humanoïde versus hybride
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 499
Zo Nov 04, 2018 8:44 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:

Als dat zo zou zijn kan je mij dan uitleggen waarom het een kruising tussen mens en neanderthaler wordt genoemd en niet een kruising tussen mens en mens?

Deelden de moderne mens en de Neanderthalers de lakens?
https://www.scientias.nl/daarom-kunnen-we-geen-kruising-tussen-neanderthaler-en-moderne-mens-vinden/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Zo Nov 04, 2018 9:01 pm Reageer met quote

2012

virgo

Stamgast
Stamgast
Zo Nov 04, 2018 9:24 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
2012

Nee, de neanderthlalers leefden niet in 2012, maar ongeveer tussen 200.000 en 400.000 jaar geleden.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Nov 04, 2018 9:44 pm Reageer met quote

goh gevat.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29872
Zo Nov 04, 2018 11:09 pm Reageer met quote

Maar wel waar. En nu begrijp ik nog steeds niet of de neanderthaler een mens was. En dan zal er best wel eens een liefde ontstaan kunnen zijn tussen neanderthaler en homo sapiens zoals dat tussen een Nederlander en een Chinees (willekeurig voorbeeld) ook kan ontstaan...

Of die neanderthaler was toch een apensoort, wat ik nog steeds betwijfel. En dan geloof ik niet zo in die kruising...

Ik neig meer naar de gedachtegang van christoffel, die stelt dat de mens van de ezel afstamt of ermee gekruist is, als ik zo om mij heen kijk... Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Nov 04, 2018 11:19 pm Reageer met quote

Chinees lijkt me niet vergelijkbaar, aangezien dat verwijst naar het woongebied.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29872
Zo Nov 04, 2018 11:46 pm Reageer met quote

Volgens mij is er toch duidelijk een verschil te zien tussen een (in Nederland wonende) Chinees en een rasechte Nederlander (Europeaan, zo je wilt) Het was ook maar bedoeld als voorbeeldje. Waar het mij enkel maar om ging is dat mensen onderling probleemloos naar de slaapkamer kunnen. Maar dat het tussen mens en dier toch allemaal wel wat lastige wordt. Althans, als het om nakomelingen gaat...

De vraag is dus: was de neanderthaler nu een mens of een dier...?

Voor zover ik mijn lesjes begrepen heb was de neanderthaler een mens, een voorloper van de homo sapiens. en dan is het meer een ontwikkeling in de evolutie dan een kruising tussen twee soorten. En hebben ze naast elkaar bestaan, dan zullen er best wel relaties geweest zijn...

Faber quisque fortunae suae

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Ma Nov 05, 2018 12:24 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
..

Ik neig meer naar de gedachtegang van christoffel, die stelt dat de mens van de ezel afstamt of ermee gekruist is, als ik zo om mij heen kijk... Very Happy

Ik ben nog nooit een normaal mens tegen gekomen, wie wel???
Afstammeling van een ezel......vandaar het oude spelletje ezeltje prik dus. Rolling Eyes Laughing

virgo

Stamgast
Stamgast
Ma Nov 05, 2018 12:24 am Reageer met quote

De homo neanderthalensis was heus een mens(achtige).
www.wikikids.nl
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Humanevolutionchart.svg/600px-Humanevolutionchart.svg.png

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie