd, zo luidt hier de boodschap, dezelfde demonisering die Hitler cs gebruikte tegen 'de Joden'.

De Jodenhaat en de bizarre stigmatisering en verdachtmakingen die daar het gevolg van zijn DRUIPT van deze site af, op alle pagina's, in alle rubrieken.

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 689
Wo Sep 18, 2019 2:15 pm Reageer met quote

Nicolaas, wat lees jij toch gekke kranten. Ik ga echt niet naar dit soort berichten hoor.
Dat er Jodenhaat is hoef je mij niet te vertellen. Is het ooit weggeweest?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4374
Wo Sep 18, 2019 2:31 pm Reageer met quote

Die gekke kranten, die rechts-extremistische social media keldertjes schieten als paddenstoelen uit de grond en de invloed ervan zou wel eens heel groot kunnen zijn. Dat zou ik niet bagatelliseren met 'ach ja, dat antisemitisme is van alle tijden', het gaat om hier en nu Annette

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Wo Sep 18, 2019 2:35 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Quote:
Sinds de naoorlogse periode hebben we geleerd dat de ergste misdaad uit de geschiedenis de Holocaust van zes miljoen Joden is, terwijl alle andere geschiedenis in de vergetelheid is geraakt door deze afschuwelijke gebeurtenis. Men leert bijvoorbeeld niet over de enorme oorlogsmisdaden van Joodse leiders, zowel voor als na de Tweede Wereldoorlog, die op de meest beestachtige wijze het leven hebben genomen van miljoenen blanken.

In de volgende video kan men getuige zijn van de totale onverschilligheid van Joden voor het lijden van anderen, waar op een maffia-achtige manier de genocide op blanke OekraÔners, Holodomor genaamd, onder andere uitgevoerd door Joodse leiders, tot zwijgen moet worden gebracht, zodat de Holocaust van de Joden niet in de vergetelheid raakt.

Aan het einde van de film hoort men ook een Jood bekennen dat Joden opzettelijk het schuldgevoel van blanke mensen bespelen, door regelmatig blanke mensen de schuld te geven van de Holocaust Ė een kaart die ze vaak bij elke tegenslag gebruiken. Op deze manier beschermen ze zich tegen kritiek.

Zie ook de Joodse leiders achter de rode terreur die zich in de 20e eeuw in heel Europa verspreidde

IsraŽl wil dat het joodse lijden uniek is en de holocaust de enige noemenswaardige genocide, en de enige slachtoffers overal en altijd Joden zijn. Dat valt namelijk uit te buiten, en dat doen ze dan ook schaamteloos.

De tweede, en waarschijnlijk belangrijkere, reden om de Armeense holocaust niet te willen erkennen, is dat de planners hoogstwaarschijnlijk Joden waren.

afkomstig van de rechts-extremistische haat-site fenixx.org

Merk op: 'de rode terreur' (de terreur van de Russische bolsjewisten) wordt op conto geschreven van 'de Joodse leiders', die zaten erachter, die hebben die terreur bekokstoofd, zo luidt hier de boodschap, dezelfde demonisering die Hitler cs gebruikte tegen 'de Joden'.

De Jodenhaat en de bizarre stigmatisering en verdachtmakingen die daar het gevolg van zijn DRUIPT van deze site af, op alle pagina's, in alle rubrieken.

Klaas, dank je voor het openen van dit topic. Met de link die hier al eerder geplaatst is door theDon., maar dan om links te verguizen.

Duidelijk wordt hierdoor dat men vaak met een beperkte blik ziet naar antisemitisme en waar het vandaan komt. Vanuit rechts extreme hoek wil men liever benoemen, terwijl het zo overduidelijk en openlijk op internet te vinden is.
Persoonlijk meen ik dat sommigen om hun haat naar links te kunnen uiten, hun genegenheid voor joden even nalaten, ook als het uit rechts extreme hoek komt. Ik zie het als verraad! Als joodse kan ik geen greintje vertrouwen hebben in dit soort mensen. En nog wel meer met mij!

Natuurlijk zijn sites als fenixx.org geen sites om voor je plezier te lezen, zo walgelijk is het. Maar het laat wel duidelijk zien wat er gedacht, geschreven etc. wordt door rechts extreem. Het is goed op de hoogte te blijven wat je vijand doet.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 18, 2019 3:08 pm Reageer met quote

Klaas, JIJ bent degeen die altijd commentaar levert op pulpbladen, maar kennelijk niet als het jou uitkomt, dat bedoel ik.

Maar we zijn het eens, er is veel meer haat en antisemitisme dan menigeen denkt.

Een ding bv. In Vlaanderen is ophef ontstaan door de ontdekking dat het woord ĎJoodsí in het Vlaamse woordenboek voor gebarentaal uitgebeeld door een haakneus te maken. Het omstreden gebaar is op videoís te zien in het digitale woordenboek voor gebarentaal van de Universiteit Gent (ook wel UGent genaamd) en is op YouTube gezet. IsraŽlische media hebben de video opgepikt en er een punt van gemaakt. De grote neus geldt als een oude antisemitische stereotypering. Toch zal het gebaar niet worden aangepast, zo melden de samenstellers van het woordenboek.

Zeg nou zelf, dat KAN toch niet? Klinkt onschuldig? Het staat er al zo lang? Kun je nagaan, maar daarom is het toch niet aanvaardbaar? Dit zijn zo van die dingen.

Check out this article: Ophef over haakneus in Vlaams woordenboek voor gebarentaal - https://jonet.nl/ophef-over-haakneus-in-vlaams-woordenboek-voor-gebarentaal/

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 18, 2019 3:17 pm Reageer met quote

Over die grote neus. De uitdrukking brillenjood is ook zo eentje.

Daar kķn je niets aan doen, je kunt alleen leren je er niets van aan te trekken.
Althans, voor sommige mensen geldt dat voor Marokkaanse jongens die gediscrimineerd worden.
Waarom maakt men dan onderscheid voor joden?

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 18, 2019 3:34 pm Reageer met quote

Ben dat wel met je eens Lucia, maar dan moet dat toch ook gelden voor bv Zwarte Piet? Of moeten alleen Joodse mensen incasseren?

Inderdaad, ook brillenjood is er zo een.

Maar waar het om gaat is dat die haakneus van bovenaf wordt getolereerd, dat kan toch niet. Vooral omdat er andere mogelijkheden zijn om aan te geven waar je het over hebt.

Klaas, ik bagatellen zeer zeker het antisemitisme niet hoor. Hoe vaak heb ik het hier al aangehaald? En dan werd ik door jou aangevallen. Of Lucia komt direct aan met moslims.

Het is van alle tijden, het is nooit weggeweest, maar een golfbeweging en nu lijkt het of het springvloed wordt.

Ik kom wel met beelden, en voorbeelden, maar heb toch vaak het gevoel gehad alleen te staan. Al jaren, dus ja, als jij dan met zo'n bericht komt, vraag ik me af, meen je het? Waarom nu? Waarom uit zo'n blad? Lees gewoon de kranten, Duitse kranten desnoods daar lees je zoveel. In Frankrijk is het heel erg.
Een hele Joodse wijk waar ze uit gevlucht zijn, naar duurdere wijken of naar Israel, wat ook weer net mag toch? Dan zijn ze toch zionist? Een enkele arme Jood woont nu nog in die wijk, kan nog niet weg, en ondergaat.

Vind je het gek dat ik wantrouwend ben richting jullie?

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 18, 2019 3:59 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Ben dat wel met je eens Lucia, maar dan moet dat toch ook gelden voor bv Zwarte Piet? Of moeten alleen Joodse mensen incasseren?

De tekst die ik aanhaalde was een tekst van jou Annette, toen Pluk vroeg over die Marokkaanse jongen die uitgescholden werd voor kutmarokkaan.

