Muziekinstrumenten
Media, lezen & muziek
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Valentijntje

Superlid
Superlid
Antw.: 1418
Vr Nov 27, 2015 8:23 pm Reageer met quote

Jore49 schreef:
Jaren lang heb ik een Mandoline bespeelt.
Ik heb het leren spelen in een klooster en kreeg daar les als 9 jarig meisje van een Non.
Een mooi instrument maar nog mooier als je het met meerdere mandolines speelt maar ook in een orkest klinkt het geweldig mooi.
Ik heb hem weg gegeven en er een ander blij mee gemaakt. Very Happy

Ik heb ook op mijn negende mandoline leren spelen. Ik speel nu nog steeds mandola ( de altviool onder de mandolines) en wel in 1 muziekgroep en 2 orkesten. Ontzettend leuk.

Als ieder mens op deze wereld één mens gelukkig maakt, is iedereen gelukkig.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

ErikK.

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 20
Wo Dec 16, 2015 7:35 pm Reageer met quote

Totaal verslingert aan de slow blues en Chicago blues met de zeurderige mondharmonica, kan er eindeloos naar luisteren
Altijd heel graag een instrument willen bespelen maar elke poging liep vast in ongeduld en die andere hobby ......... sport.
En nu , nu je de tijd hebt (pensioen) loopt het weer mis door mijn ongebrijdelde computer intteresse (websiteontwerp en onderhoud van die sites) Embarassed Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2601
Wo Jan 25, 2017 8:50 pm Reageer met quote

Ik heb in mijn jonge jaren gitaarles gehad, want mijn vader vond dat we wel een muziekinstrument moesten bespelen en gitaren waar toen ook al heel erg in. Ik kon en kan nu nog wel wat liedjes spelen.
Ook speel ik nu nog wel eens op mijn mondharmonica en dat heb ik mezelf aangeleerd.
Maar als ik zou mogen kiezen dan had ik het allerliefste vioolles gehad. Geen mooier instrument dan de viool. Hij jubelt, hij huilt, het is het instrument van alle emoties.
Ik ben een groot liefhebber van klassieke muziek en ik luister bij voorkeur naar operamuziek. Tien jaar heb ik in een operakoor gezongen en gespeeld, alles in het italiaans en uit het hoofd....wat een heerlijke tijd met prachtige herinneringen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6077
Do Jan 26, 2017 9:53 am Reageer met quote

Gitaarspelen is iets heerlijks. Een beetje improviseren, een beetje experimenteren, en uiteraard ook imiteren, -cq de akkoordenopbouw na proberen te spelen van bv de liedjes van een Mc Cartney, Lennon, Townes von Zandt, Neil Young, Dylan- is alles bij mekaar een genot dat nergens mee te vergelijken valt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3858
Do Mrt 30, 2017 9:26 pm Reageer met quote

Ik ben gek op muziek, maar zelf a muzikaal, speel geen enkel instrument.
En ik zal wel totaal uit de toon vallen......................maar als ik een muzikale gave had dan werd het de basgitaar Smile

Ik hou sowieso van jankende gitaren.................heerlijk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Vr Mrt 22, 2019 12:23 am Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Ik ben gek op muziek, maar zelf a muzikaal, speel geen enkel instrument.
En ik zal wel totaal uit de toon vallen......................maar als ik een muzikale gave had dan werd het de basgitaar Smile

Ik hou sowieso van jankende gitaren.................heerlijk

Ik heb vroeger in een band gespeeld als gitarist, in de jaren eind 60.
Enorm leuke tijd gehad!!
Toen ik ging trouwen, ben ik gestopt met de band en helaas mijn gitaar verkocht.
Ik heb nog steeds vrienden die nog in een band spelen waarvan sommige al 75 jaar zijn.
Was laatst bij een vriend en hij gaf mij zijn gitaar en zo waar, ik kon nog de akkoorden alleen de vinger vlugheid was minder.
Ook kon ik nog een nummer spelen van de CCR.
Zit te denken om weer een gitaar aan te schaffen.
Als je van goed gitaar spelen houd, hier een link van een heel goede gitarist

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie