Pillen slikken: trucs
Gezondheid & zorg
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12473
Vr Mrt 22, 2019 11:54 pm Reageer met quote

Mij gaat het meestal goed af omdat ik weet dat de brokken voedsel die een mens inslikt vele malen groter zijn dat de grootste maten pillen. Maar af en toe laat de ratio me in de steek, blijkt nu bij een kuur met een uit de kluiten gewassen tablet antibiotica, amoxycilline met clavulaanzuur oftewel Augmentin, om precies te zijn. Hoofd helemaal achterover wat sommige mensen doen snap ik voor geen meter want het ding valt daardoor echt niet vanzelf in je maag. Je moet en zal slikken om het spul voorbij je keel te krijgen.

Gewoon kraanwater is altijd het beste omdat sommige drankjes niet zo goed samengaan met het middel, zoals grapefruitsap met statines. Inmiddels ben ik erachter dat als een slok niet genoeg is de volgende poging nog moeilijker is maar dat het voornemen om achter elkaar twee slokken water te nemen nadat je het gedrocht in je mond gekieperd hebt een verbluffend positief resultaat oplevert. Werkt waarschijnlijk ook goed als de overgoten koffie van tante Neeltje weer eens niet te nassen is en je geen plantenbak onder handbereik hebt. In dat geval die uilenzeik wel even af laten afkoelen. Smile

Hebben jullie meer trucs?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

nana

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 17
Za Mrt 23, 2019 12:37 am Reageer met quote

Pillen slikken gaat heel goed ,als je een pil of enkele pilletjes op een lepel legt en daarover heen ,yogurt, vla,of appelmoes bv doet,
en dan opeet,men merkt er dan weinig of niks van met slikken.

Saga.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4396
Za Mrt 23, 2019 12:42 am Reageer met quote

https://www.flinndal.nl/blog/moeite-met-slikken

Misschien kun je hier iets mee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mrt 23, 2019 1:19 am Reageer met quote

Dank voor de aanvullingen! Ik hoef er zelf niet zozeer iets mee want ik ben er inmiddels wel uit. Maar kijk uit met het open maken van capsules want soms zijn die bedoeld om de zuurbarrière van de maag te doorstaan. Karnemelk, yoghurt, een smoothy of een andere half vloeibaar voedingsmiddel zijn prima middelen voor een makkelijker passage van pillen. Bijvoorbeeld bij paracetamol, Het smaakt echt smerig en het zijn ook nog eens grote tabletten maar dan zou ik die manier zeker adviseren. Let wel op combinaties die in de bijsluiter worden afgeraden vanwege resorptie- of chemische reactieproblemen. Maar gewoon water, liefst zonder bubbels is altijd goed dus de tip om eerst een neutrale slok te nemen voor de inname slok vind ik een hele goeie!

Wat werkt beter voor jou? De hele handel in één keer met twee ferme slokken water of een lepel appelmoes, yoghurt of iets dergelijks of één voor één?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2570
Za Mei 11, 2019 7:17 pm Reageer met quote

https://www.gloup.eu/

Ken je dit, Gloup?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mei 11, 2019 7:42 pm Reageer met quote

Aquarel schreef:
https://www.gloup.eu/

Ken je dit, Gloup?

Grappige naam, 'Gloup'. Smile Nee, ik kende het niet. Normaal gesproken zou je met wat huis- tuin- en keukentips die pillen wel weg kunnen krijgen maar ik kan me voorstellen dat bij sommige ziektes de weerstand tegen slikken groter is. Wordt het vergoed door verzekeraars? Leuk dat je reageert op dit al weer wat oudere topic!

Pagina 1 van 1

Plaats reactie