'Daar kķn je niets aan doen, je kunt alleen leren je er niets van aan te trekken' was jouw antwoord.

En nee, ik denk niet zo, noch joden, noch anderen zouden gediscrimineerd moeten worden.
Het een is niet erger dan het ander! In gekwetstheid en pijn zijn we allen gelijk, gewoon mens.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Wo Sep 18, 2019 4:01 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Inderdaad, ook brillenjood is er zo een.

Maar waar het om gaat is dat die haakneus van bovenaf wordt getolereerd, dat kan toch niet. Vooral omdat er andere mogelijkheden zijn om aan te geven waar je het over hebt.

Ik ben het volledig met je eens dat dat gebaar voor het woord jood onmiddellijk moet worden veranderd. Stereotyperingen zijn heel kwetsend en dat is waarom ik ook zo tegen de figuur zwarte Piet ben. Het is onnodig kwetsend en er zijn andere manieren om het knechtje van de Sint vorm te geven. Als het vermeden kan worden hoef je niet te verwachten dat iemand maar incasseert. Tegen dit soort uitingen in kleine kring kun je weinig doen, maar in het groot, in officiŽle stukken of, zoals bij zwarte Piet op tv, moet je zeker afstand nemen van dit soort kwetsende uitingen.Net zoals een politicus moet worden aangepakt die oproept tot het scanderen van Minder, minder Marokkanen.
Ik ben blij dat jij je mening over Zwarte Piet en het maar moeten incasseren daarvan hebt bijgesteld. Ik vind dat mooi.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 18, 2019 4:28 pm Reageer met quote

Willemijn, je leest niet goed meis.

Maar ik heb mijn zegje hier gedaan. Ik stop weer.

Maar... als er maar half zo vaak hier voor de Joden in de bres werd gesprongen als voor andere groepen zou het een beter forum zijn. Vandaar mijn argwaan. Maar ik stop, heb andere dingen te doen.

Groetjes en fijne dag allemaal.

Oh, Nicolaas, als je Fenixx uit hebt, kun je Eunmask gaan lezen, ook zo'n blad.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 18, 2019 4:34 pm Reageer met quote

Maar hier nog een mooi bericht!

íNazií-demonstratie bij IsraŽlische ambassade toch afgeblazen

íNazií-demonstratie bij IsraŽlische ambassade toch afgeblazen https://www.telegraaf.nl/t/6008716/ via @telegraaf

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 18, 2019 4:54 pm Reageer met quote

Dit zijn zeker geen frisse jongens zie ik. Goed dat ze het afgeblazen hebben.

Toch ook hier wordt antisemitisme en kritiek op het IsraŽlisch politiek beleid op ťťn grote hoop gegooid.
Dit vertroebelt nou precies wat antisemitisme is. Door 'alles' antisemitisme te noemen, gaan we voorbij aan wat antisemitisme in werkelijkheid is.
Persoonlijk vind ik dat eng.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Wo Sep 18, 2019 9:16 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Willemijn, je leest niet goed meis.

Maar ik heb mijn zegje hier gedaan. Ik stop weer.

Maar... als er maar half zo vaak hier voor de Joden in de bres werd gesprongen als voor andere groepen zou het een beter forum zijn. Vandaar mijn argwaan. Maar ik stop, heb andere dingen te doen.

Groetjes en fijne dag allemaal.

Oh, Nicolaas, als je Fenixx uit hebt, kun je Eunmask gaan lezen, ook zo'n blad.

Sorry Annette dan heb ik je verkeerd begrepen . Ik meende uit je woorden op te maken dat je tegen het in stand houden van kwetsende stereotyperingen bent, zoals ook gebeurt met zwarte Piet. Je haalde dat voorbeeld er zelf namelijk bij. Nu meen ik te begrijpen dat kwetsende stereotyperingen prima zijn, zolang het maar niet om joden gaat. Zeg ik het nu goed?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 18, 2019 10:40 pm Reageer met quote

Nee Willemijn, je begrijpt me niet, ik laat het zo.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie