Staat de Westerse beschaving op het spel?
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29872
Zo Sep 09, 2018 12:25 pm Reageer met quote

De vraag was: "Staat de Westerse beschaving op het spel?" ....

Niet wat er in het verleden allemaal fout gegaan is...

Ik ben en voel mij niet schuldig aan wat mijn voorouders eventueel allemaal fout gedaan zouden kunnen hebben. Veel zal het niet geweest zijn want anders had ik ook wel tot de rijken der aarde behoord...
Zij zullen ook eerder slachtoffer van de situatie toen zijn geweest dan dat ze er van geprofiteerd hebben...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15529
Zo Sep 09, 2018 12:42 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
De vraag was: "Staat de Westerse beschaving op het spel?"
Met als subtitel de vraag of de vrijheid van meningsuiting niet doorgeslagen is:
Quote:
Er zijn politici die ons willen waarschuwen voor het zogenaamde gebrek aan beschaving in de islamitische wereld en dat daardoor onze beschaving wel eens in het gedrang zou kunnen komen. Zij en vele anderen hebben kennelijk niet in de gaten dat we zelf van binnenuit bezig zijn om onze beschaving af te breken. Die afbreuk van onze beschaafdheid, die glijdende schaal, wordt mede veroorzaakt door de manier waarop wij de sociale media gebruiken om onze opvattingen over van alles en nog wat te ventileren; als een gierput.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Zo Sep 09, 2018 12:46 pm Reageer met quote

Als voorbeeld gaf ik het voorbeeld van antisemitisme door een groep blanke Duitsers(westerlingen) en tot mijn verbazing wordt dat afgedaan als 'ontspoorde' lui.
Het lijkt mij een staaltje van westerse beschaving die afglijdt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Sep 09, 2018 2:08 pm Reageer met quote

Goed. Dan zijn het geen ontspoorde lui...

Wat ik enkel maar wilde aangeven is dat ik een aanslag van moslims (en die zijn vaak wel een graadje erger dan het ingooien van een paar ruiten) afdoen als een “incident” en dan vervolgens een aanslag van een paar wel of niet ontspoorde westerlingen afschilderen als het einde van de westerse beschaving, op z’n zachts gezegd nogal hypocriet vind...

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Zo Sep 09, 2018 2:10 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Goed. Dan zijn het geen ontspoorde lui...

Wat ik enkel maar wilde aangeven is dat ik een aanslag van moslims (en die zijn vaak wel een graadje erger dan het ingooien van een paar ruiten) afdoen als een “incident” en dan vervolgens een aanslag van een paar wel of niet ontspoorde westerlingen afschilderen als het einde van de westerse beschaving, op z’n zachts gezegd nogal hypocriet vind...

Dit topic gaat niet over moslims maar over de westerse beschaving. Een onderwerp dat bij sommigen erg gevoelig lijkt te liggen.
Rolling Eyes

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Sep 09, 2018 2:23 pm Reageer met quote

Zoals ik al eerder zei, moslims zijn de westerse beschaving ingedrongen en kan je dus niet los meer zien van het hele gebeuren in het westen.

Ik denk overigens dat het bij jou nog wel het meest gevoelig ligt. Maar dat mag, uiteraard..

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Za Sep 22, 2018 6:15 pm Reageer met quote

ik zou het woord "beschaving" in de titel willen vervangen door "samenleving" dan kijk je er toch weer anders tegen aan.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie